Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Jakie są konsekwencje dla człowieka zaparcia się go przez Jezusa przed Ojcem  (Przeczytany 5752 razy)

Offline bene

Po przeczytaniu Mat 10:32-33 nwt-pl "(32) "Co do każdego więc, kto przyzna się przed ludźmi do jedności ze mną, ja też przyznam się do jedności z nim – przed moim Ojcem, który jest w niebiosach; (33) ale kto się mnie zaprze przed ludźmi, tego ja też na pewno się zaprę przed moim ojcem, który jest w niebiosach."
Pojawiły mi się dwa pytania
1 Jakie są konsekwencje zaparcia się Jezusa konkretnej osoby przed Ojcem?
2 Co oznacza jedność z Jezusem?
Ciekawe jakie rośliny mają zmysły by poznać jaką budowę ma  owad oraz gdzie mają mózg aby mogły przetwarzać dane z poprzednich cyklów swojej egzystencji aby móc dostosować się do jego budowy


Offline gerontas

Muszę przyznać, że nie studiuję PNŚ, a inne przekłady  nie mówią o zaparciu się jedności z Jezusem, tylko zwyczajnie o zaparciu się Go.
Piotr z obawy o życie zaparł się Jezusa trzykrotnie i konsekwencji nie poniósł. Ale kiedy Jezus mówi, że się takiego wyprze przed Ojcem, to konsekwencje wydają się jasne.
Tam gdzie przekład PNŚ mówi o jedności z Jezusem dla mnie jest jasne, że chodzi tu o Jego obecność w moim sercu przez Jego Ducha.


Offline Światus

To będzie kompilacja. Myślę, że częściowo na temat.

Mt 25:11 W końcu nadchodzą i pozostałe panny, prosząc: "Panie, panie, otwórz nam!" 12 Lecz on odpowiedział: "Zaprawdę, powiadam wam, nie znam was".

Mt 7:21 Nie każdy, który Mi mówi: "Panie, Panie!", wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. 22 Wielu powie Mi w owym dniu: "Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia, i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia?" 23 Wtedy oświadczę im: "Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!"