N. Barbour argumentował następująco:
„Jubileuszowe cykle dowodzą, że początek »czasów restytucji wszystkich rzeczy« nastąpił wraz z początkiem obecnego roku żydowskiego, rozpoczynającego się 6 kwietnia 1875 roku: I tak wygasają »czasy pogan«: do ok. 606, dodajmy rok 1874 A.D.; który to rok żydowski zakończył się 5 kwietnia; i 40 lat później, a więc mamy pełny okres; 606, 1874 i 40, to jest 2520” (Zwiastun Poranka październik 1875 s. 76 – The jubilee cycles prove that the beginning of the “ times of restitution of all things,” was due with ihe beginning of this present Jew- ishyear commencing Apr. 6th 1875: And “the times of the Gentiles,” expire thus: To b. c. 606, add 1874 A. D.; which Jewish year ended with Apr. 5th; and 40 years morę and.we have the fuli period, thus; 606, 1874, and 40, make 2520.).
Widzimy zatem, że początkowo ważniejsze było dodawanie roku 1874 i 40 lat by otrzymać rok 1914. Rok 1914 początkowo niezwykle rzadko pojawiał się w czasopiśmie N. Barboura, będąc najczęściej wynikiem dodawania roku powrotu Chrystusa (1874) i okresu żniwa (40 lat). Widziano tu analogię do roku 30 (objawienie się Jezusa podczas chrztu), okresu 40 lat i zburzenia Jerozolimy w roku 70.