Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Wieczerza Pańska i Świadkowie Jehowy  (Przeczytany 1018 razy)

Offline Kyuubi

Wieczerza Pańska i Świadkowie Jehowy
« dnia: 04 Luty, 2021, 21:24 »
Eucharystia — co mówią fakty?
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/2008249#h=1:0-33:41

1)
Jak wiemy Świadkowie  Jehowy traktują chleb & wino jako same symbole które podczas wieczerzy pańskiej Jezus nakazł [wg. Świadków Jehowy] jego naśladowcą podawać sobie z ręki do ręki zamiast ją spożywać. Czesto "Świadkowie Jehowy" powołują sie na to ze Jezus nie mógł nakazać spożywania chleba jako swojego ciała ponieważ w ten sposób złamał by "Prawo Mojżeszowe" (lub dopuścił sie kanibalizmu) które mamy w Starym Testamencie(Powtórzonego Prawa 12:23) i zostało również ono zawarte za czasów Noego w Ks. Rodzaju 9:3-4 tak to właśnie jest tłumaczone

W Akapicie na stronie [ https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/2008249#h=1:0-33:41] czytamy właśnie coś takiego:

Cytat[1]
Cytuj
Jezus z pewnością nie sugerował, że jego naśladowcy powinni literalnie spożyć jego ciało i krew. Dlaczego? Otóż po potopie z czasów Noego, gdy Bóg pozwolił ludziom jeść mięso zwierząt, wyraźnie zabronił spożywania krwi (Rodzaju 9:3, 4). Zakaz ten został powtórzony w Prawie Mojżeszowym, którego Jezus w sposób doskonały przestrzegał (Powtórzonego Prawa 12:23; 1 Piotra 2:22).

2)

Ale to nie wszystko też "Świadkowie Jehowy" powołują sie na Nowy Testament czyli klasyczny werset z (Dzieje 15:20, 29) który jest wyrwany z kontekstu i nie tyczy sie to wszystkich chrześcijan tak jak to jest napisane w Bibliotece Internetowej Strażnicy: Również apostołowie pod wpływem ducha świętego podtrzymali zakaz spożywania krwi obowiązuje on więc wszystkich chrześcijan ;Cytat[1] ;

Pisałem o tym tutaj: https://sjwp.pl/biblia-dyskusje/transfuzja-krwi-jaki-jest-kontekst-dz-1519-20-(moja-opinia)/

Jak czytamy w punkcie 2 ze to prawo mojżeszowe obowiązuje wszystkich chrześcijan jednak świadkowie jehowy chyba w tym momencie zapomnieli ze całe "Prawo Mojżeszowe" nic nie znaczy i zostało zniesione wtedy kiedy Jezus umierając na krzyzu czy też na palu uwolnił nas od tego prawa mówią o  tym listy Pawła: Galatów 2:15-16, 2:20-21; 3:5-13; 5:1-6; Filipian 3:9-11; Rzymian 7:1-25; 2kor 3:6-8;

Trzecia sprawa jest taką, skoro świadkowie jehowy uczą ze to tylko są symbole i ze to nie jest prawdziwe ciało i krew Chrystusa powołując sie na Stary Testament i Dzieje Apostolskie 15:20,29 to dlaczego Jezus Chrystus w Ewangeli Jana 6:54-56 mówi ze jego ciało i krew to na prawde pokarm i napój. Ze kto spożywa ciało i pijej jego krew to jest w nas?

Ew.Jana 6:54-56
Cytuj
Kto spożywa moje ciało i pije moją krew, ma życie wieczne a Ja wskrzeszę go w dniu ostatecznym.  Bo moje ciało naprawdę jest pokarmem, a moja krew naprawdę jest napojem. Kto spożywa moje ciało i pije moją krew, pozostaje we Mnie, a Ja w nim. [Biblia Paulistów, J 6]
Ciało Kierownicze jakoś nie porusza albo nie chce poruszać tego wersetu jeśli chodzi o pamiątkę śmierci Jezusa czyżby ten werset dla nich jest nie wygodny? czy Jezus wtedy to mówił do tych 144 tysiecy? dla uwagi inne wypowiedzi Jezusa z 8 rozdziału: Ew.Jana 8:32-36,48-51,53-56.

Ogólnie to lepiej przeczytać cały 8 roździał. Skoro Jezus nam zapewnia w tych wersetach ze Jego ciało i krew to prawdziwy pokarm i napój. Mówi tez ze jesli ktos tego nie spożywa to nie ma w nim zycia wiecznego to jak Świadkowie Jehowy chcą to pogodzić z ich nauka i tezą ze to tylko symbole które mamy podawać sobie z ręki do ręki ponieważ te wersety przeczą tym o czym mówią świadkowie jeśli chodzi o wieczerze Pańską i spożywanie wieczerzy pańskiej.

Pod Punkt: Wieczerza Pańska

Czytamy:
Cytuj
Jezus osobiście ustanowił „wieczerzę Pańską”, czyli Pamiątkę swej śmierci (1 Koryntian 11:20, 24). Ale czy polecił przy tym celebrować jakiś tajemniczy obrzęd, w trakcie którego jego naśladowcy jedliby ciało bądź pili krew Mistrza?

Raczej Jezus nie  mówił że to jakaś tajemnica: Ew.Jana 8:32-36,48-51,53-56. Tak wiem kościół podczas mszy mówi: O to wielka tajemnica wiary - Chrystus Umarł, Chrystusa Powroci. Również Apostoł Paweł zwrócił uwagę na koryntian którzy sie gromadzili nie po to by obchodzić wieczerze pańską ale tylko po to by najeść:

1Kor 11:17-34

Cytuj
(17): Dając wam te zalecenia, nie mogę was pochwalić, bo gdy się gromadzicie, nie stajecie się lepsi, lecz gorsi. (18): Przede wszystkim słyszę, że gdy gromadzicie się jako Kościół, pojawiają się wśród was podziały, i po części w to wierzę. (19): Zresztą muszą być wśród was nawet podziały, aby okazało się, kto z was jest wypróbowany. (20): Gdy bowiem się gromadzicie, to nie jest to spożywanie Wieczerzy Pańskiej. (21): Każdy je i pije to, co sam wcześniej przyniósł. I tak, gdy jeden jest jeszcze głodny, inny jest już pijany. (22): Czyż nie macie swoich domów, by tam się najeść i napić? Czy też wolicie lekceważyć Kościół Boży i zawstydzać tych, którzy nic nie mają? Cóż mam wam powiedzieć? Czy was chwalę? Za to was nie pochwalam! (23): Ja bowiem otrzymałem od Pana to, co wam przekazałem: Pan Jezus, tej nocy, której został wydany, wziął chleb, (24): odmówił modlitwę dziękczynną, połamał i powiedział: To jest moje ciało za was. Czyńcie to na moją pamiątkę. (25): Podobnie po wieczerzy wziął kielich, mówiąc: Ten kielich jest nowym przymierzem w mojej krwi. Ilekroć z niego pić będziecie, czyńcie to na moją pamiątkę. (26): Ile razy bowiem będziecie jeść ten chleb i pić z tego kielicha, będziecie ogłaszać śmierć Pana, aż przyjdzie. (27): Ktokolwiek jednak by jadł ten chleb lub pił z kielicha Pana w sposób niegodny, ten będzie winny ciała i krwi Pana. (28): Niech każdy wpierw wnikliwie oceni samego siebie, a potem niech je ten chleb i pije z tego kielicha. (29): Kto bowiem je i pije, a nie zważa na ciało Pańskie, je i pije na własną zgubę. (30): Właśnie dlatego tak wielu wśród was jest słabych i chorych, wielu też zmarło. (31): Gdybyśmy siebie samych sądzili, nie bylibyśmy osądzeni. (32): A gdy Pan nas sądzi, wówczas karci nas w tym celu, abyśmy nie byli potępieni wraz ze światem. (33): Bracia moi, kiedy zbieracie się na posiłki, zaczekajcie jedni na drugich. (34): Jeśli zaś ktoś jest głodny, niech naje się w domu, abyście się nie gromadzili ku potępieniu. O pozostałych sprawach zadecyduję, gdy przybędę. [Biblia Paulistów, 1kor 11]

No właśnie czy gdyby były to tylko symbole to czy Apostoła Paweł by wypowiadał te kwestie które zaznaczyłam na niebiesko ???. Panowie z Strażnicy raczej nie chcą widzieć tych wersetów ani pokazac im swoim współwyznawca ciekawe czy ci z Koryntu należeli do 144 tysięcy co mogli spożywać??????. Jeszcze Apostoł Paweł wspomina:

(24): odmówił modlitwę dziękczynną, połamał i powiedział: To jest moje ciało za was. Czyńcie to na moją pamiątkę.
(25): Podobnie po wieczerzy wziął kielich, mówiąc: Ten kielich jest nowym przymierzem w mojej krwi. Ilekroć z niego pić będziecie, czyńcie to na moją pamiątkę.
(27): Ktokolwiek jednak by jadł ten chleb lub pił z kielicha Pana w sposób niegodny, ten będzie winny ciała i krwi Pana.
(29) Kto bowiem je i pije, a nie zważa na ciało Pańskie, je i pije na własną zgubę.

Czy te wersety nie kłócą sie z tym co mówią Świadkowie i Strażnica - tak kłócą i to bardzo. Skoro nie można spożywać wieczerzy pańskiej to jaki sens mają wypowiedzi Pawła w wersetach 21,22,26,27,29 nie... nie mają sensu w tym przypadku. Nigdy sie nie spotkałem na zebraniu czy to na pamiątce zeby te wersety były cytowane. Czy podawanie sobie kielicha i chleba to jest "Sposób nie godny" czy "Nie godny" ?? ..... no właśnie jak myślicie ?

Jeszcze kolejna kwestia czy gdy Jezus wypowiadał kwestie:

Cytat z pod tematu: Wieczerza Pańśka
Cytuj
„Gdy jeszcze jedli, Jezus wziął chleb i pobłogosławiwszy, połamał go, a dając uczniom, rzekł: ‚Bierzcie, jedzcie. To oznacza moje ciało’. Wziął także kielich i złożywszy podziękowania [po grecku eucharistésas], dał im go, mówiąc: ‚Pijcie z niego, wy wszyscy; bo to oznacza moją „krew przymierza”, która ma być wylana za wielu dla przebaczenia grzechów’” (Mateusza 26:26-28).

No właśnie Jezus powiedział to Apostołów ,,‚Pijcie z niego, wy wszyscy; bo to oznacza moją „krew przymierza”, która ma być wylana za wielu dla przebaczenia grzechów’”
czy moze powiedział: Podawajcie sobie go wszyscy bo to oznacza ciało moje ??

Ciekawe czy apostołowie sobie podawali a jeszcze jest ciekawsza zecz co potem z tym zrobili gdy skończyli sobie to podawać skoro nie można jeść ani pić to może wyrzucili na śmietnik. Druga kwestia to ze Jezus mówi ze ma byc wylana za wszystkich/wielu? a nie powiedział ze tylko dla 144 tysiecy czy tez jakiś tam wybranych.... Jeśli chodzi o kwestie czy powinno sie pisać jest czy oznacza no cóż nie będę sie tu wypowiadał bo wydaje mi sie ze sprawa jest prosta.

Cytat kolejny:
Cytuj
Czy są podstawy ku temu, by wierzyć, że przez wspomniane dziękczynienie Jezus dokonał również cudu, po czym apostołowie dosłownie spożyli jego ciało i krew?

Wyjaśniłem to wyżej.... wiedz pytanie strażnicy można wywalić do kosza. Ponieważ sam Jezus mówi ze jego ciało i krew to prawdziwy pokarm Ew.Jana 6:53-56
wiedz samo w sobie jest to cudem.

A teraz zacytuje wypowiedzi chrześcijan Ojców Kościoła z 1-3 wieku:

Piliniusz Młodszy II wiek
Pliniusz Młodszy (około 112 roku n.e.), torturował chrześcijan, aby dowiedzieć się o ich praktykach. „Oprócz Wieczerzy, która odbywała się w niedzielę wieczorem, rozpoczynało się kultowe zgromadzenie w niedzielę rano przed świtem. Dowiadujemy się od Piliniusza Młodszego, rzymskiego gubernatora Bitynii w Azji Mniejszej od 111 do 113 roku n.e., że chrześcijanie w tym rejonie  „spotykali się regularnie przed świtem (ante lucem) w ustalony dzień, aby na zmianę powtarzać wersety na cześć Chrystusa, jak do boga (…).  Po tej ceremonii mieli zwyczaj rozpraszać i zbierać później, aby przyjmować pożywienie zwykłego, niegroźnego rodzaju „(Pliniusz, Ep. 10.96).  Ponieważ chrześcijanie mieli zbierać się pod koniec dnia, aby mieć wspólną wieczerzę, „ustalony dzień”, w którym odbywało się poranne służenie, był prawdopodobnie także niedzielą.” –   – H.J. DeJonge Wczesna historia Wieczerzy Pańskiej

Justyn Męczennik II wiek
Urodzony ok. roku 100 we Flawii Neapolis w Palestynie,  ścięty mieczem między 163 a 167 w Rzymie. Według niego Wieczerza Pańska nadal była pełnym posiłkiem w drugim wieku –
„Justyn Męczennik mówi o posiłku składającym się z „pokarmu suchego i płynnego” (Dial 117.3). Według tego samego autora był to posiłek wspólnotowy, w konsekwencji wieczorny posiłek, poprzedzony jednak posługą lekcji, upomnienia i modlitwy (Apol 67,3-8, analogia: szabatowy posiłek z Therapeutae)„.  – H.J. DeJonge Wczesna historia Wieczerzy Pańskiej

Tertulian II / III wiek
Urodzony pomiędzy 150 a 160 rokiem, zmarły w roku 240 – łaciński teolog z Afryki Północnej, nawrócony na chrześcijaństwo w 190 roku, stał się jego najgorliwszym w owym czasie apologetą. Nauczanie Tertuliana jest cennym źródłem dla teologii, szczególnie dla teologii dogmatycznej. „Około 200 ne, Tertulian podkreśla charytatywną funkcję chrześcijańskiej wieczerzy.  Posiłek nadal dostosowywał się do dwojakiego wzoru (a) wspólnego posiłku właściwego (syssition), plus (b) zgromadzenia religijno-społecznego, w tym śpiewu piosenek lub hymnów stworzonych przez siebie i zakończonych modlitwą.” –  H.J. DeJonge Wczesna historia Wieczerzy Pańskiej

Hipolit II / III wiek
Urodzony przed rokiem 170, zmarły w 235 na Sardynii – pisarz wczesnego Kościoła, prezbiter, męczennik, dzięki jego świadectwu z II wieku stało się jasne, że Wieczerza Pańska była podejmowana częściej niż raz w tygodniu. „Wprowadzenie Eucharystii (dziękczynienia) w poranne nabożeństwa nastąpiło nie później niż pod koniec II wieku. Oczywiście wielu chrześcijan uważało, że jedna Eucharystia na tydzień nie wystarczy. Z czystej chęci wspólnoty z Panem i innymi chrześcijanami zaczęli obchodzić ją dwa razy lub więcej razy w tygodniu na początku miesiąca.  Hipolit w „Traditio Apostolica” odnotowuje usługi eucharystyczne we wszystkie dni tygodnia (w tym w niedziele), przed godzinami pracy.” – H.J. DeJonge Wczesna historia Wieczerzy Pańskiej
« Ostatnia zmiana: 04 Luty, 2021, 21:29 wysłana przez Kyuubi »


Offline Gremczak

Odp: Wieczerza Pańska i Świadkowie Jehowy
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Luty, 2021, 07:31 »
Ja tam wieczerzę spożywam codziennie.
Tylko nie taką ubogą.
Coś bardziej wartościowego.


Offline janeczek

Odp: Wieczerza Pańska i Świadkowie Jehowy
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Luty, 2021, 01:21 »
Ta wieczerza świadkowa jest taka sama jak sami świadkowie chrześcijanami, ani pies ani wydra na wieczerzy nie spożywają bo niegodni Pana Jezusa a zarazem przyjaciele jehowy może nawet coś więcej jak przyjaciele ziomale, nie modlą się do Pana pomimo że wszystko zostało mu dane od Ojca, że niby nie ma Jezusa bo to tylko Michał poskładali głupoty pijaczyny sędziego jeszcze Knor namieszał z wykluczeniem krwią i o ile za pastora sędziego to był klub zbieraczy kasy i darmowej pracy, to niestety teraz mocno utwardził wprowadzając terror następni tylko zwiększali represje draństwo terror śmierci, jak przyjmiesz krew to mściwy jehowa cię zabije zgładzi, ja się nie dziwię że osoby tak masowo odchodzą w ateizm po czymś takim jak ten jehowa świadkowy, to uwielbiający krew sadysta oczekujący żeby wszyscy zgineli nie wielbiący CK, to ścierwo Antony Moris 3 grozi że niby jego kolega jehowa zdmuchnie wszystkich co go nie czczą Moriska co za bezczelne bydle ilu ludziom złamał życie, obyś w piekle po wieczny czas cierpiał, ja jestem nieaktywnym śJ no do czego oni doprowadzili tworząc taki dziwoląg że normalny człowiek tam wariuje i trzeba być naprawdę twardym żeby to wytrzymać wiedząc czym to jest, i trwać pomimo wszystko nie dając się zgnoić 
PAŚCIE TRZODĘ BOŻĄ 
Publikacja ta jest poufna i chroniona prawem autorskim.  Ktoś dobrowolnie przyjmuje krew należy podać w zborze że winowajca odłączył się