Ja nie wiem, bo różnie w dyskusjach słyszałem.
Nawet to pierwsze z takim zastrzeżeniem:
„Jezus był dla Tomasza podobny ‘bogu’...” („Czy wierzyć w Trójcę?” s. 28-29).
Ta interpretacja (podobny 'bogu') właściwie jest czwartą i piątą.
4. Czyli co, sam nie jest "bogiem", a tylko podobnym?
Innym razem piszą, że jest "bogiem":
5. Strażnica Nr 2, 1992 s. 23 o Tomaszu uczy: „Być może miał na myśli to, że
Jezus jest ‘bogiem’, ale nie ‘jedynym prawdziwym Bogiem’ (Jana 1:1; 17:1-3)”.
M pyta która jest aktualna.
Otóż wszystkie naraz, bo są publikowane w jednym czasie i czasem w jednym artykule.
Po prostu pozostawia się głosicielom pole manewru, wszystko po to by zwalczyć Bóstwo Jezusa.
Innego wytłumaczenia nie widzę.
Jedynie pewnie interpretacja nr 1 jest zarzucona, bo za bardzo przypomina trynitariańską (Jezus-Bóg i modlitwa do Niego).