W Strażnicy na grudzień 2018 roku podano Pytanie Czytelników, którzy rzekomo pytają o "trzecie niebo".
Zmieniono wykładnię, która jednak nie ma większego znaczenia. Zastrzegają się przy tym słowami "wydaje się" i "prawdopodobnie".
Nauka dotychczasowa
„Apostoł Paweł, będąc zdjęty zachwytem aż do
stanu ekstazy proroczej, jakby do »trzeciego nieba«, znalazł wielką pociechę w wizji dobrobytu »niewiasty« Bożej, czyli organizacji uniwersalnej” („To znaczy życie wieczne” 1958 [ang. 1950] rozdz. XXVII, par. 15).
„Okazuje się więc, że wzmianka
o »trzecim niebie« odnosi się do niebios duchowych i wskazuje na najwyższy stopień zachwytu, w jakim oglądana była dana wizja” (Strażnica Rok XCIV [1973] Nr 16 s. 23).
„Określenie
»trzecie niebo« może wskazywać na stan wyjątkowego uniesienia, w jaki popadł podczas tej wizji (2Ko 12:1-4)” (Wnikliwe poznawanie Pism 2006 t. 2, s. 312).
Nauka od grudnia 2018 roku
„
Wydaje się, że mówiąc
o »trzecim niebie«, Paweł chciał podkreślić, że chodzi o formę sprawowania władzy górującą nad innymi – mesjańskie Królestwo, w którym rządzi Jezus Chrystus i 144 000 jego współkrólów. Do tego mesjańskiego Królestwa nawiązał również apostoł Piotr, kiedy napisał, że oczekujemy »nowego nieba« zgodnie z obietnicą Boga (2 Piotra 3:13)” (Strażnica grudzień 2018 s. 8).
„
»Trzecie niebo« wspomniane w 2 Liście do Koryntian 12:2 to prawdopodobnie mesjańskie Królestwo, w którym rządzi Jezus Chrystus i 144 000 jego współkrólów, czyli inaczej »nowe niebo«” (2 Piotra 3:13). Można je nazwać »trzecim niebem«, ponieważ Królestwo to stanowi formę sprawowania władzy, która góruje nad innymi.” (Strażnica grudzień 2018 s. 8).
Po prostu jeszcze jeden werset zastosowano do 144 000 współkrólów i "władzy".