Dalsze fragmenty Raya Franza o tej książce (Towarzystwo nie wspomina w Bibliotece Watchtower Library o istnieniu tej książki):
„Zrewidowany podręcznik, który miał nazywać się Wskazowki tyczące korespondencji (Correspondence Guidelines), w momencie gdy przesłano go do mnie celem zredagowania, zawierał trzynaście stron na temat “Zatrudnienia,” dziedzina ustawodawstwa, w którą organizacja poprzednio nie zapuszczała się do lat 50-tych. Zaczęło się od stwierdzenia znajdującego się gdzieś w publikacjach Strażnicy, że: Ponieważ indywidualne zatrudnienie może wpływać na przynależność jednostki do zboru, nie naszą sprawą jest mowić każdemu jaki rodzaj pracy wolno mu czy nie wolno wykonywać. To brzmi miło, ale w rzeczywistości po prostu oznacza, że ponieważ organizacja nie może kontrolować czy dyktować wyboru pracy (coś oczywistego), niemniej jednak organizacja może upominać daną osobę jeśli idzie o jej wybór czy nawet może taką osobę wykluczyć za taki wybór czy kontynuowanie pracy, którą organizacja uważa nie do przyjęcia. Tak to wygląda w praktyce. Przedłożony podręcznik zawiera kilka stron przykładów ilustrujących politykę organizacji. Jeden z podtytułów brzmi: “Praca, która sama w sobie nie jest nie biblijna, ale łączy osobę ze złą praktyką albo czyni taką osobę inspiratorem złej praktyki,” podręcznik daje następujące przykłady.
PRZYKŁAD:
Dwie kobiety pracują jako sprzątaczki w bazie wojskowej. Jedna jest zatrudniona w domu przez rodzinę, gdzie mąż jest wojskowym. Druga zatrudniona jest do sprzątania koszarów.
Komentarz:
Pierwsza kobieta uważa, że może przyjąć taką pracę w rodzinie nie wchodząc w konflikt z Izajasza 2:4 [mowa o przekuciu mieczy na lemiesze i nie uczeniu się wojowania]. Kobieta argumentuje, że pomimo jej miejsca pracy i faktu, że “główny żywiciel” rodziny jest wojskowym, służy ona ludziom w domu i nie jest zatrudniona przez organizację będącą w konflikcie z Pismem Świętym.(2 Król. 5:2, 3; 5:15-19; Filip 4:22). Nadal jest członkiem zboru, chociaż gdyby chciała być pionierem mogłaby się spotkać z zastrzeżeniem co do wpływu jej pracy na innych i czy jest uważana za dobry przykład. Druga kobieta wykonuje pracę, która jest wbrew Izajasza 2:4. Płaci jej wojsko, pracuje na wojskowej posiadłości i wykonuje pracę regularnie co czyni ją częścią organizacji wojskowej. Jest w konflikcie z Izajasza 2:4. A zatem pierwsza kobieta , która pracuje w domu dla wojskowego, w jego gospodarstwie domowym w bazie wojskowej, może pozostać w zborze; druga, która sprząta koszary w tej samej bazie, nie może pozostać w organizacji. Jak reszta podręcznika i wszystkie publikacje Strażnicy czynią jasnym, każdy kto jest “w konflikcie z Izajasza 2:4” ma być wykluczony albo ogłosić o jego “odłączeniu się.” (Termin “odłączenie” zaczęto używać zamiast “wykluczony”, kiedy chodziło o służbę wojskową, głosowanie i tym podobne. Potem termin ten dotyczył każdego kto wystąpił z organizacji. Nie ma znaczenia, który termin jest w użyciu, ponieważ “odłączone” osoby są obecnie traktowane tak samo jak wykluczone osoby. ) Pierwsza kobieta być może dostawała pieniądze od oficera, nawet generała, który wydaje w koszarach ludziom rozkaz by walczyć. On jej płaci, ale jego pieniądze pochodzą z jego wojskowej pensji. Ale praca ta nie czyni ją “ nieczystą.” Druga kobieta, która sprząta koszary, ponieważ płaci jej wojsko jako organizacja i przez to uważa się, że uczestniczy w tejże organizacji, jest przedstawiana jako obciążona winną krwi i trzeba ją odciąć od zboru. Trudno sobie wyobrazić bardziej pokrętne rozumowanie niż to i nacisk położony na techniczne rozróżnienia. Równie trudnym jest nie zauważyć zbieżność między taką legalistyczną interpretacją a interpretacją faryzejską i rabiniczną w starożytnych źródłach. - Porównaj Mateusza 23:16-22” (W poszukiwaniu Chrześcijańskiej Wolności, R. Franz, wersja internetowa s. 202-203).
„Gdy byłem członkiem Ciała Kierowniczego, czułem – choć nic na to nie mogłem poradzić – że zarządzenia wykonawcze wynikające z polityki Strażnicy stawiają w uprzywilejowanej sytuacji tych spośród Świadków, którzy pracują w pewnych prestiżowych zawodach. Na przykład, nauczyciele mogą nauczać ewolucji, jako "obiektywnie obowiązującego punktu widzenia", chociaż byłoby wskazane, gdyby uprzednio wyjaśnili uczniom ich własny punkt widzenia w tej sprawie. ( Temat ten został omówiony w przygotowywanym Correspondence Guidelines (Pomocnik dla odpowiadających na korespondencję) pod nagłówkiem ("Szkoły, edukacja świecka").) Prawnikom wolno brać czynny udział w kampaniach wyborczych. Jednak chyba najbardziej jaskrawym przykładem jest fakt, że lekarze nie tylko mogą należeć do organizacji, które aprobują takie praktyki jak transfuzja krwi czy aborcja, ale nawet są pouczani przez Strażnicę, iż sami mogą przeprowadzać transfuzję pacjentowi, który tego zażąda, a nie jest Świadkiem Jehowy. ( Zobacz Strażnicę z 15 października 1964, str. 682, 683 (wyd. ang.); także Strażnicę z 1 kwietnia 1975r., str. 215, 216 (wyd. ang.) omawiającą sposób dobierania odpowiednich grup krwi do transfuzji. Zrewidowany Correspondence Guidelines (Pomocnik dla odpowiadających na korespondencję) stwierdza, że lekarz lub siostra może przeprowadzać transfuzję, jeśli została ona "zarządzona przez zwierzchników".) Zarządzenie to tłumaczy się na podstawie prawa Mojżeszowego pozwalającego Izraelitom sprzedawać obcokrajowcom mięso zwierząt niewykrwawionych! (Powt. Prawa 14:21).” (jw. s. 245).