W Rajchu odbywa sie podobna akcja dotyczaca uzywania danych osobowych glosicieli.
Krytyczny wobec SJ portal "Bruder-Info" zamiescil krotki artykul wraz z cytatami z JW-Org .
Ogolnie rzecz biorac , podobne podejscie do sprawy jak w polskich zborach .
Nie wiem na pewno , ale chyba normy dotyczace ochrony danych sa podobne w calej UE . Tu cytat wraz z tlumaczeniem na szybko :
"Verkündiger haben hinsichtlich ihrer personenbezogenen Daten, die Jehovas Zeugen speichern, das Recht auf Auskunft und Berichtigung unrichtiger Daten sowie um Löschung oder Einschränkung der Verarbeitung zu ersuchen. Verkündiger können hinsichtlich bestimmter zukünftiger Verwendungen ihrer personenbezogenen Daten ihre Einwilligung jederzeit widerrufen. Falls ein Verkündiger seine Einwilligung in die Verwendung seiner personenbezogenen Daten zurückzieht, mögen Jehovas Zeugen auf Grundlage ihrer berechtigten religiösen Zwecke zur Pflege und Verwaltung der Mitgliederdaten von Jehovas Zeugen weltweit oder eines anderen im Datenschutzgesetz verankerten Rechtsgrundes berechtigt sein, einige dieser personenbezogenen Daten ohne eine solche Einwilligung weiter zu verwenden. Verkündiger sind sich bewusst, dass sie das Recht haben, eine Beschwerde bei der Datenschutzaufsichtsbehörde des Landes, in dem sie gerade wohnen, einzureichen."
"Glosiciele , w odniesieniu do ich danych osobowych , ktore SJ przechowuja , maja prawo wniesc prosbe o informacje i poprawienie blednych danych jak rowniez o ograniczenie ich uzywania . Glosiciele maja prawo , swoja zgode na uzywanie tych danych , w kazdej chwili wycofac .
W wypadku wycofania zgody na uzywanie danych , moga SJ , rowniez bez tej zgody , dane te dalej uzywac , jezeli jest to uzasadnione ich religijnymi lub administracyjnymi celami i jest zwiazane z prawem ochrony danych w innych krajach . Glosiciele sa swiadomi faktu , ze maja prawo wniesc skarge do urzedu ochrony danych w kraju zamieszkania ."
Na moj , chlopski rozum listonosza , te przepisy nie chronia rzeczywiscie glosicieli , a tylko Organizacje .