Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
BIBLIA - DYSKUSJE..... / Odp: Pytanie biblijne 53: Czy nzwanie Pamiątki -"Świętem Talerzyków" jest właściwe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez donadams dnia 30 Styczeń, 2026, 14:17 »
Nigdy nie słyszałem, żeby jakiś świadek tak nazwał Pamiątkę.
92
BIBLIA - DYSKUSJE..... / Odp: Pytanie biblijne 53: Czy nzwanie Pamiątki -"Świętem Talerzyków" jest właściwe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gremczak dnia 29 Styczeń, 2026, 21:44 »
Tak humorystycznie.
U mnie wieczerza  (tak dokładniej, ostatnia wieczerza) jest wtedy, gdy wieczorem wyżeram wszystko z lodówki jak następnego dnia zaczynam dietę. :)
93
BIBLIA - DYSKUSJE..... / Odp: Pytanie biblijne 53: Czy nzwanie Pamiątki -"Świętem Talerzyków" jest właściwe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ROB660 dnia 29 Styczeń, 2026, 13:22 »
Nie, to nie jest najodpowiedniejsze określenie. Podczas Pamiątki 99,99% Świadków Jehowy niczego nie spożywa (nie je chleba, nie pije wina). A to się zwykle robi podczas wieczerzy. Są obserwatorami.
Za to wszyscy podają sobie talerzyki z chlebem i kielich z winem.
W publikacjach można znaleźć informację, że po Pamiątce, chleb można zjeść, a wino wypić.

Określenie biblijne to Wieczerza Pańska , potem też nazywano agappy - tłumaczone na UCZTY miłości
Judy 1:12.
Masz rację
JW.org  zrobili z tego ważnego święta CYRK , bo ani to żadna wieczerza ani uczta miłości (bo ci którzy nawet myślą o spożyciu chleba i wina są wcześniej są napiętnowani w wykładzie)

Ale co oznacza Wieczerza Pańska i uczestnictwo w niej ?
Ktoś na Waszym portalu napisał "spożywający Pamiątkę to bracia Jezusa"
Nie wszyscy, a właściwie mało kto

Z tego co Duch mówi do zborów (Obj2,3) spożywających należą :
     "Anioł zboru"
- już jest traktowany jako brat Jezusa i syn boży ale jeszcze musi wytrwać aż do śmierci
     "Zwyciężający"
- osoba która przez swoje postępowanie wyróżnia się w grupie prawych i jest na najlepszej drodze by otrzymać zaproszenie do grona braci Jezusa
     Grupa prawych
-  członkowie zboru którzy są świadomi i kandydują do grona Zwyciężających i braci Jezusa , ale z różnych względów nie otrzymali zaproszenia (ducha świętego w oczywisty sposób). Wspierają aktywnie Anioła zboru ("owce" z przypowieści Jezusa Mt25:31-46)
     Pozostali członkowie zboru
- w oczach Jezusa nieprawi, którzy muszą się nawrócić w stronę Grupy prawych, Nie zawsze świadomi swoich błędów (Nikolaici, Żydzi w zborach Objawienia, naśladowcy prorokini Jezebel itp), ale spożywający (bo wtedy wszyscy spożywali). Raczej antagoniści wobec Anioła (aniołów) zboru i przeszkadzający - ale wciąż członkowie zboru, który widzi Jezus- czyli mają szansę . (To chyba właśnie "kozy" z Mt 25:31-46)
94
HISTORIA ŚWIADKÓW JEHOWY / Odp: Fioletowe trójkąty-Zapomniane ofiary hitleryzmu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Nemo dnia 28 Styczeń, 2026, 21:41 »
Na jednym z kanałów historycznych na YT został zamieszczony taki materiał...
95
HISTORIA ŚWIADKÓW JEHOWY / Odp: Fioletowe trójkąty-Zapomniane ofiary hitleryzmu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez donadams dnia 28 Styczeń, 2026, 21:36 »
Błagam, nie mówmy, że ludzie, którzy zmarli w wyniku odmowy transfuzji są "ofiarami zabójstw". To ujmuje wszystkim prawdziwym ofiarom zabójstw, a z całym szacunkiem są istotne różnice pomiędzy tymi sytuacjami.
96
WARTO WIEDZIEĆ - WARTO ZNAĆ / Odp: Ależ to prawdziwe i życiowe!!!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NNN dnia 28 Styczeń, 2026, 20:42 »
Mogłoby się wydawać, że na temat samej Komisji Australijskiej, a także wydarzeń poprzedzających i następujących po przesłuchaniach z 2015 roku, powiedziano już wszystko. Podobnie jak o sprawach z nimi powiązanych. Tymczasem wielokrotnie spotykałam się z nieprecyzyjnymi, a czasem wręcz mylnymi informacjami przekazywanymi przez osoby, które „coś słyszały”, ale w rzeczywistości nie do końca wiedzą, czego dana sprawa dotyczy. Niektórzy twierdzą na przykład, że australijskie media „przeprosiły” Świadków Jehowy za działania Komisji Australijskiej, a przeprosiny miały rzekomo dotyczyć oskarżeń o molestowanie seksualne. Dlatego warto to jednoznacznie wyjaśnić: nie, media nie przepraszały za sposób relacjonowania kwestii molestowania ani za doniesienia dotyczące przesłuchań przed Komisją Australijską. W tym zakresie media opierały się na faktach i ustaleniach komisji, co nie było przedmiotem żadnych przeprosin ani sporów. Komentarze pojawiające się w internecie odnoszą się w rzeczywistości do zupełnie odrębnej sytuacji.
Chodzi o przypadek, w którym w czerwcu 2021 roku niektóre media wydawnicze, konkretnie część grupy News Corp Australia, opublikowały publiczne przeprosiny skierowane do Świadków Jehowy w związku z jednym, konkretnym artykułem


    @Lorka25   
   Parę lat temu te informacje z Australii spowodowały, że moja wiara klękła. Teraz po szukaniu rzetelnej wiedzy, wiem jak na to patrzeć. Dziękuję za przypominanie tych wiarygodnych informacji. ❤ height=16❤ height=16❤ height=16

                 @edwardswigon5928   
   Powoływanie się na artykuł w gazecie to świadczy o poziomie tej pani. Byłem pracownikiem Kopalni Halemba na której ok 20 lat temu zasypało górnika Zbigniewa Nowaka. A potem o tym czytałem w gazetach. No i co ? 90% to były kłamstwa. A tak się akurat złożyło ze zna i Zbyszka i sprawę. No dziennikarz Kamil Durczok przeprowadził z nim tzw ekskluzywny wywiad. No i z niego wynikało że pan Zbyszek to jakiś mądry gość. Wypowiedzi na poziomie profesora uniwersytetu. A tymczasem pan Zbyszek jest po szkole specjalnej, gadać umie tylko po śląsku, i poziomem wypowiedzi sięga prezydentowi Wałęsie. Tak więc media kłamią i manipulują 
 
                        @beziluzji 
   Gdyby skupił się pan na kontekście cytowanego artykułu prasowego, wiedziałby pan, w jakim znaczeniu został on przywołany. Cytuję ten artykuł, aby wskazać treści, za które później padły przeprosiny, tak aby było jasne, czego dokładnie one dotyczyły. 
 
                       @beziluzji 
   Dodam jeszcze do mojego poprzedniego komentarza, że organizacja Świadków Jehowy rzeczywiście dokonała masywnej reorganizacji swojej struktury prawnej w Australii tuż przed działaniem australijskiej komisji. Informacje te widnieją w oficjalnych rejestrach. Artykuł poruszający tę sprawę nie zawierał nieprawdziwych informacji. Jedynym elementem, który mógł budzić zastrzeżenia, były zawarte w nim spekulacje dotyczące intencji korporacji. Intencji nie da się jednak potwierdzić twardymi dowodami, dlatego, zgodnie z zasadami etyki mediów i polityczną poprawnością, za ten fragment konieczne było złożenie przeprosin za formę w jakiej został napisany artykuł. To tyle 
 


97
BIBLIA - DYSKUSJE..... / Odp: Pytanie biblijne 53: Czy nzwanie Pamiątki -"Świętem Talerzyków" jest właściwe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Światus dnia 28 Styczeń, 2026, 17:21 »
Najbardziej odpowiedni to Wieczerza Pańska

Nie, to nie jest najodpowiedniejsze określenie. Podczas Pamiątki 99,99% Świadków Jehowy niczego nie spożywa (nie je chleba, nie pije wina). A to się zwykle robi podczas wieczerzy. Są obserwatorami.
Za to wszyscy podają sobie talerzyki z chlebem i kielich z winem.
W publikacjach można znaleźć informację, że po Pamiątce, chleb można zjeść, a wino wypić.
98
BIBLIA - DYSKUSJE..... / Odp: Pytanie biblijne 53: Czy nzwanie Pamiątki -"Świętem Talerzyków" jest właściwe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ROB660 dnia 28 Styczeń, 2026, 08:48 »
Dla JW bardziej wlasciwe bylo by okreslenie "parodia" albo "profanacja"

Samo slowo "pamiatka" jest dla mnie obrazajacym splyceniem, caly idiom - "pamiatka smierci Jezusa" - jest bardziej odpowiedni.
Najbardziej odpowiedni to Wieczerza Pańska
Ale zastanawia - skojarzenie młodych ŚJ do talerzyków a nie do do święta
w którym Jezus pokazał jak dawać zewnętrzny dowód podjęcia uczestnictwa w Nowym Przymierzu 
99
Dla JW bardziej wlasciwe bylo by okreslenie "parodia" albo "profanacja"

Samo slowo "pamiatka" jest dla mnie obrazajacym splyceniem, caly idiom - "pamiatka smierci Jezusa" - jest bardziej odpowiedni.
100
HISTORIA ŚWIADKÓW JEHOWY / Odp: Fioletowe trójkąty-Zapomniane ofiary hitleryzmu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez janeczek dnia 28 Styczeń, 2026, 01:42 »
Inaczej nigdy nie było w organizacji zawsze wpuszczali wiernych w kanał i kazali cierpieć. Sędzia pyskował Hitlerowi a sam był parszywym rasistą, i dopiero w 50 latach zmienili władze zwierzchnią że to cezar. Za bezduro cierpieli jak teraz umierają za krew wtedy nie umierali bo transfuzji była OK jehowa nic przeciw nie miał zakazali w 60 latach, a umierali bo szczepionki były zakazanie jako ludożerstwo. Smutne jest jak teraz AI pokazuje skalę barbarzyństwa strażnicy minimum 30 000 ofiar zabójstw przy pomocy zakazu transfuzji od 60 lat. Ale te 590 ofiar corocznie to już koszmar że wszyscy decydenci wiedzą i pozwalają temu ścierwu nadal mordować. 
Strony: 1 ... 8 9 [10]