Całkiem przypadkowo natrafiłem na następujący tekst:
„Duchowni, którzy tak argumentują, wypuszczają jednak z uwagi wiersz 21 nieco później napisanego proroctwa Abdiasza: „Wstąpią
wybawiciele [zbawiciele, AS, RS, NW] na górę Syjon, aby sądzili górę Ezawa, a tak będzie królestwo samego Pana.” Zauważmy, że według tych słów są także inni zbawiciele oprócz Pana Jehowy. Ci duchowni podobnie nie zwracają uwagi na następujące wersety Pisma, w których jest mowa o innych zbawicielach: „I dał Pan Izraelowi zbawiciela, i wybawiony został z ręki króla syryjskiego.” (4 Król. 13:5, Wk; w BG 1 Król.) „Według litości twoich wielkich dawałeś im wybawiciela [zbawiciela, King James, NW], którzy ich wybawiali z rąk nieprzyjaciół ich.” (Neh. 9:27) „Będzie na znak i świadectwo Panu zastępów (...) i poślę im zbawiciela i obrońcę, który ich wybawi.” (Izaj. 19:20, Wk)
Zatem Jehowa może także wzbudzać
innych, którym pozwala działać w roli zbawców. (...) Kto chciałby twierdzić, że jedynym Zbawcą jest Jezus Chrystus, ten w świetle tych wszystkich tekstów biblijnych zaprzeczałby wypowiedzi, iż Zbawicielem jest Bóg, Ojciec Jezusa Chrystusa. W istocie rzeczy Bóg i Ojciec jest jedynym Źródłem zbawienia, bo właśnie On zesłał na ziemię swojego jednorodzonego Syna, aby się stał człowiekiem Jezusem Chrystusem i zmarł jako ofiara okupu; a przez to, że wzbudził swego Syna z umarłych, Bóg okazał się nawet Zbawicielem własnego Syna. — Hebr. 5:5-8” (Strażnica Nr 6, 1965 s. 6-7).
W kontekście mowa o Jezusie i prawie negowanie Jego jako Zbawiciela.
Ale Towarzystwo pisze o jakichś zbawicielach w liczbie mnogiej!
Może ma na myśli członków CK? Ja w Abdiasza 21 w BT i Brytyjce widzę
"ocalonych", a nie
zbawicieli.