Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?  (Przeczytany 13412 razy)

Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Lipiec, 2016, 09:21 »
W roku 1932 prócz wspomnianych tomów 2 i 3 Usprawiedliwienia Sędzia napisał Preservation:

1932: Ocalenie (po polsku brak);

Jakoś przez lata nie wspominają nic, co książka zawierała. Pewnie nic specjalnego.
Wspominali ją tylko przez rok, jak podają skorowidze Towarzystwa:

*** dx30-85 Preservation (Book) ***
letters of appreciation: w33 45-46, 63, 110, 174, 256
release: w32 226

Jest to komentarz do Ksiąg Estery i Ruth.
Pewnie sama symbolika z odniesieniem do namaszczonych ŚJ od roku 1919. ;)

Bo jeszcze drugimi owcami się przez ponad 2 lata nie interesowano ;):

„W roku 1932 wyjaśniono, że Jonadab, towarzysz króla Jehu, wyobraża klasę ludzi, którzy dostąpią życia wiecznego na ziemi (...) Ale wówczas nie podejmowano żadnych specjalnych starań, żeby zgromadzać i wprowadzać do organizacji osoby żywiące nadzieję ziemską” (Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 83).

« Ostatnia zmiana: 24 Lipiec, 2016, 09:26 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Lipiec, 2016, 11:58 »
Sędzia tak się rozpędził, że w roku 1933 kolejną książkę wydał - Preparation:

1933: Przygotowanie (po polsku brak).

Niewiele o niej wspominano przez lata.
Skorowidz odsyła tylko do lat 1933-1934:

*** dx30-85 Preparation (Book) ***
letters of appreciation: w34 30-31, 46, 64, 109-111, 160, 238; w33 380-383
release: w33 274, 306
review: w33 274, 306; g33 11/8 67-73

Co zawiera? Pewnie nic istotnego skoro nie cytuje się jej, ani nie wspomina. :-\
No jednak raz napomknęli o niej:

*** yb74 s. 37 Działalność świadków Jehowy w Niemczech w czasach nowożytnych (część 2) ***
„Pewnego razu” — opowiada dalej brat Wandres — „przyniosłem przeznaczone dla Bonn i Kassel dwie ciężkie walizy wypełnione książkami pt. Rüstung (Przygotowanie), które przerzucono przez granicę koło Trier. Przybywszy późnym wieczorem do Bonn, dla ostrożności wstawiłem walizy do piwnicy nadzorcy zboru.

Musiały być bardzo cenne skoro z przemytu. ;D
Szkoda, że nie napisano o czym w nich pisano. ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Lipiec, 2016, 12:19 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Lipiec, 2016, 10:57 »
W roku 1934 Sędzia napisał:

1934: Jehowa (po polsku brak).

Książka ta dalej uczyła o dwóch klasach niebiańskich: 144 000 i wielka rzesza:

„Kiedy w tym samym roku, tylko trzy miesiące później, to znaczy 15 listopada 1934 r. spod pras drukarskich Towarzystwa Strażnica wyszła w Brooklynie książka pt. Jehowa, na str. 182 jeszcze znalazło wyraz przekonanie o istnieniu drugorzędnej klasy duchowej, co do której się spodziewano, że wyjdzie z Babilonu Wielkiego i stanie po stronie Jehowy” (Strażnica Nr 1, 1967 s. 9).

*** jv rozdz. 10 s. 124 ***
Towarzystwo Biblijne i Traktatowe — Strażnica w celu zwrócenia szczególnej uwagi na imię Boże wydało oprócz samej Biblii mnóstwo innych publikacji, na przykład książki: „Jehowa” (1934),...

No i Żydów i innych ludzi ostro pogoniło Towarzystwo w tej książce:

*** re rozdz. 19 ss. 118-119 ak. 17 Pieczętowanie Izraela Bożego ***
W roku 1934 Towarzystwo Strażnica opublikowało książkę Jehowa, w której komentarz do wersetów z Księgi Jeremiasza 31:31-34 opatrzono wnioskiem: „Nowe przymierze nie ma nic wspólnego z naturalnymi potomkami Izraela ani z ogółem rodzaju ludzkiego, lecz (...) ogranicza się do Izraela duchowego”.


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Lipiec, 2016, 13:51 »
W roku 1936 Sędzia wydał książkę pt. Bogactwo, a w niej napisano:

„To nie znaczy, że ci, co przygotowują rękopis ‘Strażnicy’, są inspirowani, lecz że Pan przez swoich aniołów dogląda, by wiadomości były dane jego ludowi w czasie słusznym” (Bogactwo 1936 s. 279).

Książka ponoć miała obalić krzyż. :-\
Towarzystwo Strażnica zwalczające od 1936 r. krzyż zamieściło w Strażnicy Nr 10, 1995 s. 20 takie oto zdanie:

„Książka Bogactwo, opublikowana przez Towarzystwo w roku 1936, wykazała jednak, że Jezus Chrystus nie został zgładzony na krzyżu, lecz na pionowym słupie, czyli palu”.

W roku 1936 nie dokonano żadnego epokowego odkrycia, a ta kierowana przez aniołów książka ponoć coś "wykazała".
Co wykazała?

„Dlaczego Jezus musiał być ukrzyżowany? Jezus został ukrzyżowany nie na krzyżu z drzewa, jak przedstawione jest na licznych obrazach i malowidłach, zrobionych i wystawionych przez ludzi. Jezus został ukrzyżowany w ten sposób, że jego ciało przybito do pnia. Sposób jego śmierci wyrażał symbolicznie: ‘Ten człowiek jest przeklęty od Boga.’ Umrzeć jako grzesznik było haniebną śmiercią, a ukrzyżowanie na drzewie wyraża w istotnym sensie: ‘Ten, co tu umiera, uśmiercony jest jako pospolity grzesznik.’ To było przepowiedziane w zakonie Bożym (5 Mojżeszowa 21:22, 23) (...) Z tego powodu Jehowa dopuścił, że jego umiłowanemu Synowi zadano śmierć, przybiwszy go do drzewa. ‘Chrystus odkupił nas z przekleństwa zakonu, stawszy się dla nas przekleństwem, albowiem jest napisane: Przeklęty każdy, kto wisi na drzewie’ (Do Galatów 3:13). ‘Bóg ojców naszych wzbudził Jezusa, któregoście wy zabili, zawiesiwszy na drzewie’ (Dzieje Apost. 5:30). Ukrzyżowanie Jezusa na drzewie jest świadectwem dla całego stworzenia, że dobrowolnie poniósł najhaniebniejszą śmierć...” (Bogactwo 1936 s. 23-24).

"Ukrzyżowanie do pnia [na drzewie]" to była nowomowa tej książki.

Oto kilka nauk z tej książki, które dziś są nieaktualne:

Okup został złożony za Adama. Jezus stał się „zbawicielem i odkupicielem Adama i jego potomków” (s. 15).

W Hbr 1:8-9 słowo Bóg odnoszą do Jezusa nazywając Go „bogiem”: „A o Synu mówi: Tron twój, o boże (...) pomazał cię o boże, Bóg twój” (s. 26).

Władze zwierzchnie z Rz 13:1-3 to Jehowa i Jezus (s. 193).
Oczyszczenie świątyni z Dn 8:14 do 1932 r. (s. 272).

„Dzień Jehowy” zaczął się w 1914 r. (s. 281-282).

„To nie znaczy, że ci, co przygotowują rękopis ‘Strażnicy’, są inspirowani, lecz że Pan przez swoich aniołów dogląda, by wiadomości były dane jego ludowi w czasie słusznym” (s. 279).

Tylko klasa niebiańska to „klasa Świadków Jehowy”, zaś klasa ziemska to „klasa Jonadabów” (s. 85, 91-2, 105, 111, 294, 272). Słowa z Iz 43:10nn. odnoszono wtedy tylko do klasy niebiańskiej (s. 59, 233).

Trzy klasy „zbawionych”: „Stanowisko wiernych proroków doby starożytnej będzie mniej wzniosłe od stanowiska domu królewskiego. Stanowisko wielkiego ludu jest niższe od stanowiska członków domu królewskiego i książąt na ziemi” (s. 275-276).

„Czasy pogan” rozpoczęły się w 606 r. przed Chr. (s. 151).
« Ostatnia zmiana: 25 Lipiec, 2016, 13:55 wysłana przez Roszada »


Tusia

  • Gość
Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Lipiec, 2016, 14:44 »
W roku 1936 Sędzia wydał książkę pt. Bogactwo







Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Lipiec, 2016, 18:39 »
Sędzia płodził ostro:

1937: Nieprzyjaciele (po polsku brak).

*** jv rozdz. 7 s. 84-s. 85  ***
‛Wygarbować skórę tej starusze’
W latach trzydziestych ci gorliwi Świadkowie głosili między innymi ostre jak żądło orędzia demaskujące religię fałszywą. Pomocne w tym narzędzie wydano na walnym zjeździe Świadków Jehowy, zorganizowanym w dniach od 15 do 20 września 1937 roku w Columbus w stanie Ohio.
W sobotę rano 18 września brat Rutherford ogłosił po swym przemówieniu wydanie w języku angielskim brązowej książki Nieprzyjaciele. Zdemaskowano w niej religię fałszywą, nazywając ją „groźnym wrogiem, nieustannie działającym na szkodę ludzkości”. Przedstawicieli religii fałszywej utożsamiono z „agentami Diabła — bez względu na to, czy są tego świadomi, czy nie”. Pokazując tę publikację słuchaczom, brat Rutherford powiedział: „Zwróćcie uwagę, że okładki tej książki są koloru dębiny, i za jej pomocą wygarbujemy skórę tej starusze”*. Słowa te przyjęto gromkimi i entuzjastycznymi oklaskami.
Przez kilka lat do ‛garbowania skóry tej starusze’ posługiwano się gramofonem.
*Aluzja do „wielkiej nierządnicy” z 17 rozdziału Księgi Objawienia. W książce Nieprzyjaciele czytamy: „Wszystkie organizacje na ziemi przeciwstawiające się Bogu i Jego królestwu (...) noszą miano ‚Babilonu’ i ‚nierządnicy’. Określenia te dotyczą zwłaszcza czołowej organizacji religijnej, to jest Kościoła rzymskokatolickiego” (s. 198, wyd. ang.). W późniejszych latach zrozumiano, że w rzeczywistości nierządnica ta przedstawia ogólnoświatowe imperium wszystkich religii fałszywych.

Wydaje się, że pierwszą ilustrację z Chrystusem na palu przedstawiono (po zmianie nauki) w roku 1937 w książce pt. Enemies (1937 s. 125).


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Lipiec, 2016, 12:49 »
Sędzia po dwóch latach napisał:

1939: Zbawienie (po polsku brak).

*** w88/12 s. 23 ***
1 września 1939 roku hitlerowcy wtargnęli do Polski. W niedzielę 3 września Wielka Brytania wypowiedziała wojnę Niemcom. Tysiące braci w Anglii było tego przedpołudnia w służbie kaznodziejskiej i rozpowszechniało nową książkę, która nosiła stosowny tytuł Zbawienie. W każdym domu ludzie byli wstrząśnięci; sporo kobiet płakało. Pocieszaliśmy wszystkich na podstawie Biblii i rozprowadziliśmy całą literaturę, jaką mieliśmy ze sobą.


To była książka, która jako pierwsza zakwestionowała zbawienie dla Adama, choć miała tytuł Zbawienie. :)

„W Piśmie Świętym nie ma żadnej obietnicy, że kiedykolwiek będzie miało miejsce odkupienie, wskrzeszenie i zbawienie Adama” (There is no promise found in the Scriptures that Adam's redemption and resurrection and salvation will take place at any time. – Salvation 1939 s. 43).

Jehowa dostarczał wszystkiego ŚJ:

„On dostarczył książki, czasopisma, gramofony...” (Salvation 1939 s. 269).

No i reklamowano w niej Bet Sarim:

„Prawo własności do Bet-Sarim /na zasadzie depozytu/ przypada Towarzystwu Strażnica. Obecnie mogą z niego korzystać prezes Towarzystwa i jego współpracownicy, potem zaś przekazany zostanie już na zawsze do dyspozycji wspomnianych wyżej Książąt ziemi. Wprawdzie wszystko na ziemi należeć będzie do Pana i ani Pan, ani Książęta nie potrzebują aby inni budowali im dom, ale było rzeczą dobrą i miłą w oczach Boga, że wspomniany dom zbudowany został na świadectwo dla imienia Jehowy i ukazania wiary w Jego przepowiedziane zamierzenia. Dom posłużył za świadectwo dla wielu ludzi na całej ziemi, i podczas gdy niewierzący wyśmiewają się z niego i pogardliwie się o nim wyrażają, on ciągle stoi jako świadectwo dla imienia Jehowy. A jeśli Książęta powrócą i kiedy niektórzy z nich zamieszkają posiadłość, będzie to potwierdzeniem wiary i nadziei jaką wzbudziła budowa Bet-Sarim” (Salvation 1939 s. 311; cytat za Nasi Przyjaciele: Świadkowie Jehowy E. B. Price, tłum. Z. Makarewicz, 1996, s. 148).

*** jv rozdz. 7 s. 76 ***
W książce „Zbawienie”, wydanej po angielsku w roku 1939, tak napisano o Bet-Sarim: „Hebrajskie słowa ‚Bet Sarim’ znaczą ‚Dom Książąt’, toteż posiadłość tę nabyto i wybudowano na niej dom w tym celu, by dać namacalny dowód, że żyją dziś na ziemi ludzie, którzy bezgranicznie wierzą w Boga i Chrystusa Jezusa oraz w Jego Królestwo, jak również są przekonani, że Pan wkrótce wskrzesi na ziemi wiernych mężów z czasów starożytnych i powierzy im widzialne sprawy ziemskie”.

*** w94 1.3 s. 24 ***
Duży wpływ na moją młodość wywarło również studiowanie publikacji Towarzystwa Strażnica, a zwłaszcza książki Zbawienie, wydanej w roku 1939. Zawsze będę pamiętał wymowny przykład podany na wstępie: „Ekspres pełen pasażerów mknie z szybkością 160 kilometrów na godzinę. Musi przejechać przez most nad rzeką, pokonując zakręt tak ostry, że pasażerowie na tylnej platformie widzą lokomotywę (...) Dwaj mężczyźni jadący w ostatnim wagonie (...) spostrzegli, iż ostatnie przęsło mostu płonie i zapada się do rzeki. Uświadomili sobie, że grozi im wielkie niebezpieczeństwo. Sytuacja była naprawdę krytyczna. Czy uda się w porę zatrzymać pociąg i uratować życie gromadzie pasażerów?”
Z przykładu tego wysnuto następujący wniosek: „Podobnie dzisiaj wszystkie narody i ludy ziemi stoją w obliczu największego niebezpieczeństwa. Zgodnie z nakazem Bożym są ostrzegane, że kataklizm Armagedonu jest tuż, tuż. (...) Każdy, do kogo dotarło to ostrzeżenie, musi teraz zdecydować, jaką drogę obierze”.
Mknący pociąg, płonący most i konieczność wykonywania dzieła głoszenia na trwałe utkwiły mi w pamięci.


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Lipiec, 2016, 16:24 »
I po roku Sędzia znów pisał:

1940: Religia (po polsku brak).

*** w00 1.7 s. 17  ***
Gdy już wychodził ze sklepu, dostrzegł jasnozieloną książkę leżącą w kontenerze na śmieci. Była to książka Religia, wydana przez Świadków Jehowy w roku 1940. William wziął ją ze sobą i z wielkim zainteresowaniem przeczytał o różnicy między religią prawdziwą i fałszywą. Kiedy następnym razem przyszli do nich Świadkowie Jehowy, Ada i William chętnie ich wysłuchali i zgodzili się na studium Biblii. Po kilku miesiącach zostali ochrzczeni na zgromadzeniu międzynarodowym pod hasłem „Wola Boża” w roku 1958.

A tu kłamią:
"o różnicy między religią prawdziwą i fałszywą"

Bo wtedy nie uczyli o religii prawdziwej i fałszywej, bo tylko religia była fałszywa ;).

W tamtych czasach nie mówiliśmy ‘religia prawdziwa’ i ‘religia fałszywa’; każda religia w ogólności była zła. Prawdziwe było ‘wielbienie’, a ‘religia’ była fałszywa” (Dzieje Świadków Jehowy w czasach nowożytnych. Stany Zjednoczone Ameryki. Na podstawie Rocznika Świadków Jehowy na rok 1975 s. 73).

„»(...) Przetoż, najmilsi moi! uciekajcie przed bałwochwalstwem (religią)« (1 Kor. 10:11-14)” (Strażnica grudzień 1946 s. 187, wydanie polonijne [ang. 01.05 1945 s. 136]).

A tak to niewiele ją wspominają:

*** dx30-85 Religion (Book) ***
letter of appreciation: w40 351
release: jp 182-183; w40 242
summary: g40 9/4 25-27



Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Lipiec, 2016, 10:52 »
No i ostatnia książka Sędziego, który zmarł pół roku później:

1941: Dzieci.

*** w07 1.5 s. 11 Poszukiwaczki skarbów gromadzą nieprzemijające bogactwo ***
W roku 1941 przeżyłam coś szczególnie radosnego: wzięłam udział w pięciodniowym zgromadzeniu Świadków Jehowy w Saint Louis w stanie Missouri. Podczas tego zgromadzenia brat Rutherford poprosił dzieci i młodzież w wieku od 5 do 18 lat o zajęcie miejsc w głównym sektorze stadionu. Zgromadziło się tam tysiące młodych uczestników kongresu. Najpierw brat Rutherford pomachał nam chusteczką. My też mu pomachaliśmy. Następnie wygłosił godzinne przemówienie, po którym zwrócił się do nas słowami: „Proszę, żeby każde z was, które chce pełnić wolę Bożą, popierać teokratyczny rząd Chrystusa Jezusa oraz okazywać posłuszeństwo Bogu i Jego Królowi, powstało teraz z miejsca”. Z miejsc poderwało się 15 000 dzieci — wśród nich i ja. Mówca dodał: „Niechaj każde z was, które będzie w miarę swych najlepszych możliwości opowiadać innym o Królestwie Bożym i o związanych z nim błogosławieństwach, powie ‚Tak!’” Chórem odpowiedzieliśmy „Tak!”, po czym zagrzmiały entuzjastyczne oklaski.
Następnie mówca ogłosił wydanie książki Dzieci, a po chwili długi korowód dzieci i młodzieży pomaszerował w stronę podium, gdzie brat Rutherford wręczał każdemu po egzemplarzu nowej książki. Wywarło to na nas wielkie wrażenie! Spośród tych, którzy wówczas dostali tę książkę, sporo do dzisiejszego dnia gorliwie służy Jehowie, opowiadając o Jego Królestwie i prawości (Psalm 148:12, 13).

*** w01 15.7 s. 8 Praktyczne wskazówki pomagają młodym ***
‛Oto 15 000 nowych świadków!’
W sierpniu 1941 roku w Saint Louis w stanie Missouri na największym wówczas zgromadzeniu Świadków Jehowy zebrało się 115 000 obecnych. W ostatnim dniu — nazwanym Dniem Dzieci — około 15 000 młodych osób zajęło miejsca przed podium, by uważnie wysłuchać przemówienia Josepha F. Rutherforda zatytułowanego „Dzieci Króla”. Na zakończenie 71-letni mówca zwrócił się do nich ojcowskim tonem:
„Proszę, żeby każde z was, które chce (...) okazywać posłuszeństwo Bogu i Jego Królowi, powstało teraz z miejsca”. Wszystkie dzieci poderwały się na równe nogi. „Patrzcie”, zawołał brat Rutherford, „oto ponad 15 000 nowych świadków na rzecz Królestwa!” Rozległa się burza oklasków. Potem mówca dodał: „Niechaj każde z was, które będzie w miarę swych najlepszych możliwości opowiadać innym o Królestwie Bożym, powie ‚Tak!’” Dzieci odpowiedziały głośno: „Tak!” Następnie brat Rutherford zaprezentował nową książkę, zatytułowaną Dzieci, co przyjęto długimi owacjami.
Po tym porywającym przemówieniu brat Rutherford wręczał egzemplarze tej książki młodym, którzy ustawili się w długiej kolejce na scenie. Widok ten rozczulił wszystkich do łez. Jeden z naocznych świadków tego wydarzenia powiedział: „Trzeba by mieć serce z kamienia, żeby się nie wzruszyć widokiem młodzieży przepełnionej zaufaniem do Jehowy Boga i wiarą w Niego”.
Na tym pamiętnym zgromadzeniu swoje oddanie Jehowie usymbolizowało chrztem 1300 młodych ludzi. Wielu z nich po dziś dzień niewzruszenie trwa w wierze. Wspierają zbory, do których należą, pracują jako niepłatni ochotnicy w Betel bądź usługują za granicą w charakterze misjonarzy. Rzeczywiście, zarówno Dzień Dzieci, jak i książka pod tytułem Dzieci w wielu młodych sercach pozostawiły niezatarty ślad!

*** yb96 ss. 197-198 Wenezuela ***
Na dachu swego domu zainstalował głośnik i codziennie przez jakieś pół godziny odczytywał wybrane fragmenty książki Dzieci, Nowy świat bądź innych publikacji Towarzystwa Strażnica. Wzmacniacz nastawiał tak głośno, że było go słychać kilka przecznic dalej. Nic dziwnego, iż denerwowało to sąsiadów. Poradzono mu, by zrezygnował z głośnika i głosił od domu do domu.

O czym uczyła ta książka?
Ano by młodzież dała se spokój z zawieraniem małżeństw i rodzeniem dzieci.
Że to będą robić już w raju bezboleśnie i bez ucisku.
Dziś te dzieci, mające 10 lat w roku 1940, mają po 86 lat. :-\


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Lipiec, 2016, 14:34 »
Ostatnia rzecz którą po części "napisał" Sędzia to Rocznik 1942:

*** jv rozdz. 7 s. 89 ***
W połowie grudnia [1941] przyjechali do niego z Brooklynu Nathan H. Knorr, Frederick W. Franz i Hayden C. Covington. Hazel Burford, która opiekowała się bratem Rutherfordem w tamtym smutnym i ciężkim okresie, opowiedziała później: „Spędzili z nim kilka dni, omawiając sprawozdanie roczne, mające się ukazać w Roczniku, a także inne sprawy organizacyjne. Po ich odjeździe brat Rutherford coraz bardziej słabł i trzy tygodnie później, w czwartek 8 stycznia 1942 roku, zakończył swój ziemski bieg, dochowawszy wierności”.

Przyjechało do niego TRZECH, jak widać.

Dlatego w połowie grudnia 1941 roku, na kilka tygodni przed śmiercią, wezwał czterech członków zarządu dwu głównych korporacji prawnych, którymi posługiwali się Świadkowie Jehowy...” („Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego” 1995 s. 90);

W połowie grudnia przyjechało rano z Brooklynu trzech braci, wśród nich brat Knorr” („Dzieje Świadków Jehowy w czasach nowożytnych. Stany Zjednoczone Ameryki. Na podstawie Rocznika Świadków Jehowy na rok 1975” s. 91).

Jeden nawalił? ;)


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Lipiec, 2016, 18:33 »
Mało kto wie, że Sędzia napisał jedna książkę nie będąc jeszcze prezesem Towarzystwa. Był wtedy prawnikiem tej organizacji.
Było to w roku 1915.

Tą publikacją była książeczka zatytułowana A Great Battle in the Ecclesiastical Heavens, co organizacja ta tłumaczy na „Wielka bitwa w kościelnych niebiosach”. Wydana została ona w roku 1915, w czasie gdy Rutherford pełnił funkcję radcy prawnego Towarzystwa Strażnica. Opublikował on ją w ‘neutralnym’ wydawnictwie i dlatego nie pojawia się ona w nowych skorowidzach jako publikacja wydana przez Towarzystwo Strażnica (ostatnio wymieniono ją w ang. skorowidzu z roku 1986, później usunięto ją z tego spisu).
   Czym zatem była angielska broszura pt. „Wielka bitwa w kościelnych niebiosach”?
   To wydana przez Rutherforda-prawnika obrona C. T. Russella (zm. 1916), ówczesnego prezesa Towarzystwa Strażnica. Być może celowo broszurę tę wydał on w jakimś ‘świeckim’ wydawnictwie o nazwie International Case, aby przez to była ona bardziej wiarygodna. Aby nikt nie mówił, że Towarzystwo Strażnica broni w swojej publikacji swojego prezesa, co by oznaczało, że sam Russell (jako wydawca) miałby być ‘bezstronnym’ obrońcą samego siebie.

   Omawiana broszura tylko kilka razy od roku 1950 była wspominana w publikacjach tej organizacji. W angielskiej książce z roku 1959 pt. Jehovah’s Witnesses in the Divine Purpose (s. 58) zacytowano z niej pewne fragmenty o widowisku ‘Fotodrama stworzenia’. Później wspomina ją 1977 Yearbook of Jehovah’s Witnesses s. 44. Wymienia ją też Watch Tower Publications Index 1930-1985 1986 s. 366 i 917.
   Z polskich publikacji Świadków Jehowy, broszurę pt. „Wielka bitwa w kościelnych niebiosach”, przytacza jedynie książka pt. „Nowożytna historia Świadków Jehowy” ok. 1955 cz. 1, s. 16, 35, 38. Zawiera ona te same teksty co angielskie Strażnice z 15 stycznia (s. 46) i 15 lutego (s. 106, 107) 1955 roku.


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Lipiec, 2016, 23:07 »
Broszury z czasów Sędziego:

*** dx86-14 Publikacje Towarzystwa Strażnica ***
1917: Odsiew w czasie żniwa (część I i II) (po polsku brak):
1919: Posłaniec laodycejski (po polsku brak):
1920: ABC Złotego Wieku (po polsku brak): jv 245
1925-1926: Radiostacje Towarzystwa Strażnica, WORD i WBBR (po polsku brak):
1934: Informacja Stowarzyszenia Kazalnicy Ludowej: Do Wydziału Radiowego Szanownej Federalnej Komisji Łączności (po polsku brak):
W odpowiedzi: Do Wydziału Radiowego Szanownej Federalnej Komisji Łączności (po polsku brak):
1936: Chrystianizm nie jest wolny w USA (po polsku brak):
1937: Chrystianizm nie jest wolny w Lagrange, w stanie Georgia (po polsku brak):
1939: Porządek rozprawy sądowej (po polsku brak): jv 691-692

*** dx86-14 Publikacje Towarzystwa Strażnica ***
1918: Berejskie rozważania (pytania) do książki „Dokonana tajemnica” (po polsku brak) (© 1917):
1920: Cienie przybytku „lepszych ofiar” (wydanie z dodatkami i pytaniami do studium):
Czy żywi mogą rozmawiać z umarłymi?:
Miliony ludzi z obecnie żyjących nigdy nie umrą!: jv 88, 163
Rozmowa z umarłymi?:
1921: Co Biblia mówi o piekle (po polsku brak):
Co Biblia mówi o powrocie naszego Pana (po polsku brak):
1922: Rocznik (sprawozdanie roczne bez tekstów dziennych) (po polsku brak):
1923: Ucisk świata — dlaczego? Lekarstwo:
1924: Piekło. Czem ono jest? Kto w niem przebywa? Czy z niego można się wydostać?: jv 88
Pożądany rząd:
1925: Pociecha dla ludzi: jv 88
Powrót naszego Pana:
Rocznik (sprawozdanie roczne bez tekstów dziennych) (po polsku brak):
1926: Sztandar dla ludzi:
1927: Gdzie są umarli?:
Odrodzenie (po polsku brak):
Pytania do książki „Wyzwolenie” (po polsku brak):
Wolność dla ludzi: jv 88
1928: Dobrobyt pewny: g94 8.11 8
Ostateczne dni:
Przyjaciel ludzkości: jv 439
1929: Sąd:
Uciemiężenie — kiedy się skończy?:
Wolność głoszenia (Rutherford) (po polsku brak): jv 690, 692
1930: Prohibicja (oraz) Liga Narodów — pochodzi od Boga czy od Diabła? Co mówi Biblia (po polsku brak):
Wojna czy pokój? (Co? Wojna czy pokój?):
Zbrodnie i nieszczęścia — przyczyna, środki zaradcze: jv 88
1931: Królestwo — nadzieja świata: w95 15.1 13; jv 88, 139, 158, 196, 565
Niebo i czyściec: yb07 80
Świadectwo (po polsku brak):
1932: Co jest prawda?: jv 88
Czego ci potrzeba:
Domowe ognisko i szczęście:
Gdzie są umarli? (wyd. zrewid.):
Klucze nieba:
Królestwo — nadzieja świata (wyd. zrewid.):
Kto jest Bóg?:
Na tamtym świecie:
Ostatnia wojna (po polsku brak):
Przyczyna śmierci:
Wesołe poselstwo:
Wolność: jv 88
Zdrowie i życie:
1933: Kryzys: w91 1.11 26-27
Ucieczka do Królestwa:
1934: Aniołowie:
Czy prawda zostanie zdławiona, czy też Kongres stanie w obronie praw człowieka? (po polsku brak):
Dlaczego modlić się o pomyślność? (po polsku brak):
Jego dzieła:
Nietolerancja (© 1933):
Odbudowa świata?:
Poza grobem:
Rozdział ludzi (© 1933):
Sprawiedliwy władca:
Świadectwo (wyd. zrewid.) (po polsku brak):
1935: Jego pomsta (© 1934) (po polsku brak):
Kto będzie rządził światem?:
Lojalność (po polsku brak): jv 197
Rząd — tajenie prawdy. Dlaczego?:
Uprzywilejowany lud (© 1934) (po polsku brak):
Wszechświatowa wojna bliska:
Zwierzchnictwo (© 1934) (po polsku brak):
1936: Decyduj się: bogactwo czy zgubę, co wybierasz?:
1937: Armagedon (po polsku brak):
Bezpieczeństwo:
Ochrona (© 1936): jv 573
Odsłonięte: jv 573-574
Przedstawianie orędzia Królestwa w twoim języku (po polsku brak):
Wzorcowe studium nr 1 (po polsku brak): jv 571, 574; w87/19 16
1938: Ostrzeżenie:
Spojrzyj faktom w oczy: g95 8.9 9
Uleczenie:
Wolność czy rzymski katolicyzm? (po polsku brak):
1939: Faszyzm czy wolność:
Neutralność (po polsku brak):
Porady dla głosicieli Królestwa (po polsku brak): jv 691-692
Rząd i pokój (po polsku brak):
Wolność głoszenia (Moyle) (po polsku brak):
Wzorcowe studium nr 2 (po polsku brak): jv 571, 574
1940: Koniec nazizmu (po polsku brak):
Sędzia Rutherford demaskuje piątą kolumnę (po polsku brak):
Spisek przeciw demokracji (po polsku brak):
Uchodźcy (po polsku brak):
Zadowoleni:
1941: Bóg a państwo (po polsku brak):
Dlaczego usiłuje się zdusić orędzie Królestwa? (Afryka Południowa):
Pociecha dla wszystkich pogrążonych w żałości (po polsku brak):
Świadkowie Jehowy: Kim są? Na czym polega ich działalność? (Afryka Południowa):
Teokracja (po polsku brak):
W obronie sług Jehowy (po polsku brak): w99 1.12 23; jv 691-692
Wzorcowe studium nr 3 (po polsku brak): jv 571, 574


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Lipiec, 2016, 10:19 »
Sędzia zapewnił sobie obok diabełka ("Na pewno nie umrzecie") wieczność poprzez słowa swej najsłynniejszej broszury:

Miliony ludzi z obecnie żyjących nigdy nie umrą!


„(...) wielu księży będzie się nawet starać, aby nie dopuścić do czytania, co w niniejszym dziełku jest napisane” (Miljony ludzi z obecnie żyjących nie umrą! 1920 s. 6 [wydanie polonijne, s. 7]).

Stanowczo i z naciskiem wypowiedziane oświadczenie, że miljony ludzi z obecnie żyjących nigdy nie umrą – musi zdawać się zbyt śmiesznem dla wielu ludzi; jednakże gdy się dowody starannie rozważy, to mam niezłomne przekonanie, że prawie każdy nieuprzedzony umysł przyzna, iż konkluzja taka jest całkiem na miejscu” (jw. s. 5).


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Lipiec, 2016, 10:47 »
Drugą ważną broszurą Sędziego była publikacja pt. "Powrót naszego Pana" z 1925 r., w której z całą stanowczością nauczał, że Jezus powrócił w roku 1874, a nie jak dziś się naucza, w roku 1914. Czas końca zaczął się w roku 1799:

   „Napoleon rozpoczął swoją wojenną kampanję na Egipt w r. 1798, a skończył ją i powrócił do Francji 1 października r. 1799. Choć w skrytym języku, lecz treściwie ta działalność została opisana w tem proroctwie, w wierszach od 40 do 44 [Dn 11:40-44]; i jej zakończenie w roku 1799, według własnych słów proroka, zaznacza się początkiem ‘czasu końca’” („Powrót naszego Pana” 1925 s. 24).

   „Tysiąc dwieście sześćdziesiąt lat od r. P. 539 doprowadza nas do r. P. 1799, co jest dodatnim dowodem, że z rokiem 1799 zaznacza się początek ‘czasu końca’” (jw. s. 25).

   „Są dwie ważne daty, które nie mają być mieszane i które winniśmy starać się by jasno odróżnić; mianowicie początek ‘czasu końca’ i ‘obecność Pańską’. ‘Czas końca’ obejmuje perjod od r. P. 1799 (...) do czasu zupełnego przewrotu rządów szatana i ustanowienia królestwa Mesjaszowego. Czas wtórej obecności datuje się od r. P. 1874 (...) Ten perjod ostatni jest naturalnie znany pod nazwą pierwszego, mianowicie pod wyrażeniem ‘czasu końca’. Zrozumienie odnoszących się proroctw do ‘czasu końca’ i obecności Pańskiej było celowo zakryte przez Jehowę aż do czasu właściwego” (jw. s. 26).

Prawdziwi Chrześcijanie, mianowicie Badacze Pisma Św. nigdy nie mieli na celu gromadzenia się, by stworzyć organizację i pociągnąć ludzi do siebie; bo nawet nie utrzymują ksiąg członkostwa. Ich jedynym celem jest oświecanie ludzi odnośnie planu Boskiego i starają się dopomagać im do zrozumienia co Bóg ma lepszego dla całej ludzkości, coś lepszego ponad doktryny propagowane przez nominalne Chrześcijaństwo. Te okoliczności świadczą o spełnieniu się proroctwa i tworzą zbiór fizycznych faktów, które potwierdzają obecność Pana od roku 1874; gdyż to gromadzenie zaczęło się z tą datą” („Powrót naszego Pana” 1925 s. 32).

   „Przed 1799 transportacja była tak utrudnioną, że człowiek mógł przejeżdżać bardzo krótka odległość w jednym dniu. (...) Obecnie jest nic nadzwyczajnego podróżować z szybkością od 75 do 100 mil ang. na godzinę; a szczególnie dają szybką komunikację samoloty, które są najnowszymi wynalazkami w zakresie transportacji. Prorok Boży opisuje ten sam czas i nazywa go ‘dniem przygotowania Pańskiego’. Prorok Nahum w 2:1-6 w swojem widzeniu opisuje pociąg bieżący z wielką szybkością, czem dodatnio dowodzi o dniu przygotowania do ustanowienia królestwa Chrystusowego” („Powrót naszego Pana” 1925 s. 28-29).

„Powyższe dzieło stwierdza chronologię biblijną i proroctwa odnośnie ustanowienia Królestwa Bożego na ziemi. Zwraca uwagę na świadectwo Kamienia Bożego jako świadka i proroka, którym jest wielka Piramida w Egipcie, którą dzisiejsi uczeni bardzo się zainteresowali i dlatego badają jej rozmiary, przejścia i. t. p., wobec czego zdumiewają się żeby taki gmach mógł być zbudowany na 2170 lat przed nar. Chrystusa” („Powrót naszego Pana” 1925 s. 57).


Offline Roszada

Odp: Czy Sędzia Rutherford był płodnym pisarzem 'biblijnym'?
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Lipiec, 2016, 20:05 »
Pierwsza książka po śmierci Sędziego.

Po jego śmierci w 1942 roku zaprzestano podawać, kto napisał dana publikację:

„Od roku 1942 obowiązuje ogólna zasada, by w literaturze Towarzystwa Strażnica nie kierować uwagi na żadnego indywidualnego redaktora” („Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego” 1995 s. 146).

Pierwszą książką tego typu było dzieło pt. The New World (Nowy Świat). Kiedyś zapewne etatowi pracownicy Towarzystwa Strażnica wiedzieli kto je napisał, ale dziś niewielu Świadków Jehowy ma na ten temat wiedzę. Niedawno ujawnił autorstwo tej książki Raymond Franz (1922-2010), były członek Ciała Kierowniczego Świadków Jehowy (1971-1980). Stwierdził on, że napisał ją jego stryj, wtedy członek zarządu Towarzystwa Strażnica:

„Fred Franz w książce swego autorstwa, pod tytułem Nowy Świat stwierdza…” („Kryzys Sumienia” R. Franz 2006 s. 276).

Książka The New World w pierwszym wydaniu miała podany nakład jeden milion egzemplarzy. Była on reklamowana co najmniej do roku 1947 (patrz ang. Strażnica 01.12 1947 s. 355), a rozprowadzana do roku 1949 (patrz ang. Strażnica 15.12 1949 s. 382). Jej tytuł nawiązywał, co zobaczymy poniżej, do nastania wkrótce „nowego świata”! Książka ta została wydana w związku z kongresem pod hasłem „Nowy Świat” (1942 r.). Omówiono ją skrótowo w czasopiśmie Świadków Jehowy pt. Consolation 25.11 1942 s. 21-25.

Nie zawierała ona jakichś szczególnych nauk, które by nie były wymienione w innych książkach. Jednak jedna z nich była rewolucyjna.

Otóż wprowadzono w niej naukę, że klasę ziemską głosicieli Towarzystwa Strażnica także trzeba zaliczyć do Świadków Jehowy. Dotychczas bowiem tylko członkowie 144000 namaszczeńców zwani byli Świadkami Jehowy. Reszta głosicieli, to znaczy z klasy ziemskiej, nazywana była Jonadabami. Oto relacja o tej książce:

„Później książka pod tytułem Nowy Świat, opublikowana w roku 1942, wskazała, że ‘drugie owce’ z ‘wielkiej rzeszy’ przepowiedzianej w Objawieniu 7:9, 10 także są świadkami Jehowy” (Strażnica Nr 19, 1967 s. 8).