Ani Barbour, ani Russell, ani nawet ich przyjaciel Keith, nie byli wynalazcami "niewidzialnego powrotu" Jezusa. Oni nawet nie wiedzieli, że ponad 45 lat wcześniej wynalazł to kto inny.
C. O. Jonsson w swoim nowszym wydaniu angielskiej książki wymienia inne osoby, spoza zasięgu N. Barboura i C. T. Russella, które uczyły o „niewidzialnej obecności” Chrystusa. W roku 1828 naukę tę głosił Henry Drummond z Londynu a później inni:
„W ten sposób Keith znalazł greckie słowo parousia, zwykle tłumaczone jako »przyjście«, tłumaczone tutaj jako »obecność«.*
*Ten pomysł powrotu Chrystusa został pierwotnie przedstawiony około 1828 roku przez bankiera i komentatora proroctw w Londynie, Henry'ego Drummonda. Wkrótce stał się on bardzo popularny wśród komentatorów proroctw przez resztę stulecia, zwłaszcza wśród darbystów, którzy uczynili wiele dla popularyzacji tej idei. Wiele mówiono o niej w wiodących millenaryjnych czasopismach, w Anglii w Quarterly Journal of Prophecy (1849-1873) i The Rainbow (1864-1887), a w Stanach Zjednoczonych w Prophetic Times (1863-1881). Redaktorem naczelnym ostatniego wymienionego pisma (który był szeroko czytany również w kręgach adwentystów, w tym C. T. Russella i jego współpracowników) był znany luterański minister Joseph A. Seiss. Badanie pochodzenia i rozpowszechniania idei »niewidzialnej obecności« opisane jest w magazynie The Christian Quest (Christian Renewal Ministries, San Jose, CA), Vol. 1:2, 1988, s. 37–59, i Vol. 2:1, 1989, s. 47–58” (The Gentile Times Reconsidered C. O. Jonsson, Atlanta 2004, s. 46 – Keith thus found the Greek word parousia, usually translated “coming,” here translated as “presence”.* *This idea of Christ’s return was originally presented in about 1828 by a banker and expositor of the prophecies in London, Henry Drummond. It soon became very popular among the expositors of the prophecies during the rest of the century, especially among the Darbyists, who did much to popularize the idea. It was much discussed in the leading millenarian periodicals, in England in the Quarterly Journal of Prophecy (1849–1873) and The Rainbow (1864–1887), and in the United States in the Prophetic Times (1863–1881). The chief editor of the last mentioned paper (which was widely read also in Adventist circles, including that of C. T. Russell and his associates) was the well-known Lutheran minister Joseph A. Seiss.—An examination of the origin and dispersion of the “invisible presence” idea is found in The Christian Quest magazine (Christian Renewal Ministries, San Jose, CA), Vol. 1:2, 1988, pp. 37–59, and Vol. 2:1, 1989, pp. 47–58).
http://kristenfrihet.se/english/gtr4/contents.htmTowarzystwo Strażnica do dziś o tym nie napisało.