Świadkowie Jehowy - forum dyskusyjne
DYSKUSJE DOKTRYNALNE => BIBLIA - DYSKUSJE..... => Wątek zaczęty przez: Roszada w 09 Grudzień, 2017, 20:11
-
Prawie całe chrześcijaństwo naucza, że kościoły wymienione w Ap 2-3, te 7 kościołów, to rzeczywiste kościoły w I wieku, a napomnienia do nich kierowane są uniwersalnymi przez wszystkie wieki.
Natomiast wiele sekt wyznacza jakieś dziwne okresy dla poszczególnych kościołów.
Najczęściej ostatni kościół to oczywiście dziś istniejący i ten jedyny właściwy ze swoim przywódcą.
Towarzystwo Strażnica miało w swej historii 3 wykładnie.
Przykładowo kościół w Filadelfii z Ap3:7 (przedostatni)
1. "Kościołowi z okresu Filadelfijskiego (1518 do 1874) powiedziano:..." (Dokonana Tajemnica 1925 [ang. 1917, 1927] s. 58).
2. „Teksty biblijne, a także i fakty silnie podtrzymują wniosek, że Filadelfski okres kościoła rozpoczął się około roku 1874, a zakończył się około roku 1918, i że Laodyceński okres rozpoczął się około roku 1919, który trwa nadal” (Strażnica 01.12 1928 s. 355).
3. *** w12 15.4 s. 29 ***
Siedem zborów wyobraża namaszczonych chrześcijan po roku 1914, a udzielone rady w zasadzie dotyczą wszystkich zborów ludu Bożego na ziemi.
-
3. *** w12 15.4 s. 29 ***
Siedem zborów wyobraża namaszczonych chrześcijan po roku 1914, a udzielone rady w zasadzie dotyczą wszystkich zborów ludu Bożego na ziemi.
nawet w tak krótkim zdaniu ŚJ zaprzeczają sami sobie bo większość zborów ŚJ nie ma ani jednego pomazańca. Wystarczy porównać liczbę wszystkich zborów w Polsce (ponad tysiąc) z liczbą pomazańców (kilkudziesięciu).
-
nawet w tak krótkim zdaniu ŚJ zaprzeczają sami sobie bo większość zborów ŚJ nie ma ani jednego pomazańca. Wystarczy porównać liczbę wszystkich zborów w Polsce (ponad tysiąc) z liczbą pomazańców (kilkudziesięciu).
Wynika z tego, że te 2 rozdziały Ap już dziś nie dotyczą ŚJ. Można je wykreślić z ich kanonu. :)
-
Opinia o 7 listach do 7 kościołów:
„Wszystkie siedem listów stanowi jeden list okrężny (por. [Ap] 1, 4 oraz formułę końcową każdego: »co mówi Duch do kościołów«). Całość ta stanowi niejako odpowiedź Bożą na troskę pasterską Apostoła, troskę, którą na skutek przymusowego oddalenia od swej trzody mógł tylko wypowiedzieć Bogu na modlitwie” (Apokalipsa Świętego Jana Wstęp –Przekład z Oryginału – Komentarz o. A. Jankowski OSB, Poznań 1959 s. 297).
-
No oczywiście dla adwentystów okres 7-go kościoła w Laodycei zaczął się w roku 1844. :)
Natomiast ten pierwszy kościół w Efezie to lata 31-100.
Pozostałe w środku między pierwszy i ostatnim.
Tak jak pisałem w pierwszym poście, dostosowują do siebie jak chcą.
-
Okazuje się,że adwentyści, tak jak ŚJ, też zmieniali okresy kościołów.
Mam ich komentarz do Ap z lat 40. XX i współczesny i też mechlali. :)
-
Ciekawe, że okres Laodycejski zmieniał się w początkach aż 3 razy:
trwał do 1914
trwał do 1918
miał trwać do śmierci ostatniego pomazańca
Początek jego to 1874.
-
Siedem koncepcji Towarzystwa Strażnica co do kościoła z Laodycei, jako okresu czy epoki.
Laodycea
1. Od 1798 r. do chwili udzielenia ludziom nagrody i kary
2. Od 1874 do 1914 r.
3. Od 1874 do 1918 r.
4. Od 1874 r. do śmierci ostatniego namaszczonego.
5. Od 1919 r. i „trwa nadal”.
6. Od 1879 r. do dziś.
7. Od 1914 r. do dziś.
Wszystko to w szczegółach opisuje w powstającym artykule:
Siedem kościołów z Apokalipsy 2-3 w różnych interpretacjach Towarzystwa Strażnica i Adwentystów Dnia Siódmego
-
Dziś wstawiono mój artykuł:
Siedem kościołów z Apokalipsy 2-3 w różnych interpretacjach Towarzystwa Strażnica i Adwentystów Dnia Siódmego
http://bednarski.apologetyka.info/swiadkowie-jehowy/siedem-koscioow-z-apokalipsy-2-3-w-roznych-interpretacjach-towarzystwa-straznica-i-adwentystow-dnia-siodmego,1099.htm