HASZSZEM (bez rodzajnika po prostu SZEM) to właśnie po prostu imię. A już mówię czemu to JEDYNE IMIĘ WŁASNE BOGA. Powody są dwa. 1) Występuję wielokrotnie, wielokrotnie więcej razy w Biblii Hebrajskiej niż inne określenia, które Roszada nazywa imionami (nie licząc partykuły JAH imię JHWH występuje w ST ok. 7 tysięcy razy. Na drugim miejscu jest słowo Elohim - niecałe 600 razy). 2) PRZY JHWH nigdy nie występuje rodzajnik określony (w hebr. HA), a tak się dzieje w hebrajskim TYLKO w wypadku imion własnych (nawet Słońce - SZEMESZ - może wystąpić z rodzajnikiem). Imię własne nie może i JHWH nie występuje, wszystkie inne określenia, które Roszada stara się z JHWH zrównać, występują z rodzajnikami. Znaczy to ni mniej, ni więcej, że JHWH to imię własne, a wszystko inne to tytulatura, określenia opisujące boskie przymioty, podkreślające godność i majestat itd. Dlatego dla hebraistów oczywistym jest, że JHWH to jedynie imię własne Boga w ST.
W skanach, do których odwołujesz, napisano, że Jahwe to właściwe imię Boga. Dalej używają słowa "imię" w znaczeniu szerszym niż ma to miejsce po polsku, odwołując się do świata semickiego.