Sam piszesz że "są to dwie różne osoby,mające jedną i tą samą naturę,czyli Bóstwo."
Po czym zarzucasz mi że to nie są bóstwa.
Oczywiście, że to nie są bóstwa. W twierdzeniu mówimy, że trzej (Trójca Święta) posiadają jedną naturę Bożą i to w sposób liczbowy, a nie gatunkowo; w przeciwnym razie mielibyśmy trzech bogów (tryteizm), bo każdy z nich posiadałby swoją odrębną naturę, a pojęcie Boga oznaczałoby gatunek. Wszystkie przymioty Boże, a więc pełnię samoistnego bytu posiadają w równym stopniu Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty.
Ojciec i Syn nie posiadają odrębnej natury.
Jak już- by nie kojarzyć z pogańskimi bogami terminu "bóstwo"- stosownejszy byłby termin BOSKOŚĆ.
Jedno jest Bóstwo Osób, Ojca i Syna. Może też być boskość. Ta sam natura, a nie taka sama. Bo jeśli taka sama, to można by powiedzieć o dwóch naturach, dwóch Bogach.
Jesli chodzi o Trójcę Świętą, to wolno nam powiedzieć, że istnieją trzy osoby, tj. trzej posiadający jedno bóstwo, a nie ma trzech Bożych natur czyli trzech bogów. Dlatego sensu nie ma zarzut: trzy jest jeden, a jeden jest trzy; pojęcia, za pomocą których wyrażamy Bożą nieskończoność, nie są sprzeczne, gdyż mówimy, że „trzy” oznacza sposoby posiadania bóstwa, a „jeden” wskazuje na jedną naturę bóstwa.
(hebrajskie "echad" i "jachid"):
http://piotrandryszczak.pl/cezary-podolski/trojca-swieta-a-jednosc-boga-hebrajskie-echad-i-jachid.htmlPoza tym, istotą bytu nazywamy to, co sprawia, że dany byt jest tym czym jest. To znaczy, że posiada on określoną naturę, a ta z kolei jest istotą w działaniu.
W Bogu istota utożsamia się z Jego przymiotami, a ściślej mówiąc każdy przymiot stanowi o naturze Boga, bo przymioty bardziej mówią nam o Bogu działającym niż o Bogu w istocie (np. wszechmoc, która bardziej nam ukazuje naturę niż istotę Boga). Podobnie możemy powiedzieć, że Bóg jest samym miłosierdziem, miłością czy istnieniem. W Bogu więc każdy przymiot tworzy Jego naturę. W stworzeniach zaś nie i nigdy. Bo jeśli człowiek jako indywidualna osoba, jest miłosierny, to jest to jego przymiot i nie stanowi natury wszystkich ludzi.