moje trzy grosze:
cytat: Raymond Franz - W poszukiwaniu Chrześcijańskiej Wolności str.152
Rutherford zanim został „Badaczem Biblii” (Strażnica) interesował się
działalnością polityczną. Wpływ tej przeszłości można dostrzec w terminologii jaka
się rozwinęła. Już widzieliśmy, że położył silny nacisk na „organizację,” tak, że to
słowo zastąpiło biblijne wyrażenie „zbór,” kiedy mówi się o światowej społeczności
Świadków, natomiast w odniesieniu do pojedynczych zborów używał słowa „grupy.”
Jeszcze bardziej można dostrzec wpływ politycznej działalności Rutherforda na takie
wyrażenia jak „kampanie” – w odniesieniu do specjalnej działalności „świadczenia”
w pewnych wyznaczonych okresach w których „kampanie” (w niektórych
przypadkach zwane „kampaniami dywizyjnymi”) w wielkiej liczbie uczestniczyły w
bardzo imponujący sposób w rozgłaszaniu orędzia. Miesięczne zestawienie instrukcji
tyczących „służby polowej” nazywało się „Biuletynem.” Ci, którzy uczestniczyli w
tej działalności byli nazywani „klasowymi robotnikami” (później „głosicielami”) i
„pionierzy,” którym były przydzielone „tereny.” Grupy „głosicieli” pracowały pod
kierunkiem „kierownika” służby polowej.
Nie ma żadnego dowodu na to, że Rutherford osobiście brał udział w pracy od
drzwi do drzwi. Opierając się na tym co mówił mój wuj Fred Franz i inni, którzy byli
członkami głównego biura w czasie prezesury Rutherforda, kiedy pytano o taką
działalność, odpowiadano, że 'jego obowiązki Prezesa nie pozwalają mu na
angażowanie się w taką działalność.' Zatem w najlepszym razie mówił, „Róbcie jak
powiedziałem;” nie mógł mówić, „Róbcie to, co ja robię.” Książka Świadkowie
Jehowy w zamierzeniu Boży pokazuje, że w 1920 r. wprowadzono coś nowego dla
wzmocnienia skupienia się na tego rodzaju działalność: Wzmocnienie obowiązku
głoszenia zaczęło się w 1920 r., kiedy każdy w zborze kto uczestniczył w głoszeniu
musiał sporządzić tygodniowe sprawozdanie
Okres sporządzania raportów różnił się ( miesięczne, co dwa tygodnie, co
tydzień ) ale nacisk na chodzenie od drzwi do drzwi stawał się coraz silniejszy. Wraz
z naciskiem na zgodność z Organizacją i jedności myślenia i działania, nacisk na
działalność chodzenia od drzwi do drzwi i sprawozdanie z tej działalności jest
pozostałością w dużej mierze prezesury Rutherforda, co pozostało do dnia dzisiejszego.