Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?  (Przeczytany 13375 razy)

Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Marzec, 2017, 20:37 »
Nazwiska osób rzekomo wybranego „niewolnika” w roku 1919

   Jeżeli, jak ogłoszono w roku 2013, w roku 1919 został wybrany „niewolnik”, to powinniśmy znać nazwiska tych pierwszych spektakularnie wybranych ‘niewolników’. Co mówią o tym publikacje Świadków Jehowy?
Oczywiście w roku 1919 nie podawano żadnego składu osobowego „niewolnika”, bo do roku 1927 był nim C. T. Russell, jak podawaliśmy powyżej.

W roku 1919 wybrano, jak co roku, członków zarządu Towarzystwa Strażnica. Ci ludzie stanowili ówczesne Ciało Kierownicze (termin ten wprowadzono dopiero w roku 1944, patrz Strażnica luty 2017 s. 26), które dziś, od roku 2013, jest identyfikowane z „niewolnikiem”.
Poniżej podajemy nazwiska osób z roku 1918, 1919, 1920 i 1923. A więc są to składy osób sprzed wybrania „niewolnika” i po jego wybraniu w roku 1919.
W roku 1920 zmieniono zasady wyborów do władz Towarzystwa Strażnica, które odtąd miały odbywać się co 3 lata:

„Następnie zmieniona została data samych wyborów; do tej pory wybory odbywały się 3 Stycznia, obecnie zaś będą odbywać się 31 Października. Dzień ten, jest dla nas pamiętnym z powodu przemiany drogiego nam brata K. T. Russell’a. Zatem następne wybory odbędą się 31 października 1923 r.” (Strażnica 01.02 1920 s. 48).

Stan na 1918 – Rutherford (prezes), Anderson (wiceprezes od 1918), Van Amburgh (sekretarz-skarbnik), Macmillan, Spill, Bohnet, Fisher („Świadkowie Jehowy – głosiciele...” s. 68).

Stan na 1919 – Rutherford (prezes), Wise (wiceprezes od 1919), Van Amburgh (sekretarz-skarbnik), Barber, Spill, Anderson, Hudgins, (ang. Strażnica 15.01 1919 s. 6379 [reprint]).

Stan na 1920 – Rutherford (prezes), Wise (wiceprezes), Van Amburgh (sekretarz-skarbnik), Macmillan, Anderson, Hudgins, Fisher (Strażnica 01.02 1920 s. 48).

Stan na 1923 – Rutherford (prezes), Wise (wiceprezes), Van Amburgh (sekretarz-skarbnik), Riemer, Macmillan, Anderson, J. A. Bauerlein (Strażnica 15.12 1923 s. 382).

Widać z tego, że pomimo iż Bóg wybrał pewne osoby na "niewolnika" w roku 1919, to w roku 1920 lub 1923 zostały one przegłosowane na zebraniu statutowym i przestały wchodzić w skład niewolnika.
Czy nie jest to dziwne, że Bóg w roku 1919 wybierał, a człowiek później odrzucał pewne osoby? :-\


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Marzec, 2017, 21:11 »
   Mało tego, niektóre z tych osób były raz wybierane, a później odrzucane (Macmillan, Fisher Spill, Hudgins).
   Oczywiście zmiany osobowe „niewolnika” były też w następnych latach i nie wiązało się to ze śmiercią którejś z osób.
   Ale to nie wszystko.
   W roku 1924 ogłoszono w Strażnicy, że G. H. Fisher (w roku 1920 w składzie zarządu organizacji) „zwalnia się” tymczasowo:

BRAT FISHER TYMCZASOWO ZWALNIA SIĘ
Brooklyn, N. Y., 27-go lutego, 1924
Strażnica Towarzystwo Biblijne i Broszur, Komitet Redakcyjny Strażnicy.
Drodzy Bracia w Chrystusie:
Z górą rok czasu upłynęło jak nie zamieszkuję w Betel, gdyż mój stan fizyczny nie zezwolił mi spełniać obowiązków w służbie, jaka tego wymagała. Rozumiejąc to, iż jest obowiązkiem członków Komitetu Redakcyjnego poświęcać cały czas swój w służbie Pańskiej, a z powodu, że nie jestem w stanie dopisać temu ze względu warunków ode mnie niezależnych, upraszam przeto uprzejmie wycofać moje nazwisko z Komitetu Redakcyjnego tymczasowo, z nadzieją tą, że jeżeli moje stosunki w przyszłości się zmienią będę mógł być z powrotem przywrócony za członka Komitetu. Zapewniam was wszystkich, iż żywię gorącą miłość do was wszystkich jako do drogo umiłowanych braci w Chrystusie, a także łączę wyrazy najlepszych życzeń i zanoszę swe modły za wami, oraz nawzajem proszę o modlitwy.
Wasz brat w Chrystusie, G. H. Fisher” (Strażnica 15.04 1924 s. 128 [ang. 01.04 1924 s. 107]).

   G. H. Fisher nigdy nie wrócił już na swe stanowisko i w spisach urzędników Towarzystwa Strażnica sporządzanych od roku 1926 w Rocznikach nie występuje on w jakiejkolwiek roli. Nigdy też nie podano informacji o jego śmierci.
W kilka lat później skontaktował się on z P. Johnsonem, założycielem grupy epifanistów, a jego długi list opublikowano w ich czasopiśmie.
Patrz http://sztandar-biblijny.pl/tp-txt//040192905_4.html (Teraźniejsza Prawda i Zwiastun Chrystusowej Epifanii Nr 3, maj 1929 s. 48) [zasoby zablokowano].
Inny jego list zamieszczono w roku 1932 (Teraźniejsza Prawda i Zwiastun Chrystusowej Epifanii Nr 6, listopad 1932 s. 96).

   Obecnie część książki pt. Dokonana Tajemnica (1917, 1926) to znaczy komentarz do Księgi Ezechiela (tą część usunięto z ostatniej edycji tej książki z roku 1927), którą on współtworzył, znajduje się na amerykańskiej stronie badaczy Pisma Świętego:
http://mostholyfaith.com/Beta/bible/Finished_Mystery/Ezekiel_Index.asp

   Czy Świadkowie Jehowy o tym wiedzą?


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Marzec, 2017, 20:58 »
Do roku 1950 „niewolnik” był „sługą”

   Owego „niewolnika” nie mogło być w roku 1919 także z innego powodu. Otóż aż do roku 1950 Towarzystwo Strażnica używało terminu „sługa”, a nie niewolnik. Jest to dość istotne.
C. T. Russell, a po nim J. F. Rutherford, doskonale wiedzieli, że określenie „niewolnik” nie dałoby się pogodzić z takimi oto fragmentami z Biblii Świadków Jehowy:

Już nie nazywam was niewolnikami, ponieważ niewolnik nie wie, co czyni jego pan. Ale ja nazwałem was przyjaciółmi, ponieważ oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od mego Ojca.” (J 15:15, Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata 1997).

Nie jesteś już więc niewolnikiem, lecz synem, a jeśli synem, to i dziedzicem za sprawą Boga.” (Gal 4:7, Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata 1997).

   W polskiej literaturze Towarzystwa Strażnica kilka razy zmieniano określenie dotyczące „sługi wiernego i roztropnego”:

   Lata 1879-1950: „sługa wierny i roztropny” (ang. faithful and wise servant); (np. Bogactwo 1936 s. 59; Strażnica Nr 16, 1950 s. 8 [ang. 15.04 1950 s. 119]; por. Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 142).

   Lata 1951-1953: „niewolnik wierny i roztropny” (Strażnica Nr 6, 1951 s. 4 [ang. 15.10 1950 s. 387 – to pierwsza ang. Strażnica, w której pojawia się termin faithful and discreet slave, z którego wyprowadzano różne polskie określenia]; Strażnica Nr 10, 1953 s. 11 [ang. 01.12 1952 s. 732]).

Lata 1954-1955: „niewolnik wierny i dyskretny” (Strażnica Nr 1, 1954 s. 10 [ang. 01.04 1953 s. 215]; Strażnica Nr 4, 1955 s. 11 [ang. 15.12 1953 s. 758]).

   Lata 1955-1956: „niewolnik wierny i roztropny” (Strażnica Nr 18, 1955 s. 10 [ang. 15.06 1954 s. 378]; Strażnica Nr 14, 1956 s. 10 [ang. 01.05 1955 s. 285]).

Lata 1957-1994: „niewolnik wierny i rozumny” (Strażnica Nr 2, 1957 s. 19 [ang. 15.10 1954 s. 638]; Strażnica Nr 5, 1957 s. 16 [ang. 01.03 1956 s. 150]; Strażnica Nr 10, 1994 s. 13).

   Od roku 1994: „niewolnik wierny i roztropny” (Strażnica Nr 13, 1994 s. 11; Chrześcijańskie Pisma Greckie w Przekładzie Nowego Świata).

   Widzimy z powyższego, że polscy Świadkowie Jehowy w trzech okresach swego „niewolnika” zwali „roztropnym”, w jednym czasie „rozumnym” i w jednym „dyskretnym”, a wcześniej określali go „sługą roztropnym”. Te nazwy nie pochodziły z różnych Biblii, lecz z polskiego tłumaczenia angielskiego przekładu Biblii Świadków Jehowy. Ciekawe czemu je tak zmieniano? Czemu powracano do terminów porzucanych? Wprowadzenie w roku 1950 terminu „niewolnik” służyło pewnie temu, aby odróżnić się od całego chrześcijaństwa, które w tekście Mt 24:45 ma słowo „sługa”.


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Marzec, 2017, 19:51 »
Jakie nauki głosił wybrany w roku 1919 „niewolnik”?

   Jeśli wybrany przez Boga „niewolnik” został ustanowiony w roku 1919, aby rozdawał głosicielom „pokarm we właściwym czasie” (Mt 24:45), to zapewne warto sprawdzić czego on w tym czasie nauczał.
   Jeszcze niedawno Towarzystwo Strażnica pisało, że w roku 1918 Jezus oczyścił ich z fałszywych nauk:

W roku 1918 Jezus, »posłaniec przymierza«, przybył do duchowej świątyni Jehowy, by dokonać przeglądu i oczyścić zbór Boży” (Strażnica Nr 5, 2004 s. 14).

   Ale i ta nauka stała się fałszywa, bo w roku 2013 ogłoszono, że to oczyszczanie miało miejsce od roku 1914 i trwało do roku 1919:

„(...) w roku 1914 Jezus rozpoczął inspekcję duchowej świątyni. Przegląd ten i dzieło oczyszczania obejmowały pewien okres – od roku 1914 do początków roku 1919*
*Jest to zrewidowane zrozumienie. Wcześniej sądziliśmy, że inspekcja Jezusa odbyła się w roku 1918” (Strażnica 15.07 2013 s. 11).

   Widać z tego, że Jezus nie oczyścił Świadków Jehowy w roku 1919, skoro nadal do roku 2013 fałszywie nauczali o „oczyszczeniu”. Oczywiście w stosunku do swej nowej nauki.

Z czego rzekomo w roku 1919 zostali oczyszczeni głosiciele Towarzystwa Strażnica?
Nie wiem z czego. :(


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Marzec, 2017, 21:03 »
Czy „niewolnik” został ustanowiony w roku 1919 „niewidzialnie”?

   Towarzystwo Strażnica może wmówić swoim wiernym Świadkom Jehowy, że ustanowienie „niewolnika” w roku 1919 nastąpiło „niewidzialnie”.
   W organizacji tej wiele spektakularnych wydarzeń miało miejsce jakby w tajemnicy i nikt tego nie widział na oczy. Dopiero po czasie to wyliczono. Oto przykłady:

niewidzialny powrót Jezusa w roku 1914;
niewidzialna wojna w niebie w roku 1914 między Jezusem i szatanem;
niewidzialne zmartwychwstanie pomazańców w roku 1918;
niewidzialna inspekcja Jehowy i Jezusa w latach 1914-1919;
niewidzialne królowanie Jezusa rozpoczęte w roku 1914.

Jakie zaś „widzialne” wydarzenia dla roku 1919 wymienia Towarzystwo Strażnica?
Oto te, które wymieniają skorowidze Świadków Jehowy:

Cytuj
1919: propozycja utworzenia Ligi Narodów:...
ponowne wybranie Rutherforda na prezesa Towarzystwa Strażnica:...
Paryska Konferencja Pokojowa:...
Rutherford i jego współpracownicy opuszczają więzienie w Atlancie:...
Rutherford i jego współpracownicy zwolnieni z więzienia za kaucją:...
uchylenie wyroku w sprawie Rutherforda i jego współpracowników i skierowanie jej do ponownego rozpatrzenia:...
podpisanie traktatu wersalskiego:...
pierwsze zgromadzenie w Cedar Point:...
zapowiedź wydawania Złotego Wieku:...
pierwszy numer Złotego Wieku:...
przeniesienie Biura Głównego z powrotem do Brooklynu:...
mianowanie kierowników służby:...
pierwszy numer Biuletynu:...
sprawozdania ze służby wysyłane co tydzień do Towarzystwa Strażnica:...
zbiórki do służby polowej:... (Skorowidz do publikacji Towarzystwa Strażnica 2001-2015 2016 s. 109; Watchtower Library 2015 [Biblioteka Strażnicy 2015] hasło Daty).
   Widzimy, że wśród wielu wydarzeń z roku 1919 Towarzystwo Strażnica nie wymienia wybrania i ustanowienie „niewolnika”. Czyżby do rzekome wydarzenie odbyło się zatem niewidzialnie? Wszystko na to wskazuje.
Przecież „zwolnienia z więzienia za kaucją” nie można identyfikować z wyborem „niewolnika”.

« Ostatnia zmiana: 31 Marzec, 2017, 10:53 wysłana przez Roszada »


Offline ihtis

„Po ustanowieniu w niebie Królestwa Bożego w roku 1914 słudzy Jehowy zostali w kolejnych latach wypróbowani i poddani oczyszczeniu (Malach. 3:1-4). Później, w roku 1919, Jezus ustanowił »niewolnika wiernego i roztropnego«, aby dawał oczyszczonemu ludowi Bożemu duchowy »pokarm we właściwym czasie« (Mat. 24:45-47)” (Strażnica marzec 2016 s. 29).

zaraz, to ma ustanowić w przyszłości? podczas ucisku, czy tylko postawić nad mieniem? Strażnica z 2013 mówi więc tylko o mieniu, ale ni o tym, że niewolnik nie istnieje.


Offline Roszada

„Niewolnik” istnieje od roku 1919

„Kontekst przykładu o niewolniku wiernym i roztropnym pokazuje, że zaczął się on spełniać nie w dniu Pięćdziesiątnicy 33 roku, lecz w obecnym czasie końca” (Strażnica 15.07 2013 s. 21).

   „W roku 1919, gdy nastąpiło duchowe odrodzenie, Jezus wybrał spośród nich wykwalifikowanych namaszczonych braci, żeby działali jako niewolnik wierny i roztropny, i ustanowił ich nad swoją czeladzią” (jw. s. 23).

W roku 1919, trzy lata po śmierci brata Russella, Jezus ustanowił »niewolnika wiernego i roztropnego«” (Strażnica luty 2017 s. 25).

Mienie w wielkim ucisku dostanie

   „Do tej pory rozumieliśmy, że ‘przybycie’, o którym mówi werset 46, dotyczy przyjścia Jezusa w celu skontrolowania duchowego stanu pomazańców w roku 1918, i że ustanowienie niewolnika nad całym mieniem Pana dokonało się w roku 1919 (Malach. 3:1). Niemniej głębsza analiza wskazuje, że powinniśmy zrewidować swoje zrozumienie dotyczące czasu spełniania się pewnych elementów proroctwa Jezusa” (Strażnica 15.07 2013 s. 8).

   „Logiczny jest więc wniosek, że gdy zgodnie z Ewangelią według Mateusza 24:46, 47 Jezus przybywa, by ustanowić niewolnika nad całym swoim mieniem, również chodzi tu o jego przyszłe przybycie podczas wielkiego ucisku” (jw. s. 8).

   „Jezus nie przybył ustanowić wiernego niewolnika nad całym swoim mieniem w roku 1919, ale że zrobi to w trakcie wielkiego ucisku” (jw. s. 8).



Offline Sebastian

mówiąc pół żartem pół serio, to oni musieli strasznie "wagarować" podczas tej kilkuletniej kontroli. :D

na mojej działce zawodowej (podatki księgowość) bardzo istotne jest liczenie dni dozwolonej kontroli (np. podatkowej) która dla przedsiębiorcy wynosi 14 dni. Ale liczy się tylko te dni, w które podatnik jest faktycznie obecny na kontroli. Jak się rozchoruje albo gdzieś wyjedzie to te dni się odlicza od tych czternastu. I tym sposobem "czternastodniowa" kontrola mikroprzedsiębiorcy może trwać nawet i jedenaście miesięcy.

Gdyby tak (pół żartem pół serio) zastosować tę zasadę do inspekcji Jezusa na Brooklynie, to oni musieli "być nieobecni" (czyli uciekać przed Jezusem, ukrywać się przed Jezusem, nie słuchać Jezusa, itd. itp.) przez około 20% czasu trwania kontroli.
Cytat: dziewiatka
Sprawa świadków też się rozwiąże po ogłoszeniu pokoju i bezpieczeństwa przyjdzie nagła zagłada i świadka nie będzie spojrzysz na jego miejsce a tu normalny człowiek
:)


Offline Jozue

Na stronie prawdziweobliczewts.info w artykule o niewolniku znalazłem takie małe zestawienie. Może rozjaśni ono choć trochę temat :)

"Kiedy wszyscy widzą, że król jest nagi, wtedy trudno mu ukryć, że ma poddanych gdzieś."


Offline Roszada

Matematyka piękna, ale niewolnika czy CK tam nie widzę. :(


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Listopad, 2017, 10:41 »
Dziś wstawiono pierwszą część mego artykułu:

Czy „niewolnik wierny i roztropny” Świadków Jehowy zaistniał w roku 1919? (cz. 1)


http://bednarski.apologetyka.info/swiadkowie-jehowy/czy-niewolnik-wierny-i-roztropny-swiadkow-jehowy-zaistnia-w-roku-1919-cz-1,1058.htm

cz.2 za tydzień. :)




Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #43 dnia: 06 Październik, 2018, 10:33 »
Jaka szkoda, że Ewangelia nie podała nazwisk tych niewolników z 1919 roku. :)

A czy w Ewangelii napisano, że niewolnik będzie wymierał i będą go dobierać po roku 1919?


Offline Roszada

Odp: Które proroctwo mówi konkretnie, że niewolnik ma zaistnieć w 1919 r.?
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Październik, 2018, 19:01 »
Tu taki ciekawy tekst

*** w95 15.5 s. 16  ***
W związku z tym książka Przybliżyło się tysiącletnie Królestwo Boże informuje: „Na podstawie doniesień historycznych nie można dokładnie określić, co się działo z klasą ‚niewolnika wiernego i roztropnego’ w ciągu stuleci po śmierci apostołów Pana Jezusa Chrystusa i jak pełniła ona swą służbę. Najwidoczniej jedno pokolenie klasy ‚niewolnika’ karmiło następne (2 Tymoteusza 2:2). Niemniej w drugiej połowie XIX stulecia żyły bogobojne osoby, które miłowały pokarm duchowy z Biblii Świętej i pragnęły się nim posilać (...). Utworzono więc klasy studium Biblii (...) i stopniowo pogłębiano zrozumienie podstawowych prawd z Pisma Świętego. Wśród owych badaczy Biblii znajdowali się szczerzy, bezinteresowni ludzie, którzy chętnie udostępniali bliźnim porcje niezbędnej strawy duchowej. Okazywali się wierni, a tym właśnie miał się cechować ‚niewolnik’ wyznaczony do dawania ‚członkom czeladzi’ potrzebnego im duchowego ‚pokarmu we właściwym czasie’. Byli także roztropni, gdyż dostrzegli, że nastał ów właściwy czas, i potrafili korzystać z najlepszych metod dostarczania owego pokarmu. Dokładali wszelkich starań, by go udostępniać” (wydanie angielskie, strony 344, 345).

A więc był ten niewolnik przed 1919, czy nie było go? :)