Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Regulamin forum  (Przeczytany 8284 razy)

Offline mav

  • Ja tu tylko sprzątam
  • Wiadomości: 1 228
  • Polubień: 6993
  • Nie sztuka się godzić, sztuką jest się wcale nie pokłócić.
Regulamin forum
« dnia: 18 Czerwiec, 2018, 08:24 »
Cel istnienia forum sjwp.pl

Forum to powstało w celu popularyzacji wiedzy na temat organizacji Świadków Jehowy (zarządzanej przez Towarzystwo Strażnica – Watchtower Bible and Tract Society), a także pomocy osobom, które miały z tą organizacją do czynienia w jakikolwiek sposób - były lub są jej członkami lub też mają jej członków w swojej rodzinie. Stanowi ono również platformę społecznościową dzięki której byli członkowie tej organizacji mogą wymieniać się swoimi przeżyciami i doświadczeniami. Forum tego używają również osoby działające na rzecz Centrum Edukacji i Obywatelskich Inicjatyw Społecznej - zrzeszenia powołanego w celu organizowania akcji informacyjnych na temat Świadków Jehowy - do umieszczania informacji na temat obecnych i przyszłych inicjatyw. I wreszcie - forum to jest bazą wiedzy na temat Świadków Jehowy - ich historii, doktryn, wytycznych, informacji bieżących i artykułów na ich temat w mediach.

Forum NIE jest natomiast miejscem na kłótnie i wojenki doktrynalne, nachalne głoszenie własnych przemyśleń na tematy biblijne i światopoglądowe, ani platformą rozrywkową dla rozładowania emocji. Jeśli cel Twoich wizyt tutaj nie pokrywa się z celami nakreślonymi powyżej polecamy nie rejestrować się w ogóle - oszczędzisz sobie i nam niemiłych sytuacji.

§ 1. Uczestnictwo w dyskusji
  • Korzystając z forum, tj. dodając posty, wysyłając prywatne wiadomości lub pisząc na Czacie akceptujesz niniejszy regulamin. Prosimy, zapoznaj się z nim dokładnie zanim dołączysz do dyskusji.
  • Poprzez rejestrację na forum i umieszczanie postów, udzielasz Administracji forum bezpłatnej wieczystej zgody na pozostawienie przesłanych postów na forum. Zamieszczone posty stają się integralną częścią forum z której może na prawie cytatu korzystać ogół użytkowników. Użytkownik ma możliwość zmiany treści (edycji) w poście przez 60 minut od momentu jego umieszczenia na forum chyba, że w tym czasie inny użytkownik dodał nowy post w tym samym wątku. Usuwania postów i tematów na forum dokonują Administratorzy i Moderatorzy. Użytkownik po upływie okresu przewidzianego powyżej nie może usunąć swojej wypowiedzi. Każda umieszczona treść może bowiem stanowić pomoc lub wskazówkę dla innych. Co do zasady żądania ich usunięcia będą ignorowane.
  • Dodawane przez ciebie treści muszą być zgodne z Polskim prawem i nie naruszać praw autorskich osób trzecich.
  • Wiedz, że przebywają tutaj ludzie o różnych poglądach i różnej przeszłości (w dużej części osoby, które w przeszłości były Świadkami Jehowy lub są nimi obecnie, ale obecnie nie zgadzają się z naukami Towarzystwa Strażnicy), z którymi często będziesz się nie zgadzał. Masz prawo dyskutować z nimi i z ich poglądami (używając rzeczowych argumentów), ale nie oceniaj ich samych. Nie wolno ci obrażać, drwić lub atakować wierzeń innych.
  • Zauważ, że nie jest możliwe dla obsługi lub właściciela forum sprawdzenie poprawności wiadomości. Nie mamy obowiązku i nie monitorujemy na bieżąco wysłanych wiadomości, tak więc nie jesteśmy odpowiedzialni za zawarte w nich treści. Nie gwarantujemy dokładności, kompletności czy przydatności jakichkolwiek prezentowanych informacji. Wiadomości wyrażają opinię autorów i niekoniecznie opinię tego forum, jego załogi lub właściciela forum. W razie otrzymania zawiadomienia o dodaniu przez Ciebie treści niezgodnych z prawem administracja podejmie niezwłocznie kroki by je usunąć.
  • Nie zamieszczaj treści fałszywych, celowo wprowadzających w błąd, a także wulgarnych, obscenicznych, budzących odrazę, w tym materiałów erotycznych i pornograficznych
  • Nie zamieszczaj żadnych danych osobowych (w tym imienia, nazwiska) innych osób ani ich prywatnej korespondencji, chyba że za wyraźną zgodą tych osób. Nie wolno również zamieszczać zdjęć i nagrań wideo innych osób bez ich zgody przy użyciu forumowej funkcji załączania plików do postu.
  • Jesteś osobiście odpowiedziany/a linki do serwisów zewnętrznych i zgodność zamieszczonych tam treści z prawem. Administracja nie sprawdza automatycznie wszystkich zamieszczanych linków. W razie otrzymania zawiadomienia o bezprawnym charakterze linków zamieszczonych przez Ciebie zostaną one usunięte, a Ty możesz otrzymać ostrzeżenie.
  • Szanuj innych użytkowników i dyskutuj w cywilizowany sposób. Nie prowokuj do kłótni, nie podjudzaj. Pamiętaj, że nie zawsze musisz mieć ostatnie zdanie w dyskusji. Każda wiadomość personalna mająca negatywny wydźwięk będzie usuwana przez administrację w myśl zasady zero tolerancji dla przytyków (lub ataków) personalnych, a za nagminne zamieszczanie takich wiadomości będą przydzielane ostrzeżenia.
  • Nie reklamuj tu żadnych usług, produktów lub serwisów internetowych (chyba, że za pozwoleniem administracji). Dozwolone jest reklamowanie własnej twórczości związanej z tematyką forum.
  • Niniejsze forum jest religijnie neutralne i w takiej atmosferze chcemy je utrzymywać. Jako społeczność nie jesteśmy zwolennikami żadnej konkretnej religii ani grupy wyznaniowej. Dlatego też wszelkie agitowanie religijne, nachalne nakłanianie do zmiany poglądów, wprowadzanie w poczucie winy z powodu tego czy ktoś wierzy czy nie wierzy w Boga, a także tego jak wierzy, jest zabronione. Nie wolno Ci wyśmiewać, szydzić czy swoimi wypowiedziami negatywnie oceniać uczestników dyskusji, którzy mają odmienny światopogląd niż Twój.
  • Zabronione jest zamieszczanie postów i wysyłanie wiadomości prywatnych stanowiących porady medyczne, sprzecznych z aktualnie uznawanym stanem wiedzy medycznej lub zachęcające do podejmowania konkretnych metod leczenia, a w szczególności - reklamujących tzw. medycynę alternatywną.
  • Podobnie nie jest dozwolone propagowanie treści powszechnie uznawanych za teorie spiskowe. Dozwolone jest nawiązywanie do takich tematów, ale jedynie w kontekście rozmów bezpośrednio związanych z celem forum.
  • Dyskusje na tematy światopoglądowe ograniczaj do specjalnie wyznaczonego w tym celu działu na forum. Nie nawiązuj nachalnie do tego typu tematów w wątkach, których temat nie jest z nimi bezpośrednio związany.
  • Nie pisz wiele odpowiedzi jedna pod drugą bez uzasadnienia. Jeśli chcesz coś dodać do swojego postu, użyj przycisku "Modyfikuj". Pisz na temat i w działach przeznaczonych do dyskusji na dany temat.
  • Nie nadużywaj stylów, kolorów czcionki i rozmiarów tekstu. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla dopisków moderatorów.
  • Treści niezgodne z powyższymi wytycznymi będą usuwane przez moderatorów forum.
  • Za łamanie regulaminu są przydzielane ostrzeżenia. Po dwóch ostrzeżeniach użytkownik otrzymuje "moderację", co oznacza, że każdy kolejny post będzie musiał być zaakceptowany przez jednego z moderatorów. Po trzecim ostrzeżeniu użytkownik może zostać zbanowany, przez co traci możliwość korzystania z forum. Ostrzeżenia z czasem wygasają, w zależności od przyczyny ich przydzielenia.
  • Jeśli nie zgadzasz się z decyzją moderatora, napisz o tym w prywatnej wiadomości do administratora forum. Decyzje administratora są ostateczne.

§ 2. Twoje konto na forum
  • Masz możliwość, po rejestracji, wyboru nazwy użytkownika. Nazwa ta będzie wyświetlana obok każdej twojej wiadomości.
  • Jeśli nie napisałeś/aś jeszcze wielu postów istnieje możliwość zmiany nazwy użytkownika. Weź jednak pod uwagę, że z czasem inni użytkownicy forum będą rozpoznawać Ciebie po wybranej nazwie, dlatego po napisaniu więcej niż 25 postów nie zezwalamy na zmianę nazwy z wyłączeniem sytuacji wyjątkowych.
  • Nigdy nie udostępniaj nikomu hasła do twojego konta. Administracja nigdy nie będzie prosić cię o hasło. Wybierz hasło, które trudno będzie zgadnąć innym osobom, by nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Nie zalecamy używanie tego samego hasła, które używasz na innych serwisach, gdyż może ono zostać poznane przez osoby trzecie w razie włamania na te serwisy.
  • Po zarejestrowaniu i zalogowaniu na to forum, będziesz mógł/mogła wypełnić szczegółowe informacje w profilu. Jesteś odpowiedzialny za wprowadzane treści, administracja forum nie weryfikuje ich w żaden sposób. Dane te podlegają zasadom z powyższej sekcji "Informacje ogólne".
  • Z każdą wiadomością jest zapisywany twój adres IP na wypadek, jeśli miał(a)byś zostać zbanowany/a na tym forum lub zaszłaby potrzeba kontaktu z twoim dostawcą Internetu.
  • Korzystając z forum na Twoim komputerze przechowujemy tzw. plik cookie. Może zawierać on następujące informacje:
    • Anonimowy identyfikator, dzięki któremu rozróżniamy Twoje poszczególne wizyty, dla celów statystycznych
    • Po zalogowaniu: identifykator konta i klucz sesji, dzięki któremu nie musisz się logować przy każdej wizycie (o ile podczas logowania wyraziłeś/aś na to zgodę)
  • Nie jest dozwolone używanie wielu kont na raz bez wyraźnej zgody administracji forum. W przypadku wykrycia, że tak robisz, zostaniesz zbanowany z forum.
  • Na twoje życzenie możemy usunąć twoje konto. Dobrze jednak przemyśl tę decyzję, gdyż jest ona nieodwracalna. Jeśli mimo to zdecydujesz się na usunięcie konta, skontaktuj się z administratorem. W terminie do 7 dni twoje konto zostanie usunięte, chyba że w tym czasie poprosisz o anulowanie tej decyzji.
  • Pisząc na forum wyrażasz zgodę, by twoje wiadomości pozostały tutaj nawet po usunięciu twojego konta.

§ 3. Shoutbox
  • Na forum istnieje funkcja czatu, tzw. "Shoutboksu". Służy ona do swobodnej rozmowy pomiędzy użytkownikami poza głównymi wątkami.
  • Korzystanie z czatu regulują te same zasady, co pozostałych części forum.
  • Nie jest dozwolone tzw. "spamowanie", tj. nachalne wysyłanie wielu wiadomości na raz.
  • Osobom nie stosującym się do tych zasad zostanie wyłączona możliwość korzystania z czatu.
  • Pisząc wiadomości na Shoutboksie akceptujesz fakt, że nie są one przechowywane bezterminowo, a jedynie do czasu pojawienia się nowych, które z czasem zastępują te napisane wcześniej.

§ 4. Pozostałe informacje i polityka prywatności
  • Niniejsze forum nie należy do żadnej spółki i jest ono niedochodową inicjatywą prywatną. Za korzystanie z niego nie są pobierane żadne opłaty, nie stosujemy również żadnych zbiórek pieniędzy na pokrycie kosztów działania serwisu.
  • Kontakt z właścicielem forum jest możliwy pod adresem email: admin@sjwp.pl
  • Twoje dane nie są przekazywane żadnym podmiotom zewnętrznym. Używamy jednak w celach statystycznych serwisu Google Analytics, który w sposób anonimowy agreguje informacje na temat wszystkich odwiedzających forum. Jest to standardowa praktyka używana na niemal każdym serwisie internetowym na świecie. Dane te są przechowywane w sposób uniemożliwiający identyfikację i wydobycie informacji na temat konkretnych użytkowników przez administrację forum. W usłudze tej wyłączone są wszystkie funkcje umożliwiające śledzenie poszczególnych użytkowników lub przekazywanie ich danych dalszym podmiotom.
  • Wszystkie dane, które posiadamy na Twój temat są wynikiem Twoich działań na forum (w tym: wysyłania treści, edycji własnego profilu i zmiany ustawień wyświetlania forum) i są używane tylko i wyłącznie w celu umożliwieniu Tobie prowadzenia dyskusji i korzystania z forum. Nie są one używane do profilowania czy jakiegokolwiek innego komercyjnego celu. Nie zbieramy na Twój temat innych danych niż wyżej wymienione i te, które są bezpośrednio widoczne w Twoim profilu na forum.
  • Jeśli zdecydujesz się usunięcie swojego konta administrator zobowiązuje się na usunięcie wszystkich Twoich danych z naszych serwerów, za wyjątkiem: używanych przez Ciebie adresów IP, które są zapisane w logach serwera (a które są z czasem czyszczone), a także nazwy użytkownika wyświetlanej obok zamieszczonych przez Ciebie postów, stanowiącej ich podpis. Jeśli nazwa ta stanowi danę osobową w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych po usunięciu Twojego konta zostanie ona zastąpiona numerem Twojego konta celem rozróżnienia od innych wiadomości.
  • W przypadku znaczących zmian w regulaminie wszyscy użytkownicy zostaną o tym fakcie poinformowani w wiadomości email.
  • W każdej innej sprawie nieuregulowanej w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, RODO (GDPR) oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Dziennik zmian:
20 czerwca 2018: nowa wersja regulaminu
25 marca 2019: zmiana nazwy forum w regulaminie
12 maja 2019: drobna zmiana punktów 1.7 i 1.9
« Ostatnia zmiana: 12 Maj, 2019, 13:02 wysłana przez mav »