Elifaz jeden z 3 przyjaciół Hioba, miał tzw. objawienie prywatne,można dopatrzeć się w nich podobieństw do widzenia Pawła z Tarsu. Mimo że Elifaz był przekonany iż to głos boży,nie znajdujemy takiego potwierdzenia w Biblii a wręcz odwrotnie .
Później Bóg mówi, że to była fałszywa rada. (Job 38: 2 „słowa bez wiedzy”).
Elifaz i Paweł mieli kontakt prawdopodobnie z tą samą osobą / istotą. Paweł mówi w ten sam sposób o wizjach i głosach (Dz 9, 22 i 26; por. Hioba 4:12, 16). Paweł daje to samo przesłanie, które przekazał Elifaz, że zbieramy to, co siejemy. (Gal. 6: 7-9; por. Job 4: 8). (Niekoniecznie tak jest, ponieważ łaska oparta na przebaczeniu na warunkach Bożych dla przebaczenia może przezwyciężyć tę zasadę. Jest to zatem półprawda.) I Paweł również mówił o „strachu” i „drżeniu” (Filip. 2:12 ), podobnie jak Eliphaz. (Hioba 4:14). Paweł mówi podobnie jak Elifaz o tym, że człowiek jest „zrodzony na kłopoty” (Hioba 5: 7, porównywalny do pojęcia Pawła o przeznaczeniu zgubionych, Rzymian 9: 11-13). Są tak bardzo nękani przez grzech, że ludzie nigdy nie są godni zaufania Boga (Rzymian 3:10; por. Hioba 4:18), mimo że Księga Hioba uczy nas, że Bóg naprawdę ufał wierności Hioba. I Paweł, podobnie jak Elifaz, podobnie mówi o przeznaczeniu człowieka od urodzenia. (Rzymian 9: 11-13; por. Hioba 5: 7). Dlatego Paweł i Elifaz mieli kontakt z tym samym duchowym głosem. W przypadku Elifaza Bóg powiedział nam w Hioba 38: 2, że ci ludzie „zaciemnili” radę Boga „słowami bez wiedzy”, tj. Fałszywymi twierdzeniami. (Job 38: 2). Ta wizja i głos, które skontaktowały się z Elifazem z tymi samymi orędziami, które powtórzył Paweł, z pewnością nie były głosem Boga. Bóg w rzeczywistości mówi, że były to „słowa bez wiedzy”, tj. Bezpodstawne twierdzenia. Dlatego Bóg daje nam wiele dowodów, że wizja i głos słyszany wyłącznie przez ciebie, tak jak w przypadku Elifaza, nie wystarczają, aby inni pokładali zaufanie w tym, że mówisz w imieniu Boga. Natomiast głos słyszany przez Mojżesza był słyszany przez wszystkich w obozie, a głos słyszany przez Jezusa podczas Jego chrztu był słyszany przez Jana Chrzciciela i innych obecnych przybywających na chrzest. (Mat. 3: 13-17). I stało się to ponownie podczas Przemienienia Jezusa. (Łukasza 9: 34-36). Nie były to prywatne doświadczenia religijne, ale obecnych było wielu świadków, zgodnie z rozszerzeniem Prawa wymagającym 2 lub więcej świadków, którzy muszą ustalić każdy fakt. Ale kontrast, że tylko Elifaz i Paweł słyszeli głos (Job 4: 16-19; Dzieje 22: 9).