A ja zastanawiam się, dlaczego kserksess mieli temat.
Przecież nikt tu nie neguje, że istnieje tetragram w BHS
W podtekście tej dyskusji, podejrzewam iż problem
pewnie leży w skrzywionej doktrynie organizacji,
wbrew zapisom całego NT (które już tu przytaczano),
że NIE MA INNEGO IMIENIA DANEGO LUDZIOM,
PRZEZ KTÓRE MOGĄ BYĆ WYBAWIENI (Dzieje 4:12)
Kserkses jak sądzę nie dostrzega, że nawet w Rzymian 10:13
oraz 14: 8,9, Paweł pisze o "imieniu Pańskim", mając na myśli
Chrystusa. A to że wbrew greckiemu oryginałowi tych zapisów
partacze ... o przepraszam, tłumacze Nowego Świata
wstawili słowo Jehowa - nic nie zmieni.
To ja mam pytanie do Kserksessa:
Czemu tak odgrzewasz ten temat (w którym nikt tak
naprawdę nie chce negować oczywistych faktów)
jeśli masz taki zapis na przykład:
(12): I w nikim innym nie ma wybawienia,
bo nie ma pod niebem żadnego innego imienia danego ludziom,
dzięki któremu mamy zostać wybawieni". [Przekład Nowego Świata, Dz 4]
(38): Piotr powiedział do nich: "Okażcie skruchę i niech każdy z was
da się ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa
[Przekład Nowego Świata, Dz 2]
(13): Ananiasz zaś odpowiedział: "Panie, słyszałem od wielu o tym mężczyźnie,
ile krzywd wyrządził twoim świętym w Jerozolimie.
(14): A oto ma od naczelnych kapłanów upoważnienie, by nakładać
więzy na wszystkich, którzy wzywają twego imienia".
[Przekład Nowego Świata, Dz 9]
(16): A teraz czemu zwlekasz? Wstań, daj się ochrzcić i zmyj swe grzechy
przez wezwanie jego imienia'. [Przekład Nowego Świata, Dz 22]
(4): Albowiem końcem zakonu jest Chrystus, aby był usprawiedliwiony każdy, kto wierzy. (...) (9): Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (10): Albowiem sercem wierzy się ku usprawiedliwieniu, a ustami wyznaje się ku zbawieniu. (11): Powiada bowiem Pismo: Każdy, kto w niego wierzy, nie będzie zawstydzony. (12): Nie masz bowiem różnicy między Żydem a Grekiem, gdyż jeden jest Pan wszystkich, bogaty dla wszystkich, którzy go wzywają. (13): Każdy bowiem, kto wzywa imienia Pańskiego, zbawiony będzie. (14): Ale jak mają wzywać tego, w którego nie uwierzyli? A jak mają uwierzyć w tego, o którym nie słyszeli? A jak usłyszeć, jeśli nie ma tego, który zwiastuje? [Biblia Warszawska, Rz 10]
Na kogo powyżej wskazuje kontekst w jakim znajduje się wers 13? Na jakie "imię Pańskie"
A poniżej także perełka historii:
(2): do zboru Bożego, który jest w Koryncie, do was,
uświęconych w jedności z Chrystusem Jezusem, powołanych na świętych,
wraz ze wszystkimi, którzy wszędzie wzywają imienia naszego Pana, Jezusa Chrystusa.
Pana ich i naszego: [Przekład Nowego Świata, 1kor 1]
Zatem, o "wzywaniu" jakiego imienia pisał Paweł w Rzymian 10:13,
skoro tak napisał tu do Koryntian??
Jakiego więc imienia wzywali pierwsi chrześcijanie?
Czy Świadkowie Jehowy naprawdę przypominają tamtych chrześcijan?
Dlaczego sfałszowali Biblię NT wprowadzając sztucznie transliterację
tetragramu, skoro nie było go w oryginałach pism greckich
(tylko było KYRIOS i jego odmiany w odniesieniu do Chrystusa); mało tego,
merytoryka wypowiedzi pisarzy NT jest najlepszym dowodem,
że pisali o "imieniu Pańskim" mając na myśli ich Pana, czyli Jezusa?
Przeczytaj jeszcze
Rzymian 14: 8,9 w PNS i porównaj z innymi
przekładami - dlaczego dopuszczono się tak chaniebnej manipulacji?
Odpowiedz na powyższe pytania, ale nie piszę tego zaczepnie...
chciałbym byś naprawdę uczciwie o tym pomyślał z otwartym umysłem.
Widzę zresztą, że nie wyciągnąłeś raczej żadnych wniosków z linków
do wątków, które przesłałem w poprzedniej wypowiedzi, albo
wcale nawet tamtych tematów nie przeczytałeś
I cieszę się że póki co, mogę Ci to wszystko napisać jako jeszcze Swiadek Jehowy
Pozdrawiam