W tym, jakie tutaj ogólne mechanizmy działają, można się z orientować w biuletynie "Wskazówki dotyczące organizacji kongresów", w rozdziale trzecim "Dział kontaktu z mediami". Zaznaczam, że jest to ściśle tajny materiał, pokazujący od 'kuchni' ogólne zasady ustalone przez Towarzystwo Strażnica.
https://wtsarchive.com/cfs/files/downloads/FragzBEMxQRDpA3qQ/CO-1-P.pdfPoniżej kilka cytatów, dających wgląd w fakt, że nie chodzi tutaj o prawdę w przekazie medialnym, ale tylko o propagandę sukcesu i zawsze pozytywny obraz szczęśliwej organizacji (podkreślenia moje).
"Dział Kontaktu z Mediami przygotowuje
rzetelne informacje na temat kongresu do wykorzystania w artykułach prasowych, w wywiadach radiowych i telewizyjnych oraz w
bezpłatnych komunikatach informacyjnych."
"Co roku Biuro Oddziału udostępnia "Wskazówki dla Działu Kontaktu z Mediami".(...) Nadzorcy Działów Kontaktu z Mediami powinni
starannie zapoznać się z tymi materiałami, zwłaszcza ze wskazówkami dotyczącymi wywiadów."
"Wszystkie informacje dla miejscowych środków przekazu
powinny być zatwierdzane przez nadzorcę programu."
"Bez uzyskania zgody Biura Oddziału nie należy wykupywać
płatnych ogłoszeń w prasie, radiu lub telewizji."
"Można robić zdjęcia lub nagrywać
napływające tłumy uczestników,
uśmiechnięte twarze obecnych słuchających program oraz przykładowe rodziny z dziećmi. Jeżeli redakcja nie może przysłać fotografa, nadzorca Działu Kontaktu z Mediami może jej udostępnić własne zdjęcia kongresu,
które wzmocnią przekaz."
"W kontaktach z mediami można wykorzystać
dodatkowe informacje dla prasy i materiały zamieszczone w zakładce 'Dla mediów' w serwisie jw.org."
"
Do reprezentowania organizacji w odpowiedni sposób podczas wywiadów, należy przygotować wykwalifikowanych miejscowych braci, w tym członków Komitetu Kongresu (nie należy angażować do wywiadów przedstawicieli Betel)."
"
Celem kontaktów z dziennikarzami jest przedstawienie dokładnych, pozytywnych informacji o Świadkach Jehowy, naszych wierzeniach lub kongresie."
"
Należy się trzymać podanych we 'Wskazówkach dla Działu Kontaktu z Mediami'
wytycznych dotyczących kontaktów z przedstawicielami mediów."
To wszystko dotyczy oczywiście każdego działania i każdego aspektu działalności organizacji i w organizacji. Nie ma tutaj żadnego miejsca na swobodę i spontaniczność. Jest to z góry wyreżyserowane, a nawet nierzadko opłacone, miejsce w prasie wykupione. Tak sekta wykazuje dbałość o swój wizerunek. Jak zawsze, wszelkie negatywy są skrzętnie ukrywane. To wszystko szczególnie dotyczy rzecznika prasowego świadków Jehowy. To jest pierwszy kłamca, stojący na straży "czystości i świętości' organizacji. Myli to czujność świata, ale nie powinno nas wprowadzać w błąd.