Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu  (Przeczytany 5262 razy)

Offline Roszada

Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu.

Pierwsza opisana postawa.
Poparcie dla USA i mocarstw demokratycznych.

„Na przykład gdy prezydent USA ogłosił, że 30 maja 1918 roku będzie dniem modlitw o pokój, Strażnica zaapelowała do czytelników, żeby się do tego przyłączyli. Ponadto część braci, chcąc wesprzeć działania wojenne, kupiła obligacje, a niektórzy poszli na front z karabinami i bagnetami” (Strażnica listopad 2016 s. 29).

„Na przykład Strażnica zachęcała swych czytelników aby zarezerwowali sobie dzień 30 maja 1918 roku jako dzień modlitwy o zwycięstwo mocarstw demokratycznych, do czego wzywał Kongres Stanów Zjednoczonych i osobiście prezydent Wilson” (Strażnica Rok CVIII [1987] Nr 19 s. 13).

   „(...) prezydent Stanów Zjednoczonych wydał proklamację nazywając dzień 30 maja roku 1918 »dniem modlitwy i prośby«. To »zebranie z modlitwą« było dla pomyślnego zakończenia się wojny, do której kraj wkroczył. (...) Strażnica z 1 czerwca, 1918, podała o Ameryce i o tem zgromadzeniu z modlitwą: »To jest kraj boskiemi ‘skrzydłami osłonięty’ i zacieniony przez opatrzność czujności Słowa Bożego, ... On [lud Boży] będzie z wszystkich ludzi najbardziej gotowy do objęcia sposobności zgromadzania się w dodatkowej służbie na modlitwę i prośbę.... Chwała  i dziękczynienie niech będą Bogu za obietnicę chwalebnego wyniku wojny, za złamanie kajdanów autokracji, za uwolnienie więźniów (Izajasz 61:1) i za uczynienie świata bezpiecznego dla pospolitych ludzi«. To wydawnictwo było po większej części wydane z powodu ślepoty i wyniknięcia bojaźni” (Strażnica 01.03 1936 s. 70).

Druga postawa.
Rzekome poparcie dla Niemiec.

Towarzystwo Strażnica jeszcze w roku 1933 chciało przypodobać się Adolfowi Hitlerowi, wspominając swe "zawsze" przyjazne usposobienie wobec Niemiec :

„Do egzemplarza przesłanego Hitlerowi dołączono list, w którym między innymi napisano: »Kierownictwo Towarzystwa Strażnica w Brooklynie było zawsze przyjaźnie usposobione względem Niemiec. W roku 1918 prezes Towarzystwa i siedmiu członków zarządu w Ameryce zostało skazanych na 80 lat pozbawienia wolności za to, że prezes nie zgodził się, aby dwa wydawane przez niego w Ameryce czasopisma były wykorzystywane do propagandy wojennej przeciwko Niemcom.«” (Działalność Świadków Jehowy w Niemczech w czasach nowożytnych 1975 s. 21).

Czyli popierał Sędzia jednych i drugich?
Taki sobie neutralny był? :)
« Ostatnia zmiana: 26 Marzec, 2018, 19:09 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marzec, 2018, 22:32 »
Jak to się mówi, Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek. ;)

Sędzia był dobrym cwaniakiem. :-\

On te modlitwy zarządził, by szybciej z więzienia wyjść. ;D

30 maja 1918 się modli (7 maja aresztowany), a wyszedł z pierdla za rok.
Widać podpucha z modlitwą za wojsko nic nie dała. :)

*** w08 15.9 ss. 7-8 ak. 4-5 ***
Dnia 7 maja amerykańskie władze federalne wydały nakaz aresztowania Josepha F. Rutherforda, nadzorującego wówczas ogólnoświatowe dzieło głoszenia, oraz kilku innych osób z Biura Głównego. W ciągu niespełna dwóch miesięcy brat Rutherford i jego współpracownicy zostali niesłusznie oskarżeni o spisek i skazani na długoletnie więzienie. Czy przeciwnicy zdołali środkami prawnymi trwale powstrzymać dzieło pozyskiwania uczniów? Oczywiście, że nie.
5 Przypomnijmy obietnicę Jehowy: „Żadna broń wykonana przeciwko tobie nie okaże się skuteczna”. Wydarzenia przybrały zadziwiający obrót i 26 marca 1919 roku — dziewięć miesięcy po skazaniu brata Rutherforda i jego współtowarzyszy — uwięzieni bracia zostali zwolnieni za kaucją. W następnym roku, 5 maja, wycofano wniesione przeciwko nim oskarżenia


Offline Zwolennik Swieczki

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marzec, 2018, 09:31 »
Jak to się mówi, Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek. ;)

Sędzia był dobrym cwaniakiem. :-\

On te modlitwy zarządził, by szybciej z więzienia wyjść. ;D

30 maja 1918 się modli (7 maja aresztowany), a wyszedł z pierdla za rok.
Widać podpucha z modlitwą za wojsko nic nie dała. :)

*** w08 15.9 ss. 7-8 ak. 4-5 ***
Dnia 7 maja amerykańskie władze federalne wydały nakaz aresztowania Josepha F. Rutherforda, nadzorującego wówczas ogólnoświatowe dzieło głoszenia, oraz kilku innych osób z Biura Głównego. W ciągu niespełna dwóch miesięcy brat Rutherford i jego współpracownicy zostali niesłusznie oskarżeni o spisek i skazani na długoletnie więzienie. Czy przeciwnicy zdołali środkami prawnymi trwale powstrzymać dzieło pozyskiwania uczniów? Oczywiście, że nie.
5 Przypomnijmy obietnicę Jehowy: „Żadna broń wykonana przeciwko tobie nie okaże się skuteczna”. Wydarzenia przybrały zadziwiający obrót i 26 marca 1919 roku — dziewięć miesięcy po skazaniu brata Rutherforda i jego współtowarzyszy — uwięzieni bracia zostali zwolnieni za kaucją. W następnym roku, 5 maja, wycofano wniesione przeciwko nim oskarżenia

Gdzies wyczytalem ze Sedzia oraz inni wyszli z pierdla, poniewaz w tym okresie masoni obsadzili sady swoimi ludzmi a swoim sie pomaga. Pozniej chlopaki z Brooklynu ladnie podciagneli pod wersety i stali sie niemal meczennikami....


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marzec, 2018, 09:41 »
Być może, bo wcześniej krzyczeli, że sędzia katolik ich skazał.

*** g85/7 s. 9 Gwałtowny sprzeciw w Ameryce Północnej ***
W atmosferze histerii wojennej i rozgorzałego patriotyzmu postawiono tych oskarżonych przed sądem i przeprowadzono groteskową rozprawę; siedmiu z nich, z prawnikiem Rutherfordem włącznie, skazano czterokrotnie na 20 lat więzienia. Ósmy oskarżony otrzymał 4 wyroki po 10 lat więzienia. Wniesiono apelację i poproszono o zwolnienie za kaucją. Katolicki sędzia Manton odrzucił ten wniosek.

Może z czasem wymieniono skład. I swojaki przyszli do władzy. :)


Offline Baran

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 1 500
  • Polubień: 8090
  • "Być wolnym, to móc nie kłamać" A. Camus
Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marzec, 2018, 10:49 »
Czego byście nie napisali o ŚJ to każdy wie, ze tylko oni odmawiają służby wojskowej,  tylko oni odmawiają udziału w wojnach ze względu na sumienie ukształtowane na Biblii. To, ze zmieniało się to w czasie po raz kolejny pokazuje, ze ŚJ cały czas badają Biblie i starają się cały czas godnie służyć swojemu Bogu czyli Jehowie .  .

Dobre. Wszystko to kłamstwo oprócz ostatniego stwierdzenia " starają się cały czas godnie służyć swojemu Bogu czyli Jehowie  ".
I to jedynie byłoby prawdą, tylko w końcówce powinieneś dodać zamiast "Bogu czyli Jehowie" słowa:
Bogu czyli Jehowie czyli Ciału Kierowniczemu.

Trampek wrócił? ;D
"Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili" E.B
..ŻADEN STARSZY na 1006 przypadków wykorzystywania seksualnego dzieci nie zgłosił tego władzom R Commission


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Marzec, 2018, 10:51 »
Cytuj
oni odmawiają służby wojskowej
Nikt ich w Polsce i w wielu krajach nie powołuje, bo mają status księży. ;D
Tak jak podczas przesłuchań przed komitetem sądowniczym, mają status spowiedzi. :)


Offline PatGarret

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marzec, 2018, 10:55 »
Nikt ich w Polsce i w wielu krajach nie powołuje, bo mają status księży. ;D
Tak jak podczas przesłuchań przed komitetem sądowniczym, mają status spowiedzi. :)

Obecnie nikt ich nie powołuje bo nie ma już obowiązkowego powszechnego poboru. Wcześniej Śj byli skazywani na kary więzienia za odmowę służby wojskowej. Mijasz się z prawdą koleżko - jak zwykle.


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marzec, 2018, 10:56 »
Obecnie nikt ich nie powołuje bo nie ma już obowiązkowego powszechnego poboru. Wcześniej Śj byli skazywani na kary więzienia za odmowę służby wojskowej. Mijasz się z prawdą koleżko - jak zwykle.
Nie kłam bo sam znam ŚJ co porzucali świadkowanie i szli do wojska. Później wracali do organizacji.
Znam te cwaniactwo twoje i innych.

Nie tylko ŚJ byli w więzieniach za wojsko. Wymień inne wyznania i pacyfistów, których jest więcej na świecie niż ŚJ. ;D


Offline PatGarret

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Marzec, 2018, 11:01 »
Nie kłam bo sam znam ŚJ co porzucali świadkowanie i szli do wojska. Później wracali do organizacji.
Znam te cwaniactwo twoje i innych.

Nie tylko ŚJ byli w więzieniach za wojsko. Wymień inne wyznania i pacyfistów, których jest więcej na świecie niż ŚJ. ;D

Ja znam duzo ŚJ którzy za odmowę pełnienia służby wojskowej odbywali kary pozbawienia wolności. Nie słyszałem od nich aby do więzienia szli ludzie z innych kościołów więc to chyba nie ja tu kłamię.


Offline dziewiatka

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Marzec, 2018, 11:06 »
Dzisiaj nikogo nie powołują do wojska.Osobiście znam przypadki odmowy służby wojskowej,gdy wymagało to odwagi.Dla obecnych tu ,gdy ogólnie mówiąc nie świadek stawia opór wobec jakiegoś reżimu to jest bohaterem, gdy robi to świadek  to jest niewiarygodną marionetką CK.Roszada wymieniaj tych sprawiedliwych nie świadków.


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Marzec, 2018, 11:08 »
Nie słyszałem od nich aby do więzienia szli ludzie z innych kościołów więc to chyba nie ja tu kłamię.
To mało słyszałeś. Doucz się.
Jest kilka kościołów, które jeszcze przed ŚJ nie szli do wojska (np.kwakrzy,odłamy adwentystów i z religii niechrześcijańskich, np. wielu buddystów).
Poszukaj i wróć wtedy.


Offline Zwolennik Swieczki

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Marzec, 2018, 11:31 »
Obecnie nikt ich nie powołuje bo nie ma już obowiązkowego powszechnego poboru. Wcześniej Śj byli skazywani na kary więzienia za odmowę służby wojskowej. Mijasz się z prawdą koleżko - jak zwykle.

Niestety jestes w bledzie. W latach 70 i  80 kilku moich kolegow poszlo do wiezienia z powodu pogladow pacyfistycznych oni rowniez odmowili sluzby wojskowej nie bedac Swiadkiem Jehowy. To nie jest patent tej organizacji.
Co do dyrektyw CK proponuje zapoznaj sie materialem z 60 , ktore to swiadcza o podwojnej moralnosci kierownictwa Swiadkow Jehowy.
W jednym z krajow afrykanskich zamykano swiadkow, poniewaz zgodnie z trescia listu i dyrektywa Komitetu Centeralnego odmawiali oni przyjecia legitymacji partyjnych rzadzacej hunty wojskowej.Wielu zginelo z rak oprawcow.W tym samym czasie w innym kraju ameryki lacinskiej, ze sluzby wojskowej mozna sie bylo wymigac placac lapowki z czego skorzystali Swiadkowie poniewaz kierownictwo kierowane duchem bozym , odpowiedzialo im w liscie ze to ich sumienie. Dwie niemal identyczne sprawy - i dwa rozne podejscia ze strony kierownictwa JW.


Offline Roszada

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Marzec, 2018, 13:17 »
.Roszada wymieniaj tych sprawiedliwych nie świadków.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bcio%C5%82y_pacyfistyczneKościoły pacyfistyczne

Cytuj
Kościoły pacyfistyczne
Wyznania pacyfistyczne – wspólnoty lub grupy chrześcijańskie (głównie protestanckie i prawosławne), głoszące pacyfizm chrześcijański od początku swojego istnienia jako doktrynę wiary. Są to[1]:

    Nurt protestancki:
        amisze
        bracia morawscy
        arianie
        mennonici
        huteryci
        kwakrzy
        sobotnicy
        szejkersi
        szwenkfeldyści
        zielonoświątkowcy
    Mesjańskie Zbory Boże
    Nurt prawosławny:
        duchoborcy
        mołokanie
    Świadkowie Jehowy[a]


Nie wymieniono tu wyznań w których według sumienia pozostawia się jednostce decyzję, np. badacze Pisma Św., a nawet w KK.

To tylko wyznania wywodzące się z chrześcijaństwa.
Pacyfizm znany jest też w środowiskach buddyjskich i innych religiach.
« Ostatnia zmiana: 27 Marzec, 2018, 13:19 wysłana przez Roszada »


Offline Dietrich

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Marzec, 2018, 13:34 »
Obecnie nikt ich nie powołuje bo nie ma już obowiązkowego powszechnego poboru. Wcześniej Śj byli skazywani na kary więzienia za odmowę służby wojskowej. Mijasz się z prawdą koleżko - jak zwykle.

W czasach powszechnego (przymusowego) poboru nie tylko ŚJ odmawiali służby wojskowej. Nawet próbowano tworzyć ruchy pacyfistyczne. Zapewne pamiętasz szum wokół niejakiego Gałuszki (pocz. lat 90-tych), który publicznie spalił książeczkę wojskową i poszedł siedzieć. A jeśli nie to wujek google pomoże. Poczytaj, DOczytaj, a później się wypowiadaj jak to ŚJ przodują w przekuwaniu mieczy na lemiesze.  Każde kłamstwo trzeba udowodnić a nie kozaczyć zza monitorka.
A teraz bądź łaskaw i nie siej fermentu, bo znam z własnego doświadczenia drugą stronę medalu: wielu zostawało ŚJ tylko po to żeby wykręcić się od woja.  A prywatnie byli łajzami skorymi do mordobicia przy byle okazji,  nawet wobec kobiet.

Jeśli ktoś nie chce brać do ręki broni i szkolić się w zabijaniu ,to żadna religia mu w tym nie ani nie przeszkodzi ani nie pomoże.


Offline Zwolennik Swieczki

Odp: Dwie różne postawy Towarzystwa wobec I wojny i stron konfliktu
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Marzec, 2018, 13:41 »
wielu zostawało ŚJ tylko po to żeby wykręcić się od woja.  A prywatnie byli łajzami skorymi do mordobicia przy byle okazji,  nawet wobec kobiet.
 

Moj sasiad Adam wlasnie z takich powodow zostal swiadkiem-odszedl po okresie kiedy juz go nie mogli scigac. Nigdy nie kryl tego ze zrobil to specjalnie.