Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Zestawienie nowych wyjaśnień  (Przeczytany 1132 razy)

Offline JW

Zestawienie nowych wyjaśnień
« dnia: 21 Kwiecień, 2022, 00:39 »
Zestawienie nowych wyjaśnień

Przez lata na łamach Strażnicy podawano zaktualizowane zrozumienie różnych fragmentów Księgi Ezechiela. Książka Czyste wielbienie Jehowy — nareszcie przywrócone! zawiera kolejne uściślenia. Sprawdź, czy potrafisz odpowiedzieć na poniższe pytania.

Co wyobrażają cztery twarze żywych stworzeń?
wersety: Ezech. 1:4-6, 10; 10:2

Czyste wielbienie: rozdz. 4, ak. 5-14

Wcześniejsze zrozumienie: Każda z czterech twarzy żywych stworzeń, czyli cherubów, wyobraża jeden z czterech głównych przymiotów Jehowy.

Obecne zrozumienie: Chociaż każda z czterech twarzy żywych stworzeń symbolizuje jeden z czterech głównych przymiotów Boga, to brane pod uwagę razem oznaczają wszystkie Jego cechy. Poza tym cztery twarze uświadamiają nam niezrównanie wielką potęgę i chwałę Jehowy.

Uzasadnienie: W Słowie Bożym liczba cztery jest często używana w celu pokazania, że coś obejmuje wszystko, jest kompletne, zupełne. Dlatego kiedy cztery twarze są ukazane razem, chodzi o coś więcej niż cztery konkretne przymioty: o całą zachwycającą osobowość Jehowy. Poza tym były to twarze istot — lwa, byka, orła i człowieka — które odznaczają się dostojeństwem, siłą i potęgą. Jednak te cztery potężne istoty (wyobrażone przez cztery twarze każdego cheruba) zostały ukazane poniżej tronu Jehowy, co podkreśla, że Jehowa jest Najwyższym Władcą, który panuje nad wszystkim.

Kogo wyobraża człowiek z kałamarzem sekretarskim?
werset: Ezech. 9:2

Strażnica: czerwiec 2016, „Pytania czytelników”

Czyste wielbienie: rozdz. 16, ak. 18

Wcześniejsze zrozumienie: Człowiek z kałamarzem sekretarskim wyobraża ostatek pomazańców. Kiedy pomazańcy prowadzą dzieło głoszenia i pozyskiwania uczniów, stawiają symboliczny znak na czołach tych, którzy stają się częścią „wielkiej rzeszy” (Obj. 7:9).

Obecne zrozumienie: Człowiek z kałamarzem sekretarskim wyobraża Jezusa Chrystusa. Będzie on stawiał znak na czołach ludzi należących do wielkiej rzeszy, kiedy podczas „wielkiego ucisku” uzna ich za symboliczne owce (Mat. 24:21).

Uzasadnienie: Jehowa powierzył sądzenie swojemu Synowi (Jana 5:22, 23). Zgodnie z Ewangelią według Mateusza 25:31-33 to właśnie Jezus ostatecznie osądzi, kto należy do „owiec”, a kto do „kóz”.

Czy Ohola i Oholiba wyobrażają katolicyzm i protestantyzm?
wersety: Ezech. 23:1-4

Czyste wielbienie: rozdz. 15, ramka 15A

Wcześniejsze zrozumienie: Starsza siostra — Ohola (Samaria, stolica Izraela) — jest pierwowzorem katolicyzmu; młodsza, Oholiba (Jerozolima, stolica Judy) — protestantyzmu.

Obecne zrozumienie: Te zajmujące się prostytucją siostry nie są pierwowzorami żadnej z części chrześcijaństwa. Ich opis pokazuje raczej, co czuje Jehowa, gdy ktoś, kto wcześniej lojalnie Mu służył, dopuszcza się duchowej prostytucji. Jego odczucia w stosunku do wszystkich fałszywych religii są podobne.

Uzasadnienie: Z Biblii nie wynika, że Ohola i Oholiba są pierwowzorami chrześcijaństwa. Izrael i Juda były kiedyś dla Jehowy niczym wierne żony, ale chrześcijaństwo nigdy nie miało z Nim takiej więzi. Rozdziały 16 i 23 Księgi Ezechiela, w których niewierny lud Boży został porównany do prostytutek, dają nadzieję na to, że z czasem zmieni on swoje postępowanie i znowu zacznie wielbić Boga w czysty sposób. A chrześcijaństwo, będące częścią Babilonu Wielkiego, nie ma takiej perspektywy.

Czy chrześcijaństwo jest odpowiednikiem starożytnej odstępczej Jerozolimy?
Czyste wielbienie: rozdz. 16, ramka 16A

Wcześniejsze zrozumienie: Niewierna Jerozolima jest pierwowzorem chrześcijaństwa. Dlatego zagłada tego miasta zapowiadała to, co czeka chrześcijaństwo.

Obecne zrozumienie: Sytuacja niewiernych Izraelitów w Jerozolimie — panujące tam bałwochwalstwo oraz upadek moralny — rzeczywiście przypomina to, co dzieje się w chrześcijaństwie, ale już nie uważamy, że jest ono odpowiednikiem starożytnej Jerozolimy.

Uzasadnienie: Nie ma biblijnych podstaw, by twierdzić, że w tym wypadku mamy do czynienia z pierwowzorem i jego odpowiednikiem. W przeciwieństwie do mieszkańców starożytnej Jerozolimy wyznawcy religii chrześcijaństwa nigdy nie praktykowali czystego wielbienia. Poza tym Jerozolima w pewnym momencie skorzystała z miłosierdzia Jehowy, natomiast chrześcijaństwo nie ma takiej możliwości.

Jak spełniła się wizja doliny suchych kości?
wersety: Ezech. 37:1-14

Strażnica: marzec 2016, „Pytania czytelników”

Czyste wielbienie: rozdz. 10, ak. 9-14

Wcześniejsze zrozumienie: W roku 1918 prześladowani pomazańcy znaleźli się w niewoli Babilonu Wielkiego — w stanie prawie zupełnej nieaktywności przypominającej śmierć. Ten krótki okres zakończył się w roku 1919, kiedy Jehowa ich ożywił, dzięki czemu mogli znów głosić o Królestwie.

Obecne zrozumienie: Podobny do śmierci stan duchowej niewoli trwał całe wieki. Zaczął się w II wieku n.e. — na długo przed rokiem 1918 — a zakończył w roku 1919. Pokrywa się mniej więcej z trwającym wiele stuleci okresem wzrostu pszenicy i chwastów, o którym mówił Jezus w swojej przypowieści.

Uzasadnienie: Niewola starożytnego Izraela trwała stosunkowo długo — od 740 do 537 roku p.n.e. Proroctwo Ezechiela opisuje kości jako „suche” lub „bardzo suche”, co wskazuje, że ludzie, do których one należały, byli martwi już od dawna. Poza tym ożywienie kości miało być stopniowe i trwać jakiś czas.

Co wyobraża złączenie dwóch lasek?
wersety: Ezech. 37:15-17

Strażnica: lipiec 2016, „Pytania czytelników”

Czyste wielbienie: rozdz. 12, ak. 13, 14 oraz ramka 12A

Wcześniejsze zrozumienie: Po krótkim okresie braku jedności podczas I wojny światowej wierni członkowie ostatka pomazańców znowu się zjednoczyli w roku 1919.

Obecne zrozumienie: To proroctwo podkreśla, że Jehowa zjednoczy swoich sług. Po roku 1919 do pomazańców dołączyła ciągle powiększająca się grupa osób, które mają nadzieję na życie na ziemi. Obie grupy wielbią Jehowę w jedności.

Uzasadnienie: Proroctwo nie opisuje jednej laski, która zostaje podzielona na dwie części, a potem połączona w jedną. Dlatego nie chodzi tu o jedną grupę, która miałaby się podzielić, a potem zjednoczyć. Proroctwo opisuje, jak jednoczą się dwie różne grupy.

Kim jest Gog z Magog?
wersety: Ezech. 38:2, 10-13

Strażnica: 15 maja 2015, „Pytania czytelników”

Czyste wielbienie: rozdz. 17, ak. 3-10

Wcześniejsze zrozumienie: Gog z Magog to prorocze określenie, które odnosi się do Szatana po wyrzuceniu go z nieba.

Obecne zrozumienie: Określenie Gog z Magog odnosi się do koalicji narodów, która zaatakuje lud Boży podczas wielkiego ucisku.

Uzasadnienie: Proroczy opis Goga — to, że będzie dany jako pokarm dla drapieżnych ptaków oraz pogrzebany na ziemi — wskazuje, że nie chodzi o stworzenie duchowe. Co więcej, opis ataku Goga pasuje do opisów ataku narodów na lud Boży zamieszczonych w Księdze Daniela oraz Księdze Objawienia (Dan. 11:40, 44, 45; Obj. 17:14; 19:19).

Czy Ezechiel zobaczył wielką duchową świątynię, którą później opisał apostoł Paweł?
wersety: Ezech. 40:1-5

Czyste wielbienie: rozdz. 13, 14

Wcześniejsze zrozumienie: Świątynia z Księgi Ezechiela to ta sama świątynia, którą później opisał apostoł Paweł.

Obecne zrozumienie: Ezechiel nie zobaczył świątyni duchowej, która zaczęła istnieć w 29 roku n.e. Wizja, którą otrzymał, uwypuklała, że po powrocie wygnańców z niewoli zostanie przywrócony wzorzec czystego wielbienia określony w Prawie Mojżeszowym. Natomiast natchnione wyjaśnienia Pawła dotyczą przede wszystkim tego, czego w latach 29-33 n.e. dokonał Jezus jako Większy Arcykapłan. Opis świątyni Ezechiela nie zawiera wzmianki o arcykapłanie i koncentruje się na duchowym odrodzeniu, które zaczęło się w 1919 roku. Dlatego w elementach świątyni opisanej przez Ezechiela ani w jej wymiarach nie doszukujemy się pierwowzorów. Powinniśmy raczej koncentrować się na tym, czego wizja Ezechiela uczy nas o wymaganiach Jehowy co do czystego wielbienia.

Uzasadnienie: Świątynia widziana przez Ezechiela znacząco różni się od wielkiej świątyni duchowej. Na przykład w wizji Ezechiela wspomniano o wielu ofiarach ze zwierząt, a w świątyni duchowej złożono tylko jedną ofiarę, „raz na zawsze” (Hebr. 9:11, 12). Kiedy setki lat przed przyjściem Chrystusa Ezechiel otrzymał wizję świątyni, nie był to jeszcze wyznaczony przez Jehowę czas na ujawnienie głębokich prawd dotyczących świątyni duchowej.


Offline JW

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 01:40 »
Pozwoliłem sobie dodać post z nowymi wyjaśnieniami. Jak tak spoglądałem na braci i siostry na sali. Głowy w dół i tylko ok ok ok. Zero zmieszania, a może myślenia czemu znowu coś inaczej rozumiemy? Pewnie nie przypadkiem był to i ostatni punkt zebrania jak i całej omawianej książki. To już jest zmęczenie materiału wg mnie. Co by nie było mówione, trzeba przyjąć. Czy nikt tam już nie myśli?


Turbulent_Business

  • Gość
Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 05:55 »
A po co myśleć samemu;)

Oni sie nowymi zrozumieniami szczycą i podniecają. Czy one mają sens to sprawa dwadzieścia-tysiecy-trzecio rzędna. Przecież to jak ck caly czad bada biblię i dochodzi do nowych wniosków to coś cudownego;)


Offline Gremczak

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 07:46 »
Zestawienie nowych wyjaśnień


Co wyobraża złączenie dwóch lasek?
wersety: Ezech. 37:15-17

Strażnica: lipiec 2016, „Pytania czytelników

Czyste wielbienie: rozdz. 12, ak. 13, 14 oraz ramka 12A

Wcześniejsze zrozumienie: Po krótkim okresie braku jedności podczas I wojny światowej wierni członkowie ostatka pomazańców znowu się zjednoczyli w roku 1919.

Obecne zrozumienie: To proroctwo podkreśla, że Jehowa zjednoczy swoich sług. Po roku 1919 do pomazańców dołączyła ciągle powiększająca się grupa osób, które mają nadzieję na życie na ziemi. Obie grupy wielbią Jehowę w jedności.

Uzasadnienie: Proroctwo nie opisuje jednej laski, która zostaje podzielona na dwie części, a potem połączona w jedną. Dlatego nie chodzi tu o jedną grupę, która miałaby się podzielić, a potem zjednoczyć. Proroctwo opisuje, jak jednoczą się dwie różne grupy.



NAJNOWSZE ZROZUMIENIE.
ZŁĄCZENIE DWÓCH LASEK TO LESBIJIZM.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwiecień, 2022, 07:50 wysłana przez Gremczak »


Offline Roszada

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 08:12 »
Część z tych nowych wyjaśnień ma daty wcześniejsze od 2015-2016 r., jak sam podajesz. Więc nihil novi. :D


Offline paragraf4N wg.CK

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 08:40 »
JW-pytasz "czy tam nikt nie myśli " TAK  Jak zaczyna myśleć to odchodzi albo go wykluczają.
Więc nowe światła będą do końca tej organizacji albo nawet jeden dzień dłużej -bo to światło nie ma prędkości światła tylko ciemności
(tylko nie pytajcie o prędkość ciemności bo nie wiem-może ujemną ?)


Offline Gwałcidusza

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 10:29 »
Pozwoliłem sobie dodać post z nowymi wyjaśnieniami. Jak tak spoglądałem na braci i siostry na sali. Głowy w dół i tylko ok ok ok. Zero zmieszania, a może myślenia czemu znowu coś inaczej rozumiemy? Pewnie nie przypadkiem był to i ostatni punkt zebrania jak i całej omawianej książki. To już jest zmęczenie materiału wg mnie. Co by nie było mówione, trzeba przyjąć. Czy nikt tam już nie myśli?
Fajnie że się pojawiłeś na forum. Kolejna normalna osoba.


Offline hashcat

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 13:05 »
Zestawienie nowych wyjaśnień

Czy chrześcijaństwo jest odpowiednikiem starożytnej odstępczej Jerozolimy?
Czyste wielbienie: rozdz. 16, ramka 16A

Wcześniejsze zrozumienie: Niewierna Jerozolima jest pierwowzorem chrześcijaństwa. Dlatego zagłada tego miasta zapowiadała to, co czeka chrześcijaństwo.

Obecne zrozumienie: Sytuacja niewiernych Izraelitów w Jerozolimie — panujące tam bałwochwalstwo oraz upadek moralny — rzeczywiście przypomina to, co dzieje się w chrześcijaństwie, ale już nie uważamy, że jest ono odpowiednikiem starożytnej Jerozolimy.


Tak sobie czytam to wszystko i znowu mi się kojarzy z 1984 to, co oni wyrabiają.

"Szóstego dnia Tygodnia Nienawiści,(...) kiedy zbiorowy orgazm sięgał szczytu, a
powszechna nienawiść do Eurazji przerodziła się w tak zaciekłą furię, że gdyby tłum dostał w swoje ręce owe dwa tysiące eurazjatyckich zbrodniarzy wojennych, których miano powiesić publicznie ostatniego dnia obchodów, to niechybnie rozszarpałby ich na strzępy - dokładnie wówczas ogłoszono naraz, że Oceania wcale nie prowadzi wojny z Eurazją. Nieprzyjacielem Oceanii jest Wschódazja. Eurazja to sprzymierzeniec. (...)
Przemówienie trwało już ze dwadzieścia minut, gdy nagle na trybunę wbiegł
posłaniec i wręczył mówcy kartkę. Ten rozwinął ją i przeczytał, nie przerywając potoku słów. Nie zmieniło się ani jego zachowanie, ani ton głosu, ani też treść tego, co mówił, lecz nagle zaczął wymieniać nazwę innego mocarstwa. Nie padło ani jedno słowo wyjaśnienia, ale tłum i tak w mig pojął wszystko. Oceania prowadzi wojnę ze Wschódazja! W następnej chwili podniósł się rwetes. (...) ze ścian zrywano plakaty, a transparenty darto na strzępy i deptano. (...) Nie minęły dwie, trzy minuty, a było już po wszystkim. (...)
Jeszcze minuta i tłum znów zaczął wznosić dzikie okrzyki. Nienawiść
trwała nadal; zmienił się jedynie jej obiekt.


« Ostatnia zmiana: 21 Kwiecień, 2022, 13:07 wysłana przez hashcat »
"I saw the best minds of my generation destroyed by madness"


Offline JW

Odp: Zestawienie nowych wyjaśnień
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Kwiecień, 2022, 15:28 »
Fajnie że się pojawiłeś na forum. Kolejna normalna osoba.

Dzięki za dobre słowo, ale do normalnej osoby to mi daleko. Niestety mocno mnie zniszczyła psychicznie ta organizacja. To jednak nie wątek na takie tematy.
Pozdrawiam  :)