Storczyk ja też widziałem tę sprzeczność. Problem w tym, że fragment, na który powołują się Świadkowie Jehowy nawiązuje do uwag Apostoła przekazanych w innym Liście do Koryntian, który się nie zachował i jego treści nie znamy. Więc nie znając tamtej korespondencji, nie możemy tak na prawdę do końca rozumieć tego co Apostoł miał na myśli.
Kelpsyda całość fragmentu, którzy przytoczyłeś brzmi w całości w ten sposób:
1 Słyszy się powszechnie o rozpuście między wami, i to o takiej rozpuście, jaka się nie zdarza nawet wśród pogan; mianowicie, że ktoś żyje z żoną swego ojca1. 2 A wy unieśliście się pychą, zamiast z ubolewaniem żądać, by usunięto spośród was tego, który się dopuścił wspomnianego czynu. 3 Ja zaś nieobecny wprawdzie ciałem, ale obecny duchem, już potępiłem, tak jakby był wśród was, sprawcę owego przestępstwa. 4 Przeto wy, zebrawszy się razem w imię Pana naszego Jezusa, w łączności z duchem moim i z mocą Pana naszego Jezusa, 5 wydajcie takiego szatanowi na zatracenie ciała, lecz ku ratunkowi jego ducha w dzień Pana Jezusa2. 6 Wcale nie macie się czym chlubić! Czyż nie wiecie, że odrobina kwasu całe ciasto zakwasza? 7 Wyrzućcie więc stary kwas, abyście się stali nowym ciastem, jako że przaśni jesteście3. Chrystus bowiem został złożony w ofierze jako nasza Pascha. 8 Tak przeto odprawiajmy święto nasze, nie przy użyciu starego kwasu, kwasu złości i przewrotności, lecz - przaśnego chleba czystości i prawdy. 9 Napisałem wam w liście4, żebyście nie obcowali z rozpustnikami. 10 Nie chodzi o rozpustników tego świata w ogóle ani o chciwców i zdzierców lub bałwochwalców; musielibyście bowiem całkowicie opuścić ten świat. 11 Dlatego pisałem wam wówczas, byście nie przestawali z takim, który nazywając się bratem5, w rzeczywistości jest rozpustnikiem, chciwcem, bałwochwalcą, oszczercą, pijakiem lub zdziercą. Z takim nawet nie siadajcie wspólnie do posiłku. 12 Jakże bowiem mogę sądzić tych, którzy są na zewnątrz6? Czyż i wy nie sądzicie tych, którzy są wewnątrz? 13 Tych, którzy są na zewnątrz, osądzi Bóg. Usuńcie złego spośród was samych7.
Podaję za BT - bo pierwsza wyskoczyła w wyszukiwarce. Chcę zwrócić uwagę na to, że fragment, który Klepsydra uważa za podstawę prawną ostracyzmu pojawia się we fragmencie, w którym Paweł odsyła do innego, nie znanego listu i w tym kontekście należy rozumieć przywołaną przez niego wypowiedź.
Rozumiem, że Świadkowie Jehowy znają Zerowy List do Koryntian, o istnieniu którego informuje nad Paweł. I w Zerowym liście do Koryntian jest zapewne wyjaśnione o jakim posiłku mówi Paweł. Czy chodzi o zwykły obiad czy o posiłek, który w I wieku rozpoczynał się od słów Podobnie po wieczerzy wziął Ten przesławny kielich w swoje święte i czcigodne ręce.
Osobiście uważa, że chodzi o drugą sprawę - wykluczenie z liturgii, nie zaś traktowanie jak żywe - trupy. Dlaczego. Paweł w Liście do Tytusa nazywa Jezusa Bogiem (posługuje się greckim odpowiednikiem wyrażenia Bóg w sensie (JHWH) Elochim. Więc jak się to ma do słów Jezusa i do postępowania Jezusa.
Przecież Paweł nie był wariatem żeby głosić rzeczy wewnętrznie sprzeczne.