Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy  (Przeczytany 12177 razy)

Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Styczeń, 2018, 10:50 »
Jakie znowu wypełnienie proroctw?
Nigdy żadne proroctwo CK się nie wypełniło.
Ani rok 1914, ani rok 1918, ani rok 1925,ani lata 40.XX w.ani rok1975, XX wiek, czy pokolenie roku 1914.

W roku 1928 pisano:

"Teksty Pisma Świętego, które poprzednio były »mglistymi« obecnie są w rzeczywistości światłością. Teksty, które niegdyś były niejasne w zrozumieniu, obecnie są dobrze zrozumiałe. (...) Obecnie Bóg czyni tę sprawę jasną dla swych pomazańców, że On zamierza usprawiedliwić swoje imię w umysłach ludzkich...” (Strażnica 01.03 1928 s. 70 [ang. 15.01 1928 s. 21-22]).

A w 2000 r. nadal:

„Kiedy więc korygowane jest nasze zrozumienie jakiegoś fragmentu biblijnego, cieszmy się z lepszego poznania prawdy! Okoliczność, iż wciąż jesteśmy oświecani, potwierdza, że znajdujemy się na właściwej drodze. (...) Owszem, pewne aspekty zamierzenia Bożego wciąż dostrzegamy »w mglistym zarysie«. Jeśli jednak nasze stopy będą się mocno trzymać tej »ścieżki«, to kiedy nadejdzie wyznaczony przez Boga czas, ujrzymy prawdę w pełnej krasie. A na razie cieszmy się z tego, co już zostało nam objawione przez Boga, i czekajmy na oświecenie w sprawach, których jeszcze do końca nie rozumiemy” (Strażnica Nr 6, 2000 s. 14).

W 1928 r. nauki były już światłością, a w 2000 r. nadal mgła. :-\


Tusia

  • Gość
Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Styczeń, 2018, 11:55 »
W związku z podanymi tam proroctwami itp.jedno jest pewne.

Ma się rozumieć, że są to proroctwa zamieszczone w publikacjach Towarzystwa Strażnica. Jedno proroctwo podoba mi się i "wypełnienie":










Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Styczeń, 2018, 18:49 »
Najdziwniejsze jest to, że Towarzystwo potrafiło diametralnie zmieniać niektóre swoje identyfikacje z Apokalipsy.

Przykłady.

Ap 9:11

Aniołem przepaści szatan

„Anioła przepaści. – »Książę, który ma władzę na powietrzu.« – Efez. 2:2.
Któremu imię po żydowsku Abaddon. – A jest on »złym« z całą pewnością. – 2 Korynt. 4:4.
A po grecku ma imię Apolijon. – To znaczy Niszczyciel. Ale po polsku imię jego jest Szatan, dyabeł” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 188).

Aniołem przepaści (czeluści) Jezus

   „Słowo »Abaddon« pochodzi od hebrajskiego wyrazu »abad« i odnosi się do Jehowy. (...) Wobec tego, że Jezus Chrystus jest najwyższym urzędnikiem wykonawczym Jehowy (...) przeto tytuły »Abaddon« i »Apolijon« naturalnie muszą się też odnosić do niego” (Światło 1930 t. I, s. 144, 145).

   „Księga Objawienia 9:1-12 także mówi o szarańczach, które Jehowa wysyła pod wodzą »króla, anioła otchłani«, czyli samego Chrystusa Jezusa. Jego imiona Abaddon (po hebrajsku) i Apollion (po grecku) znaczą »Zagłada« i »Niszczyciel«” (Strażnica Nr 9, 1992 s. 11; por. Wspaniały finał Objawienia bliski! 1993 s. 148).

Ap 9:16

Konnicą protestanci

   „(...) czyli 177,000,000, było protestantów.
[Ap] 9:16 A liczba wojska jednego. – W okrągłych cyfrach w czasie rozpoznania.
Było dwieściekroć tysiąc tysięcy. – Około dwieście milionów” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 195).

Konnicą aniołowie i członkowie klasy niebiańskiej

   „Do tych wojsk należą bez wątpienia zarówno mirjady aniołów, jakoteż mała garstka ludzi na ziemi. (...) Te dwieście miljonów żołnierzy armji Pańskiej trąbi to świadectwo pod hasłem »biada« »mieszkańcom« czyli władcom, podległym szatanowi. Niechaj pomazańcy na ziemi nabiorą otuchy, niechaj się radują...” (Światło 1930 t. I, s. 165; patrz też t. II, s. 40, 159, 177, 189).

Konnicą literatura Świadków Jehowy

   „Wykład pt.: »Ostateczne plagi na wrogów pokoju z Bogiem« był nader treściwy, gdyż traktował o rozdziałach od 8 do 11 księgi Objawienia. Roztrząsano w nim znaczenie głosu każdej z siedmiu tam wspomnianych symbolicznych trąb. Między innymi wskazano, że owe 200-milionów symbolicznych koni, o których jest mowa w Objawieniu 9:16, trzeba odnieść do drukowanej literatury używanej do wylewania obrazowych plag na chrześcijaństwo i na radykalne elementy świata. Literatura ta dręczy je niby nieznośne plagi, ponieważ zapowiada ognistą zagładę, której na pewno nie ujdą” (Strażnica Nr 21, 1969 s. 11).

Konnicą członkowie klasy niebiańskiej i Świadkowie Jehowy z klasy ziemskiej

   „Kogo wyobraża ta potężna konnica? Liczebność jej sięga milionów, toteż nie może przedstawiać samych członków namaszczonego ostatka, których obecnie jest na ziemi zaledwie około 8800. Owe miriady koni muszą więc obrazować także »wielką rzeszę« z 7 rozdziału Objawienia, czyli tych, którzy mają nadzieję żyć wiecznie na ziemi” (Strażnica Nr 7, 1989 s. 19).

Ap 12:7

Michałem papież; aniołami biskupi

   „12:7. I stała się bitwa na niebie. – Pomiędzy dwiema kościelnymi władzami, pogańskim Rzymem i papieskim Rzymem.
   Michał. – »Który jako Bóg«, papież. – (...).
   I Aniołowie jego. – Biskupi...” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 225).

Michałem Jezus; aniołowie

   „Wielki Książę Chrystus rozpoczął wojnę z szatanem i w siódmym wierszu zostaje nazwany imieniem »Michał«” (Światło 1930 t. I, s. 236).

„Kiedy z upływem »czasów pogan« w roku 1914 doszło do narodzin mesjańskiego Królestwa, w niebiańskiej dziedzinie władzy Jehowy wybuchła wojna (Łukasza 21:24, Bw). Z czyjego upoważnienia? Samego Jehowy Boga. Posłał On na pole bitwy swego intronizowanego Syna, Michała, który najlepiej odpowie na pytanie stanowiące zarazem jego imię: »Któż jest jak Bóg?«” (Strażnica Nr 13, 1990 s. 26).



Offline listonosz

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 1 281
  • Polubień: 3499
  • Der bestirnte Himmel über mir...
Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #33 dnia: 05 Styczeń, 2018, 22:06 »
Czyli słowa Jezusa o zburzeniu Jerozolimy i pokoleniu w pierwszym wieku się nie spełniły? Nie minęło 40 lat od wypowiedzi Jezusa i tak się stało także pokolenie nie przeminęło zanim to co mówił się wypełniło. Chyba ze coś mylę?

Tak Michale , cos mylisz .
Rozdzial 24 ew. Mateusza mowi o roznych rzeczach ale nigdzie nie pisze , ze JEROZOLIMA zostanie zburzona .
Mowa jest o zburzeniu swiatyni  i o koncu swiata , i o powtornym przyjsciu Mesjasza i o roznych znakach i wielkim ucisku...i , i , i... Niezly misz-masz w tych rzekomo jasnych proroctwach .
Do dzisiaj trwaja dyskusje jak to wszystko rozumiec .
Gdyby Ewangelie mialy byc zrodlem precyzyjnych informacji dotyczacych przyszlosci  , to zawiodly na calej linii.


Jak pisał W.S.LaSor:
"Niezłomną regułą interpretacji proroctw jest to,że proroctwo staje się z u p e ł n i e jasne,gdy się wypełni".

"A t e r a z powiedziałem wam o tym,z a n i m to n a s t ą p i,abyście uwierzyli ,gdy to się s t a n i e". Jana 14:29




Te dwie wypowiedzi , ktore zacytowal Robbo1  , teologa i Jezusa , wskazuja na  precyzyjna zapowiedz i precyzyjne wypelnienie sie konkretnego wydarzenia .
Niestety , nie znam takiego biblijnego proroctwa , ktore wypelnilo sie ze 100% pewnoscia . (Oczywiscie , chodzi mi o takie , ktore zostalo spisane przed wydarzeniem a nie po... ;) )
Ale moze sie myle .


Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Styczeń, 2018, 09:03 »
Akurat tu się nie zajmujemy słowami Jezusa z Mt 24, tylko interpretacją Ap w wykonaniu CK ŚJ.
To zasadnicza różnica.
No chyba, że ktoś uważa, iż Jezus = CK. :-\


Offline robbo1

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Styczeń, 2018, 11:05 »
Nie ma najmniejszych wątpliwości,że ostatnia księga jest pełna "symboli,obrazów,przenośni" itp.które można odmiennie tłumaczyć i zawsze tak czyniono dostrzegając wypełniania się ich w różnych czasach.
Oczywiście w tych,w których żyli.
Na przestrzeni wieków ludzie czytali podane tam proroctwa wierząc,że dotyczą ich czasów,,że w ich czasach następuje ich wypełnienie.
Niestety jest tak napisana,że nic nie jest w niej oczywiste.
Niemniej zawsze wzbudzała zainteresowanie i jeśli w istocie dotyczy przyszłości i jest "proroctwem" ukazującym przyszłość,to uniknie jej zrozumienia nie jest słuszne.
To jednak sprawia,że wielokrotnie zostanie źle zrozumiana.
Jeżeli jednak wzbudza w nas "oczekiwanie" i czujność,nieobojętność to już dużo.
Wskazuje na "powrót" naszego zbawiciela,i potrzebę okazywania czujności.
To dużo.
Jej zrozumienie ,nie jest łatwe,i chyba nie miało być proste,ponieważ użyto tam "obrazów",które nie są jednoznaczne.
Niemniej nie ma tam wiedzy typu.
Powstanie "Liga Narodów",która okaże i ujawni woje słabości.
Niemniej na jej miejsce powstanie jej córka...
Tylko występują tam ilustracje,które nie są jednoznaczne.
Jednoznaczne zrozumienie nie jest łatwe.
Zrozumieć i starać się zrozumieć chyba jednak warto.
Zwłaszcza,że:
"Szczęśliwy jest ten kto czyta ,i ci którzy słuchają słów tego proroctwa.Niech zwrócą uwagę na jego treść..."Apok.1:3

« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń, 2018, 11:08 wysłana przez robbo1 »


Offline Sebastian

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #36 dnia: 06 Styczeń, 2018, 21:03 »
Zrozumieć i starać się zrozumieć chyba jednak warto. Zwłaszcza,że:
"Szczęśliwy jest ten kto czyta ,i ci którzy słuchają słów tego proroctwa.Niech zwrócą uwagę na jego treść..."Apok.1:3
szczęśliwy kto słucha słów proroctwa tej księgi albowiem dzięki tej księdze można zrozumieć, że zajmowanie się jakimikolwiek proroctwami jest kompletnie bezcelowe, gdyż pod każdy symbol i pod każdą przepowiednię można dopasować tysiąc wyjaśnień.

Idąc krok dalej, "dzieki słowom proroctwa tej księgi" można zrozumieć że także inne proroctwa (np. opisane w Mt 24) także są bezwartościowe.

Sumując, korzyść ze "słuchania proroctwa tej księgi" może polegać na tym, że  człowiek przestanie zajmować się głupotami, a skupi sie na tym co w życiu naprawdę wartościowe.

Rzekłem.
Cytat: dziewiatka
Sprawa świadków też się rozwiąże po ogłoszeniu pokoju i bezpieczeństwa przyjdzie nagła zagłada i świadka nie będzie spojrzysz na jego miejsce a tu normalny człowiek
:)


Offline robbo1

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Styczeń, 2018, 11:43 »
Tytuł tematu wskazuje na istnienie "paradoksu przy interpretacji"ostatniej księgo nowotestamentowej.
Mam w domu publikacje Włodzimierza Ługowskiego "Paradoks powstawania życia".
W tej wspomina o istnieniu ok.czterdziestu teorii wyjaśniających powstanie życia.
Wszystkie w ten,czy inny sposób zostały dowiedzione,były  dowodzone,i wszystkie zajmują się jednym tematem i wiele z nich różni się od siebie jak biel od czerni.
Wydaje się,że wszystkie dowodzą,i żadna nie udowadnia tego powstania.
Podobnie w interpretacji ks.Apok.istnieje wiele wykluczających się wyjaśnień,chociaż wiele z nich ma swoje uzasadnienia i wydaje się uzasadnione.
Wiele z tych wyjaśnień[jak i w podanej ks."Paradoks..."stoi w jawnej sprzeczności.
Niemniej nie powstrzymuje to uczonych od dyskusji na ten temat.
Myślę,że istnienie "paradoksów",przy interpretacji ks.Objawienia ,nie zwalnia nas od konieczności jej analizy.



Offline Sebastian

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Styczeń, 2018, 17:52 »
Myślę,że istnienie "paradoksów",przy interpretacji ks.Objawienia ,nie zwalnia nas od konieczności jej analizy.
paradoksem jest najczęściej albo sprzeczność albo wynik zupełnie inny niż spodziewaliśmy się

wniosek że nie warto zajmować sie proroctwami może być (z pkt widzenia chrześcijanina) paradoksalny :)
Cytat: dziewiatka
Sprawa świadków też się rozwiąże po ogłoszeniu pokoju i bezpieczeństwa przyjdzie nagła zagłada i świadka nie będzie spojrzysz na jego miejsce a tu normalny człowiek
:)


Tusia

  • Gość
Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Styczeń, 2018, 18:26 »
Tytuł tematu wskazuje na istnienie "paradoksu przy interpretacji"ostatniej księgo nowotestamentowej.

Chciałbym się dowiedzieć, skąd wiesz, że Apokalipsa należy do Nowego Testamentu?


Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Styczeń, 2018, 18:31 »
Cytuj
Cytat: robbo1 w Dzisiaj o 11:43

    Tytuł tematu wskazuje na istnienie "paradoksu przy interpretacji"ostatniej księgo nowotestamentowej.
Nie jednego paradoksu, ale dziesiątków, jeśli nie setek w interpretacji Towarzystwa.
Człowieku nie pokażesz ani jednej nauki z Ap, której Towarzystwo nie zmieniło w swych kolejnych komentarzach do Ap.
« Ostatnia zmiana: 07 Styczeń, 2018, 18:43 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Styczeń, 2018, 19:56 »
O nowym komentarzu do Apokalipsy pt. Światło z roku 1930, który zastąpił książkę pt. Dokonana Tajemnica, tak oto pisano:

„Obecnie odbiło się na mnie głębokie przekonanie, że żadne ludzkie stworzenie nie jest autorem »Światła«. Że żaden człowiek nie mógł napisać tej książki – i też żaden jej nie napisał. (...) Bracie! – byłeś jedynie użyty za narzędzie do sporządzenia »Światła«. Jehowa jest autorem tegoż pisma, tak jako jest tam wymienione. (...) Czy pismo to pojaśnia Biblję? Tak jest ono prawdziwem pojaśnieniem” (Strażnica 01.07 1931 s. 208 [ang. 01.04 1931 s. 111]). [To wypowiedź J. A. Bohneta, który w pewnym okresie był członkiem zarządu Towarzystwa Strażnica]

Jeśli to sam Jehowa pisał, czy dyktował, to dlaczego Towarzystwo odrzuciło ten komentarz?
Jeśli było to "prawdziwe pojaśnienie", to wniosek, że odrzucając to, wpadli w ciemności. :-\
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwiec, 2021, 18:43 wysłana przez Roszada »


Offline Sebastian

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Styczeń, 2018, 20:25 »
Chciałbym się dowiedzieć, skąd wiesz, że Apokalipsa należy do Nowego Testamentu?
pewnie ze strażnicy :)
Cytat: dziewiatka
Sprawa świadków też się rozwiąże po ogłoszeniu pokoju i bezpieczeństwa przyjdzie nagła zagłada i świadka nie będzie spojrzysz na jego miejsce a tu normalny człowiek
:)


Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Styczeń, 2018, 10:23 »
Co do robbo to się mylicie, on skłonny jest powiedzieć, że dowiedział się od B16, albo z jakiegoś soboru. :)

Tak sobie myślę, że w Ap wszystko można znaleźć, jak się zechce i pewnie rakiety, łodzie podwodne i smartfony. :)

Rodzina Miłości pamiętam na obrazkach pokazywała te Miasto Święte jako wielką świecącą piramidę.

CK ma duże pole do popisu jak zechce wydać nowy komentarz. Wszakże światłość wzrasta w miarę upływu zazębiających się pokoleń roku 1914. ;D


Offline Roszada

Odp: Paradoksy przy interpretacji Apokalipsy
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Styczeń, 2018, 13:36 »
Rodzina Miłości pamiętam na obrazkach pokazywała te Miasto Święte jako wielką świecącą piramidę.
Bym zapomniał, Towarzystwo też widziało Piramidę w Apokalipsie:

Aniołem Wielka Piramida

„14:15. A drugi Anioł. – Świadek Pański w ziemi egipskiej. (Izajasz 19:20) Zobacz strony351, 353. tom III, i zbadaj rozdział 10, tom III Wykładów Pisma Św.(...)
Zapuść sierp swój, a żnij, gdyż tobie przyszła godzina, abyś żął. – Wielka Piramida potwierdza naukę Biblijną, że nadszedł czas żniwa” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 269).

Ap 16:7 – mówiący „ołtarz”
   Wielka Piramida na ziemi

„16:7. I słyszałem drugiego od ołtarza. – »Ołtarz Pański w pośród ziemi Egipskiej« (Izaj. 19:19) w czasie wylania tych plag na pozafiguralnych egipcyan, jest Wielką Piramidą, omówioną w oddzielnej części tomu III” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 287).

Świadectwo Wielkiej Piramidy

„Prawdziwe i sprawiedliwe są sądy Twoje. – Nauka zawarta w Wielkiej Piramidzie jest w zupełnej zgodzie z resztą książki. (…). »Nie jest to wcale dodatek do pisanego objawienia; objawienie to jest kompletne, doskonałe i dlatego nie potrzebuje dodatku. Ale jest to silny i równorzędny świadek Boskiego planu. Izajasz oznajmia o ołtarzu i słupie w ziemi Egipskiej, »który będzie na znak i na świadectwo Pana zastępów w ziemi Egipskiej«. Poprzedni tekst wskazuje, że będzie to świadek w owym dniu, kiedy wielki Zbawca i Wybawiciel przyjdzie uwolnić z niewoli grzechu«” (Dokonana Tajemnica 1925 s. 287 [pogrubienie tekstu pochodzi od wydawcy cytowanej książki]).

Ale nowszy komentarz do Ap już pokrzykiwał:  ;D

Nikt niechaj teraz nic nie dodaje do tego proroctwa, twierdząc naprz., że kupa kamieni w Egipcie jest świadkiem Bożym. Bóg zapowiedział, że organizacja szatańska i wszyscy, którzy ją popierają, mają być zniszczeni w Armagedonie. (...) Bóg streścił w Objawieniu plagi, jakie przyjść mają na nieprzyjaciela. Jezus ostrzega wszystkich, którzy sobie przywłaszczają prawo dodania czegoś do proroctwa tej księgi, że w podobny sposób mają cierpieć” (Światło 1930 t. 2, s. 302).