Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: 1914 znamienny Russell Bible Examiner  (Przeczytany 11985 razy)

Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Grudzień, 2017, 20:41 »
Kiedyś to czytałem. Dla mnie to niesamowite, że w 1876 gadał o 1914 i w 1914 wybuchła I wojna światowa.

O 1798 i 1799 też gadali wcześniej inni i coś tam się zdarzyło, co Towarzystwo podchwyciło, a później odrzuciło:

Obalenie tego panowania w 1798 roku przez Rewolucję Francuską oznaczało początek »czasu końca« (Dn 11:35)” (ang. Strażnica sierpień 1879 s. 24 [reprint]).

„Tysiąc dwieście sześćdziesiąt lat od R. P. 539 sprowadza nas do R. P. 1799, co jest drugim dowodem, że w r. 1799 rozpocznie się »czas końca«.” (Harfa Boża 1921, 1929, 1930 s. 238).

Napoleon rozpoczął swoją wojenną kampanję na Egipt w r. 1798, a skończył ją i powrócił do Francji 1 października r. 1799. Choć w skrytym języku, lecz treściwie ta działalność została opisana w tem proroctwie, w wierszach od 40 do 44 [Dn 11:40-44]; i jej zakończenie w roku 1799, według własnych słów proroka, zaznacza się początkiem »czasu końca«” (Powrót naszego Pana 1925 s. 24).

Jakie to proste wpierw coś prorokować, ogólnikowo, a później coś dopasować.
Zawsze coś się znajdzie w historii świata.

I ten rok 1798, a później 1799, był równie ważny dla Towarzystwa jak rok 1914.


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Grudzień, 2017, 14:37 »
Ten strzał w dziesiątkę dotyczący końca czasów pogan i wybuchu wojny nie był taki celny, jak się wielu wydaje.
Nawet Strażnica musiała się gimnastykować by to wytłumaczyć:

*** w74/9 s. 24 Pytania czytelników ***
Dlaczego pierwsza wojna światowa nie wybuchła na początku października, skoro wtedy zakończyły się „czasy wyznaczone narodom”?
Często już wykazywano na łamach niniejszego czasopisma, że Jezusowi Chrystusowi powierzono władzę królewską nad narodami w roku 1914 n.e., przy dopełnieniu się „czasów pogan”, czyli „czasów wyznaczonych narodom” (Łuk. 21:24, Gd; NW; Dan. 4:13, 14, 28, 29 [16, 17, 31, 32, Gd]). Owe „czasy wyznaczone” rozpoczęły się 2520 lat wcześniej, po zburzeniu Jeruzalem w roku 607 p.n.e. i zamachu na żydowskiego gubernatora Godoliasza. Zamordowanie Godoliasza w miesiącu Tiszri (wrzesień/październik) („przy siódmym nowiu księżyca”, Byington) skłoniło Żydów pozostałych jeszcze w ziemi judzkiej do ucieczki (Jer. 41:1, 2; 43:2-7). Chcąc jednak pomieścić w czasie wydarzenia, jakie według Biblii nastąpiły między tamtym zabójstwem a ucieczką, trzeba założyć, że przejęci strachem Żydzi musieli się udać do Egiptu dopiero około połowy miesiąca Tiszri (Zobacz Księgę Jeremiasza 41:4, 10—42:7). Zatem początek „czasów pogan” przypadł mniej więcej na dzień 15 Tiszri roku 607 p.n.e.
Przy końcu „czasów pogan”, to jest około 15 Tiszri (4/5 października) roku 1914 n.e., spełniły się słowa z Księgi Apokalipsy 11:15: „Nastało nad światem królowanie Pana naszego i Jego Pomazańca”. Jehowa Bóg objął władzę królewską nad światem ludzkim, wyniósłszy na tron swego Syna, Jezusa Chrystusa. Rządy wielkiego Przeciwnika, Szatana Diabła, zaczęły dobiegać kresu.
Będąc „władcą tego świata”, to znaczy ludzkości odstręczonej od Boga, Szatan z pewnością nie chciał oglądać chwili, w której by Królestwo objęło pełną kontrolę nad sprawami ziemskimi (Jana 12:31; 14:30; 16:11). Ponad dziewiętnaście stuleci wcześniej starał się tak pokierować wypadkami, że Herod Wielki zabiłby Jezusa jeszcze w wieku niemowlęcym, gdyby nie bezpośrednia ingerencja Boża (Mat. 2:13). Podobnie już przed narodzeniem się niebiańskiego Królestwa także Szatan przysposobił siebie i swoje demony do ataku. Opisano to symbolicznie w Apokalipsie 12:3-5, gdzie czytamy: „Inny znak się ukazał na niebie: Oto wielki Smok barwy ognia, mający siedem głów i dziesięć rogów — a na głowie jego siedem diademów — i ogon jego zmiata trzecią część gwiazd niebieskich; i rzucił je na ziemię. I stanął Smok przed mającą rodzić Niewiastą, ażeby, skoro porodzi, pożreć jej dziecię. I porodziła syna — mężczyznę, który wszystkie narody będzie pasł rózgą żelazną. I zostało porwane jej Dziecię do Boga i do Jego tronu.”
Zatem nie powinno nikogo dziwić, że pierwsza wojna światowa wybuchła około dwóch miesięcy przed upływem „czasów pogan”, a więc przed narodzeniem się symbolicznego „syna”, czyli niebiańskiego Królestwa. Szatan Diabeł nie potrzebował czekać, aż Jezus Chrystus obejmie władzę królewską nad narodami, by dopiero potem wtrącić je w wojnę prowadzoną na dotąd nie spotykaną skalę. Rozpętanie tego krwawego konfliktu niewątpliwie wchodziło w skład jego niecnego planu zmierzającego do zaślepienia ludzi na to, co się zdarzyło w niebiosach w wyniku spełnienia proroctwa biblijnego, a także w miarę możności do przeszkodzenia Królestwu w sprawowaniu władzy nad światem ludzkim.


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Grudzień, 2017, 18:30 »
Wielu osobom wydaje się, że od samego początku Towarzystwo nauczało, tak jak dziś, że Jezus królował od roku 1914.
Otóż nie. Nauczano o królowaniu od roku 1878:

   „Jak wspomniano w rozdziale 2 tej książki, Badacze Pisma Świętego przez dziesiątki lat wykazywali, że rok 1914 odegra ogromną rolę w spełnianiu proroctw biblijnych. Uważali jednak, że obecność Chrystusa już się rozpoczęła w roku 1874, że on sam zaczął panować z nieba w roku 1878, a pełną władzę Królestwo obejmie w październiku roku 1914. Żniwo miało się odbywać między rokiem 1874 a 1914 i zakończyć zgromadzeniem pomazańców w niebie. Skoro ci wierni słudzy Boży wyciągali takie błędne wnioski, to czy Jezus rzeczywiście ich prowadził, posługując się duchem świętym? Czy nie nasuwają się co do tego wątpliwości? Skądże!” (Królestwo Boże panuje! 2014 s. 50);

   „Równoległość tego jak to już widzieliśmy wskazuje na rok 1874 jako na czas wtórej obecności naszego Pana, jako Oblubieńca i Żniwiarza, zaś na rok 1878 jako czas, w którym Pan objął urząd Króla królów i Pana panów – ale teraz jako duchowy Król, obecny we wszystkiej Swej władzy i potędze, chociaż niewidzialny dla ludzi” (Przyjdź Królestwo Twoje 1919 [ang. 1891] s. 160);

Tak nauczano aż do roku 1922:

   „w ciągu obecności Pańskiej – a mianowicie od roku 1878-go, gdy objął swoją wielką władzę jako król (...) albowiem »błogosławieni są odtąd umarli, którzy w Panu umierają (od roku 1878-go) ... odpoczywają od prac swoich«. (...) Nie zasną oni, ale przemienieni będą w oka mgnieniu z ludzkiego w chwalebne ciało duchowe” (Strażnica 15.08 1922 s. 255).

W tym samym roku na kongresie Sędzia zmienił naukę:

   „Czasy pogan pod nadzorem boga świata tego skończyły się 1-go sierpnia 1914-go roku. Przed tą datą byłoby niewłaściwem dla Pana, Króla chwały, aby objął swoją wielką władzę i królował (Ezechjel 21:27)” (Strażnica 01.12 1922 s. 365);


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Grudzień, 2017, 10:12 »
Data końca czasów pogan była kombinowana że hej.

1 październik 1914 r.

„W końcu nadszedł oczekiwany dzień – 1 października roku 1914. »Czasy pogan« się zakończyły, ale spodziewane wywyższenie kościoła do niebiańskiej chwały nie nastąpiło. Nie doszło do tego również później, do chwili śmierci Russella, który zmarł 31 października 1916 roku. Zamiast tego na wyczekujących spotkania z Oblubieńcem spadły wielkie trudności i prześladowania” (Strażnica Rok XCVI [1975] Nr 21 s. 17).

Prawdopodobnie lipiec 1914 r.

„Pytanie (1909) – W drugiej Księdze Królów 25:3-6; Jer. 39:2-5; 52:6-9 jest powiedziane, że upadek Sedekiasza i zabranie go do niewoli miało miejsce dnia dziewiątego, 4-go miesiąca. Rok, o którym jest wzmianka, w Księgach Królewskich był świętym rokiem, który się zaczął około kwietnia, według naszego kalendarza, dzień 9-ty, miesiąca 4-go, odpowiada na lipiec 1-szy. Zniesienie władzy Sedekiasza zaznacza Czasy Pogan i jeżeli to miało miejsce w lipcu czy zatem Czas Pogan nie powinien się kończyć w lipcu ? Czy byłby zatem lipiec 1914, czy lipiec 1915 ?
Odpowiedź – Ja nie wiem; nie zastanawiałem się szczegółowo nad tym i nad różnicą która czyni parę miesięcy, lepiej wziąć datę wcześniejszą i być pewnym” (Co kaznodzieja Russell odpowiadał na zadawane jemu liczne pytania 1947 [ang. 1917] s. 54).

Prawdopodobnie 20 września 1914 r.

   „(...) data 20 września obecnego 1914 roku wyznaczyła prawdopodobnie koniec »czasów pogan«. Jeśli tak, to jesteśmy świadkami teraz konfliktu wśród narodów prowadzącego do ich końca. Dokładnie tego powinniśmy oczekiwać. (...) Królestwo Pana będzie się objawiać coraz bardziej” (ang. Strażnica 01.11 1914 s. 5566 [reprint]; por. s. 5565; patrz też ang. Strażnica 01.07 1915 s. 5721 [reprint]).

Około 21 września 1914 r.

„Wierzymy, iż Czasy Pogan skończyły się akurat na czas, jak pokazane w drugim tomie Wykładów Pisma Świętego. Ręka sprawiedliwości dokonuje teraz kruszenia – narody będą pokruszone (...). Cały ten kataklizm ucisku może się nad światem przez dłuższy czas jeszcze przewlec. Wierzymy, iż czas na ustanowienie Królestwa rozpoczął się około 21 września 1914 roku. (...) Właściwy »czas gniewu« rozpoczął się 21 września 1914 roku” (ang. Strażnica 15.02 1915 s. 5632 [reprint]).

1 październik 1914 r.

„(...) do końca »czasów pogan« (które zakończyły się 1 października 1914 r.)” (Dokonana Tajemnica 1925 [ang. 1917] s. 312).

1 sierpień 1914 r.

„Wiemy, że »czasy pogan« zakończyły się właśnie w 2520 lat później, w 1913 lat i siedm miesięcy ery chrześcijańskiej, innemi słowy 1 sierpnia 1914 roku” (Strażnica 01.06 1922 s. 174 [ang. 15.04 1922 s. 126]).

1 październik 1914 r.

„Kiedy te 1913 lat i dziewięć miesięcy dodamy do 606 lat i trzech miesięcy sprzed naszej ery, otrzymamy równo 2520 lat, który to okres obejmuje czas od 1 października roku 607 p.n.e. do 1 października 1914 n.e. Taka właśnie jest rozpiętość »czasów narodów«, o których mówił Jezus. Fakt, że powyższe obliczenie jest dokładne, został bezspornie potwierdzony przez liczne widzialne wydarzenia, przepowiedziane przez Jezusa i urzeczywistniające się od roku 1914” (Strażnica Nr 16, 1968 s. 3).

4/5 październik 1914 r.

„Zarówno biblijny rozkład czasu, jak i namacalne fakty historyczne dowodzą, że »czasy pogan«, to jest »wyznaczone czasy narodów«, zakończyły się gdzieś 4/5 października roku 1914 n.e.” (Strażnica Nr 12, 1970 s. 11).

Październik 1914 r.
   Interesujący jest fakt, że w latach 2000-2011 nie występuje w publikacjach Świadków Jehowy „dokładna” data końca „czasów pogan”. Towarzystwo Strażnica pisze tylko ogólnie o „październiku 1914 roku”, „początku października” lub wymienia sam rok 1914:

„Okres 2520 lat rozpoczął się w październiku 607 roku p.n.e. (...), a zakończył się w październiku 1914 roku n.e. Dobiegły wtedy kresu »wyznaczone czasy narodów« i Jezus Chrystus wstąpił na tron w niebiańskim Królestwie Bożym” (Czego naprawdę uczy Biblia? 2005 s. 217-218; por. Prowadzenie rozmów na podstawie Pism 2001 s. 72; Strażnica Nr 14, 2006 s. 6).

„Pismo Święte wyraźnie wskazuje, że w roku 1914 skończyły się »wyznaczone czasy narodów« i zostało ustanowione Królestwo (Łuk. 21:24)” (Strażnica 15.05 2009 s. 18).
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpień, 2018, 09:39 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Grudzień, 2017, 13:17 »
Pewność Russella co do roku 1914 skończyła się w pewnym momencie.
Np. w 1913 r. powiedział:

„Co do roku 1914, mamy pewne powody do wierzenia, że będzie to bardzo ważny rok. Nigdy nie wykazywaliśmy ani nie twierdziliśmy, że nasz pogląd na tę sprawę jest nieomylny. Nie wiem stanowczo czy Czasy Pogan zakończą się w październiku 1914 roku. Podajemy to tylko jako naszą opinię i przedkładamy na to wskazówki z Pisma świętego. Ktoś może w to wierzyć albo nie wierzyć. To jest nasza myśl, a jeśli jest zgodna z prawdą, w takim razie w tym czasie albo wkrótce po tym przyjdzie na świat czas wielkiego ucisku” (Co kaznodzieja Russell odpowiadał na zadawane jemu liczne pytania 1947 [ang. 1917] s. 709).

Ale wcześniej mówił inaczej:

   „Nie ma potrzeby zmieniać wyliczeń, nawet nie powinniśmy tego robić, ponieważ to nie są nasze daty, lecz Boże” (ang. Strażnica 15.07 1894 s. 1677 [reprint]).



Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Grudzień, 2017, 18:20 »
Wstępem do roku 1914 był rok 1799, który rozpoczynał czas końca.
Rok 1914 i wojna miały być końcem:

»Koniec Czasu«, okres stu piętnastu (115) lat, od roku 1799 do roku 1914 jest szczególnie zanotowany w Piśmie Świętym. »Dzień Przygotowania« jest inną nazwą daną temu samemu okresowi, z powodu rozmnożenia się umiejętności, wynikiem której stały się różne odkrycia, wynalazki itp., które utorowały drogę do różnych błogosławieństw Tysiąclecia, przygotowując różne maszyny zastępujące pracę ludzką, zaopatrując świat w wygody i dając więcej czasu, a to wszystko pod sprawiedliwym rządem Chrystusa okaże się błogosławieństwem dla wszystkich i okaże się pomocnem w napełnieniu ziemi znajomością Pańską” (Przyjdź Królestwo Twoje 1919 [ang. 1891] s. 15).
   
Obecna wielka wojna w Europie jest początkiem zapowiedzianego w Piśmie Świętym Armagieddonu (Obj. 16:16-20), którego następstwem będzie całkowite obalenie wszystkich systemów błędu, które tak długo ciemiężyły lud Boży i zwodziły świat” (Pastor Russell’s Sermons 1917 s. 676; tekst polski cytowany według Kazania Pastora Russella 2012 s. 676 [wyd. „Straż”, Białogard]).


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Grudzień, 2017, 18:10 »
W art. podanym w 1 poście jest rok 606.
Teraz jest 607.
A co Russell pisał o tym?

Gdybyśmy dodali jeden rok (...) Każdy łatwo pojmie, że taka zmiana popsułaby od razu całą zgodność tej równoległości. Gdybyśmy natomiast ujęli jeden rok w Chronologicznych obliczeniach, to zamieszanie byłoby tak samo wielkie...” (Nadszedł Czas 1919, 1923 [ang. 1889, 1927] s. 272).

Nie ma potrzeby zmieniać wyliczeń, nawet nie powinniśmy tego robić, ponieważ to nie są nasze daty, lecz Boże” (ang. Strażnica 15.07 1894 s. 1677 [reprint]).

„Harmonia proroczych okresów stanowi jeden z najmocniejszych dowodów poprawności naszej chronologii. Zazębiają się one jak tryby doskonałej maszyny (…) zmiana chronologii choćby o jeden rok zniszczyłaby całą harmonię” (ang. Strażnica 15.08 1904 s. 3415 [reprint]).

   „Przypominamy wam znowu, że słabe punkty chronologii zostały uzupełnione różnymi proroctwami, które się z nimi zazębiają w tak znaczący sposób, że wiara w Chronologię staje się prawie wiedzą, iż jest ona poprawna. Zmiana jednego roku zakłóciłaby harmonię pięknych paraleli...” (ang. Strażnica 01.10 1907 s. 4067 [reprint]).

   Ten ostatni fragment cytujemy za książką Kryzys sumienia (2006, s. 222), Raymonda Franza, która zawiera też fotokopię angielskiej strony powyższej publikacji.
   Później przypomniano nawet słowa C. T. Russella:

„Wiele lat temu Pastor Russell rozważał gruntownie to wszystko i oświadczył w artykule, który niedługo przedrukujemy, że zmiana o jeden rok zburzyłaby cały system chronologiczny” (Strażnica 01.08 1922 s. 236 [ang. 15.06 1922 s. 187]).

Jedno wielkie szachrajstwo. :-\


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Grudzień, 2017, 10:24 »
Tak więc dzisiejszej dacie ŚJ, to znaczy rokowi 1914, początkowo odpowiadały zupełnie inne daty i wydarzenia w innym czasie.

Dziś rok 1914 wyznacza:

1. paruzję Jezusa
2. królowanie Jezusa
3. początek "czasu końca"
4.koniec "czasów pogan"
5. początek "pokolenia roku 1914"


A kiedyś, za czasów Russella i do początków lat 30. XX w.?

1. paruzja Jezusa - 1874 lub ok. 1875 i ok. 1878
2. królowanie Jezusa - 1878
3. początek "czasu końca" - 1798 lub 1799
4. koniec "czasów pogan" - 1914 lub 1915
5. koniec "pokolenia" (od 1878) - 1914
6. Armagedon - 1914, 1915, 1918


Powoływanie się więc na Russella, że już w 1876 r. wskazał na rok 1914, to nieuczciwy zabieg.


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Grudzień, 2017, 18:59 »
Tu też ciekawie Towarzystwo podaje źródła, z których mógł korzystać Russell:

*** jv rozdz. 10 s. 134 ak. 3 Coraz dokładniejsze poznawanie prawdy ***
Już w roku 1823 John A. Brown obliczył i podał w swym dziele opublikowanym w Londynie, że „siedem czasów” z 4 rozdziału Księgi Daniela to okres 2520 lat. Niestety, nie udało mu się ustalić początku ani końca tego proroczego okresu. Jednakże powiązał te „siedem czasów” z Czasami Pogan, wspomnianymi w Ewangelii według Łukasza 21:24. W roku 1844 brytyjski duchowny E. B. Elliott zaznaczył, że „siedem czasów” z Księgi Daniela może się zakończyć w roku 1914, ale podał też inną interpretację, odnoszącą się do Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Do podobnych wniosków doszedł w roku 1849 Robert Seeley z Londynu. Nie później niż w roku 1870 w publikacji Josepha Seissa oraz jego współpracowników, wydrukowanej w Filadelfii w stanie Pensylwania, przedstawiono obliczenia wskazujące na rok 1914 jako na datę znamienną, chociaż podstawą tej argumentacji była chronologia, którą C. T. Russell potem odrzucił.

Ciekawi mnie to: "chociaż podstawą tej argumentacji była chronologia, którą C. T. Russell potem odrzucił".
Co takiego niby odrzucił i kiedy?
Na tyle co znam nauki Russella i mam jego dzieła, to nie widzę jakiegoś szczególnego rozrachunku ze 'swoją własną' chronologią.
Sędzia był znany ze zmian chronologicznych, a nie Pastor.


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Grudzień, 2017, 11:10 »
Na dodatek wtedy gdy Russell zaczął nauczać o roku 1914 (od 1876) uważał, że Jezus widzialnie będzie sprawował sądy, a nie niewidzialnie:

   „Publikacja ta ukazała się w roku 1877 (...) W broszurze tej napisał: »Wierzymy, iż Pismo Święte uczy, że w chwili samego przyjścia i jakiś czas potem pozostanie on niewidzialny; następnie objawi się lub ukaże przez sprawowanie sądów i w różnych postaciach, tak że ‘ujrzy go wszelkie oko’«. (...) Zaledwie kilka lat później dalsze studia biblijne pozwoliły Russellowi zrozumieć, że Chrystus ma nie tylko powrócić niewidzialnie, lecz także pozostać niewidzialny nawet w momencie ujawnienia swej obecności przez wykonanie wyroku na niegodziwcach” (Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 132-133).

Tak więc w roku 1876 i przez kilka lat wiara Russella w rok 1914 była zupełnie inna niż się wydaje zakochanym w jego chronologii i roku 1914. ;)

   Doktrynę dwufazowego powrotu Chrystusa, podczas którego najpierw miałby przyjść niewidzialnie, by zabrać chrześcijan do nieba, a potem powrócić widzialnie ze świętymi na sąd, Russell zaczerpnął od autorów protestanckich. Pośrednio wskazuje na to podręcznik historyczny Towarzystwa Strażnica:

„W roku 1856 Joseph Seiss, kaznodzieja luterański z Filadelfii w stanie Pensylwania, pisał o dwóch fazach drugiego przyjścia: najpierw miała nastąpić niewidzialna parousía, czyli obecność, a po niej widzialna manifestacja” (Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 46).
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień, 2017, 11:12 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Grudzień, 2017, 14:52 »
Znamienne, że ten nienaruszalny rok 1914 próbowano w roku 1917 zamienić na rok 1918:

„Przejrzyj ponownie porównanie Dyspensacyi w Wykładach Pisma Św. tom II, str. 276 i 277; zmień 37 na 40, 70 na 73 i 1914 na 1918 i wierzymy, że to jest akuratnem i wypełni się »w wielkiej mocy i chwale.« (Marka 13:26). Nie było możebnem przewidzieć, czy nasz Pan miał na myśli rok 70, czy rok 73, który nam miał służyć za wskazówkę odnośnie końca państwa Żydowskiego, aż dopiero po Październiku roku 1915” (Dokonana Tajemnica 1925 [ang. 1917] s. 69-70).

Tak więc jak nie wypalił rok 1914, nie wypalił rok 1915, to "dopiero po Październiku roku 1915" zmieniono na rok 1918. :)

A jak nie wypalił rok 1918, to zaczęto reinterpretować rok 1914, no i pamiętano o roku 1925. ;D
« Ostatnia zmiana: 31 Grudzień, 2017, 15:47 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Styczeń, 2018, 09:09 »
Gdy nie sprawdziły się liczne zapowiedzi związane z rokiem 1914 Towarzystwo Strażnica zaczęło wymyślać różne nowe znaczenia.Jest ich tak wiele, że trudno je wszystkie zebrać,ale część z nich znanych w roku 1986 wymienia skorowidz ŚJ z lat 1986-2016:

*** dx86-16 Daty o znaczeniu proroczym ***
1914:
„czas wyznaczony” (Dn 11:29): dp 261; w93 1.11 13-14
„dopełni się święta tajemnica” (Obj 10:7): re 171-172; w90 15.1 20
„góra drzew oliwnych rozstąpi się” (Za 14:4): w13 15.2 19
Jehowa przychodzi „jako siłacz” (Iz 40:10): ip-1 406
kiedyś uważany za początek wielkiego ucisku: w13 15.7 3-4
koniec „siedmiu czasów” (Dn 4): w14 1.10 11-13; w14 1.11 8-9, 11; it-2 1111-1112; w06 15.7 6-7; bh 216-218; rs 70-72; w00 15.2 30-31; dp 95-97, 301; kl 97; re 22; pe 138-141; w87/6 3-6
koniec „wyznaczonych czasów narodów” (Łk 21:24): yb14 174-175; w06 15.7 6-7; bh 215-218; w04 1.2 19-20; jv 134-142, 635-636
„korzeń Jessego będzie stał jako sygnał” (Iz 11:10): ip-1 165-166
‛królowie zajmują pozycje przeciw Jehowie i Jego pomazańcowi’ (Ps 2:1, 2): w90 1.7 27-28
król północy ‛wyrusza znowu na południe’ (Dn 11:29): dp 261-262, 264; w93 1.11 14
niebiańska niewiasta rodzi syna (Obj 12:1-5): kr 21-22, 50; re 177-180
początek „czasów przywrócenia wszystkiego” (Dz 3:21): cl 77-78; bt 31; w87/17 23
początek dnia Pańskiego (Obj 1:10): w03 15.5 10; re 22, 24
początek dni ostatnich: kr 22; rs 78-79
rozpoczęcie pory żniwa (Mt 13; Obj 14): kr 51, 88
Szilo uzyskuje prawo do „posłuszeństwa ludów” (Rdz 49:10): w02 1.10 19
ustanowienie Królestwa: w15 15.6 22-23; w14 1.10 10-13; w14 1.11 8-11; kr 9-11, 50; w12 1.8 16-17; w06 15.7 6-7; bh 84-85; jv 138-139; Lmn 23-24
zaczyna się spełniać wizja przemienienia (Mt 17; Mk 9; Łk 9): w97 15.5 11

1914-1918:
1260 dni (Obj 11:3): w14 15.11 30; w94 1.8 31; w93 1.11 9-10; re 164
‛czas, czasy i pół czasu’ (Dn 7:25; 12:7): dp 142-144, 294-297, 301; w94 1.8 31; w93 1.11 9-10
„czterdzieści dwa miesiące” (Obj 11:2; 13:5): w14 15.11 30; re 162-164, 192
pojawienie się siódmej głowy bestii (Obj 13): w12 15.6 15
pojawienie się stóp posągu ze snu Nebukadneccara (Dn 2:33, 41-43): sgd 48; w12 15.6 19

1914-1919:
oczyszczenie ostatka (Mal 3:1-4): w14 15.11 30; kr 100-101
‛prawdziwy Pan i posłaniec przymierza’ dokonują inspekcji świątyni duchowej (Mal 3:1): w14 15.11 30; kr 22-23, 100-101; w13 15.7 11-12

W ten sposób można dowolne i kolejne wydarzenia podczepiać pod rok 1914. :)
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń, 2018, 11:56 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #27 dnia: 01 Styczeń, 2018, 12:00 »
Tak więc jedne znaczenia i wydarzenia związane z rokiem 1914 są odrzucane i skreślane a inne nowe się pojawiają.

Ma to zamydlić oczy ludziom.

Ten sam mechanizm nastał, jak nie sprawdził się rok 1925, co pokazałem w jednym z rozdziałów, w swej książce o tej dacie:

http://piotrandryszczak.pl/rok-1925-i-miliony-z-obecnie-zyjacych-nie-umra-28.html
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń, 2018, 12:22 wysłana przez Roszada »


Offline CEGŁA

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Styczeń, 2018, 12:57 »
Kiedyś to czytałem. Dla mnie to niesamowite, że w 1876 gadał o 1914 i w 1914 wybuchła I wojna światowa.

Bo wiedział, że wybuchnie wojna. Większość jego działań i wykładów skupiała sie na roku 1914. Był marionetka dla jego masońskich panów.

W książce „Świadkowie Jehowy wobec polityki USA,  syjonizmu i Wolnomularstwa”  możemy przeczytać o tym jak wspierał syjonistów - str. 97.

„Zapowiedział on, że Żydom uda się zostać największym narodem na ziemi – i to prawdopodobnie już w 1914 r. Russel utrzymywał, że wspomniany syjonizm został stworzony przez Boga ”

A w przepisie możemy przeczytać następujące:

„ Przypomnijmy, że data ta  jest Zgodna z tą, na którą światowi spiskowcy zaplanowali przejęcie władzy, wykorzystując do tego celu pierwszą wojnę światową.”

 Więc  Russel  będąc wolnomularzem wiedział o planach  przejęcia władzy w wojnie roku 1914 i  wykorzystał tą wiedzę jako swoją propagandę.


PS. Włodziu, szacunek. Skąd Ty masz tyle informacji?!
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń, 2018, 13:01 wysłana przez CEGŁA »
Niektórzy ludzie są bez "wyższej wartości" i nie warto poświęcać im czasu.

Ignoruję: Trampek, KaiserSoze, Matus, Sabekk itp.


Offline Roszada

Odp: 1914 znamienny Russell Bible Examiner
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Styczeń, 2018, 15:08 »
PS. Włodziu, szacunek. Skąd Ty masz tyle informacji?!
Z publikacji. :)
Cytuj
Bo wiedział, że wybuchnie wojna.
Nie wierze, że w 1876 (a nawet wcześniej) była już ustalona data wojny. :(