Nie Russell odkrył rok 1914, ale inni wskazywali tę datę, w tym w roku 1870 luteranin Seiss:
*** jv rozdz. 10 s. 134 ak. 3 Coraz dokładniejsze poznawanie prawdy ***
Nie później niż w roku 1870 w publikacji Josepha Seissa oraz jego współpracowników, wydrukowanej w Filadelfii w stanie Pensylwania, przedstawiono obliczenia wskazujące na rok 1914 jako na datę znamienną, chociaż podstawą tej argumentacji była chronologia, którą C. T. Russell potem odrzucił.
*** g94 8.11 s. 26 Prawdziwe znaczenie roku 1914 ***
W roku 1844 brytyjski duchowny E. B. Elliott zwrócił uwagę na to, że na rok 1914 może przypaść koniec „siedmiu czasów” wspomnianych w 4 rozdziale Księgi Daniela (Wujek). Podobną opinię wyraził w roku 1849 Robert Seeley z Londynu. W pewnej publikacji z roku
1870 Amerykanin Joseph Seiss nazwał rok 1914 datą znamienną w chronologii biblijnej. A
w roku 1875 Nelson H. Barbour oznajmił na łamach swego czasopisma Herald of the Morning, że w roku 1914 zakończy się okres nazwany przez Jezusa „wyznaczonymi czasami narodów” (Łukasza 21:24).
*** jv rozdz. 5 s. 46 Obwieszczanie powrotu Pana (1870-1914) ***
W roku 1856 Joseph Seiss, kaznodzieja luterański z Filadelfii w stanie Pensylwania, pisał o dwóch fazach drugiego przyjścia: najpierw miała nastąpić niewidzialna parousía, czyli obecność, a po niej widzialna manifestacja
Russell zaś przejął tę datę bezpośrednio od Barboura.
Stąd widać 'babiloński' rodowód daty 1914.