Z przesłanki, że w roku 1911 pisano o roku 1925 nie wynika prawdziwość wniosku, że pisano co kto chce.
A co wynika?
Wolność dyskusji?
To po co później po minięciu prorokowanego przez Russella roku 1918 przyjęto rok 1925?
Po co się na Russella powoływano w tej kwestii?
Towarzystwo Strażnica C. T. Russellowi, w 3 lata po jego śmierci, przypisało „rok 1925”. W roku 1919 w swym czasopiśmie napisało ono, nie podając żadnych jego konkretnych wypowiedzi, co następuje:
„Wiele lat temu Pastor Russell wykazał na podstawie Pisma Świętego, że Jeruzalem będzie stolicą świata, w czasie kiedy nastąpi nowa era dla ludzkości, prawdopodobnie od roku 1925, oraz, że z tego centrum naturalnego nasienia Abrahamowego rozchodzić się będzie błogosławieństwo na wszystkie rodziny ziemskie” (Strażnica 15.02 1919 s. 56 [ang. 15.02 1919]).
Również w późniejszych wypowiedziach przywołano Russella jakby w tle „roku 1925”:
Pastor Russell pointed out that the Jubilee cycles instituted by God to be observed by Israel „when they entered into the land” was a period of 3500 years and would expire in 1925 (The Golden Age 16.08 1922 s. 731).
Tłumaczenie: „Pastor Russell wykazał, że cykle jubileuszowe, ustanowione przez Boga, by przestrzegał ich Izrael, »kiedy wszedł do tej ziemi« były okresem 3500 lat i zakończą się w 1925 roku”.
„Brat Russell omawiając przedmiot jubileuszy w Tomie drugim Wykładów Pisma Świętego, wykazał, że ostatni jubileusz miał wejść w pozafiguralny jubileusz, który może być uważany właściwie początkiem poza typu. W typie, rok 1925 miał być zastosowany do Izraela naturalnego” (Strażnica 01.03 1925 s. 72 [ang. 15.02 1925]).