Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą  (Przeczytany 75107 razy)

Offline Roszada

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #90 dnia: 07 Sierpień, 2017, 17:50 »
A tam z trudem :P Znasz takie zabiegi literackie jak antropomorfizacja, personifikacja, reifikacja czy animizacja?
Nie żartuj, bo sam siebie zwodzisz.
Te rzeczy stosuje się dla jednego czy kilku przypadków, ale nie dla ponad 200.

A tymczasem:

Oto następne teksty z Biblii Towarzystwa. Każdy nieuprzedzony dostrzeże w nich osobę Ducha Św.

Duch Święty „zbierający”
156) Iz 34:16 – „bo usta Jehowy wydały nakaz, a jego duch je zebrał”.

Duch Święty „znieważany”
157) Hbr 10:29 – „ze wzgardą znieważył ducha niezasłużonej życzliwości”.

Duch Święty – chrzest w Jego „imię”
158) Mt 28:19 – „Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w imię Ojca i Syna, i ducha świętego”.
[W Biblii nie ma określenia typu „w imię prawa”. Towarzystwo Strażnica próbuje narzucić Biblii świecki i niebiblijny punkt widzenia pisząc: „Gdy mówimy »w imieniu prawa«, nie powołujemy się na osobę” („Czy wierzyć w Trójcę?” 1989 s. 22); „Zrozumiemy to lepiej, gdy pomyślimy o zwrocie, którym często posługuje się policja: »W imieniu prawa, otwierać!« – ewentualnie o słowach: »W imieniu króla«, na ogół znajdujących się w królewskich nakazach i rozporządzeniach” (Strażnica Rok CV [1984] Nr 1 s. 27). To drugie określenie o osobowym „królu” raczej potwierdza nasz punkt widzenia. Również inny, ale biblijny, ‘argument’ Towarzystwa Strażnica raczej potwierdza nasz rozumienie gdyż mówi o „osobach” (proroka i sprawiedliwego): „Porównaj z wyrażeniem »w imieniu prawa«. Zobacz też Ewangelię według Mateusza 10:41 w Biblii gdańskiej, gdzie Jezus użył słów »w imieniu proroka« i »w imieniu sprawiedliwego«” (Strażnica Nr 2, 1991 s. 5). Gdybyśmy zastosowali naukę Towarzystwa Strażnica do całego tekstu Mt 28:19, to okazałoby się, że Ojciec i Syn też nie są osobami, łącznie z Duchem Świętym. Ale zróbmy eksperyment co do słów „w imieniu prawa”. Otóż okazuje się, że mamy w Biblii Świadków Jehowy „prawo ducha” (Rz 8:2), „prawo Chrystusa” (Ga 6:2) i „prawo Jehowy” (Wj 13:9). Jeśli te zwroty zastosujemy w Mt 28:19, to też daje to nam trzy osoby i określenie typu „w imieniu prawa” dotyczyłoby Ojca, Syna i Ducha.]

Duch Święty z osobami Ojca i Syna oraz Jego „wspólnota”
159) Mt 28:19 – „Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w imię Ojca i Syna, i ducha świętego”.
[Zestawienie Ducha Świętego obok Ojca i Syna, którzy posiadają moc czy siłę, świadczy o Jego odrębności. Por. poniżej 130 fragmentów biblijnych, które wymieniają razem Ojca, Syna i Ducha.]
160) 2Kor 13:14 – „Niezasłużona życzliwość Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga oraz wspólnota w duchu świętym niech będą z wami wszystkimi”.

Duch Święty przeciwstawiony szatanowi
161) Mt 12:26-28 – „Tak samo jeśli Szatan wypędza Szatana, podzielił się wewnętrznie; jakże więc ostoi się jego królestwo? Ponadto jeśli ja wypędzam demony za sprawą Beelzebuba, to za czyją sprawą wypędzają je wasi synowie? Dlatego oni będą waszymi sędziami. Ale jeśli ja duchem Bożym wypędzam demony, to istotnie zaskoczyło was królestwo Boże”. [Duch Święty przeciwstawiony osobie szatana.]

Duch Święty przeciwstawiony złemu duchowi
162) Mk 3:29-30 – „»(...) Jednakże kto by zbluźnił przeciwko duchowi świętemu, ten nie ma przebaczenia na wieki, ale jest winien grzechu wiecznego« Mówili bowiem: »Ma ducha nieczystego«”.
[Duch Święty przeciwstawiony osobie ducha nieczystego.]

Duch Święty „niczym gołąb”
163) Mk 1:10 – „ujrzał rozwarte niebiosa oraz ducha zstępującego na niego niczym gołąb”.
[Gołąb jest istotą, a nie siłą czy mocą. Raczej mocy nie można widzieć, ale ducha osobowego tak (por. Łk 24:37, Mt 14:26).]
164) Łk 3:22 – „i zstąpił na niego duch święty, z kształtu cielesnego podobny do gołębia”.
[Chociaż Duch Święty jest osobą duchową, to jednak mówi się o Jego „kształcie cielesnym”, a nie o jakiejś sile, mocy czy prądzie elektrycznym do którego porównuje go Towarzystwo Strażnica: „Można go poniekąd przyrównać do elektryczności, a więc siły, którą się wykorzystuje do wykonywania najróżniejszych zadań” („Czy wierzyć w Trójcę?” 1989 s. 20).]
165) J 1:32 – „Ujrzałem, jak duch zstępował z nieba niczym gołąb i na nim pozostał”.

Duch Święty mający „świątynię”
166) 1Kor 3:16 – „Czy nie wiecie, że jesteście świątynią Bożą i że mieszka w was duch Boży?”.
167) 1Kor 6:19 – „wasze ciało jest świątynią ducha świętego, który jest w was”.
[Świątynie w Izraelu stawiano osobie Boga, a nie bezosobowym mocom.]

Duch Prawdy
168) J 14:17 – „ducha prawdy, którego świat nie może otrzymać”.
[Osoby Syna i Ojca też nazwane są prawdą (J 14:6, Ps 31:5 – „Jehowo, Boże prawdy”). Nielogicznie wyglądałoby stwierdzenie „czynna siła prawdy”, gdyby Duch Prawdy był „czynną siłą”.]
169) J 15:26 – „duch prawdy, który wychodzi od Ojca”.
170) J 16:13 – „duch prawdy – wprowadzi was w całą prawdę”.
171) 1J 5:6 – „A duch składa świadectwo, ponieważ duch jest prawdą”.

Duch chwały
172) 1P 4:14 – „ponieważ spoczywa na was duch chwały, duch Boga”.
[Osoby Ojca i Syna też są określone podobnie:   „Ojciec chwały” (Ef 1:17), „Bóg chwały” (Dz 7:2), „Pan chwały” (1Kor 2:8, Jk 2:1).]

Duch Święty „wieczny”
173) Hbr 9:14 – „krew Chrystusa, który przez ducha wiecznego ofiarował Bogu samego siebie”.
[Osoby Ojca i Syna (Iz 9:6) są wieczne, więc wieczność Ducha Świętego potwierdza Jego osobowość.]

Duch Święty dawcą „niezasłużonej życzliwości [łaski] i pokoju”
174) Za 12:10 – „I wyleję ducha łaski oraz błagań na dom Dawida”.
175) Hbr 10:29 – „ze wzgardą znieważył ducha niezasłużonej życzliwości”.
[Osoby Syna i Ojca też są okazicielami łaski (2Kor 13:14, Łk 1:28). Nielogicznie wyglądałoby stwierdzenie „czynna siła łaski” czy „czynna siła niezasłużonej życzliwości”, gdyby Duch łaski był „czynną siłą”. Patrz też pkt 202.]
176) Ap 1:4-5 – „Jan do siedmiu zborów, które są w okręgu Azji: Życzliwość niezasłużona i pokój wam od »Tego, który jest i który był, i który przychodzi«, i od siedmiu duchów, które są przed jego tronem, i od Jezusa Chrystusa”.
[„Siedem duchów” to Duch Święty w całej swej pełni wraz z siedmioma darami z Iz 11:2 (LXX); por. Ap 5:6. Towarzystwo Strażnica również odnosi tekst Ap 1:4 do Ducha Świętego: „Wspomniano tu także o »siedmiu duchach«. Wyrażenie to oznacza pełnię czynnej mocy Bożej, czyli ducha świętego...” („Wspaniały finał Objawienia bliski!” 1993 s. 18). Duch Święty, jako dawca, wymieniony jest obok osób Ojca i Syna.]

Duch Święty „dobry”
177) Ps 143:10 – „Duch twój jest dobry”.
178) Ne 9:20 – „Udzielałeś też swego dobrego ducha”.
[Osoby Syna i Ojca też są nazwane „dobrymi“   (J 10:11, 1P 2:3, Mk 10:17, Łk 18:19); por. o „dobrym człowieku” (Dz 11:24).]

Duch Święty mający „prawo”
179) Rz 8:2 – „Gdyż prawo tego ducha, który daje życie w jedności z Chrystusem Jezusem”.


Offline MX

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #91 dnia: 07 Sierpień, 2017, 18:04 »
I wszystko to wysnułeś dzięki owemu ALLOS? Jesteś lepszy od ŚJ ;)
Jedno, dwa zdania tylko napisałem i to pytanie a nie stwierdzenie. A reszta to wersety z NT.

Więc o jakim wysnuciu piszesz?
Zapytałem bo ponoć się znasz. A dostałem raczej argumentum ad personam.

Nie wiem więc, chodzi o poważną rozmowę, czy o strojenie żartów?

MX - koniec - MX
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2017, 18:06 wysłana przez MX »


Offline Roszada

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #92 dnia: 07 Sierpień, 2017, 18:07 »
Cytuj
Nie wiem więc, chodzi o poważną rozmowę, czy o strojenie żartów?
Pamiętaj, że Gorszyciel ma różne humory i różne okresy.
Raz daje Ci polubienia, a raz czepia się każdego przecinka. :-\
Tak to jest z osobami, które jedną nogą są w organizacji a drugą poza nią.
Gorszyciel pewnie już całą nogą nie jest tam, ale choć jeden palec tam został. :)


Online Reskator

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #93 dnia: 07 Sierpień, 2017, 18:47 »
Pamiętaj, że Gorszyciel ma różne humory i różne okresy.
Raz daje Ci polubienia, a raz czepia się każdego przecinka. :-\
Tak to jest z osobami, które jedną nogą są w organizacji a drugą poza nią.
Gorszyciel pewnie już całą nogą nie jest tam, ale choć jeden palec tam został. :)
Ale  Ty jesteś dwoma nogami w jedyno słusznej organizacji-bez pomyłek bez błędów,bez problemów.
Tam wszystko jest wspaniałę,prawdziwe,wielkie,słuszne,obciekające złotem a niechby się tylko Bóg skrzywił na
Zmianę Dekalogu,Obrazy, Krucjaty, Palenia na stosach,Święcenie zajączków,Święcenie niedziel itp itd itp itd...
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2017, 18:57 wysłana przez Reskator »


Offline Roszada

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #94 dnia: 07 Sierpień, 2017, 18:53 »
No i do 200 doszliśmy. :)

Oto kolejne teksty z Biblii Towarzystwa. Każdy nieuprzedzony dostrzeże w nich osobę Ducha Św.

Duch Święty mający „sprawy”
180) Rz 8:5 – „ale ci, którzy są w zgodzie z duchem – na sprawach ducha”.
181) 1Kor 2:14 – „Ale człowiek fizyczny nie przyjmuje spraw ducha Bożego”.

Duch Święty mający „myśli [dążności]”
182) Rz 8:6 – „Albowiem myślenie ciała oznacza śmierć, lecz myślenie ducha oznacza życie i pokój”.

Duch Święty mający „zamysły”
183) Rz 8:27 – „Jednakże Ten, który bada serca, wie, jaki jest zamysł ducha, ponieważ w zgodzie z Bogiem ujmuje się on za świętymi”.

Duch Święty mający „westchnienia [błagania]”
184) Rz 8:26 – „lecz sam duch ujmuje się za nami nie wypowiedzianymi westchnieniami”.

Duch Święty mający „prawość, pokój, radość”
185) Rz 14:17 – „Gdyż królestwo Boże nie oznacza jedzenia i picia, lecz prawość i pokój, i radość z duchem świętym”.

Duch Święty mający „miłość”
186) Rz 15:30 – „A usilnie zachęcam was, bracia, przez naszego Pana, Jezusa Chrystusa, i przez miłość ducha”. [Por. o osobach Syna i Ojca: „miłość Chrystusa” (2Kor 5:14); „miłość Boga” (2Kor 13:14).]

Duch Święty badający i poznający „sprawy Boże”
187) 1Kor 2:10 – „bo duch bada wszystko, nawet głębokie sprawy Boże”.
188) 1Kor 2:11 – „nikt nie poznał spraw Bożych, oprócz ducha Bożego”.

Duch Święty i Jego cechy
189) Iz 11:2 – „I spocznie na nim duch Jehowy, duch mądrości i zrozumienia, duch rady i potęgi, duch poznania i bojaźni przed Jehową”.

Duch Święty „oglądany, pozostający”
190) J 1:33 – „Nad kim zobaczysz ducha zstępującego i pozostającego na nim, ten chrzci w duchu świętym”.
191) J 14:17 – „Wy go znacie, ponieważ z wami pozostaje i jest w was”.

Duch Święty dający „przekonujące dowody”
192) J 16:8 „da światu przekonujący dowód co do grzechu i co do prawości, i co do sądu”.

Duch Święty „mówi”, „powiedział”, „woła”, „wypowiedział”
193) 1Tm 4:1 – „Jednakże natchniona wypowiedź wyraźnie mówi, że w późniejszych czasach niektórzy odpadną od wiary, zwracając uwagę na zwodnicze natchnione wypowiedzi oraz nauki demonów”.
[Słowa „natchniona wypowiedź”: dosł. „duch”, tzn. “spirit” wg The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures 1985 (w przypisie Or, “the spirit”), wydawca Towarzystwo Strażnica; patrz też przypis do 1Tm 4:1 (Or, “the spirit.”) w New World Translation of the Holy Scriptures – With References 1984. Towarzystwo Strażnica w swych publikacjach czasem cytuje Biblie, które mają słowo „Duch” (np. „Prowadzenie rozmów na podstawie Pism” 2001 s. 327; Przebudźcie się! Nr 11, 1998 s. 17; Strażnica Nr 6, 1994 s. 23).]
194) Dz 4:25 – „przez ducha świętego powiedziałeś ustami naszego praojca Dawida, twego sługi: ‚Dlaczego narody wszczęły tumult, a ludy rozmyślały nad rzeczami daremnymi?... ’”.
195) Ga 4:6 – „Bóg posłał do naszych serc ducha swego Syna i ten duch woła: »Abba, Ojcze!«”.
196) Dz 1:16 – „ustami Dawida duch święty uprzednio wypowiedział o Judaszu”.
[Patrz też powyżej punkty 1-28.]

Duch Święty „namaszczający”
197) Łk 4:18 – „Spoczywa na mnie duch Jehowy, gdyż on mnie namaścił”.
[W tym fragmencie chodzi Towarzystwu Strażnica o Ducha Świętego, gdyż pisze ono o Nim „on” (z małej litery). Gdy zaś pisze ono o Bogu używana jest duża litera, tzn. „On” (np. J 6:29, 8:42).]

Duch Święty – „oznajmianie, doradzanie” mu
198) Iz 40:13 – „Kto wymierzył ducha Jehowy i kto może mu coś oznajmić jako jego doradca?”.

Duch Święty „zabierający”
199) Dz 8:39 – „duch Jehowy szybko zabrał stamtąd Filipa”.

Duch Święty „przypominający”
200) J 14:26 – „duch święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu (...) przywiedzie wam na pamięć wszystko, co ja wam powiedziałem”.

Ja tam nie widzę siły bezosobowej. :-\
Ale jak ktoś chce to nich sobie dla siebie samego pozbawia Ducha Św. osobowości.
Ale niech mi kitu nie sprzedaje, jak pisał trampek, że to jakaś czy energia, czy siła, czy moc. Dla mnie to też siła i moc, ale Osobowa jak Ojciec i Syn.


Offline trampek

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #95 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:15 »
 Iz 11:2 – „I spocznie na nim duch Jehowy, duch mądrości i zrozumienia, duch rady i potęgi, duch poznania i bojaźni przed Jehową”.
 Dz 8:39 – „duch Jehowy szybko zabrał stamtąd Filipa”.
 Łk 4:18 – „Spoczywa na mnie duch Jehowy, gdyż on mnie namaścił”.

Sam cytujesz wersety, które potwierdzają, że duch święty to nie osoba ale moc od Jehowy.


Offline Roszada

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #96 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:22 »
Iz 11:2 – „I spocznie na nim duch Jehowy, duch mądrości i zrozumienia, duch rady i potęgi, duch poznania i bojaźni przed Jehową”.
 Dz 8:39 – „duch Jehowy szybko zabrał stamtąd Filipa”.
 Łk 4:18 – „Spoczywa na mnie duch Jehowy, gdyż on mnie namaścił”.

Sam cytujesz wersety, które potwierdzają, że duch święty to nie osoba ale moc od Jehowy.
A gdzie tu pisze że Duch to nie osoba że to "moc"? ;D

Towarzystwo nie uczy, że Duch to moc, jak tu kłamiesz:

Skorowidz do publikacji Towarzystwa Strażnica 1986-2000 (2003) zawiera wyraźne zaprzeczenie poprzedniej nauce podając, że Duch Święty:

nie jest mocą” (s. 111).

Mówi on też, że „duch święty nie jest mocą Jehowy” (jw. s. 282).
Odsyła także do powyżej wymienionej Strażnicy z roku 1994 oraz do Przebudźcie się! Nr 1, 1999 s. 26, które podaje:

„Nazywanie ducha świętego mocą Bożą nie jest zupełnie ścisłe. (...) A zatem święty duch Boży to Jego energia w działaniu, Jego czynna siła”.

Nie kłam więc trampek.
Nie ze mną te numery.


Offline gorolik

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #97 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:27 »
Biedni są ci obrońcy osobowego "Ducha świętego", widzą słowo "duch" i przestają widzieć wszystkie inne słowa.
Dla mnie są zadziwiający obrońcy trójcy, którzy czynią z Boga , Ojca wszystkiego co żyje osobę ubezwłasnowolnioną.
A to jest takie proste, duch Świętego, co prawda znawcy greki będą protestować, znawcy trójcy będą protestować.
Jest tyle dowodów w Biblii, że pojęcie "duch" jest pojęciem uniwersalnym, co do natury, różna jest tylko skala między ludźmi
i wyższymi istotami. Fakt, że trzeba by się oderwać od wszystkich tłumaczeń, które z natury są tendencyjne, w tę lub w inną stronę. 


Offline MX

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #98 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:29 »
(...) duch święty to nie osoba ale moc (...)
A to już klasyk do takiego stwierdzenia:

Dz Ap. 1,8
Ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi.

Duch Święty nie 'jest mocą', tylko 'ma moc' jako atrybut. Moc mocy to masło maślane.




MX - koniec - MX


Offline Stanisław Klocek

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #99 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:29 »
Kwestia istotna gdyż Duch Święty jest nazwany "allos parakletos", który miał przyjść zamiast Syna Bożego.
J 14,16-17
Ja prosić będę Ojca i da wam innego (allos) Pocieszyciela, aby był z wami na wieki. Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie.
Nadal nie widzę w Biblii przekonujących konkretów odnośnie określenia, że ,,duch święty" odnosi się do wyjątkowej niepowtarzalnej trzeciej osoby w Trójcy. Biblia jest przekładana zbiorem starożytnych mitów, przypowieści , bajek, symboli i różnych innych literackich zabiegów. Można do woli snuć najróżniejsze teologiczne interpretacje na potrzeby jakiejś zbiorowości.


Dla Muzułmanów "duchem świętym" jest anioł Gabriel. Zapowiedziany Parakletos, to prorok Mahomet. Jednym z argumentów podważających, że  Duch Święty jako trzecia osoba Trójcy, to Parakletos, jest przez nich nie do pogodzenia 
  • Ja 14:16 ja prosić będę Ojca, a on da wam innego Pocieszyciela ... Ja 16:13 Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy...
Jednym z argumentów podważających Ducha Świętego jako synonim Parakleta jest to, iż Duch Święty według dogmatu trynitarnego jest od wieków po wieki zawsze ten sam. Natomiast Jezus oznajmieniem ,,inny", siłą argumentu tego przymiotnika jest, nie ten, lecz zupełnie odrębna rzecz lub osoba, liczebnie, personalnie i funkcjonalne. Jeśli Jezus miałby na myśli trynitarnego Ducha na myśli to powiedział by coś  w przybliżeniu; "ten Pocieszyciel który był i jest, jego to poślę aby uaktywnił was w pocieszeniu", a tak nie powiedział. zob. Duch Święty w Islamie


Offline Roszada

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #100 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:31 »
Biedni są ci obrońcy osobowego "Ducha świętego", widzą słowo "duch" i przestają widzieć wszystkie inne słowa.
Dla mnie są zadziwiający obrońcy trójcy, którzy czynią z Boga , Ojca wszystkiego co żyje osobę ubezwłasnowolnioną.
A to jest takie proste, duch Świętego, co prawda znawcy greki będą protestować, znawcy trójcy będą protestować.
Jest tyle dowodów w Biblii, że pojęcie "duch" jest pojęciem uniwersalnym, co do natury, różna jest tylko skala między ludźmi
i wyższymi istotami. Fakt, że trzeba by się oderwać od wszystkich tłumaczeń, które z natury są tendencyjne, w tę lub w inną stronę.
Gorolik bajdurzysz a żadnego argumentu nie podajesz.
O Trójcy nikt nie pisze człowieku. Umiesz czytać?
Wiesz, że w osobowego Ducha wierzą nawet ci, co Trójcy nie uznają?
Tak więc paciorka nie ucz tylko argumenty podaj.

A nasz Klocek pisze
Cytuj
Nadal nie widzę w Biblii przekonujących konkretów odnośnie określenia, że ,,duch święty" odnosi się do wyjątkowej niepowtarzalnej trzeciej osoby w Trójcy
Człowiecze obudź się i zobacz jaki jest tytuł wątku.
Ty masz podawać argumenty za nieosobowym, a nie ja za ciebie. ;D
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2017, 19:33 wysłana przez Roszada »


Offline trampek

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #101 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:34 »
A gdzie tu pisze że Duch to nie osoba że to "moc"? ;D

Towarzystwo nie uczy, że Duch to moc, jak tu kłamiesz:

Skorowidz do publikacji Towarzystwa Strażnica 1986-2000 (2003) zawiera wyraźne zaprzeczenie poprzedniej nauce podając, że Duch Święty:

nie jest mocą” (s. 111).

Mówi on też, że „duch święty nie jest mocą Jehowy” (jw. s. 282).
Odsyła także do powyżej wymienionej Strażnicy z roku 1994 oraz do Przebudźcie się! Nr 1, 1999 s. 26, które podaje:

„Nazywanie ducha świętego mocą Bożą nie jest zupełnie ścisłe. (...) A zatem święty duch Boży to Jego energia w działaniu, Jego czynna siła”.

Nie kłam więc trampek.
Nie ze mną te numery.

Cytujesz Strażnicę, w której jest napisane, że "„Nazywanie ducha świętego mocą Bożą nie jest zupełnie ścisłe." Więc nie kłamię tylko może nie jestem aż tak precyzyjny jak pisze o tym Strażnica. Dla mnie prostszym jest nazywanie ducha świętego mocą Jehowy.


Offline MX

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #102 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:37 »
W pismach często nieosobowe rzeczy mają cechy ludzkie. Takie coś nazywa się personifikacją.
Ale personifikacja to zabieg literacki, a Duch Święty mówił słyszalnie do apostołów.

Duch Święty nie jest personifikowany On autentycznie przemawiał:

Dz. 10,19
A gdy Piotr zastanawiał się jeszcze nad widzeniem, rzekł mu Duch: Oto szukają cię trzej mężowie;

Dz. 13,2
A gdy oni odprawiali służbę Pańską i pościli, rzekł Duch Święty: Odłączcie mi Barnabę i Saula do tego dzieła, do którego ich powołałem.

Ap. 14,13
I usłyszałem głos z nieba mówiący: Napisz: Błogosławieni są odtąd umarli, którzy w Panu umierają. Zaprawdę, mówi Duch, odpoczną po pracach swoich; uczynki ich bowiem idą za nimi.

MX - koniec - MX
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2017, 19:40 wysłana przez MX »


Offline trampek

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #103 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:41 »
Ale personifikacja to zabieg literacki, a Duch Święty mówił słyszalnie do apostołów. Słyszałeś aby personifikacja lub coś personifikowane słyszalnie coś mówiło ?

Duch Święty nie jest personifikowany On autentycznie przemawiał:

Dz. 10,19
A gdy Piotr zastanawiał się jeszcze nad widzeniem, rzekł mu Duch: Oto szukają cię trzej mężowie;

Dz. 13,2
A gdy oni odprawiali służbę Pańską i pościli, rzekł Duch Święty: Odłączcie mi Barnabę i Saula do tego dzieła, do którego ich powołałem.

Ap. 14,13
I usłyszałem głos z nieba mówiący: Napisz: Błogosławieni są odtąd umarli, którzy w Panu umierają. Zaprawdę, mówi Duch, odpoczną po pracach swoich; uczynki ich bowiem idą za nimi.

MX - koniec - MX

A kto posługuje się duchem ? On sam od siebie czy z woli Jehowy ? Gdy w dniu Pięćdziesiątnicy duch święty napełnił modlących się to kto go tam wysłał ?
Nie ma ani jednego tekstu w pismach wskazującego na to, że duch święty to osoba. To tylko moc Jehowy. 


Online Reskator

Odp: Jakie argumenty mają ci, którzy twierdzą, że Duch Św. nie jest osobą
« Odpowiedź #104 dnia: 07 Sierpień, 2017, 19:43 »
Do Klocka Ci daleko .
Do puzli owszem :) :) :)
Daj mi ignora do potęgi 2-Roszado
Choć chłopie lubię Cię za znajomość Strażnic.
Mam do Ciebie prośbę zapodaj forumowiczom numer Strażnicy gdzie Sydlik powiedział o ludziach z Hollwood
"Prędzej wmówiłbym Eskimosom lodówki jak Prawdę o Królestwie tym ludziom-chodzi o dosłowny cytat.