Jak mijał rok 1874, jeszcze z rozpędu wyznaczano rok 1875, ale wcześniej, po zawodzie roku 1844, to były obstawione prawie wszystkie lata.
Jonsson i jeden z badaczy Pisma Św. tak to opisują:
„Wielu zaczęło wyznaczać nowe daty (paruzji): 1845, 1846, 1847, 1853, 1854, 1866, 1867, 1873 itd. Ruch adwentystyczny ulegał dalszym podziałom, bowiem różne osoby opowiadały się za różnymi terminami (paruzji), podczas gdy inni nie widzieli potrzeby wyznaczania konkretnej daty Apokalipsy” (Kwestia czasów pogan. Krytyczna analiza chronologii Świadków Jehowy C. O. Jonsson, 2002, s. 24 [s. 26, wersja PDF]).
[W nowszej angielskiej wersji tej książki C. O. Jonsson wymienia kolejne zapowiadane lata: 1850, 1851, 1852, 1868, 1870, 1875 (patrz The Gentile Times Reconsidered C. O. Jonsson, Atlanta 2004, s. 42)]
„Wśród zwolenników warunkowej nieśmiertelności, byli tacy, którzy wyliczali, że Pan powróci w 1853/1854 r. Ich przywódca był Cummings. Później ten sam Cummings wraz z Edwardem Bischop Elliot oczekiwali Pana na 1864/65 r.” (Świt Królestwa Bożego i Wtórej Obecności Jezusa Chrystusa Nr 1, 1987 s. 38).
„Prawdopodobnie przyjął myśl, że Pan powróci w 1870 r. (...) Gdy jednak okazało się, że Pan nie powrócił w 1870 r. , to wtenczas br. J. Storrs zerwał z grupą »Unia Życia i Przyjścia«” (jw. 37).
„W każdym razie rezultat tych wyliczeń okazał się katastrofalny z powodu licznych zawodów: po 22 października 1873 r., oczekiwano na próżno wiosnę 1874 r., następnie 22 październik 1874 r., a potem 14 luty 1875 r. i następnie 5/6 kwiecień 1875. Przypominam, że Chrześcijańscy Adwentyści (czyli Wtórzy Adwentyści) oczekiwali Pana w ciele, jak również spalenia ziemi. Po tym rozczarowaniu publikacje przestały wychodzić” (Świt Królestwa Bożego i Wtórej Obecności Jezusa Chrystusa Nr 3, 1987 s. 32).