Jestem trochę podłamany, bo okazuje się, że ta wersja książki nie jest oparta na najnowszej angielskiej wersji. Nie odsyła też do najnowszego polskiego Kryzysu sumienia, ale pewnie do starszej edycji.
Oto przykład:
"Sytuacja ta stała się szczególnie ewidentna od 1980 r. Po wykluczeniu kilku
członków personelu biura głównego za niepełną akceptację nauk Strażnicy i również po mojej rezygnacji z Ciała Kierowniczego, kierunek przyjęty obecnie przez Organizację ilustruje list wystosowany do podróżujących przedstawicieli, datowany na 1 września 1980 r. Fotokopię tego listu można zobaczyć w Kryzysie Sumienia, strony
292, 293, (wyd. polskie
s. 265, 266). List ten wyraża politykę, że nie tylko mówienie, ale nawet wierzenie w cokolwiek innego niż mówi “klasa niewolnika” stanowi odstępstwo i może prowadzić do wykluczenia. Chociaż wzywało się starszych do “rozsądku i łagodności” w dopytywaniu się o osobiste przekonania członków, widzieliśmy w przypadku Percego Hardinga i innych przytaczanych przypadkach, co dało to “łagodne i rozsądne przepytywania.” List otworzył ludziom drogę ku dogmatyzmowi i nietolerancji w postępowaniu z innymi." s. 291.
A to tekst po mojej poprawce źródeł:
„Sytuacja ta stała się szczególnie ewidentna od roku 1980. Po wykluczeniu kilku członków personelu biura głównego za niepełną akceptację nauk Strażnicy i również po mojej rezygnacji z Ciała Kierowniczego, kierunek przyjęty obecnie przez organizację ilustruje list wystosowany do podróżujących przedstawicieli, datowany na 1 września 1980 roku. Fotokopię tego listu można zobaczyć w Kryzysie Sumienia,
strony 341, 342 (wyd. polskie
2006 s. 386-389). List ten wyraża politykę, że nie tylko mówienie, ale nawet wierzenie w cokolwiek innego niż mówi »klasa niewolnika« stanowi odstępstwo i może prowadzić do wykluczenia. Chociaż wzywało się starszych do »rozsądku i łagodności« w dopytywaniu się o osobiste przekonania członków, widzieliśmy w przypadku Percego Hardinga i innych przytaczanych przypadkach, co dało to »łagodne i rozsądne przepytywania«. List otworzył ludziom drogę ku dogmatyzmowi i nietolerancji w postępowaniu z innymi” (ang. W poszukiwaniu chrześcijańskiej wolności 2007 s. 358 [s. 291, polskie tłumaczenie w wersji elektronicznej]).