. Wersety nie są chronologiczne. Z innej ewangelii ja i nie tylko ja wnioskuje się, że Judasz wyszedł po spożyciu Paschy, a nie po ustanowieniu Przymierza.
Ewangeia Łukasza 22
(17): I wziąwszy kielich, i podziękowawszy, rzekł: Weźcie go i rozdzielcie między sobą;
(18): powiadam wam bowiem, iż odtąd nie będę pił z owocu winorośli, aż przyjdzie Królestwo Boże.
(19): I wziąwszy chleb, i podziękowawszy, łamał i dawał im, mówiąc: To jest ciało moje, które się za was daje; to czyńcie na pamiątkę moją.
(20): Podobnie i kielich, gdy było po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich, to nowe przymierze we krwi mojej, która się za was wylewa.
(21): Lecz oto ręka tego, który mnie wydaje, jest ze mną przy stole.
(22): Wprawdzie Syn Człowieczy odchodzi, jak było postanowione, ale biada temu człowiekowi, który go wydaje.
(23): A oni zaczęli wypytywać jeden drugiego, który z nich miałby to uczynić.
(24): Powstał też spór między nimi o to, kto z nich ma uchodzić za największego.
(25): On zaś rzekł do nich: Królowie narodów panują nad nimi, a władcy ich są nazywani dobroczyńcami. [Biblia Warszawska, Łk 22]
W której ewangelii wersety nie są chronologiczne?
W Łukasza wydają się być ułożone chronologicznie.
Wyraźnie widać, że Judasz również przyjmuje "symbole", ba nawet więcej, nie wychodzi z wieczerzy.
Uczniowie się wypytują między sobą który z nich miał by go niby sypnąć.