DYSKUSJE DOKTRYNALNE > BIBLIA - DYSKUSJE.....

Zmartwychwstanie do życia w niebie

<< < (5/5)

Noc_spokojna:
Dalszy ciąg (burza minęła)  ;D.

Strażnica z 15 lipca 2008r., str.27


--- Cytuj ---[1 Koryntian] 11:26 — Jak często śmierć Jezusa ma być upamiętniana i do kiedy? W wersecie tym apostoł Paweł nie sugerował, iż śmierć Jezusa powinno się upamiętniać często. Greckie słowo oddane przez "ilekroć" dosłownie znaczy "ile razy", "jak często", "za każdym razem, kiedy". Apostoł chciał zatem powiedzieć, że pomazańcy ‛obwieszczają śmierć Pana’ za każdym razem, gdy co roku w dniu 14 Nisan spożywają emblematy podawane na Pamiątce. Czynią to, "aż on przybędzie", czyli aż ich przyjmie przez wskrzeszenie do życia w niebiosach (1 Tes. 4:14-17).
--- Koniec cytatu ---

Czynią to "aż on przybędzie"... no to w końcu przybył, i zmartwychwstanie odbywa się od 1918r., czy nadal czekają...

Roszada:

--- Cytat: Gorszyciel w 21 Lipiec, 2016, 14:57 ---Wyobraziłem sobie pomazańca ŚJ stojącego u bram niebios w 1875 r. i już ma wchodzić, a tu kartka na bramie: Proszę się zgłosić za trzy lata.
 ;D

--- Koniec cytatu ---
To jest humor miesiąca. ;D

I jego pytanie dalsze: "to po coście mnie wskrzesili 3 lata wcześniej i gdzie ja teraz mam się podziać"  :(

Gorszyciel:

--- Cytat: Noc_spokojna w 21 Lipiec, 2016, 18:08 ---Dalszy ciąg (burza minęła)  ;D.

Strażnica z 15 lipca 2008r., str.27

Czynią to "aż on przybędzie"... no to w końcu przybył, i zmartwychwstanie odbywa się od 1918r., czy nadal czekają...

--- Koniec cytatu ---

Haha! Dobre pytanie. A co do przybycia piszą tak:

KIEDY JEZUS PRZYBYWA, CZYLI PRZYCHODZI?
14 Czy dalsza analiza proroctwa Jezusa ujawnia, że powinniśmy zrewidować nasze zrozumienie dotyczące czasu rozgrywania się innych ważnych wydarzeń? W znalezieniu odpowiedzi pomoże nam samo to proroctwo. Przyjrzyjmy mu się bliżej.
15 W części proroctwa zanotowanej w Ewangelii według Mateusza od 24:29 do 25:46 Jezus skupił się przede wszystkim na wydarzeniach rozgrywających się podczas obecnych dni ostatnich i nadciągającego wielkiego ucisku. We fragmencie tym ośmiokrotnie wspomniał o swoim ‛przyjściu’, inaczej mówiąc, ‛przybyciu’. Na temat wielkiego ucisku powiedział: „Ujrzą Syna Człowieczego przychodzącego na obłokach”. „Nie wiecie, którego dnia wasz Pan przyjdzie”. „Syn Człowieczy przyjdzie o godzinie, której się nie domyślacie”. A w przypowieści o owcach i kozach dodał: „Syn Człowieczy przybędzie w swojej chwale” (Mat. 24:30, 42, 44; 25:31). Każda z tych czterech wzmianek odnosi się do przyszłego przybycia Chrystusa w charakterze Sędziego. Gdzie w proroctwie Jezusa znajdują się pozostałe cztery wzmianki?
16 O niewolniku wiernym i roztropnym Jezus powiedział: „Szczęśliwy ów niewolnik, jeśli jego pan, przybywszy, zastanie go tak czyniącego!”. W przypowieści o dziewicach rzekł: „Gdy one poszły kupić [oliwę], oblubieniec przybył”. Z kolei w przypowieści o talentach wspomniał: „Po długim czasie pan tych niewolników przyszedł”. W tej samej przypowieści ów pan mówi: „Przybywszy, odebrałbym z odsetkami to, co moje” (Mat. 24:46; 25:10, 19, 27). Do jakiego czasu odnoszą się te cztery wzmianki o przyjściu Jezusa?
17 W przeszłości na łamach naszych publikacji wyrażaliśmy pogląd, że te cztery ostatnie wzmianki odnoszą się do przybycia (przyjścia) Jezusa w roku 1918. Weźmy pod uwagę na przykład jego wypowiedź dotyczącą „niewolnika wiernego i roztropnego” (odczytaj Mateusza 24:45-47). Do tej pory rozumieliśmy, że ‛przybycie’, o którym mówi werset 46, dotyczy przyjścia Jezusa w celu skontrolowania duchowego stanu pomazańców w roku 1918, i że ustanowienie niewolnika nad całym mieniem Pana dokonało się w roku 1919 (Malach. 3:1). Niemniej głębsza analiza wskazuje, że powinniśmy zrewidować swoje zrozumienie dotyczące czasu spełniania się pewnych elementów proroctwa Jezusa. Dlaczego?
18 W wersetach poprzedzających wypowiedź z Ewangelii według Mateusza 24:46 wszystkie wzmianki o przyjściu Jezusa odnoszą się do czasu, gdy przybędzie on ogłosić i wykonać wyrok sądowy w trakcie wielkiego ucisku (Mat. 24:30, 42, 44). Ponadto, jak wyjaśniliśmy w akapicie 12, ‛przybycie’ Jezusa, o którym mowa w Ewangelii według Mateusza 25:31, dotyczy tego samego przyszłego czasu sądu. Logiczny jest więc wniosek, że gdy zgodnie z Ewangelią według Mateusza 24:46, 47 Jezus przybywa, by ustanowić niewolnika nad całym swoim mieniem, również chodzi tu o jego przyszłe przybycie, podczas wielkiego ucisku. A zatem całościowe rozpatrzenie proroctwa Jezusa wyraźnie wskazuje, że osiem powyższych wzmianek o jego przyjściu dotyczy przyszłego sądu w wielkim ucisku.
(w13 15.7 ss. 7-8)

Więc jakby te wypowiedzi połączyć to nadal czekają na zmartwychwstanie :o

Roszada:

--- Cytuj ---Do tej pory rozumieliśmy, że ‛przybycie’, o którym mówi werset 46, dotyczy przyjścia Jezusa w celu skontrolowania duchowego stanu pomazańców w roku 1918, i że ustanowienie niewolnika nad całym mieniem Pana dokonało się w roku 1919 (Malach. 3:1). Niemniej głębsza analiza wskazuje, że powinniśmy zrewidować swoje zrozumienie dotyczące czasu spełniania się pewnych elementów proroctwa Jezusa. Dlaczego?
--- Koniec cytatu ---

A to są najważniejsze ich słowa, do czasu kolejnej korekty. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej