Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Czy interpretacja Ez 9 wg Towarzystwa Strażnica jest "babilońska"?  (Przeczytany 1057 razy)

Offline Roszada

W czerwcu 2016 zaświeciło "nowe światło" co do męża z kałamarzem z Ez 9:

"Kogo wyobrażają człowiek z kałamarzem sekretarskim i sześciu uzbrojonych mężczyzn z 9 rozdziału Księgi Ezechiela?
Przedstawiają oni niebiańskie wojsko, które było zaangażowane w zniszczenie Jerozolimy i które wykona wyrok na szatańskim świecie. W nowożytnym spełnieniu człowiek z kałamarzem wyobraża Jezusa Chrystusa, który robi znak na czołach osób mających ocaleć (w16.06 ss. 16, 17)" (Strażnica grudzień 2016 s. 30).

Przypomnijmy, że do czerwca 2016 uczono, że znaczenie ludzi przez ostatek odbywa się już od wielu lat, a nie że będzie to Jezus z aniołami i na dodatek w przyszłości

W przeszłości wyjaśnialiśmy, że we współczesnym spełnieniu tej wizji człowiek z kałamarzem sekretarskim symbolizuje ostatek chrześcijan namaszczonych duchem. Uważaliśmy, że osoby, które reagują pozytywnie na dobrą nowinę, już teraz otrzymują znak umożliwiający ocalenie. Jednak ostatnio stało się oczywiste, że musimy skorygować to wyjaśnienie. Jak wynika z Ewangelii według Mateusza 25:31-33, to Jezus osądza ludzi. Ostatecznego sądu dokona w czasie wielkiego ucisku, kiedy oddzieli owce od kóz, czyli osoby mające ocaleć od przeznaczonych na zagładę” (Strażnica czerwiec 2016 s. 16).

Towarzystwo Strażnica nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ta interpretacja jest bliska katolickiej i protestanckiej wykładni.
Nie pierwszy raz Towarzystwo zbliża się do interpretacji ogólnochrześcijańskiej. :)

Tak było już z dzieleniem na owce i kozły, które w roku 1995 przeniesiono na przyszłość, choć przez lata twierdzono, że to ma miejsce już od roku 1914:

Długo uważaliśmy, że przypowieść ta opisuje, jak Jezus w roku 1914 zasiada na tronie królewskim i od tej pory sądzi ludzi – osobom przypominającym owce udostępnia życie wieczne, a symboliczne kozy skazuje na wiecznotrwałą śmierć. Jednakże ponowne przeanalizowanie tej przypowieści pozwala lepiej pojąć, do jakiego czasu się ona odnosi i co oznacza” (Strażnica Nr 20, 1995 s. 19).

Jak widać, rozważana przypowieść odnosi się do przyszłości – gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale. Wtedy zasiądzie, by nad żyjącymi wówczas ludźmi dokonać sądu. (...) Takie zrozumienie przypowieści o owcach i kozach wskazuje, że osądzenie obu grup jest sprawą przyszłości. Nastąpi po wybuchu »ucisku« wspomnianego w Ewangelii według Mateusza 24:29, 30 oraz po tym, jak Syn Człowieczy »przyjdzie w chwale«...” (Strażnica Nr 20, 1995 s. 22-23).

Tak więc widać, że czasem Towarzystwo praktykuje to, o czym pisał Ray Franz, to znaczy ssanie mleka z piersi babilońskiej. ;)


Offline tomek_s

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 2 109
  • Polubień: 2041
  • Nigdy nie byłem ŚJ.... KRK
Odp: Czy interpretacja Ez 9 wg Towarzystwa Strażnica jest "babilońska"?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpień, 2016, 21:41 »
"Spowiedź" już mają i tajemnicę spowiedzi... i duchownych... czyli coś sie dzieje.

Babilon nie taki zły jak go lekturze " Wspaniały finał..." opisują.

Skoro skargi "prześladowanych" głosicieli do ONZ promują w strażnicach... Odwilż?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpień, 2016, 21:48 wysłana przez tomek_s »
„Lecz powiadam wam: Wielu przyjdzie ze Wschodu i Zachodu i zasiądą do stołu z Abrahamem, Izaakiem i Jakubem w królestwie niebieskim” (Mt 8:11),


Offline Roszada

Odp: Czy interpretacja Ez 9 wg Towarzystwa Strażnica jest "babilońska"?
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpień, 2016, 21:23 »
Dla mnie wprowadzenie nauki o palu było nauką babilońską. ;D

   „Ponadto wykonał i umieścił w świątyni Jehowy rzeźbiony wizerunek świętego pala. (...) Święte pale mogły przedstawiać pierwiastek żeński, a święte słupy najwyraźniej stanowiły symbole falliczne” („Proroctwo Izajasza światłem dla całej ludzkości” 2001 t. II s. 266);

   „‘Aszery’ (‘święte słupy’, NW) były prawdopodobnie symbolami fallicznymi. Odgrywały rolę w rażąco niemoralnych orgiach (1 Królewska 14:22-24)” (Strażnica Nr 6, 1997 s. 29).


Offline Roszada

Odp: Czy interpretacja Ez 9 wg Towarzystwa Strażnica jest "babilońska"?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Wrzesień, 2016, 19:25 »
Właściwie, to która nauka Towarzystwa nie jest babilońska?

Przecież np. Trójcę zwalczali wcześniej od ŚJ i zwalczają nadal różni antytrynitarze, np. Bracia Polscy w XVI-XVII wieku, aż po dzisiejszych unitarian, a ich ŚJ zaliczają do Babilonu Wielkiego.
Argumenty od nich czerpali. No to są wtedy babilońskie one, czy nie? :)