‛Skupianie umysłu na sprawach ducha oznacza życie i pokój’
"Dlaczego każdy, bez względu na żywioną nadzieję, może odnieść korzyść z analizy 8 rozdziału Listu do Rzymian?"
Nie wiem czy "drugie owce", które podobno nie są dziećmi Bożymi i nie są braćmi Chrystusa odniosą korzyść z analizy 8 rozdziału Listu do Rzymian? Efekt może być druzgocący dla CK jak i szeregowego świadka który przeczyta ze zrozumieniem 8 rozdział od początku.
8 rozdział listu Pawła do Rzymian, jak walec przejeżdża po nauce WTS'u odnośnie dwóch klas chrześcijan. To co nierówne staje się proste.
Oczywiście jest tam mowa o dwóch grupach ludzi. Jezus też mówił o dwóch grupach ludzi (chwasty i pszenica, kozy i owce). Paweł zaś mówi o nich jako o tych, którzy żyją według ciała (kozy, chwasty) oraz, tych którzy żyją według ducha w Chrystusie, ich ten duch prowadzi i stają się synami Bożymi.
Natomiast WTS znowu wykorzystuje ten fragment w swojej polityce manipulacji i omamiania wiernych. Paweł mówił, że ci którzy żyją według ciała to ulegający grzechowi ludzie, żyjący w zgodzie ze swoim grzesznym ciałem. A WTS przedstawia tych ludzi jako, skupiających się na rzeczach materialnych, cielesnych W rozumieniu CK oznacza to:
"Niektórzy mogą sobie uświadomić, że myślą głównie o wystroju mieszkania, nowych trendach w modzie, inwestowaniu, planowaniu wakacji czy próbowaniu różnych gatunków wina." - Strażnica, Grudzień 2016, str. 16, ak. 11.
Z innej strony, ci którzy żyją według ducha, to są osoby skupiające się na sprawach duchowych. I tu znowu według CK:
"W Biblii czytamy, że Paweł utrzymywał się z szycia namiotów. Ale na czym był skoncentrowany? Na głoszeniu i nauczaniu (odczytaj Dzieje 18:2-4; 20:20, 21, 34, 35). Do tego samego zachęcił też braci i siostry w Rzymie. Życie Pawła rzeczywiście skupiało się na zajęciach duchowych. Powinniśmy go w tym naśladować (Rzym. 15:15, 16)." - Strażnica, Grudzień 2016, str. 17, ak. 16
CK działa tak. Znaleźć jakiś fragment Biblijny, a potem zinterpretować go według własnego "widzimisię" dla podparcia własnych nauk i polityki wychowawczej.