KONTYNUACJA
List Do Rzymian 4:-1-9(Poznańska)
(1): Czyż więc powiemy, że Abraham, nasz praojciec, zawdzięcza cokolwiek swemu ludzkiemu pochodzeniu?
(2): Jeśli Abraham
doznał usprawiedliwienia dzięki uczynkom, to ma powód
do dumy -
ale nie wobec Boga.
(3): Cóż bowiem mówi Pismo?
'Abraham zawierzył Bogu i to uznano mu jako usprawiedliwienie'. (4): Pracownikowi przyznaje się zapłatę jako należność, a nie z łaskawości.
(5): Temu zaś, który nie pracuje -
wierzy natomiast w Tego, który bezbożnemu daje usprawiedliwienie -
uznaje się wiarę za tytuł do usprawiedliwienia. (6): Tak również
Dawid nazywa błogosławionym człowieka,
którego Bóg usprawiedliwia bez uczynków: (7): 'Błogosławieni ci, którym nieprawości
odpuszczono i których grzechy wymazano.
(8): Błogosławiony człowiek,
któremu Pan nie pamięta grzechu'. (9): Błogosławieństwo to dotyczy więc obrzezanych czy też nie obrzezanych? Mówimy bowiem: 'Abrahamowi uznano wiarę za usprawiedliwienie'.
Drugi werset powiadam nam ze:
Jeśli Abraham doznał usprawiedliwienia dzięki uczynkom, to ma powód do dumy - ale nie wobec Boga. Czy to znaczy ze uczynki są mało ważne względem usprawiedliwienia?
"bo to nie powód do dumy wobec Boga" jak to dalej nam Apostoł Paweł pisze ale to nie wszystko.
Czwarty werset mówi nam
"dzięki temu ze uwierzył" i to uznano mu za sprawiedliwość! nie ze przestrzegał tam nakazów hmm? jakiś osób trzecich? np:
Ciała Kierowniczego.
W
Liście do Jakuba 2:23 mamy napisane:
Tak wypełniło się Pismo, które mówi: 'Uwierzył Abraham Bogu i poczytano mu to za sprawiedliwość', i nazwany został przyjacielem Boga. Za wiare został nazwany Przyjacielem Boga i za to ze uwierzył stał sie sprawiedliwy nie za to że uwierzył Paną z
"CK" np jak karzą wierzyć swoim członkom ze to oni są tym
"Niewolnikiem Wierny i Roztropnym"Wersety od 5 do 8:
Cytat:
Wiara z tytułu do usprawiedliwieniaZeby ktos sobie nie pomyślał czasem ze skoro jesteśmy
usprawiedliwieni z wiary to nie oznacza ze możemy sobie grzeszyć jak popadnie. W 6 i 7 wersecie mamy napisane ze Bóg usprawiedliwia człowieka
"Bez Jego Uczynków" i Paweł w wersetach 7-8 Paweł cytuje Psalm Dawida. Jest to odwołanie do
Psalmu 32:1Psalm 32:1-2Paulistów: Pouczenie Dawida. Szczęśliwy, komu odpuszczono nieprawość, komu grzechy zostały zmazane. Szczęśliwy człowiek, któremu PAN nie wylicza grzechów i w którego ustach nie ma zdrady. Poznańska:[Psalm] Dawida; pieśń pouczająca. Szczęśliwy, kto dostąpił odpuszczenia nieprawości i przebaczenia grzechu.
Szczęśliwy człowiek, któremu Jahwe nie przypisuje winy, (którego dusza wolna jest od fałszu). Podam wam dalsze wersety których nie będą omawiał bo chyba raczej wszystko jest jasno napisane możecie sobie zajrzeć sami i przeczytać:
Rzymian 4:10-25Jeśli chodzi o uczynki:
Rzymian 3:27-31(27): Gdzież więc powód do chełpliwości? - Wykluczony. Jakim prawem? Prawem domagającym się uczynków? - Nie! Prawem wiary. (28): Sądzimy bowiem, że człowiek doznaje usprawiedliwienia dzięki wierze, bez uczynków nakazanych przez Prawo. (29): Czyż Bóg miałby być jedynie Bogiem Żydów? Czyż nie jest także Bogiem pogan? Oczywiście, że i pogan, (30): skoro jest jedynym Bogiem, który obrzezanym udziela usprawiedliwienia dzięki wierze oraz nie obrzezanym również dzięki wierze. (31): Czyż więc poprzez wiarę przekreślamy Prawo? Wręcz przeciwnie. My Prawo umacniamy.(Jeśli chodzi o ten werset można przytoczyć do Transfuzji Krwi, omówię to w osobny wątku)
Co ciekawe Paweł w tych Listach pisze że doznajemy usprawiedliwienia nie z uczynków, ale wiary.
Dla uwagi wersety: Jakuba 2:23, Rzymian 4:-1-9, Galatów 5:1-6, Efezjan 2:8
Co ciekawe w innym liście mamy napisane ze uczynki są nam potrzebne:
Jakuba 2:17-28(17): Tak też wiara nie
przejawiająca się w czynach martwa jest sama w sobie. (18): Lecz powie ktoś: Ty masz wiarę, ja zaś mam uczynki. -
Pokaż mi twoją wiarę bez uczynków, a ja z uczynków moich pokażę ci wiarę. (19): Ty wierzysz, że Bóg jest jeden? - Dobrze czynisz; ale demony też wierzą i drżą. (20): A czy chcesz przekonać się, słaby człowiecze,
że wiara bez uczynków jest bezowocna? (21): Czyż praojciec nasz Abraham nie dzięki uczynkom został usprawiedliwiony, złożywszy syna Izaaka na ołtarzu ofiarnym? (22):
Widzisz więc, że wiara współdziała z jego uczynkami i dzięki uczynkom stała się doskonałą. (23): Tak wypełniło się Pismo, które mówi: 'Uwierzył Abraham Bogu i poczytano mu to za sprawiedliwość', i nazwany został przyjacielem Boga. (24): Widzicie więc, że człowiek
dostępuje usprawiedliwienia dzięki uczynkom, a nie przez samą tylko wiarę. (25): Podobnie tak i nierządnica
Rahab czyż nie dzięki uczynkom dostąpiła usprawiedliwienia,
przyjmując zwiadowców a inną drogą ich wyprawiając? (26): Jak bowiem
ciało bez ducha jest martwe, tak też
martwa jest wiara bez uczynków. [Biblia Poznańska, Jk 2]
Teraz ŚJ mogą sie doczepić ze uczynki są potrzebne. No właśnie ale pytanie jest takie: O jakie uczynki tu chodzi?
O takie jak to ŚJ mówią ze trzeba:
- Chodzić do służby
- Do nich na zebrania
- Zgadzać sie z ich naukami
- Byc Świadkiem Jehowy.
Bo jeśli tego nie robisz to jesteś "Martwy Duchowo" nie ważne czy pomagasz innym. Tak mi mówił
ze opuszczam zebrania i nie chodzę do służby to moja wiara jest słaba, a gdy to robiłem była dobra ehh...
Czy tutaj chodzi o takie uczynki? przecież taki "Zenek" który: Ćpa, chla, gra w gry itp robi to po kryjomu gdzie starsi nie widzą i chodzi sobie na zebranka, do służby i powie: O mam świetne uczynki jestem duchowym człowiekiem bo chodzę do Służby i na Zebranka a jak tego nie robisz "To jesteś martwy Duchowo". Czy to są te uczynki potrzebne do zbawienia? chyba nie bo Jakub przytoczył historie REHAB
Cytat: A nierządnica Rachab,
czy nie przez swoje czyny została zbawiona? Przecież udzieliła
schronienia zwiadowcom i uratowała ich, odsyłając inną drogą [Jakuba 2:25]
i tutaj pokazuje o jakie uczynki chodzi.
C.D.N