Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Biblijne pytanie-surowszy wyrok  (Przeczytany 21134 razy)

dawid

  • Gość
Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Czerwiec, 2015, 12:26 »
Zdaje się, że zaczynamy w tej kwestii wkraczać w kompetencje Boga. Paweł w Liście do Rzymian wyraźnie podkreślił, że 'zapłatą za grzech jest śmierć' zaś życie wieczne jest 'darem od Boga' (Rzym. 6:23). Jeśli jesteśmy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, w której przewidziano także premię uznaniową, to comiesięczna wypłata należy się nam jak psu buda, ale jeśli chodzi o premię, to już nie, bowiem zależy ona od decyzji szefa, podyktowanej wieloma czynnikami. Sądzę, że to samo odnosi się do omawianej tu kwestii. Śmierć po Adamie mamy tak pewną, jak to, że urząd skarbowy upomni się o zaległy podatek. Ale kogo Bóg zechce wskrzesić do życia, to już zależy całkowicie od jego decyzji. A czy wskrzesi dosłownie wszystkich, czy może niektórych nie ma ochoty już więcej widzieć - to zależy wyłącznie od jego dobrej woli. Istnienie w Biblii dwóch pojęć - hadesu i gehenny - może sugerować, że w tej sprawie Bóg nie ma związanych rąk, i że premię uznaniową w postaci życia przydzieli tym, którzy albo wykazali się czymś w swoim życiu, albo i nie wykazali się niczym, ale rokują nadzieję na wprowadzenie zmian w życiu i dojście do doskonałości (casus złoczyńcy na Golgocie).     


Offline ariel

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Czerwiec, 2015, 13:14 »
Wypływa on z celownika liczby mnogiej wyrazu mnemeion, jaki występuje w tym tekście. Oczywiście nie są to moje wnioski, ja się z nimi tylko zgadzam i oparte są na przykład o słownik Greek-English Lexicon H.G. Liddell i R. Scott, gdzie owo greckie słowo oddano przez „pamiątkę, wspomnienie, zapis o osobie lub rzeczy, (...), grobowiec (...), ogólnie — pomnik”

No właśnie... Nie przypominam sobie ani jednego słownika oraz ani jednego przekładu biblijnego (poza PNŚ oczywiście), który oddawałby mnemeion jako "grobowiec pamięci". Mnemeion w kontekście, o którym rozmawiamy, to po prostu grobowiec (pamiątka po kimś).

Cytuj
Nie cytuję, gdyż nieco wcześniej powiedziałeś o "standardowych odpowiedziach WTS-u" i nie jestem pewny, czy na takie cytaty nie masz aby "alergii", z jaką się już spotykałem. Przepraszam, jeśli me wrażenia są w błędzie.

Nie mam alergii. Uważam, że PNŚ czasami oddaje sporne teksty właściwie. Jednak podejrzenia moje budzą zawsze przekłady konkretnych wersetów/tekstów, które nie mają poparcia w słownikach. Po prostu nie spotkałem się z żadnym leksykonem ani słownikiem, który oddawałby to słowo jako "grobowiec pamięci". Wydaje mi się, że ta zbitka językowa została dokonana właśnie po to, by z tej "pamięci" wykluczyć niektórych :) . Innymi słowy, do swojej teologii dopasowano znaczenie słowa. Tak podejrzewam. Jeśli jednak podasz mi jakiś słownik, który oddaje to słowo tak jak PNŚ, to zwrócę honor.
 
[quote[
Innymi słowy, odnosząc się do twych słów: "sądzę że w Millenium wszyscy ludzie zmartwychwstaną", odniosłem wrażenie, że w ogólnych swych wywodach pomijasz aspekt skąd mają oni zmartwychwstać, a chodzi właśnie o to mnemeion. A raczej nie wszyscy się w owej "pamięci" znaleźli.
[/quote]

Nawet jeśli przyjąć, że mnemeion to "pamięć" a nie po prostu "grobowiec", to na jakiej podstawie twierdzisz, że o niektórych Bóg zapomniał?

Cytuj
Jeśli jednak miałeś owo (według NWT) "grobowcach pamięci" na myśli w domyśle,  co oznaczałoby, że zmartwychwstaną wszyscy, ale chodzi tylko o tych co w owej pamięci się znajdują, to możemy sytuację potraktować jako nieporozumienie. Odnoszę jednak wrażenie, że zrozumiałem cię zgodnie z twymi intencjami, skoro nieco dalej piszesz "niezgodna z Biblią jest nauka, że zmartwychwstaną nie wszyscy, a tylko niektórzy".

Zrozumiałeś właściwie :) . Czy mógłbyś mi napisać zatem, kto Twoim zdaniem nie zmartwychwstanie?
http://thaleia.pl/
Unitariański serwis apologetyczny. Since 1999..
One God, the Father and one Lord, Jesus Christ...


Offline Stanisław Klocek

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Czerwiec, 2015, 17:23 »
W tym miesiącu rozmawiałem z badaczem związanym najbliżej z Epifanią. Przekonywał mnie, że w zasadzie wszyscy ludzie zmartwychwstaną w którymś etapie czasowym w Milenium, który rozpoczął się 1914 r. (zob. wykres Boski Plan Wieków). Według niego "wszyscy" oznacza, że zmartwychwstaną nawet tacy ludzie jak: Adam z Ewą, Kain, z przed potopu, Sodomici, uczeni w Piśmie, a nawet prawdopodobnie Judasz, którego Jezus nazwał "synem zagłady" (Ja 17:12), a także Ananiasz i Safira (Dz 5:1-10). Tych ostatnich (namaszczonych DŚ) śmierć sugeruje grzech przeciw DŚ, który nigdy niema być przebaczony (Mat 12:30-31; Hebr 10:26-29 ). Według mego rozmówcy Ananiasz i Safira należą mimo tego, należą do "wielkiej rzeszy" znajdującej się w niebie w ciałach duchowych (Ob 7:9; 19:1). Jednak tacy nie należą do grupy 144 000, lecz będą oczyszczani w niebie (Hbr 9:23)  i prowadzeni do życia wiecznego w niebie (Ob 22:1, 4; 1 Ja 3:2) {widząc Boga}) podobnie jak ci na ziemi, z tą różnicą, że na ziemi fizycznie Boga nie będzie się widzieć.

Dość dziwnie wygląda wykładnia Strażnicy
Jeszcze będąc ŚJ, nie zwróciłem uwagi na ową dziwność polegającą na tym, że "pierwsze zmartwychwstanie" 144 000 do nieba, jest gorszym zmartwychwstaniem od tych zmartwychwstałych reszty ludzkości na ziemi, których nazwano "lepszym zmartwychwstaniem. Czyżbym nie czytał ze zrozumieniem, lub wyrwał z kontekstu?

sądzę że w Millenium wszyscy ludzie zmartwychwstaną - jedni do życia wiecznego, inni na sąd (Jana 5:28,29).
Podobne przekonanie jak BPŚ. To byłoby dla grzeszników z korzyścią. W moim przekonaniu Biblia jednak zaprzecza poglądowi jakoby wszyscy mieli zmartwychwstać, którzy zgrzeszyli przeciw DŚ. Moje uzasadnienie polega na tym, że nie wiadomo ile i kto, ale jest to pokaźna liczba ludzi już wcześniej skazana na śmierć drugą, czyli wieczną, zwaną Gehenną. Taka śmierć bez możliwości zmartwychwstania, ani pierwszego, ani lepszego, ani na sąd, ani jakiegokolwiek innego, a to z następującego powodu. Odpowiednikiem Gehenny jest nie istnienie w "księdze życia". Odpowiednikiem Szeolu, Hadesu, grobu jakiegokolwiek jest się zapisanym w "księdze życia" są sprawiedliwi i niesprawiedliwi Dz 24:15 + Jednakże owi niesprawiedliwi z różnych powodów nie mieli wystarczających warunków do wykazania lojalności, więc będą mieli ponowną szanse o której wspomniał Jezus Ja 5:29. Nie będę na razie komentował, a jedynie podam linki do tych miejsc, które do tego nawiązują: Niezapisani Wyj 32:33Ap 13:8 - Ap 17:8 - Zapisani: Dan 12:1 + Flp 4:3 + Ap 3:5 + Ap 20:12 + Ap 21:27


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Czerwiec, 2015, 21:51 »
No właśnie... Nie przypominam sobie ani jednego słownika oraz ani jednego przekładu biblijnego (poza PNŚ oczywiście), który oddawałby mnemeion jako "grobowiec pamięci". Mnemeion w kontekście, o którym rozmawiamy, to po prostu grobowiec (pamiątka po kimś).

Ja też nie. Nie mniej jednak owa "pamiątka po kimś" z tego fragmentu nie jest tym samym, co tafos, będące zwykłym grobem. NWT sięgnął bardziej po sens niż dosłowność.
 



Nie mam alergii. Uważam, że PNŚ czasami oddaje sporne teksty właściwie. Jednak podejrzenia moje budzą zawsze przekłady konkretnych wersetów/tekstów, które nie mają poparcia w słownikach. Po prostu nie spotkałem się z żadnym leksykonem ani słownikiem, który oddawałby to słowo jako "grobowiec pamięci". Wydaje mi się, że ta zbitka językowa została dokonana właśnie po to, by z tej "pamięci" wykluczyć niektórych :) . Innymi słowy, do swojej teologii dopasowano znaczenie słowa. Tak podejrzewam. Jeśli jednak podasz mi jakiś słownik, który oddaje to słowo tak jak PNŚ, to zwrócę honor.

Sam Jezus wygląda na to, że wyklucza z owej pamięci co niektórych, więc i dyskomfortu na honorze nie odczuwam.





Nawet jeśli przyjąć, że mnemeion to "pamięć" a nie po prostu "grobowiec", to na jakiej podstawie twierdzisz, że o niektórych Bóg zapomniał?

Na podstawie tego, jak w Pismo traktuje takich "zapomnianych".




Zrozumiałeś właściwie :) . Czy mógłbyś mi napisać zatem, kto Twoim zdaniem nie zmartwychwstanie?

No... tu lista mogła by być nieco przydługawa, niemniej uzupełniając 'gambita', ogólnie rzecz biorąc uśmierceni bezpośrednim wyrokiem Jehowy, nieposłuszni ewangelii, dranie którzy po prostu na to zasługują, czy też nawet idąc dalej...  zaślepieni przez Szatana i w takim stanie umierający, acz Bóg wszystko to i tak indywidualnie z pewnością traktuje.
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 00:09 »
Jeszcze będąc ŚJ, nie zwróciłem uwagi na ową dziwność polegającą na tym, że "pierwsze zmartwychwstanie" 144 000 do nieba, jest gorszym zmartwychwstaniem od tych zmartwychwstałych reszty ludzkości na ziemi, których nazwano "lepszym zmartwychwstaniem. Czyżbym nie czytał ze zrozumieniem, lub wyrwał z kontekstu?

Być może coś ci umknęło, Stanisławie. Zwróć uwagę na fakt, że mówiąc o "lepszym zmartwychwstaniu" Strażnica powołuje się na Hebrajczyków 11:35. Paweł nie zestawia tam "lepszego zmartwychwstania" z "pierwszym zmartwychwstaniem", tylko z tym opisanym w Pismach. To w stosunku do nich jest ono "lepszym".
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 08:25 »
1)czy tzn,że częsć bedzie pochwycona do nieba w mgnieniu oka bez zaznania smierci,a czesc zmartwychwstanie w duchu do zycia w niebie?

Może to tak wyglądać (Ap. 7:3).




2)czy tzn. ,że cześć osób zmartwychwstanie w ciele do 1000leteniego ziemskiego krolestwa?

Z pewnością, nawet z powołanych jeśli nie zostaną wybrani (a jest to różnica).

Cytat:
"Ten sam Papiasz przytacza inne jeszcze szczegóły, które go dojść miały drogą ustnego podania, a mianowicie jakieś nieznane podobieństwa Zbawiciela i nauki Jego oraz jeszcze inne, zgoła legendarne opowiadania. Tak na przykład mówi, że po zmartwychwstaniu nastąpi okres tysiącletni i że tutaj na ziemi nastanie widzialne królestwo Chrystusowe"
(Euzebiusz "Historia Kościelna")




3)Czy zgadzacie sie z tym,że nie wszyscy ida do nieba,ale cześć bedzie w ziemskim 1000latnim królestwie?

Do nieba tylko 144000.




4)jezeli 1000lat jest ziemskie,to czy po zakonczeniu tego okresu uznani do zycia pozostana w ciele ludzkim na ziemi do zycia wiecznego,czy zostana przemienieni w ciala duchowe i zabrani do nieba?

Pozostaną zgodnie z celem - na ziemi.





 Dla mnie okres 1000lat to czas zycia w ciele.Zatem nie wszyscy maja nadzieje niebiańską.

Dla mnie również.
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline ariel

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 08:49 »
Ja też nie. Nie mniej jednak owa "pamiątka po kimś" z tego fragmentu nie jest tym samym, co tafos, będące zwykłym grobem. NWT sięgnął bardziej po sens niż dosłowność.

A na jakiej podstawie tak sądzisz? Cieszę się, że się zgodziliśmy, iż nie ma podstaw słownikowych do oddania słowo mnemeion jako "grobowiec pamięci" :) .

 
Cytuj
Sam Jezus wygląda na to, że wyklucza z owej pamięci co niektórych, więc i dyskomfortu na honorze nie odczuwam.

Czy mógłbyś podać ten werset, w którym "sam Jezus" wyklucza niektórych ze zmartwychwstania?

Cytuj
No... tu lista mogła by być nieco przydługawa, niemniej uzupełniając 'gambita', ogólnie rzecz biorąc uśmierceni bezpośrednim wyrokiem Jehowy, nieposłuszni ewangelii, dranie którzy po prostu na to zasługują, czy też nawet idąc dalej...  zaślepieni przez Szatana i w takim stanie umierający, acz Bóg wszystko to i tak indywidualnie z pewnością traktuje.

Darujmy sobie całą listę. Interesuje mnie jeden werset, który mówi o tym, że niektórzy nie zmartwychwstaną. Jeden :) .
http://thaleia.pl/
Unitariański serwis apologetyczny. Since 1999..
One God, the Father and one Lord, Jesus Christ...


Offline ariel

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 08:57 »
W moim przekonaniu Biblia jednak zaprzecza poglądowi jakoby wszyscy mieli zmartwychwstać, którzy zgrzeszyli przeciw DŚ.

W którym miejscu Biblia zaprzecza zmartwychwstaniu tych, którzy zgrzeszyli przeciwko Duchowi Świętemu? Jak rozumiesz poniższy werset:

Hebr. 10:26,27
Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy rozmyślnie grzeszymy, nie ma już dla nas ofiary za grzechy
Lecz tylko straszliwe oczekiwanie sądu i żar ognia, który strawi przeciwników

Na czym ma polegać ten są i żar ognia, skoro nikt z nich nie zmartwychwstanie?


Cytuj
Moje uzasadnienie polega na tym, że nie wiadomo ile i kto, ale jest to pokaźna liczba ludzi już wcześniej skazana na śmierć drugą, czyli wieczną, zwaną Gehenną. Taka śmierć bez możliwości zmartwychwstania, ani pierwszego, ani lepszego, ani na sąd, ani jakiegokolwiek innego

A co powiesz o poniższych wersetach? Kiedy to się spełni i czy w ogóle?

"W owm dniu wielu mi powie: Panie, Panie, czyżnie prorokowaliśmy w imieniu twoim i w imieniu twoim nie wypędzaliśmy demonów i w imieniu twoim ni czyniliśmy wielu cudów?
A wtedy im powiem: Nigdy was nie znałem. Idźcie precz ode mnie wy, którzy czynicie bezprawie"
http://thaleia.pl/
Unitariański serwis apologetyczny. Since 1999..
One God, the Father and one Lord, Jesus Christ...


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 11:34 »
No właśnie... Nie przypominam sobie ani jednego słownika oraz ani jednego przekładu biblijnego (poza PNŚ oczywiście), który oddawałby mnemeion jako "grobowiec pamięci". Mnemeion w kontekście, o którym rozmawiamy, to po prostu grobowiec (pamiątka po kimś).

Ja też nie. Nie mniej jednak owa "pamiątka po kimś" z tego fragmentu nie jest tym samym, co tafos, będące zwykłym grobem. NWT sięgnął bardziej po sens niż dosłowność.

A na jakiej podstawie tak sądzisz? Cieszę się, że się zgodziliśmy, iż nie ma podstaw słownikowych do oddania słowo mnemeion jako "grobowiec pamięci" :) .

No nie zupełnie. Nie zgodziliśmy się, że słownikowych podstaw nie ma. Zgodziliśmy się tylko, że żaden słownik nie oddaje tego jako "grobowiec pamięci".




Czy mógłbyś podać ten werset, w którym "sam Jezus" wyklucza niektórych ze zmartwychwstania?

Oczywiście. Na przykład Marka 3:29.




Darujmy sobie całą listę. Interesuje mnie jeden werset, który mówi o tym, że niektórzy nie zmartwychwstaną. Jeden :) .

Ps 69:29
29. Niech będą wymazani z księgi życia, A ze sprawiedliwymi niech nie będą zapisani!
(BW)


Nie zmartwychwstaną jako niesprawiedliwi wraz sprawiedliwymi.
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 11:41 »
W moim przekonaniu Biblia jednak zaprzecza poglądowi jakoby wszyscy mieli zmartwychwstać, którzy zgrzeszyli przeciw DŚ.

W którym miejscu Biblia zaprzecza zmartwychwstaniu tych, którzy zgrzeszyli przeciwko Duchowi Świętemu? Jak rozumiesz poniższy werset:

Hebr. 10:26,27
Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy rozmyślnie grzeszymy, nie ma już dla nas ofiary za grzechy
Lecz tylko straszliwe oczekiwanie sądu i żar ognia, który strawi przeciwników


Może jako metaforę do tego?:

1 Piotr 4:17
17. Nadszedł bowiem czas, aby się rozpoczął sąd od domu Bożego; a jeśli zaczyna się od nas, to jakiż koniec czeka tych, którzy nie wierzą ewangelii Bożej?
(BW)


Sąd odbywał się już od czasów apostołów.
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline ariel

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 11:51 »

No nie zupełnie. Nie zgodziliśmy się, że słownikowych podstaw nie ma. Zgodziliśmy się tylko, że żaden słownik nie oddaje tego jako "grobowiec pamięci".

Hmm, jeśli żaden słownik nie oddaje tego jako "grobowiec pamięci", to chyba jest to równoznaczne ze stwierdzeniem, że nie ma ku temu podstaw słownikowych?


Cytuj
Oczywiście. Na przykład Marka 3:29.

Cytuję Marka 3:29:

Mr 3:29
Kto by jednak zbluźnił przeciwko Duchowi Świętemu, nie dostąpi odpuszczenia nawieki, ale będzie winien grzechu wiekuistego

Przypomnę, że zapytałem: "Czy mógłbyś podać ten werset, w którym "sam Jezus" wyklucza niektórych ze zmartwychwstania?". Zupełnie nie wiem, w którym miejscu w Marka 3:29 padają słowa o wykluczeniu ze zmartwychwstania. Mógłbyś mi je jakoś wyraźniej wskazać?


Cytuj
Ps 69:29
29. Niech będą wymazani z księgi życia, A ze sprawiedliwymi niech nie będą zapisani!
(BW)

Dokładnie tak jak powyżej. Tu nie ma nawet słowa o "wykluczeniu niektórych ze zmartwychwstania". Nie mówiąc już o tym, że to nie są słowa Pana Jezusa, o które prosiłem, i na które się powołałeś.

Cytuj
Nie zmartwychwstaną jako niesprawiedliwi wraz sprawiedliwymi.

Nie bardzo rozumiem sens tego zdania. Masz na myśli to, że niesprawiedliwi nie zmartwychwstaną wraz ze sprawiedliwymi? Czy coś innego?
http://thaleia.pl/
Unitariański serwis apologetyczny. Since 1999..
One God, the Father and one Lord, Jesus Christ...


Offline Stanisław Klocek

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 17:07 »
Być może coś ci umknęło, Stanisławie. Zwróć uwagę na fakt, że mówiąc o "lepszym zmartwychwstaniu" Strażnica powołuje się na Hebrajczyków 11:35.
Ja to rozumiem, że chodzi o rozróżnienie m. in. na przykładzie wskrzeszenia Łazarza przez Jezusa (Ja 11:43-44), które jest [gorszym zmartwychwstaniem], a zarazem pierwszym zmartwychwstaniem. Natomiast Łazarz dostąpi lepszego, czyli drugiego zmartwychwstania na ziemi podczas Milenium. To drugie będzie lepszym od tego z I wieku, gdyż da perspektywę życia wiecznego. Pierwsze było gorszym, gdyż przedłużyło jedynie o kilka lub kilkadziesiąt lat. Natomiast jeśli chodzi o tych, którzy znaleźli się w Gehennie, to niema dla nich zmartwychwstania, znaczy to, że nie mają ani pierwszego ani drugiego zmartwychwstania (według wykładni ŚJ, bo u innych chrześcijan  jest zmartwychwstanie wszystkich, m.in. u katolików ciał z grobów dołączających do nieśmiertelnych dusz)

Ale gdyby wziąć pod uwagę inne zrozumienie rozróżnienia, gdzie jako "pierwsze zmartwychwstanie" tych z 1919 r. od tych podczas "wielkiego ucisku", którzy żywcem będą przemienieni w mgnienia oka (1 Kor 15:51), zaliczając ich do "lepszego zmartwychwstania"? Wydaje mi się odwrotnie, że ci bracia Chrystusa, którzy wcześniej zmartwychwstaną podczas paruzji należy nazwać lepszym.  Czy tak trudno Strażnicy było tak przedstawić, aby nie komplikować?
 
Paweł nie zestawia tam "lepszego zmartwychwstania" z "pierwszym zmartwychwstaniem", tylko z tym opisanym w Pismach. To w stosunku do nich jest ono "lepszym".
Ale Strażnica zestawia (zob. skan), chociażby w podtytule "Pierwsze" i "lepsze zmartwychwstanie". Do ,,Pierwszego" podano werset Ob 2:6 zaliczając ich do nieśmiertelnych w niebie, natomiast do "lepsze zmartwychwstania" podano Hebr. 11:35, które to dotyczy ziemi, które nie gwarantuje nawet jakiegokolwiek życia, a jedynie daje taką szansę o ile przejdą ostateczną próbę sądu na końcu Milenium (Ob20:5, 7, 13) {zob. wyłuszczone kolory}.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwiec, 2015, 17:13 wysłana przez Stanisław Klocek »


Offline sabekk

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #42 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 17:19 »
No nie zupełnie. Nie zgodziliśmy się, że słownikowych podstaw nie ma. Zgodziliśmy się tylko, że żaden słownik nie oddaje tego jako "grobowiec pamięci".

Hmm, jeśli żaden słownik nie oddaje tego jako "grobowiec pamięci", to chyba jest to równoznaczne ze stwierdzeniem, że nie ma ku temu podstaw słownikowych?

Gdyby w tym przypadku słowniki nie zawierały obu tych znaczeń... , ale zawierają. Czegoś jednak w tym przypadku w słowniku nie znajdziesz.

Apokalipsa 20:13
13. I wydało morze umarłych, którzy w nim się znajdowali, również śmierć i piekło wydały umarłych, którzy w nich się znajdowali, i byli osądzeni, każdy według uczynków swoich.
(BW)


Czy mógłbyś mi w słowniku wskazać, że owo mnemeion obejmuje również morze? Bo odnoszę wrażenie, że Bóg o czymś nie zapomniał, ale człowiek mógłby, bo w słowniku nie ma.




Czy mógłbyś podać ten werset, w którym "sam Jezus" wyklucza niektórych ze zmartwychwstania?


Oczywiście. Na przykład Marka 3:29.

Cytuję Marka 3:29:

Mr 3:29
Kto by jednak zbluźnił przeciwko Duchowi Świętemu, nie dostąpi odpuszczenia nawieki, ale będzie winien grzechu wiekuistego

Przypomnę, że zapytałem: "Czy mógłbyś podać ten werset, w którym "sam Jezus" wyklucza niektórych ze zmartwychwstania?". Zupełnie nie wiem, w którym miejscu w Marka 3:29 padają słowa o wykluczeniu ze zmartwychwstania. Mógłbyś mi je jakoś wyraźniej wskazać?

Pamiętam.
To, że podany powyżej werset nie brzmi na twoich warunkach nie oznacza, że takich konsekwencji za sobą nie niesie. Jezus wielokrotnie wspominał o Gehennie. Na przykład powiedział wprost faryzeuszom, że jej podlegają. Jak sam powiedziałeś...

Cytat:
http://swiadkowiejehowywpolsce.org/index.php?topic=847.msg7394#msg7394
ariel
"Sąd będzie dotyczył grzechów z teraźniejszego życia (...)"


...i to owa teraźniejszość już ich do niej wrzuciła. Tak jak Sodomę i Gomorę...

Judy 7
7. jak Sodoma i Gomora i w ich sąsiedztwie /położone/ miasta - w podobny sposób jak one oddawszy się rozpuście i pożądaniu cudzego ciała - stanowią przykład przez to, że ponoszą karę wiecznego ognia.
(BT)




Darujmy sobie całą listę. Interesuje mnie jeden werset, który mówi o tym, że niektórzy nie zmartwychwstaną. Jeden :) .

Ps 69:29
29. Niech będą wymazani z księgi życia, A ze sprawiedliwymi niech nie będą zapisani!
(BW)

Dokładnie tak jak powyżej. Tu nie ma nawet słowa o "wykluczeniu niektórych ze zmartwychwstania". Nie mówiąc już o tym, że to nie są słowa Pana Jezusa, o które prosiłem, i na które się powołałeś.

O słowa Jezusa chodziło ci wyżej a ten tekst koresponduje z tym, co Stanisław powiedział wcześniej.

Cytat:
http://swiadkowiejehowywpolsce.org/index.php?topic=847.msg8314#msg8314
Stanisław
"Odpowiednikiem Gehenny jest nie istnienie w "księdze życia". Odpowiednikiem Szeolu, Hadesu, grobu jakiegokolwiek jest się zapisanym w "księdze życia" są sprawiedliwi i niesprawiedliwi (...)"


Kim są dla ciebie niesprawiedliwi, 'arielu'?




Nie zmartwychwstaną jako niesprawiedliwi wraz sprawiedliwymi.

Nie bardzo rozumiem sens tego zdania. Masz na myśli to, że niesprawiedliwi nie zmartwychwstaną wraz ze sprawiedliwymi? Czy coś innego?

Wybacz, czasem coś piszemy i wydaje nam się, że skoro sami siebie rozumiemy, to i inni również.
Chodziło mi o to, że nie zmartwychwstaną w ogóle i Jana 5:28, 29 ich nie dotycz.
Każdy głupi ma swój rozum... samo życie.
---
Ignorowani: NiepokornaHadra


Offline Stanisław Klocek

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 18:13 »
W którym miejscu Biblia zaprzecza zmartwychwstaniu tych, którzy zgrzeszyli przeciwko Duchowi Świętemu?
No właśnie jest tak z Biblią, że nie precyzuje jednoznacznie, lecz otwiera różne "furtki" interpretacji. Mogę Ci Arku odbić podobnym pytaniem. W którym miejscu Biblia podaje, że wszyscy zmartwychwstaną? Wydaje mi się, że tak sformułowanych zdań według naszego indywidualnego oczekiwania nie znajdziemy w Biblii, aby odpowiedz zadowoliła nas. Być może to co dla Ciebie jest wystarczające, ale dla mnie nie, i na odwrót, to co dla mnie oczywiste, to dla Ciebie nie do przyjęcia. Między innymi z tego powodu od jakiegoś czasu straciłem wiarygodność jej natchnienia przez Boga.

Jak rozumiesz poniższy werset:
Hebr. 10:26,27
Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy rozmyślnie grzeszymy, nie ma już dla nas ofiary za grzechy
Lecz tylko straszliwe oczekiwanie sądu i żar ognia, który strawi przeciwników

Na czym ma polegać ten są i żar ognia, skoro nikt z nich nie zmartwychwstanie?
Ja często przypominam, że rozpatrują ostatnio jedynie z punktu literackiego. Moje zrozumienie na zadane mi pytanie jest dwojaka, uwzględniając me wcześniejsze zrozumienie.

1. Rozmyślne grzeszenie po poznaniu prawdy jest grzechem przeciw DŚ jest natychmiastowym wyrokiem, co wynika z wypowiedzi "nie będzie odpuszczone w tym czy innym czasie (Mat 12:31-32). Podawałem wcześniej, że Gehenna jest wyrokiem wiecznej śmierci, bez jakichkolwiek procedur. Jest to tożsame z nie zapisaniem w "księdze życia". Jeśli kogoś niema na liście, to na jakiej podstawie ma widnieć do zmartwychwstania?
2. Z drugiej strony "oczekiwanie sądu" wskazuje, że do zmartwychwstania powinno dojść, chociażby aby usłyszeć wyrok "żar ognia" powodująca śmierć wieczną (Ob 20:14) i jego uzasadnienie.

Problemem jest jednak danie odpowiedzi, czy poprawna jest 1 czy 2 wersja? Nie rozwiąże tej kwestii nawet Judasz określony "synem zatracenia" (Ja 17:12). Można się upierać przy 1 wersji, jak i 2 wersji.

A co powiesz o poniższych wersetach? Kiedy to się spełni i czy w ogóle?
"W owm dniu wielu mi powie: Panie, Panie, czyżnie prorokowaliśmy w imieniu twoim i w imieniu twoim nie wypędzaliśmy demonów i w imieniu twoim ni czyniliśmy wielu cudów?
A wtedy im powiem: Nigdy was nie znałem. Idźcie precz ode mnie wy, którzy czynicie bezprawie"
Tu niema nawet sugestii, że jest to grzech przeciw DŚ, więc mogą zmartwychwstać i będą objęci  sądem w przyszłości. Jest to jednak podana zasada ostrzegawcza, a nie personalne orzeczenie. Można też przypuszczać, że Jezus będzie z takich korzystał, zanim ich zniszczy na końcowym sądzie 1000 lecia. Flp 1:18 Lecz o co chodzi? Byle tylko wszelkimi sposobami Chrystus był zwiastowany, czy obłudnie, czy szczerze, z tego się raduję i radować będę;


Offline bene

Odp: Biblijne pytanie-surowszy wyrok
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Czerwiec, 2015, 22:04 »
Mógłbyś zdefiniować co rozumiesz przez słowo sąd, bo nie jestem pewien czy rozumiemy to słowo w tym miejscu tak samo.
Sąd to rozpatrzenie sprawy i wydanie wyroku.Napisałeś
I tak faktycznie będzie. Działanie i odstępstwo podmiotów wymienionych w Obj. 20:10 będzie przez całą wieczność osądzane i testowane przez całą zbawioną ludzkość.
Z tego co napisałeś wnioskuję że każdy zbawiony będzie ponownie sądził tych co już zostali osądzeni. Tylko w jakim celu. A co jeślii ktoś wyda wyrok odmienny od dotychczasowych.
Taki jak napisałem w poprzednim poście.
Może nierozgarnięty jestem ale nie widzę więc łaskawie wskaż w którym to poście.
Z chęcią odpowiem. Jednak wypadałoby odpowiedzieć najpierw na moje wcześniejsze argumenty:
a) brak miłości w karze wiecznego męczenia ludzi
b) zniszczenia śmierci i hadesu w "jeziorze ognia".
Sam odpowiedzi nie udzielasz a od innych wymagasz.
Brak miłości w tym przypadku to tylko twoja subiektywna ocena. Moje dzieci gdy wymierzałem karę za przewinienia też parę razy takim tekstem się broniły gdy nie mogły przykładowo ulubionego filmu oglądać. Tato ty nas nie kochasz.
Jeżeli chodzi o śmierć i hades w jeziorze ognia to będą tam przez przez wieczność. Ale czy zniszczone? Na poparcie twierdzenia o zniszczeniu przytoczyłeś werset 1 Kor 15:26 tylko że słowo tam użyte niekoniecznie oznacza tylko całkowite zniszczenie lecz również pozbawienie wpływów uczynienie bezproduktywnym pozbawienie mocy. I tak będzie zero mocy zero wpływów. A przez tą wieczność będą tam z diabłem bestią i innymi. Również z tymi z Obj 14:11 co nie maja wytchnienia prze cała wieczność.
Ciekawe jakie rośliny mają zmysły by poznać jaką budowę ma  owad oraz gdzie mają mózg aby mogły przetwarzać dane z poprzednich cyklów swojej egzystencji aby móc dostosować się do jego budowy