DYSKUSJE DOKTRYNALNE > BIBLIA - DYSKUSJE.....

Czy "niewolnik wierny..." wg Biblii to Ciało Kierownicze?

(1/3) > >>

Roszada:
W 2015 roku Towarzystwo pisało.

„W przeszłości w naszych publikacjach często wspominano o pierwowzorach i ich odpowiednikach, ale w ostatnich latach pisze się o tym rzadko. Dlaczego?” (Strażnica 15.03 2015 s. 17).

W długiej odpowiedzi na powyższe pytanie napisano między innymi następująco:

„Człowiek nie potrafi ustalić, które relacje biblijne stanowią zapowiedź przyszłych rzeczy, a które nie. Mądrze zatem kierować się następującą zasadą: kiedy Biblia mówi, że jakaś postać, wydarzenie lub przedmiot wyobraża coś jeszcze, to je za takie uważamy. Jeśli natomiast nie daje ku temu wyraźnych podstaw, powinniśmy być ostrożni w przypisywaniu symbolicznego znaczenia jakiejś osobie lub relacji. (...) Dlatego z tych właśnie względów w ostatnich latach nasze publikacje kierują uwagę nie na prorocze pierwowzory i ich odpowiedniki, lecz na praktyczne lekcje płynące z relacji biblijnych” (Strażnica 15.03 2015 s. 18).

W związku z tym, że w roku 2013 utożsamiono "niewolnika wiernego i roztropnego" z Ciałem Kierowniczym, cisną się pytania:

czy istnieje w Biblii określenie Ciało Kierownicze?
czy CK jest zidentyfikowane w Biblii wprost z niewolnikiem?
czy Biblia mówi, że w 1919 został wybrany niewolnik czyli CK?
czy Biblia mówi, że w 2013 roku niewolnik stanie się tylko Ciałem Kierowniczym?
czy Biblia mówi, że niewolnik ma składać się np. tylko z 7 osób?
czy Biblia mówi, że Apostołowie nie byli niewolnikiem?
czy Apostołowie zostali nazwani Ciałem Kierowniczym?
czy Biblia podaje nazwiska niewolnika?

Uff nazbierało mi się tego... :-\

Pamiętajmy, że Towarzystwo samo uczy, że słowa o niewolniku są przypowieścią, a więc kwalifikują się do pierwszego cytatu:

   „Kiedy Jezus Chrystus odpowiadał na pytanie apostołów dotyczące jego przyszłej obecności i zakończenia systemu rzeczy, podał im przypowieść o »niewolniku wiernym i roztropnym« oraz o »złym niewolniku«” („Wnikliwe poznawanie Pism” 2006 t. 2, s. 198).

Tusia:

--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy istnieje w Biblii określenie Ciało Kierownicze?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy CK jest zidentyfikowane w Biblii wprost z niewolnikiem?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Biblia mówi, że w 1919 został wybrany niewolnik czyli CK?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Biblia mówi, że w 2013 roku niewolnik stanie się tylko Ciałem Kierowniczym?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Biblia mówi, że niewolnik ma składać się np. tylko z 7 osób?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Biblia mówi, że Apostołowie nie byli niewolnikiem?

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Apostołowie zostali nazwani Ciałem Kierowniczym?[/i][/b]

--- Koniec cytatu ---
Nie!


--- Cytat: Roszada w 10 Styczeń, 2017, 10:04 ---czy Biblia podaje nazwiska niewolnika?

--- Koniec cytatu ---
Nie!

zenobia:
Tusiu, co tam biblia ! ' oni to zrozumieli' i koniec . A jak jest z tym zrozumieniem to widzimy.

CEGŁA:
W dziejach 15 rozdziale, na które powołuje się Przecudne Ciało Przekierownicze, że takowe Ciało istniało w I wieku, z kontekstu wyciągnąłem takowy wniosek:

Dzieje 15:1 - (1): Niektórzy przybysze z Judei nauczali braci: Jeżeli się nie poddacie obrzezaniu według zwyczaju Mojżeszowego, nie możecie być zbawieni. [Biblia Tysiąclecia V, Dz 15]
14 rozdział mówi, że Paweł z Barnabasem przebywali w Antiochii, czyli na północy

15:1 - mówi, że przyszli jacyś ludzie z okręgu Judei tam gdzie jest Jerozolima i zaczęli szerzyć herezje, że trzeba się obrzezać by być zbawionym.
15:2 - Paweł i Barnabas kłócą się z miejscowym zborem o tą kwestię.
15:3 - Paweł i Barnabas zostają wysłani do Jerozolimy, gdzie przebywali apostołowie i starsi, żeby rozstrzygnąć tą kwestię. Ale czemu się tam udali?
15:5, 6 - pokazuje, że w samym zborze w Jerozolimie bracia mieli problem z ustaleniem tej kwestii. Jedni byli za obrzezaniem, a drudzy przeciwko. Dlatego "jacyś ludzie" z tego okręgu zawędrowali, aż do Antiochii głosząc konieczność obrzezania.
15:7 - długo debatowali, a PNS mówi, że doszło do wielkiego sporu.
Następnie Paweł ich przekonuje
15:22, 23 - Wtedy apostołowie i starsi wraz z całym zborem uznali za słuszne, by razem z Pawłem i Barnabasem wysłać do Antiochii wybranych spośród siebie mężów: Judasa zwanego Barsabbasem i Sylasa – mężów przodujących wśród braci;

Ustalili wspólnie co trzeba i wysłali Pawła i Barnabasa z powrotem z listami do całego okręgu.


1) wniosek
Moim zdaniem ci w okolicach Judei wliczając w to szczególnie Jerozolimę mieli problem (podkreślają to wersety 15:1, gdzie przyszli pewni ludzie z okolic Judei z takim przesłaniem, oraz 2, 5, 6). Nie na darmo jest napisane, że powstał wielki spór między nimi. Nie wiedzieli jaką decyzję należy podjąć. A Paweł i Barnabas poszli do nich to po prostu wyprostować. Następnie powiadomili innych o tym co postanowili.

Więc "ciało kierownicze chrześcijan I wieku" nie wiedziało co zrobić i dlatego Paweł i Barnabas musieli do nich zajść i rozjaśnić im umysły. Takie to było Ciało Kierownicze.  :P

Dzisiejsze ciało Kierownicze  :)   wchodzi w rolę Pana Jezusa powołując się na apostołów i starszych z I wieku, że niby rzekomo tworzyli grupę zarządzającą.
Po prostu spotkali się raz, bo był problem i na tym koniec, a głową zboru zawsze był Pan Jezus, który kierował głoszeniem dobrej nowiny.

2) wniosek
A słowa Pana Jezusa o niewolniku wiernym to tylko przypowieść i przestroga do czuwania.

Roszada:

--- Cytat: CEGŁA w 10 Styczeń, 2017, 11:55 ---2) wniosek
A słowa Pana Jezusa o niewolniku wiernym to tylko przypowieść i przestroga do czuwania.[/b]

--- Koniec cytatu ---
No właśnie sami to napisali:

   „Kiedy Jezus Chrystus odpowiadał na pytanie apostołów dotyczące jego przyszłej obecności i zakończenia systemu rzeczy, podał im przypowieść o »niewolniku wiernym i roztropnym« oraz o »złym niewolniku«” („Wnikliwe poznawanie Pism” 2006 t. 2, s. 198).

Ale się tego nie trzymają. :(
Skoro literalnie przyjmują to i jeszcze od roku 1919, to przecież znane są nazwiska.
Czy Pan Jezus nie mógł od razu tych nazwisk tam wstawić?

Niech podadzą, sukcesję tego niewolnika od 1919.
Czy jest jakiś problem?
KK podaje sukcesję od I wieku, więc jaki problem pokazać sukcesje niewolnika od 1919 r.?
Niech ludzie wiedzą ilu z tych wybranych niby przez Jezusa z tamtego CK przepadło w wyborach podczas spotkań statutowych Towarzystwa w latach 1919-1971.
Niech wiedzą ilu stało się "niewolnikiem złym" (jak np. Ray Franz  :) )

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej