Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?  (Przeczytany 1943 razy)

Offline Roszada

Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« dnia: 28 Październik, 2017, 20:41 »
W jednym roku w dwóch tekstach, tak oto napisano o tekście Iz 14:12-14:

   „A zatem chociaż pierwotne zastosowanie słów z Izajasza 14:12-14 odnosiło się do literalnego, widzialnego króla starożytnego Babilonu, to obecnie stosują się one do niewidzialnego króla nowożytnego Babilonu Wielkiego, Szatana Diabła, przedstawionego symbolicznie przez starożytnego króla babilońskiego”(Strażnica Nr 5, 1966 s. 14 [ang. 15.01 1965 s. 64]).

   „Zatem określenie heilel’ albo lucyfer stosuje się do Szatana Diabła tylko w tej mierze, w jakiej ziemski król Babilonu przedstawia tego złego ducha lub go odzwierciedla. Rzecz oczywista, że właśnie Szatan Diabeł był w istocie bogiem i niewidzialnym królem Babilonu, tak samo jak władca nowożytnego Babilonu Wielkiego. Tak więc proroctwo Izajasza 14:12-14 odnosi się zasadniczo do ludzkiego króla Babilonu” (Strażnica Nr 21, 1966 s. 9-10 [ang. 01.07 1965 s. 407]).

Lepiej dwa razy pomyśleć, nim się coś napisze, bo głowa pęka. :-\


Offline josh82

Odp: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Październik, 2017, 21:15 »
Ciężko to czytać...

W jednym roku w dwóch tekstach, tak oto napisano o tekście Iz 14:12-14:

   „A zatem choaciaż pierwotne zastosowanie słów z Izajasza 14:12-14 odnosiło się do literalnego, widzialnego króla starożytnego Babilonu, to obecnie stosują się one do niewidzialnego króla nowożytnego Babilonu Wielkiego, Szatana Diabła, przedstawionego symbolicznie przez starożytnego króla babilońskiego”(Strażnica Nr 5, 1966 s. 14 [ang. 15.01 1965 s. 64]).

   „Zatem określenie heilel’ albo lucyfer stosuje się do Szatana Diabła tylko w tej mierze, w jakiej ziemski król Babilonu przedstawia tego złego ducha lub go odzwierciedla. Rzecz oczywista, że właśnie Szatan Diabeł był w istocie bogiem i niewidzialnym królem Babilonu, tak samo jak władca nowożytnego Babilonu Wielkiego. Tak więc proroctwo Izajasza 14:12-14 odnosi się zasadniczo do ludzkiego króla Babilonu” (Strażnica Nr 21, 1966 s. 9-10 [ang. 01.07 1965 s. 407]).

Lepiej dwa razy pomyśleć, nim się coś napisze, bo głowa pęka. :-\

Podkreślenie moje.

Kto jeszcze jest "bogiem" i "niewidzialnym królem"?
Oczywiście zgodnie z teologią Strażnicy? :(


Offline Roszada

Odp: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Październik, 2017, 11:30 »
Kto jeszcze jest "bogiem" i "niewidzialnym królem"?
Oczywiście zgodnie z teologią Strażnicy? :(
Jezus:

*** w13 1.12 s. 16  ***
Tak więc Jezus miał powrócić nie jako człowiek, ale jako niewidzialny Król

*** w93 15.10 s. 28 ***
Jezus jest bogiem, ale nie Bogiem Stwórcą

Czyli mamy trzech, taka trójca. :)

Co ciekawe inny tekst o królu z Ez 28 Towarzystwo podwójnie utożsamia, do króla i do szatana:

*** w05 15.10 s. 23 ***
Jehowa natchnął proroka Ezechiela do zdemaskowania i potępienia dynastii władców Tyru. Orędzie to, skierowane do „króla Tyru”, zawiera wyrażenia dające się odnieść zarówno do dynastii tyryjskiej, jak i do pierwszego zdrajcy, Szatana, który „nie stał mocno w prawdzie” (Ezechiela 28:12; Jana 8:44).
« Ostatnia zmiana: 29 Październik, 2017, 11:46 wysłana przez Roszada »


Offline Startek

Odp: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Październik, 2017, 10:06 »
Świadkowie  mają swoje wizje ,  tamten Babilon się skończył  i nic nie ma wspólnego z tym nowożytnym tzw. Babilonem . Zawsze doszukują odpowiedników na dzisiejsze czasy . Jakby w Biblii napisano że król Dawid miał zatwardzenie u świadków miało by to znaczenie prorocze , i mieli by swój odpowiednik na dzisiejsze czasy .


Offline Roszada

Odp: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Październik, 2017, 18:21 »
Już za czasów Russella łączono tekst Iz 14 z szatanem i oczywiście z Plejadami:

„(...) prorok przystępuje do opisu, jaki pierwotnie stosuje się do postępowania samego Szatana, a w dalszym znaczeniu stosuje się do wzrostu i upadku naturalnego Babilonu, a jeszcze w dalszem znaczeniu do wzrostu i upadku mistycznego Babilonu: – »Jakoż to żeś spadł z nieba, o jutrzenko! która wschodzisz rano? Powalonyś aż na ziemię, któryś wątlił narody! Wszakżeś ty mawiał w sercu swem: Wstąpię na niebo nad gwiazdy Boże wywyższę stolicę, a usiądę na górze zgromadzenia [Królestwo ludu Bożego] na stronach północnych [Pleady, na północy, od dawna uważane były za centrum wszech-świata, za tron Jehowy] (...)« – Izaj. 14:12-17” (Nowe Stworzenie 1919 [ang. 1904] s. 768).


Gorszyciel

  • Gość
Odp: Iz 14:12-14 tylko o królu czy tylko o szatanie?
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Październik, 2017, 18:23 »
A jak!