Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?  (Przeczytany 3848 razy)

Offline ihtis

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Czerwiec, 2020, 13:03 »
Jak miał przybyć Syn Człowieczy  Widzialnie czy Nie widzialnie ?
Otóż biblia wspomina tylko o jednym przybyciu Jezusa Chrystusa o widzialnym mówi
że ujrzy go każdego oko ze to będzie widoczny znak dla każdego:   Mateusz 24:27-30, Apokalipsa 1:7, Daniela 7:13,

Apokalipsa 1:7
Oto przychodzi z obłokami, a ujrzy go wszelkie oko oraz ci, którzy go przebili;
i wszystkie plemiona ziemi będą z jego powodu uderzać się ze smutku. tak: Amen.

Przychodzi z obłokami, a jak coś jest w obłoku, to tego nie widać. Np. Samolot, jak leci w obłokach, to go nie widać.


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Czerwiec, 2020, 13:08 »
Dalej pisze ze ujrzy go wszelkie oko. A więc? Słabe porównanie do samolotu.

Obłok inaczej chmury
zjawisko atmosferyczne polegające na zagęszczeniu się nad ziemią skroplonej pary wodnej; chmurka

a chmurkę raczej potrafisz zobaczyć ?


Offline Bugareszt

  • Pionier
  • Wiadomości: 757
  • Polubień: 848
  • Dzięki bogu jestem ateistą. Nigdy nie byłem w org.
Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Czerwiec, 2020, 15:38 »
Jak miał przybyć Syn Człowieczy  Widzialnie czy Nie widzialnie ?
Otóż biblia wspomina tylko o jednym przybyciu Jezusa Chrystusa o widzialnym mówi
że ujrzy go każdego oko ze to będzie widoczny znak dla każdego:   Mateusz 24:27-30, Apokalipsa 1:7, Daniela 7:13,

Apokalipsa 1:7
Oto przychodzi z obłokami, a ujrzy go wszelkie oko oraz ci, którzy go przebili;
i wszystkie plemiona ziemi będą z jego powodu uderzać się ze smutku. tak: Amen.

A skąd wiemy czy Jan miał na myśli wzrok człowieka czy może to wyrażenie symboliczne ?
Nie mamy prawa naszej nieznajomości praw rządzących światem uważać za przejaw boskości. To tylko nasza niewiedza.


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Czerwiec, 2020, 18:00 »
A skąd wiemy czy Jan miał na myśli wzrok człowieka czy może to wyrażenie symboliczne ?

a jak mozna zobaczyć kogoś symbolicznie ?.


Offline Bugareszt

  • Pionier
  • Wiadomości: 757
  • Polubień: 848
  • Dzięki bogu jestem ateistą. Nigdy nie byłem w org.
Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Czerwiec, 2020, 19:24 »
a jak mozna zobaczyć kogoś symbolicznie ?.

Chodzi mi o zwrot: ujrzy go wszelkie oko, myślę że nikt nie może na 100 procent powiedzieć czy to symboliczny zwrot czy nie. Zwracamy świadkom uwagę że jedno zdanie biorą symbolicznie a drugie literalnie, np. we fragmencie o 144 000, a sami sobie z apokalipsy jeden werset bierzemy literalnie a następny już symbolicznie. Chodzi mi o to że jak ktoś będzie chciał przeforsować że Jezus przyjdzie widzialnie to powie że to literalny zwrot, a jak ktoś będzie chciał przeforsować tezę że nie widzialnie to powie że to symbolika. A trzeci się zapyta jak może Boga zobaczyć ludzkie oko jak Biblia mówi że nie może.
Nie mamy prawa naszej nieznajomości praw rządzących światem uważać za przejaw boskości. To tylko nasza niewiedza.


Offline Gandalf Szary

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 2 771
  • Polubień: 5137
  • Najbardziej boję się fanatyków.
Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Czerwiec, 2020, 09:37 »
Myślę, że to bardzo ważny fragment w kwestii nauki o niewolniku wiernym i roztropnym i wydaje mi się, że pominąłeś najważniejszą jego część. Wierzę, że w tym wersecie nie chodzi o zwykłe powoływanie się na Chrystusa, jako że sam werset mówi, że powołując się na niego powiedzą: "Ja jestem Chrystusem". "Chrystus" oznacza tyle co "pomazaniec", "namaszczony". Czy Chrystus miał tu na myśli ludzi, którzy przyjdą i powiedzą, że są nim? Być może. Z drugiej strony w ogóle nie jest to potrzebne, żeby zwodzić innych. Wystarczy powiedzieć, że jest się wybraną "klasą pomazańców", "braćmi Chrystusa", "ostatkiem". Innymi słowy, parafrazując nieco ten fragment zgodnie z PNŚ (w zasadzie przekładając występujące tam słowo dosłownie), można powiedzieć: "bo pojawi się wielu takich, którzy będą się powoływać na moje imię i mówić: "Ja jestem pomazańcem". I wielu wprowadzą w błąd."

Ten fragment można by odnieść do wielu wyznań chrześcijańskich, w których klasa kapłańska, czy ktokolwiek inny, wynosi się nad resztę i wprowadza ich w błąd. Takie są skutki zignorowania słów "wy wszyscy jesteście braćmi".

Wydaje mi się, że właśnie taką myśl chciał przekazać Chrystus. Owszem, można zrozumieć to dosłownie i odnieść do tego, że miałby pojawić się ktoś, kto mówi, że jest Chrystusem we własnej osobie. Takich ludzi jest jednak niewielu i mało kto (nawet jeśli tysiące osób) daje im posłuch. Brzmi to zwyczajnie jak wariactwo. Znacznie prościej jest nadać sobie pozycję Chrystusa, chociażby przez tłumaczenie, że jest się "kanałem łączności".

W podobny sposób Apostoł Paweł pisze o antychryście w 2 Tesaloniczan 2:4 mówiąc, że ten "wynosi się ponad wszystko, co nazywa się Bogiem lub tym, co odbiera cześć, tak że zasiądzie w świątyni Boga dowodząc, że sam jest Bogiem". Ciężko oczekiwać, że przyjdzie teraz ktoś, kto powie, że jest Bogiem, powiedzmy Jehową bądź Jezusem (w zależności od czyichś wierzeń). Znacznie prościej jest nadać sobie boskie atrybuty, a efekt będzie taki sam, jakby nazwać się Bogiem. Ludzie są ostrożni i znacznie prościej zmanipulować ich w taki sposób, niż porwać za sobą stwierdzeniem "jestem Bogiem". Widać to zresztą wyraźnie na Ciele Kierowniczym - ma boskie atrybuty ogłaszając co jest prawdą, a co nie, ale nie nazywa siebie Bogiem. Jak widać w ogóle nie musi tego robić (zaznaczam jednocześnie, że to nie znaczy, że uważam je za antychrysta - to nie wątek na ten temat).
[/b][/size]

Chociaż oficjalnie temu zaprzeczają i przybierają postać sług bożych i niewolnika niewolnika, który jest po to, aby owcom służyć oraz je chronić.

W98 15.3 ss 18-23
14 Postanowienie co do funkcjonowania Ciała Kierowniczego świadczy o miłości, a poszczególni członkowie tego grona dają przykład wiary godny naśladowania (Filipian 3:17; Hebrajczyków 13:7). Ponieważ ściśle wzorują się na Chrystusie, mogą powtórzyć za Pawłem: „Nie jakobyśmy byli panami waszej wiary, lecz jesteśmy współpracownikami ku waszej radości, bo stoicie właśnie dzięki swej wierze” (2 Koryntian 1:24). Ciało Kierownicze obserwuje tendencje zarysowujące się w świecie, a następnie zwraca uwagę na korzyści płynące z wprowadzania w czyn rad Pisma Świętego, podaje wskazówki co do stosowania biblijnych praw i zasad, ostrzega przed ukrytymi niebezpieczeństwami oraz udziela „współpracownikom” potrzebnych zachęt. W ten sposób wywiązuje się z obowiązków chrześcijańskiego szafarza, pomaga braciom zachowywać radość i buduje ich wiarę, dzięki czemu niezachwianie trwają (1 Koryntian 4:1, 2; Tytusa 1:7-9).


W90 15.3 ss 10-14
7 Chociaż domem Bożym są wszyscy namaszczeni chrześcijanie, liczne dowody przemawiają za tym, że Chrystus wybrał z klasy niewolnika niewielkie grono mężczyzn, aby usługiwali w charakterze widzialnego ciała kierowniczego. Początkowe dzieje zboru wskazują, że fundamentem wczesnochrześcijańskiego ciała kierowniczego było 12 apostołów łącznie z Maciejem. Wynika to z Dziejów Apostolskich 1:20-26. W związku z zastąpieniem Judasza Iskariota jest tam mowa o „urzędzie nadzorcy” oraz „usługiwaniu i apostolstwie”.

uw rozdz. 15 ss. 117-124 (,,Zjednoczeni w oddawaniu czci jedynemu....")
9 W naszych czasach Ciało Kierownicze składa się z namaszczonych duchem braci z różnych krajów. Działa w Biurze Głównym Świadków Jehowy. Pod przewodnictwem Jezusa Chrystusa lojalnie popiera sprawy czystego wielbienia. Bracia ci podzielają pogląd apostoła Pawła, który udzielając współchrześcijanom duchowych rad, napisał: „Nie żebyśmy byli panami waszej wiary, ale jesteśmy współpracownikami dla waszej radości, bo stoicie przez swoją wiarę” (2 Kor. 1:24).

W17 luty  ss. 23-28
11 Ciało Kierownicze ważne decyzje podejmuje kolektywnie. Jego członkowie biorą udział w cotygodniowych spotkaniach, co sprzyja jedności i dobrej wymianie myśli (Prz. 20:18). Po kolei każdy z nich przez rok pełni funkcję przewodniczącego takich spotkań, ponieważ żaden nie jest ważniejszy od innych (1 Piotra 5:1). Podobnie na zmianę przewodniczą sześciu komitetom Ciała Kierowniczego. Żaden z tych braci nie uważa siebie za przywódcę, ale za ‛członka czeladzi’, który otrzymuje pokarm od wiernego niewolnika i jest mu podporządkowany.
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwiec, 2020, 09:39 wysłana przez Gandalf Szary »
„Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest”.

Johann Wolfgang Gothe,


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Czerwiec, 2020, 10:32 »
Zapomnieli dopisać że jeśli nie będziesz ŚJ to zginiesz w armagedonie i ze musisz sie z nimi zgadzać nawet jak sie myli bo jak masz jakies "Ale" to wypad

(2 Koryntian 1:24) i ten werset zacytowany przez nich nie ma sensu bo zahcowuja sie jak panowie naszej wiary. Bo mowia jesli nie zrobisz tego i tego nie zrezygnujesz z przyjaciol ze swiata, przywitasz sie z wykluczonym to cie wyklucza
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwiec, 2020, 10:34 wysłana przez Kyuubi »


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #37 dnia: 14 Czerwiec, 2020, 12:14 »
Dzisiaj omówimy sobie kolejne wersety o niewolniku ale tym razem z z Łukasza 12:35-48 który jest odpowiednikiem Mateusza 24:45.
       
    Gdy chodziłem na zebrania nie zauważyłem
by ktoś powoływał sie akurat na fragmenty z Łukasza 12:25-48. Jedynie mamy na stronie jw.org z Łukasza 12:42 ale tylko po to by poprzeć swoją tezę zapewne. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek był omawiany cały kontekst tych wersetów może już nie pamiętam ale nie mogę tego sobie przypomnieć.

     Co ciekawe w Łukasza 12:36 mamy mowę o tym żebyśmy byli podobni do ludzi którzy oczekują swojego "pana" który ma wrócić ze swego wesela i gdy zapuka do drzwi mamy mu je odtworzyć gdy nadejdzie.

Cytat:
Wy zaś bądźcie podobni do ludzi oczekujących swego pana, który ma wrócić z wesela, aby zaraz mu otworzyć, gdy przyjdzie i zapuka.
[Biblia Paulistów, Łk 12]

     Apostoł Mateusz w 24:41-51, nie wspomina nic o tym co Łukasz że "pan" wraca z jakiegoś wesela, czyżby Ciało Kierownicze wróciło z jakiegoś wesela, zabawy lub imprezy?. Kolejne wersety 37 do 40 mówi nam o kilku rzeczach napisze to w punktach:

1) Mówi że są szczęśliwi ci którzy czuwają za panem(Łk 12:37)
2) Również o szczęściu gdy są czuwający gdy ich pan tak zastanie (Łk 12:38)
3) Kolejne wersety mówią o złodzieju. Którego nie możemy sie spodziewać bo nie wiemy kiedy on przyjdzie i o której godzien i mam czuwać, być gotowi tak jak ten złodziej na przybycie "Syna Człowieczego" (Łk 12:38-40)

Teraz Piotr zadaje pytanie Jezusowi:

Cytat:
Łukasza 12:41
Wtedy Piotr zapytał: "Panie, czy mówisz tę przypowieść do nas, czy do wszystkich?".

      Piotr mówi tu ważną rzecz mówi nam o przypowieści a czym ona jest?. Jezus nam wyjaśniał to wcześniej w jakim celu mówi w przypowieściach w innych tłumaczeniach zamiast słowa 'przypowieść" mamy "przykład". Dalej omówię ,,Czym jest przypowieść'' ale zapewne to wiecie.
 


Offline NieZnaPrawdy

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 1 263
  • Polubień: 2167
  • Między ślepymi jednooki królem
Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Czerwiec, 2020, 17:30 »




W90 15.3 ss 10-14
7 Chociaż domem Bożym są wszyscy namaszczeni chrześcijanie, liczne dowody przemawiają za tym, że Chrystus wybrał z klasy niewolnika niewielkie grono mężczyzn, aby usługiwali w charakterze widzialnego ciała kierowniczego. Początkowe dzieje zboru wskazują, że fundamentem wczesnochrześcijańskiego ciała kierowniczego było 12 apostołów łącznie z Maciejem. Wynika to z Dziejów Apostolskich 1:20-26. W związku z zastąpieniem Judasza Iskariota jest tam mowa o „urzędzie nadzorcy” oraz „usługiwaniu i apostolstwie”.


To usługiwanie to tak samo jak źródłosłów słowa minister, które pochodzi od łac. minister – sługa, pomocnik.

Niby sługa ale jest twoim panem  :)


Offline Gandalf Szary

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 2 771
  • Polubień: 5137
  • Najbardziej boję się fanatyków.
Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Czerwiec, 2020, 18:56 »
To usługiwanie to tak samo jak źródłosłów słowa minister, które pochodzi od łac. minister – sługa, pomocnik.

Niby sługa ale jest twoim panem  :)
[/b][/size]
Po bliższemu się przyjrzeniu takich spraw jest wiele. Niby sługa, niewolnik powinien usługiwać, a jak chodzi o podważanie niewolnika, to ty jesteś tym złym, bo niewolnik jest twoim panem. Czyli niby tak ale nie, niby jesteś Świadkiem Jehowy, ale jak się okazuje tylko się z organizacją utożsamiasz. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
„Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest”.

Johann Wolfgang Gothe,


Offline dziewiatka

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Czerwiec, 2020, 09:58 »
Kyuubi ,nie wiem o co Ci chodzi ,piszesz ,że kluczową rolę w zrozumieniu nauki o niewolniku ma to jak się pisze słowo pan .Tylko czy chodzi tu o tytuł czy funkcję.Czy w języku w którym spisano ewangelię Mateusza  był taki wyróżnik  jak litery małe i duże.Niewolnik jest takim samym z dupy wziętym dogmatem jak sukcesja apostolska  Papierza ,która też się zmieniała.Śmiało można powiedzieć ,że każdy pilnuje swoich praw do władzy.Nie tylko pilnuje lecz je ustala.Z racji tego ,że nikt nie ma , żadnego papieru na poparcie swoich roszczeń to tworzą listy uwierzytelniające.Ciekaw jestem czy wiedzą o tym ,że podrabiają podpis osoby która nie istnieje i nigdy nie istniała .Myślę że mają taką świadomość, bo gdyby było inaczej to po miesiącu tych podchodów ze strachu by zwariowali.


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #41 dnia: 15 Czerwiec, 2020, 10:28 »
Chodzi mi o to ze u świadków jehowy wielkość liter ma znaczenie NP w Jana 1:1 mamy napisane Słowo Było Bogiem u śj jest z małej litery słowo "bogiem" i traktują to dosłownie ze Jezus to bóg przez małe b. Zreszta tutaj chodzi o pana ze świata takiego króla czy coś w tym stylu a nie o Jezusa.  Masz racje werset o niewolniku wyjety z dupy.


Offline Kyuubi

Odp: Niewolnik Wierny i Roztropny Mateusza 24:45 wyrwany z kontekstu?
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Czerwiec, 2020, 11:08 »
   Jezus często mówił w przypowieściach ale nigdzie nie mówił ze to jakieś "proroctwo" jak to ŚJ mówią w kwestii niewolnika bo sie juz z takim czymś spotkałem: Że zapowiedział kogoś Jezus ze ktoś tam przyjdzie za 19 wieków.

   Sprawdźmy co Jezus mówił na temat mówienia w przypowieściach. Pierwsza rzecz zerknijmy do Mateusz 13:11-14. Jezus tutaj mówi nam ze do swoich uczniów mówi w przypowieściach bo im dane jest poznać "Tajemnice Królestwa Bożego" a nie innym:
Cytat:
A On odpowiedział: "To wam dane jest poznać tajemnice królestwa niebieskiego, a nie tamtym. [Biblia Paulistów, Mt 13]

    To czyli panowie z "Ciała Kierowniczego" którzy sami siebie nazwali tym "Niewolnikiem" to jest im dane poznać tajemnice "Królestwa Bożego" ? tak samo jak Apostołom?. Oni zostali wybrani przez Jezusa?. Jezus miał tylko 12 apostołów, nie wyznaczył 7 nowych panów którzy tłumaczenie biorą od spirytystów.
    I teraz pytanie skoro przypowieść o "Niewolniku Wiernym i Roztropnym" jest proroctwem ustanowieniem czego lub kogoś to czym są według "Strażnicy" i "Ciała Kierowniczego" inne przypowieści co Jezus prorokował?:

Przypowieść o Chwaście: 13:24-30
Przypowieść o ziarnie orczycy: 13:31-35
Przypowieść o sieci i perle: 13:44-45
Przypowieść o sieci: 13:47-53

Kazdy werset z 24:45 może przytoczyć do siebie każda religia nawet i ja.