Temat
W Polsce bardzo nas straszą Biblią albo jest, lub był kret wśród tłumaczy ?
Może to być 1 z powodów przysłania do Polskiego biura oddziału audytorów czy jak kto woli -kontrolerów.
Wydaje się nam że dużo wiemy a tu kolejne kwiaty do bukietu .
Pytanie i osobny temat do wyjaśnienia czy to przypadek , tj. przekłamanie o którym poniżej .
Krótko przypominam temat „rozsądny wydaje się wniosek z 2 klasami w dziale forum ”nowe światła gdzie też polski tłumacz wyszedł w „ boczną uliczkę” tyle że tam akurat w dobrą stronę.
Na wstępie od razu wyjaśniam wnikliwym i podaję że mówimy fałszerstwie Biblii którą znaleziono w Przekładzie Polskim Biblii wydania NW .
Dla Polskich świadków którzy ufają w kierownictwo Boże ,a także tłumaczy w organizacji , język dla czytających po polsku jest ważny i tylko Polski . Kto by śmiał z ufnych w JWORG Świadków Jehowy , podważać zatwierdzonych przecież przez Towarzystwo Strażnica tłumaczy .Pamiętamy przecież apele i ostrzeżenia że „to może go zaprowadzić na manowce niezależnego myślenia , a stąd o krok od odstępstwa i ruiny duchowej” .----------------------------------------------------------------------------
JESZCZE RAZ , OD POCZĄTKU .Werset bardzo znany, popularny i nikt tego nie podkreśla , a warto .
Czy w Jana 3:16 każdy = nikt ? Analiza i efekty zafałszowania .
Zatem wyjaśniam o co chodzi.
Jana 3:16
gr.πας=każdy * gr.ουδεις=niktPrzekład dosłowny:
Tak bowiem Bóg umiłował świat, że dał Jednorodzonego Syna, aby
każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne.
Biblia Gdańska:
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby
każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Uwspółcześniona Biblia Gdańska:
Tak bowiem Bóg umiłował świat, że dał swego jednorodzonego Syna, aby
każdy, kto w niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne.
Biblia Warszawska:
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby
każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Biblia Tysiąclecia:
Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby
każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne.
ALE UWAGA: przekład Towarzystwa Strażnica w języku polskim– słowo każdy zamienione na nikt .16 „Albowiem Bóg tak bardzo umiłował+ świat, że dał swego jednorodzonego Syna,+ aby
nikt, kto w niego wierzy,+ nie został zgładzony,+ lecz miał życie wieczne
Ang. Prawidłowo jednak--- * “For God loved the world so much that he gave his only-begotten Son,+ so that
everyone exercising faith in him might not be destroyed but have everlasting life
Wyjaśniam że moim zdaniem tak zmieniony werset i jego ducha z pozytywnego na negatywny .
Jezus mówi o nagrodzie a zostaje to zmienione na możliwość uratowania się przed karą .
Wolimy oczekiwanie na karę czy nagrodę . Jaki stosunek utrwala się w naszym umyśle i sercu , pozytywny do karzącego czy nagradzającego ??
Przekaz ewangelii i nauk Chrystusa jest pozytywny ,łączy ludzi wokół pozytywnego podejścia do innych, bezinteresownej naturalnej miłości , brak faworyzowania grup z naciskiem na szczerych , pokornych i uciśnionych oraz nacisk na obłudę uczonych w piśmie przywódców religijnych ,którzy stali się w jego czasach ślepymi przewodnikami i dziećmi diabła jako raczej odsuwający uciśnionych ludzi od Boga .Inaczej straszyli Bogiem z którym rzekomo tylko oni byli blisko, a lud amharec, ciemny powinien raczej się słuchać ich jako czystych w oczach Boga .
Wg. Mnie przekręcenie Jan.3:16 w w.w. sposób tworzy podobną atmosferę strachu bardziej niż nadziei .Wystarczy tylko zamienić tzn. sfałszować jedno słowo .
JEST TO KOLEJNY DOWÓD NA powiązane z ciągłą niepewnością na skutek ciągłych zmian doktryn i nauk=działanie celowe wywoływanie niepokoju .
Motto :„…pod wpływem emocji destrukcyjnych nasz umysł się rozstraja…… „
[/color]
Zrozumieć emocje –Jana 3:16 aby każdy miła życie lub nikt nie zginął**
„………….Głównym warunkiem skuteczności działania karania jest wzbudzanie w jednostce negatywnych emocji: strachu lub leku.
Niekiedy lęk prowadzić może do pojawienia się reakcji bardziej niepożądanych od zachowania karanego. Wiadomo również, że karanie wzbudza niechęć do osoby karzącej -
jeśli jest nią wychowawca negatywna postawa wychowanka w poważnym stopniu ogranicza skuteczność oddziaływania wychowawczego. Zbyt częste stosowanie kar sprzyja kształtowaniu takich cech osobowości jak: nadmierne podporządkowanie autorytetom, nietolerancja, spostrzeganie świata w kategoriach władzy i siły, sztywność myślenia oraz nadmierne, rygorystyczne przestrzeganie norm moralnych…………….”Emocja jest złożonym zachowaniem, które żeby zostało zapoczątkowane wymaga współpracy wielu części mózgu.
Co to znaczy, że emocje destrukcyjne szkodzą nam lub innym ludziom?
Znaczy to, że niszczą nasze ciało i umysł, są przyczyną drobnych przykrości, ale i ogromnych cierpień.
Emocje destrukcyjne powodują, że:1. Zawęża się zakres naszej percepcji, uwagi, pamięci – osłabiona jest poznawcza funkcja mózgu. Nasze myśli zaprzątnięte są wyłącznie określoną grupą tematyczną i tym, w jaki sposób możemy się obronić czy zaatakować. To przeszkadza umysłowi w postrzeganiu rzeczywistości. ***Wiele rzeczy nam umyka. Przykre myśli rozpraszają uwagę.
2. Ograniczona zostaje praca części czołowej mózgu – pracuje bardziej prawa, a nie lewa półkula. Innymi słowy ograniczone zostaje myślenie (za proces myślenia abstrakcyjnego odpowiada lewa półkula mózgu). Jak to nazwał czołowy badacz emocji Paul Ekman, znajdujemy się wtedy w okresie oporności, w którym lepiej nie robić nic, czego później moglibyśmy żałować.
3. ***Popełniamy więcej błędów, ponieważ nie potrafimy ocenić informacji. Interpretujemy wyłącznie to, co podsyca daną emocję - np. odczuwając zazdrość, możemy doszukiwać się dowodów zdrady. Będziemy, „produkować” uzasadnienia dla tych emocji.
4. Upośledzony zostaje nasz osąd, zdolność prawidłowej oceny natury rzeczy.
5. Nie przyswajamy nowych informacji. Mózg wydziela duże ilości kortyzolu i noradrenaliny, zwłaszcza kiedy odczuwamy strach/lęk, które zakłócają płynne działanie mechanizmów neuronalnych uczenia się i zapamiętywania.
6. Przegapiamy szanse, które z całą pewnością dostrzeglibyśmy, gdyby nasz umysł był „jasny, otwarty”.
5. Zaczynają się problemy zdrowotne – depresje, problemy z krążeniem, zwłaszcza przy długotrwałych okresach odczuwania strachu, lęku, stresu.
Destrukcyjne stany umysłu powodują:
• Niskie poczucie własnej wartości lub
• Nadmierną (w znaczeniu negatywnym) pewność siebie (przejawia się negatywnym stosunkiem do innych ludzi, ich złym traktowaniem)
• Brak współczucia
• Niezdolność do nawiązywania bliskich stosunków z innymi
Przeciwieństwem emocji destrukcyjnych są emocje pozytywne, które zazwyczaj zwiększają zdolność zapamiętywania zdarzeń z naszego życia. Wpływają również na oceny społeczne i mogą być wykorzystywane w perswazji.
Żeby uświadomić sobie dobrodziejstwo przeżywania emocji pozytywnych warto przeczytać poniższe zestawienie, z którego wynika, że:
Konstruktywne stany umysłu powodują:
• Szacunek dla siebie
• Poczucie własnej wartości
• Poczucie prawości
• Współczucie
• Życzliwość
• Wspaniałomyślność
• Dostrzeganie prawdy, dobra
• Miłość
• PrzyjaźńCo o tym myślicie ?