Już samo stwierdzenie „Michał, jeden z pierwszych książąt [anielskich]” (Dn 10:13) wskazuje, że tych książąt anielskich, a więc zwierzchników, jest więcej.
Prócz tego Michał, jako „jeden z książąt” (Dn 10:13), miał zapewne przydzielony pewien zastęp aniołów, jak podaje Ap 12:7: „Michał i jego aniołowie”.
Ale ci „jego aniołowie” w rzeczywistości nie należą do niego, ale do Boga „Najwyższego Księcia [‘Książę Książąt’]” Dn 8:25.
O tym, że On jest Wodzem anielskim mówią same Jego tytuły: „Bóg Zastępów” (Ps 80:15), „Jahwe Zastępów” (Iz 1:9), czy „Pan Zastępów” Jk 5:4.
Jezus nawet wspomina, że Bóg sam zarządza zastępami anielskimi:
„Czy myślisz, że nie mógłbym poprosić Ojca mojego, a zaraz wystawiłby Mi więcej niż dwanaście zastępów aniołów” Mt 26:53.
Istnieje mnóstwo tekstów, które mówią o tym, że Bóg rządzi aniołami, którzy wykonują „Jego rozkazy” (Ps 103:20). Oto przykłady: Ps 103:20, 148:2, Mt 4:6, 22:30, Łk 4:10, 12:8-9, 15:10, Hbr 1:6, Ap 22:6.
Ale też Biblia uczy, że Jezus, jak Ojciec, jest właścicielem aniołów, zgodnie ze słowami: „Wszystko bowiem moje jest Twoje, a Twoje jest moje” J 17:10.
Znamy zapewne fragmenty:
„Objawi się Pan Jezus z aniołami swojej potęgi” 2Tes 1:7;
„Syn Człowieczy pośle aniołów swoich...” Mt 13:41;
„Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego razem z aniołami swoimi...” Mt 16:27;
„Pośle On aniołów swoich z trąbą...” Mt 24:31 por. Mt 4:11, 25:31, Mk 8:38, 13:27, Łk 9:26.
Określenie „Michał i jego aniołowie” (Ap 12:7) nie oznacza wszystkich aniołów, bowiem szatan też ma ich ograniczoną ilość („Smok i jego aniołowie” Ap 12:7). Trudno przypuszczać by Bóg przydzielił archaniołowi do tej akcji nieograniczone grono aniołów, raczej tylko jakiś zastęp.
Jezusowi zaś kłaniają się, jak Bogu, „wszyscy aniołowie Boży” Hbr 1:6 por. Ps 97:7.
Zauważmy jeszcze, że nigdzie nie jest napisane, by Michał „posłał” jakiegoś anioła, natomiast takie teksty istnieją o Ojcu i Synu:
„Pan Bóg (...) posłał swojego anioła” Ap 22:6;
„Ja, Jezus, posłałem mojego anioła” Ap 22:16.