Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Jana 5,23  (Przeczytany 8498 razy)

Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Sierpień, 2017, 13:51 »
Skorowidz pokazuje, że ostatnio w roku 1979 komentowano:

5:23    w79/12 2; w65/19 2; wr 36

*** w79/12 s. 2 ak. 6-7 Życie przyszłe dzięki zmartwychwstaniu ***
Dostał się akurat w ogień krytyki religijnej, gdyż w dzień sabatu uzdrowił pewnego człowieka oraz kazał mu wziąć swoje łoże i pójść do domu. Krytyczne uwagi pod swoim adresem odparł słowami:
„Jak Ojciec wskrzesza umarłych i ożywia, tak również i Syn ożywia tych, których chce. Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi (...). Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał. Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia” (Jana 5:21-24).

Niewygodny werset. ;)

W 2017 napisali:

*** w17 marzec s. 9 ak. 4 Okazujmy szacunek — komu i dlaczego? ***
Od okazywania szacunku Jehowie i Chrystusowi zależy to, czy będziemy żyć wiecznie. Wyraźnie to wynika z Ewangelii według Jana 5:22, 23: „Ojciec (...) w ogóle nikogo nie sądzi, lecz wszelkie sądzenie powierzył Synowi, aby wszyscy szanowali Syna, tak jak szanują Ojca. Kto nie szanuje Syna, ten nie szanuje Ojca, który go posłał”. (Odczytaj Psalm 2:11, 12).
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpień, 2017, 13:53 wysłana przez Roszada »


Offline gorolik

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Sierpień, 2017, 14:25 »
Gorszycielu- chodziło tylko o to, żeby poważnie traktowali wypowiedzi Jezusa, bo pochodziły przecież od Boga. Poza tym w Jana 5:23 , jak chyba wiesz, jest inne słowo, niż w wypowiedzi Jezusa z Jana 4:21-24.
A Roszadę można tylko ignorować, niestety.


Gorszyciel

  • Gość
Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Sierpień, 2017, 14:30 »
Gorszycielu- chodziło tylko o to, żeby poważnie traktowali wypowiedzi Jezusa, bo pochodziły przecież od Boga. Poza tym w Jana 5:23 , jak chyba wiesz, jest inne słowo, niż w wypowiedzi Jezusa z Jana 4:21-24.
A Roszadę można tylko ignorować, niestety.

Przeczytajmy z kontekstem: Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi, aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał.

Wydaje mi się, że werset jest dość jasny: upodobało się Ojcu, aby zbawienie było w Synu, który jest drzwiami do Ojca.


Offline gorolik

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Sierpień, 2017, 14:33 »
A kto temu przeczy, wydaje mi się że napisałem to samo, tylko codziennym językiem.


Offline gerontas

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Sierpień, 2017, 15:18 »
Przeczytajmy z kontekstem: Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi, aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał.

Wydaje mi się, że werset jest dość jasny: upodobało się Ojcu, aby zbawienie było w Synu, który jest drzwiami do Ojca.

Dla mnie z kontekstu wynika, że Ojciec dał Synowi moc, taką jaką On sam posiada: (21): Jak bowiem Ojciec wskrzesza i ożywia umarłych, tak i Syn ożywia, kogo zechce. [Biblia Poznańska, J 5]
Dlatego obdażył go taką mocą: (23): aby wszyscy tak czcili Syna, jak czczą Ojca[..][Biblia Poznańska, J 5]
Nie sądzę, że Syn jest równy Ojcu, ale przynajmniej cześć (szacunek) należy się Synowi taka sama jak Ojcu. Przecież w Izajasza 9:5 czytamy: (5): Albowiem Dziecię nam się narodziło, Syn został nam dany. Na Jego barkach władza spoczywa. I nazwane będzie imieniem: Cudowny Doradca, Bóg mocny, Ojciec wieczności, Książę pokoju - [Biblia Poznańska, Iz 9]


Offline mobydick

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Sierpień, 2017, 16:06 »
Jest firma.Jest prezes i właściciel i pracownicy.Właściciel jest ważniejszy od prezesa,albo odwrotnie,zależy kto jak uważa.I są pracownicy podporządkowani jednemu i drugiemu.Ale do któregoś jest większe podporządkowanie.Jakoś tak to widzę.
Wolność jakże jesteś mi droga.


Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Sierpień, 2017, 17:21 »
A Roszadę można tylko ignorować, niestety.
Ano pewnie że ignorować tylko wpierw opisz Twoje wierzenia byśmy mogli je też troszkę pognoić, tak jak ty robisz wpadając w wątek, a nic nie masz do powiedzenia pozytywnego.
Malkontent z ciebie jak cholera.
Jakby wszyscy byli tacy tu jak ty to forum by umarło. :-\
Cytuj
Nie sądzę, że Syn jest równy Ojcu, ale przynajmniej cześć (szacunek) należy się Synowi taka sama jak Ojcu

Masz rację, że Syn Człowieczy, jako człowiek, nie był równy Ojcu, bo się wyzbył wielu rzeczy:

"On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności,
aby na równi być z Bogiem, lecz ogołocił samego siebie,
przyjąwszy postać sługi..."  Flp 2:6-7


Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Sierpień, 2017, 17:56 »
Jeśli chodzi o omówienie J 5:23 w bardzo znanej broszurze ŚJ pt. „Słowo” – kogo miał na myśli apostoł Jan? 1965 [ang. 1962] to tłumaczenia z ang. dokonał chyba jakiś nieuk.
Towarzystwo już od roku 1950 pisało o „szacunku” dla Syna i Ojca, a ten uparcie tłumaczy i komentuje o „czci”:

„Z PISM Jana piętrzą się coraz liczniejsze dowody na to, że Jezus Chrystus był Synem Bożym. Już z samego tego wynika, że Jezus jako Syn Boży nie był równy Bogu, lecz był mu poddany i zależny od Niego. Syn nie jest bowiem większy od swego ojca, gdyż w myśl przykazania Bożego musi oddawać cześć swemu ojcu. Jezus jako Syn Boży powiedział: „Oddaję cześć Ojcu memu.” (Jana 8:49) Jakże więc może ktoś twierdzić, że Jezus sam siebie czynił Bogiem lub chociażby równym Bogu, kiedy powiedział: „Ojciec nikogo nie sądzi, ale wszelki sąd zdał na Syna, aby wszyscy czcili Syna, jako czczą Ojca. Kto nie czci Syna, nie czci też i Ojca, który go posłał”? (Jana 5:22, 23) Jezus nie mówi tu, że mamy go czcić jako Ojca czy jako Boga, ani że Synowi mamy oddawać taką cześć, jaką oddajemy Ojcu.
Przyjrzyj się jeszcze raz słowom Jezusa, a wtedy pojmiesz, dlaczego on powiedział, że wszyscy mają czcić „Syna jako czczą Ojca”. Jezus oświadczył, że Ojciec postanowił go sędzią, by działał jako pełnomocnik i przedstawiciel Boga, Najwyższego Sędziego. Jako zamianowany przez Boga sędzia Syn zasługuje przeto na oddawanie mu czci. Czcząc Syna okazujemy poszanowanie dla boskiej nominacji Syna na sędziego. Gdy nie czcimy Syna jako sędziego, wtedy nie czcimy też „Ojca, który go posłał.” Nie znaczy to jednak, że mamy czcić Syna tak, jak gdyby był samym Bogiem, albo że mamy go czcić na równi z Bogiem, który go posłał.
Bóg Ojciec uczcił, czyli uświetnił swego Syna Jezusa Chrystusa więcej niż wszystkich innych swoich synów, lecz nie jako równego sobie. A kogo Bóg uczci i uświetni, tego oczywiście i my powinniśmy czcić. Bóg nawet od nas tego wymaga. Sam Jezus powiedział: „Jeślibym ja sam siebie uwielbiał, chwała moja byłaby niczym. Ale jest Ojciec mój, który mnie uwielbia [uświetnia, NW], a o którym wy mówicie, że jest Bogiem naszym.” (Jana 8:54)” („Słowo” – kogo miał na myśli apostoł Jan? 1965 [ang. 1962] s. 36).

No i co ja mam sądzić po takiej nauce?
Czy ja mam sprawdzać co po angielsku uczyli ŚJ, a co po polsku?
Sami widzicie, jak różnie uczą.

Ten sam fragment po ang.:

*** w62 10/1 pp. 592-593 pars. 33-35 Source of His Life ***
ALL along the evidence has been mounting up from John’s own writings that Jesus Christ was the Son of God. This very fact in itself argues that Jesus as a Son was dependent upon God and was not equal to God. A son is not greater than his father, but must honor his father, according to God’s command. As God’s Son, Jesus said: “I honor my Father.” (John 8:49) How, then, can anyone say he was making himself God or the equal of God when he said: “The Father judgeth no man, but hath committed all judgment unto the Son: that all men should honour the Son, even as they honour the Father. He that honoureth not the Son honoureth not the Father which hath sent him”? (John 5:22, 23, AV) In those words Jesus was not telling us to honor him as being the Father or as being God. He did not say we were to honor the Son as much as the Father.
34 Look at Jesus’ words again and see why he said he was to be honored just as the Father is to be honored. Jesus said that the Father had appointed him to be judge, to act as the deputy or representative of God the Supreme Judge. Hence as God’s appointed Judge the Son deserved to be honored. By honoring the Son we show respect for God’s appointment of the Son as Judge. If we do not honor the Son as Judge, then we do not honor “the Father which hath sent him.” But that does not mean we honor the Son as being God himself or honor the Son as much as God himself, who sent the Son.
Even God the Father did not honor or glorify the Son as his equal. But God did honor or glorify his Son Jesus Christ more than all his other sons. Certainly, then, the one whom God honors or glorifies, we too ought to honor. In fact, God requires us to do so. Jesus himself said: “If I honour myself, my honour is nothing: it is my Father that honoureth me; of whom ye say, that he is your God.” (John 8:54, AV)

Wszędzie jest słowo honor (szacunek), a nie worship (cześć). :-\


Offline gorolik

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Sierpień, 2017, 18:31 »
No i zdenerwował się człowiek, a tylko umie "kopiuj wklej"
To przeczytajmy i z kontekstem, Jana 5:24-"Zaprawdę, zaprawdę,  powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny". Czyli ktoś posłał Jezusa i Jezus na to się powoływał nawołując do okazywania szacunku jemu i Ojcu.
A szacunek to nie to samo co cześć oddawana Bogu, Niestety, tłumacze nie odróżniają znaczenia słów z Jana 4:20-24 od tych z Jana 5:23 i stąd spory.
A ja nie użyłem poniżających epitetów w stosunku do Roszady, tak jak on do mnie.


Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Sierpień, 2017, 18:34 »
Ale chłopie nie ucz nas czytać Biblii.
Ty jeszcze służyłeś w Towarzystwie gdy my czytaliśmy dawno temu ten tekst tak jak chrześcijanie od I wieku.
Wiem żeś zajadły antytrynitarz bo wyłazi to z ciebie.
Pisałem ci ze zrównujesz Jezusa z szatanem bo obu nazywasz bogami.
Cytuj
A ja nie użyłem poniżających epitetów w stosunku do Roszady, tak jak on do mnie.
Ty mnie nie uwłaczasz ale Chrystusowi Panu, którego robisz stworzeniem i bogiem równym szatanowi.


Offline mobydick

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Sierpień, 2017, 18:48 »
Roszada.kochany,jak już cytujesz,to cytuj kogo.U Ciebie tak zawsze.
Wolność jakże jesteś mi droga.


Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Sierpień, 2017, 19:14 »
Roszada.kochany,jak już cytujesz,to cytuj kogo.U Ciebie tak zawsze.
A którego cytatu nie rozumiesz?
Przecież cytuję publikacje Towarzystwa w tym wątku.
Ty zdaje się obcokrajowiec, bo sam podajesz dawny nick Ajsza, a to była tu Rosjanka. ;D


Offline mobydick

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Sierpień, 2017, 19:17 »
Wkraczasz na ścieżkę wojenną.Skoro nie rozumiesz.
A którego cytatu nie rozumiesz?
Przecież cytuję publikacje Towarzystwa w tym wątku.
Ty zdaje się obcokrajowiec, bo sam podajesz dawny nick Ajsza, a to była tu Rosjanka. ;D
Po pierwsze, że ja obcokrajowiec,nic Ci do tego.Po drugie Ajsza,no cóż,sam Sobie sprawdź kim jest.Po trzecie,cytuję,chodziło nie o publikację,a o odpowiedzi i zaznaczenie cytujodpowiedź kogo innego.Że Ty cytujesz publikację wszyscy wiedzą bardzo dokładnie,ale to bardzo,i podkreśle bardzo.A że merytoryka taka a nie inna ....Wyrażam swoją opinię,nic więcej.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpień, 2017, 19:34 wysłana przez mobydick »
Wolność jakże jesteś mi droga.


Offline Roszada

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Sierpień, 2017, 19:24 »
Wkraczasz na ścieżkę wojenną.Skoro nie rozumiesz.
Jak dojdziesz do tej liczby postów co ja to też wejdziesz na nią, albo ciebie już tu nie będzie. :-\
Jak na razie nic na temat nie piszesz. Trzeba będzie moderację poprosić by kasowała to. :(


Offline mobydick

Odp: Jana 5,23
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Sierpień, 2017, 19:37 »
Jak dojdę do tej liczby to będę miał przyjaciół .
Wolność jakże jesteś mi droga.