Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: 1907 - Przymierza i podziały doktrynalne  (Przeczytany 855 razy)

Offline Roszada

1907 - Przymierza i podziały doktrynalne
« dnia: 27 Lipiec, 2015, 11:09 »
Skorowidz ŚJ podaje:

*** dx86-13 Kształtowanie się wierzeń ***
1907: przymierza: jv 630

*** jv rozdz. 28 s. 630 ak. 1-3 Próby i odsiew wewnątrz organizacji ***
Już w roku 1880 publikacje Towarzystwa Strażnica omawiały różne szczegóły związane z przymierzem Abrahamowym, przymierzem Prawa i nowym przymierzem. Chrześcijaństwo zapomniało o Bożej obietnicy, że za pośrednictwem potomstwa Abrahama z pewnością zjednają sobie błogosławieństwo wszystkie rodziny na ziemi (1 Mojż. 22:18). Ale brat Russell był mocno zainteresowany ustaleniem, w jaki sposób Bóg tego dokona. Sądził, że wskazówki na temat urzeczywistnienia się tego proroctwa w związku z nowym przymierzem znalazł w biblijnym opisie żydowskiego Dnia Przebłagania. Kiedy w roku 1907 znowu omówiono wspomniane przymierza i szczególnie podkreślono rolę współdziedziców Chrystusa w zlewaniu na ludzkość błogosławieństw przepowiedzianych w przymierzu Abrahamowym, niektórzy Badacze Pisma Świętego podnieśli ostry sprzeciw.
Zrozumienie tych spraw było wówczas utrudnione. Badacze Pisma Świętego nie pojmowali jeszcze dokładnie, jaką rolę w zamierzeniu Bożym odgrywa cielesny Izrael. Problem ten pozostawał otwarty, dopóki nie stało się oczywiste, że Żydzi jako naród nie są zainteresowani tym, by Bóg się nimi posługiwał w spełnianiu Jego proroczego słowa. Innym utrudnieniem było to, iż Badacze Pisma Świętego nie potrafili poprawnie ustalić tożsamości „wielkiej rzeszy” z Księgi Objawienia 7:9, 10. Kwestia ta ciągle była niejasna, dopóki owo proroctwo nie zaczęło się spełniać i nie wyłoniła się wielka rzesza. Osoby ostro krytykujące brata Russella także nie rozumiały tych spraw.
Niemniej pewne jednostki podające się za chrześcijańskich braci fałszywie zarzuciły Strażnicy, jakoby zaprzeczała, iż Jezus jest Pośrednikiem między Bogiem a ludźmi, i odtrącała naukę o okupie oraz o konieczności przebłagania za grzechy. Wszystkie te twierdzenia były nieprawdziwe. Ale niektórzy oskarżyciele cieszyli się poważaniem i pociągnęli za sobą zwolenników. Być może mieli rację co do pewnych szczegółów, których nauczali w związku z nowym przymierzem, czy jednak Pan błogosławił ich poczynaniom? Przez jakiś czas niektórzy organizowali zebrania, ale potem ich grupy się rozpadły.





Offline Roszada

Odp: 1907 - Przymierza i podziały doktrynalne
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipiec, 2015, 11:11 »
*** jv rozdz. 28 s. 630 ak. 4 Próby i odsiew wewnątrz organizacji ***
Ostatecznie w latach trzydziestych zniknęły główne przyczyny niepełnego zrozumienia kwestii przymierzy, a na łamach Strażnicy i pokrewnych publikacji ukazały się sprostowania".

*** jv rozdz. 28 s. 630 ***
*Usprawiedliwienie, tom II, ss. 258 i 259 oraz 268 i 269; Strażnica (wyd. pol.) z 1 czerwca 1934 roku, ss. 163-171, z 15 czerwca 1934 roku, ss. 179-187 oraz z 1 października 1935 roku, ss. 291-301.


Offline M

Odp: 1907 - Przymierza i podziały doktrynalne
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipiec, 2015, 13:45 »
Niemniej pewne jednostki podające się za chrześcijańskich braci fałszywie zarzuciły Strażnicy, jakoby zaprzeczała, iż Jezus jest Pośrednikiem między Bogiem a ludźmi, i odtrącała naukę o okupie oraz o konieczności przebłagania za grzechy. Wszystkie te twierdzenia były nieprawdziwe.

To fakt, wtedy nauczali, że Jezus jest Pośrednikiem między Bogiem a ludźmi. Ale ironicznym jest fakt, że dzisiaj już tego nie nauczają (patrz: "Dla kogo Chrystus jest Pośrednikiem", it-2 s.428).


Offline Roszada

Odp: 1907 - Przymierza i podziały doktrynalne
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipiec, 2015, 13:50 »
Plątanina że hej. :-\