To inaczej. Jezus przyszedł aby zawrzeć nowe przymierze,
Łuk 22:20 : Tak samo i kielich [wziął] po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich to Nowe Przymierze we Krwi mojej, która za was będzie wylana. [Biblia Tysiąclecia V, Łk 22]
Mat 26: 28 : (28): bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów. [Biblia Tysiąclecia V, Mt 26]
Mar 14:24 : (24): I rzekł do nich: To jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana. [Biblia Tysiąclecia V, Mk 14]
Niestety koreluje to z listem do Hebr 8: 13 : (13): Skoro zaś mówi o nowym, pierwsze uznał za przestarzałe; a to, co się przedawnia i starzeje, bliskie jest zniszczenia. [Biblia Tysiąclecia V, Hbr 8].
Hebr 10:9 : Następnie powiedział: Oto idę, aby spełnić wolę Twoją. Usuwa jedną [ofiarę], aby ustanowić inną. [Biblia Tysiąclecia V, Hbr 10]
Ale niektórzy mają wątpliwości czy list do Hebrajczyków napisał Paweł tak bardzo nieuznawany przez Ciebie
A tutaj werset mówiący z kim Bóg zawarł przymierze.
(19): Obwieścił swoje słowa Jakubowi, Izraelowi ustawy swe i wyroki. (20): Żadnemu narodowi tak nie uczynił, o swoich wyrokach ich nie pouczył. Alleluja. [Biblia Tysiąclecia V, Ps 147]
Według twej logik, gdyby odrzucić to o czym pisał Paweł, to i tak nie Żydzi z mocy prawa Mojżeszowego nie mogli służyć Jahwe.
Jereiasza 31:31 * Oto nadchodzą dni - wyrocznia Pana - kiedy zawrę z domem Izraela <i z domem judzkim> nowe przymierze. 32 Nie jak przymierze, które zawarłem z ich przodkami, kiedy ująłem ich za rękę, by wyprowadzić z ziemi egipskiej*. To moje przymierze złamali, mimo że byłem ich Władcą - wyrocznia Pana. 33 Lecz takie będzie przymierze, jakie zawrę z domem Izraela po tych dniach - wyrocznia Pana:
Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa i wypiszę na ich sercu*
Judaizm przyjmuje, że spełnienie tego proroctwa spełni się jak Dom Judy połączy się z Domem Izraela. Chrześcijaństwo przyjmuje że te nowe przymierze zainicjowało się z chwilą śmierci Jezusa ale dopełni się z chwilą ponownego przyjścia Mesjasza.Dlaczego jeszcze nie przyszedł? Bo jak już pisałem kara na Dom Izraela musi się dopełnić.
Pierwszy Kościół Chrystusowy kierowany przez Jakuba nie dopuszczał nawet aby nie praktykować Prawa.
Dzieje 21
"O tobie jednak słyszeli, że wszystkich Żydów, mieszkających wśród pogan, nauczasz odstępstwa od Mojżesza, mówisz, że nie mają obrzezywać swych synów ani zachowywać zwyczajów. 22 Cóż więc począć? W każdym wypadku dowiedzą się, żeś przybył. 23 Zrób więc to, co ci mówimy: Mamy tu czterech mężczyzn, którzy złożyli ślub, 24 weź ich z sobą, poddaj się razem z nimi oczyszczeniu, pokryj za nich koszty, aby mogli ostrzyc sobie głowy*, a wtedy wszyscy przekonają się, że w tym, czego się dowiedzieli o tobie,
nie tylko nie ma źdźbła prawdy, lecz że ty sam przestrzegasz Prawa na równi z nimi.
Paweł przez swój zapał w pracy misyjnej był traktowany jako gorliwy brat do czasu gdy uczniowie poznali się na nim i ostatecznie wszyscy odwrócili się od niego za głoszenie poglądów iż nie trzeba przestrzegać prawa (NOMOS) przed czym przestrzegał Jezus (mat. 7:23)
Dzieje 15
Dlatego ja sądzę, że nie należy nakładać ciężarów na pogan, nawracających się do Boga, 20 lecz napisać im, aby się wstrzymali od pokarmów ofiarowanych bożkom, od nierządu, od tego, co uduszone, i od krwi*. 21 Z dawien dawna bowiem w każdym mieście są ludzie,
którzy co szabat czytają Mojżesza i wykładają go w synagogach».Jest to jeden z ulubionych wersów SJ tylko pomijają ogólne zasady wiary głoszone przez Apostołów. Z powodu coraz większej ilości pogan powstał problem nauczania nie mieli przecież Biblii. Przestrzegając rzeczy niezbędne potem mieli wzrastać w poznaniu Prawa Bożego ucząc się co Sabat jego ścieżek.
„Starożytni chrześcijanie bardzo uważnie przestrzegali sobotę lub dzień siódmy ... Jest oczywiste, że wszystkie wschodnie kościoły i największa część świata obchodziły szabat jako święto ... Atanazy Podobnie mówi nam, że organizowali zgromadzenia religijne w szabat, nie dlatego, że zostali zarażeni judaizmem, ale
aby czcić Jezusa, Pana szabatu, Epifaniusz mówi to samo ”. (Joseph Bingham, Antiquities of the Christian Church (1878)