INNE RELIGIE, WYZNANIA, ATEIZM... > I WSZYSTKIE INNE

Karcenie dzieci - a wychowanie

<< < (31/32) > >>

dziewiatka:
Baju baju będziesz w raju a tu psinco.Jeden z powodów dla którego jestem w separacji z ŚJ to to że w znaczący sposób ograniczyli wpływ biblii na organizację i nauki przez nią głoszone.Wychodzi z tego jakaś korporacja ,której celem jest jak najlepszy wynik ekonomiczny.ponoć tu chodzi o Boga i ludzi? a z zebrań zrobiły się żebrania

Nadaszyniak:
(mtg):
Jeśli naprawdę zależy nam na kontakcie z dzieckiem:
Nie mówić, kiedy ono mówi. Im mniej słów z naszej strony, tym lepiej.
Szukać i proponować rozwiązania przed wysłuchaniem go.
Zastanawiać się, co myślą inni, kiedy patrzą na nasze próby kontaktu z dzieckiem.
Skupiamy uwagę tylko na sobie, dziecku i na tym, co dzieje się między nami.
W dialogu z dziećmi nie wystarczy mówić. Nie warto udawać, że się słucha, jeśli nie chcemy lub nie potrafimy usłyszeć tego, co dziecko ma nam do powiedzenia.
Dzieci pragną być dostrzegane i kochane takimi, jakie są. Do nawiązania kontaktu z dziećmi potrzebna nam umiejętność patrzenia na życie z ich perspektywy. Dzieci potrzebują także naszej uwagi i zainteresowania tym, co czują i czego doświadczają .
Jeśli jako dorośli mamy odwagę zmierzyć się ze swoimi lękami, z przekonaniami i nawykowymi reakcjami, mamy szanse dojrzewać przy dzieciach i w kontakcie z nimi.
Dominacja i przemoc, wymuszanie posłuszeństwa karami, wyciąganiem konsekwencji, manipulowaniem nagrodami, byle osiągnąć wytyczone przez dorosłych cele, wtłaczanie dzieci w obce ich naturze schematy i role, nie będą dla nich drogowskazem w świecie. One potrzebują przede wszystkim umiejętności dialogu i współpracy z innymi, które zresztą intuicyjnie przejawiają od pierwszych chwil życia.
Oczekiwanie od dziecka zrozumienia dla dorosłego i jego przeżyć jest podstawowym błędem w komunikacji. Kierunek przebiegu zrozumienia jest odwrotny: najpierw dziecko musi otrzymać zrozumienie dorosłego. Tylko wtedy może pojąć, co dzieje się w relacji, i zdecydować o współdziałaniu lub nie. Dorosły jest odpowiedzialny za jakość relacji, nie dziecko.
Dziecko potrzebuje spokoju i zaufania otoczenia, w którym poczuje się bezpieczne i ważne dla tych, z którymi przebywa. Musi poczuć się dla bliskich wartością samą w sobie.
Rodzice, którzy byli dziećmi dominujących rodziców, często wpadają w pułapkę i poddają się dominacji swoich dzieci. Wtedy oboje – rodzic i dziecko – doświadczają klęski.

Najlepszym potwierdzeniem tego, że słucham i słyszę, jest powtórzenie tego, co mówi dziecko. Trzeba swoją uwagę kierować na uczucia i potrzeby dziecka, czyli to, czego być może nie potrafi ono jeszcze nazwać, ale co chce w tym momencie wyrazić. Dzieci, które zostały usłyszane, zobaczone zaspokajają się. Trzeba dać dziecku swoją obecność.

Aby dorosły mógł nawiązać kontakt z dzieckiem, musi mieć sam kontakt ze sobą – z własnymi emocjami, potrzebami – a także odwagę, aby je wyrażać i zaspokajać.

Klepsydra:

--- Cytat: dziewiatka w 30 Czerwiec, 2019, 12:08 ---Baju baju będziesz w raju a tu psinco.Jeden z powodów dla którego jestem w separacji z ŚJ to to że w znaczący sposób ograniczyli wpływ biblii na organizację i nauki przez nią głoszone.Wychodzi z tego jakaś korporacja ,której celem jest jak najlepszy wynik ekonomiczny.ponoć tu chodzi o Boga i ludzi? a z zebrań zrobiły się żebrania

--- Koniec cytatu ---
Ja tego nie zauważam.

DeepPinkTool:

--- Cytat: Klepsydra w 30 Czerwiec, 2019, 14:56 ---Ja tego nie zauważam.

--- Koniec cytatu ---

A dlaczego nie zauważasz?
Odpowiedzi udziela poniższy werset:

"Zostawcie ich! To są ślepi przewodnicy ślepych. Lecz jeśli ślepy ślepego prowadzi, obaj w dół wpadną»." [Mt.15:14]

sawaszi:

--- Cytat: DeepPinkTool w 30 Czerwiec, 2019, 18:29 ---A dlaczego nie zauważasz?
Odpowiedzi udziela poniższy werset:

"Zostawcie ich! To są ślepi przewodnicy ślepych. Lecz jeśli ślepy ślepego prowadzi, obaj w dół wpadną»." [Mt.15:14]

--- Koniec cytatu ---


To niestety prawda z praktyki wielu ; "poznacie prawdę - a prawda was wyzwoli"  :)
-lecz każdy swą drogę życiową musi poznać 'własnym sumptem' .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej