Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)  (Przeczytany 20708 razy)

Gorszyciel

  • Gość
Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« dnia: 31 Sierpień, 2016, 19:29 »
Wersety, w których Jezus jest wprost nazwany BOGIEM:
J 1,1
J 1,14
J 1,18
J 20,28
Rz 9,5
Tt 2,13
2 P 1,1
1 J 5, 20


Offline Roszada

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Sierpień, 2016, 19:36 »
Oczywiście wszystkie kwestionowane przez Towarzystwo.
Tylko J 20:28 jakby w pełni akceptowany, ale inaczej interpretowany.

W pozostałych albo "bóg", albo odniesione do Ojca (np. Rz 9:5, 1 J 5:20).

A J 1:14?


Offline Światus

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpień, 2016, 19:58 »
Jeszcze jeden "werset pośredni" Dz.Ap 20.28 wg przekładów nie-Strażnicowych.
Czy warto zrywać relacje z powodu omylnej Strażnicy?


Tusia

  • Gość
Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Sierpień, 2016, 22:31 »
Jeszcze jeden "werset pośredni" Dz.Ap 20.28 wg przekładów nie-Strażnicowych.

Dz 20, 28




Przekład strażnicowy (Najlepszy dostępny):

Dz 20, 28





Gorszyciel

  • Gość
Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Sierpień, 2016, 23:04 »
1,14 to pomyłka.


Offline kinezyn

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Sierpień, 2016, 23:29 »
Wersety, w których Jezus jest wprost nazwany BOGIEM:
J 1,1
J 1,14
J 1,18
J 20,28
Rz 9,5
Tt 2,13
2 P 1,1
1 J 5, 20

Swego czasu na biblia.webd.pl przedstawiłem  Papirus Bodmer II znany też pod nazwą Papyrus 66 datowany na koniec II w. n.e. bądź początek III w.n.e. to mi powiedziano, że w tekstach aleksandryjskich było masę błędów.

Zaznaczyłem ten werset J 1,18 i okoliczne. Mamy tam podkreślone μονογενὴς Θεὸς, przy czym słowo Θεὸς zapisane jest za pomocą Nomina sacra



Offline Roszada

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 09:19 »
Zdaje się, że to nie jedyny papirus z takim tekstem.
Nawet Towarzystwo z czasem się ugięło i daje taki tekst od roku 1950.


Offline Roszada

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 13:56 »
A to takie zestawy wersetów z Biblii ŚJ:

„Słowo był bogiem” J 1:1;
„Tomasz rzekł do niego: ‘Mój Pan i mój Bóg!’” J 20:28;

jednorodzony bóg, który zajmuje miejsce u piersi Ojca” J 1:18;
„Cudowny Doradca, Potężny Bóg, Wiekuisty Ojciec, Książę Pokoju” Iz 9:6;

„chociaż jesteś człowiekiem, czynisz siebie bogiem” J 10:33.
„nazywał Boga swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu” J 5:18.

Ta logika trudna dla mnie. :-\


KaiserSoze

  • Gość
Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 13:58 »
A to takie zestawy wersetów z Biblii ŚJ:

„Słowo był bogiem” J 1:1;
„Tomasz rzekł do niego: ‘Mój Pan i mój Bóg!’” J 20:28;

jednorodzony bóg, który zajmuje miejsce u piersi Ojca” J 1:18;
„Cudowny Doradca, Potężny Bóg, Wiekuisty Ojciec, Książę Pokoju” Iz 9:6;

„chociaż jesteś człowiekiem, czynisz siebie bogiem” J 10:33.
„nazywał Boga swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu” J 5:18.

Ta logika trudna dla mnie. :-\

W sumie tylko pierwsze jest dziwne
Izajasza - to podobno tytuł
Jana - siebie czynił "bogiem" (no bo przecież nie wszechmocnym) albo równym "Bogu" (wszechmocnemu), też spoko


Offline Roszada

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 14:20 »
Cytuj
Izajasza - to podobno tytuł
Nie tytuł, ale imię jak podaje ten werset, a imię wyraża kim On jest jak tu:

„(...)A na swej szacie wierzchniej, mianowicie na udzie, ma napisane imię: Król królów i Pan panów(...)” (Obj 19:16)
Cytuj
siebie czynił "bogiem" (no bo przecież nie wszechmocnym) albo równym "Bogu" (wszechmocnemu), też spoko
A tu już całkiem nie rozumiem.
Albo się czynił podobny Bogu albo bogu. Trzeba się zdecydować.
Kawałek dalej powiedział coś o czci czy szacunku do siebie i Ojca, jako identycznym.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień, 2016, 14:23 wysłana przez Roszada »


KaiserSoze

  • Gość
Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 14:45 »
Dobra, nie znam się... :(


Offline gerontas

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 14:59 »
Czy dobrze rozumiem, gdyby WTS uznało, że Jezus jest Bogiem co wynika z Biblii, musiało by również uznać Trójcę? No bo co, istnieje dwóch Bogów?


od-nowa

  • Gość
Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 15:08 »
A to takie zestawy wersetów z Biblii ŚJ:

„Słowo był bogiem” J 1:1;
„Tomasz rzekł do niego: ‘Mój Pan i mój Bóg!’” J 20:28;

jednorodzony bóg, który zajmuje miejsce u piersi Ojca” J 1:18;
„Cudowny Doradca, Potężny Bóg, Wiekuisty Ojciec, Książę Pokoju” Iz 9:6;

„chociaż jesteś człowiekiem, czynisz siebie bogiem” J 10:33.
„nazywał Boga swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu” J 5:18.

Ta logika trudna dla mnie. :-\
To również stało się kolejnym powodem mojego odejścia z org.
Ileś można znieść takich i podobnych dwuznaczności, aż w końcu mówi się dosyć.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień, 2016, 15:12 wysłana przez od-nowa »


Offline Roszada

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 16:23 »
Czy dobrze rozumiem, gdyby WTS uznało, że Jezus jest Bogiem co wynika z Biblii, musiało by również uznać Trójcę? No bo co, istnieje dwóch Bogów?
To jest jakiś problem dla Towarzystwa. Stąd taka próba prześlizgiwania się między różnymi wersetami.

Jest też taki oto niewinny fragment wg BT:

"Oto Dziewica pocznie i porodzi Syna, któremu nadadzą imię Emmanuel, to znaczy: "Bóg z nami"." (Mt 1:23).

Niby tylko wyjaśnienie słowa Emmanuel, ale teologia idzie dalej i patrzy na słowa "z nami". I co?

"A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata" Mt 28:20.

No i Tomasz też uczynił aluzję do tego: "Bóg mój".


Offline nowa

Odp: Jezus nazwany THEOS (BOGIEM)
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 17:01 »
Czy dobrze rozumiem, gdyby WTS uznało, że Jezus jest Bogiem co wynika z Biblii, musiało by również uznać Trójcę? No bo co, istnieje dwóch Bogów?
Wtedy zawaliło by się całe nauczanie Tow. Strażnica dotyczące Pana Jezusa - Arch. Michała, a ta fałszywa doktryna jest, moim zdaniem fundamentem dla innych równie fałdszywych...
Druga sprawa, to to, że SJ przestali by się wyróżniać od reszty nominalnego chrześcijaństwa, a tego pewnie bardzo by nie chcieli?

A propos: Emmanuel - Bóg z nami.
Podobnie ma się sprawa z Izajasza 40, 3 i Mar. 1, 2-4:

(3) Głos się odzywa: Przygotujcie na pustyni drogę Pańską, wyprostujcie na stepie ścieżkę dla Boga naszego! Iz. 40

(2) Jak napisano u Izajasza proroka: Oto posyłam anioła mego przed tobą, który przygotuje drogę twoją. (3) Głos wołającego na pustyni: Gotujcie drogę Pańską; prostujcie ścieżki jego. (4) Na pustyni wystąpił Jan Chrzciciel i głosił chrzest upamiętania na odpuszczenie grzechów. Mar. 1
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień, 2016, 17:06 wysłana przez nowa »