Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .  (Przeczytany 19327 razy)

Offline sawaszi

Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« dnia: 18 Luty, 2018, 00:14 »
Paweł (apostoł 13nasty) napisał że Bóg "nie ma względu na osobę - ale każdy jest mu miły, który wykonuje Jego wole" .
Co myślicie na taki temat .
Proszę o merytoryczne wypowiedzi poparte Bibliom (Pismem Świętym) .
Zachęcam do dyskusji - wszystkich .


Offline UMEN

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Luty, 2018, 00:41 »
Są to słowa Piotra (Dz.A. 10:34 - pisał Łukasz). Dobrze oddaje ten fragment PŚ Starego i Nowego Przymierza: "Naprawdę, zaczynam rozumieć, że Bóg nie traktuje jednych lepiej niż innych, lecz w każdym narodzie miły mu jest ten, kto Go szanuje i postępuje sprawiedliwie".


Offline Technolog

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Luty, 2018, 07:34 »
Jak ma być poparte Biblią to ja podam tyle:
- wobec Boga wszyscy ludzie są równi
- Bóg nie jest stronniczy
- nikogo nie faworyzuje
- nie patrzy powierzchownie
- nie jest kimś, kto jednych traktuje lepiej niż innych
- u Boga nie ma różnic w traktowaniu ludzi
- nie gardzi żadnym człowiekiem
- jednakowo traktuje wszystkich ludzi.

Źródła:
Cytuj
Współczesny Przekład (1991)
Dz 10:34-35 wsp "(34) Wtedy Piotr zaczął swoje przemówienie: - Naprawdę rozumiem coraz lepiej, że wobec Boga wszyscy ludzie są równi, (35) dlatego przygarnia on do siebie wszystkich pobożnych i prawych, bez względu na to, z jakiego pochodzą narodu."
Cytuj
Słowo Życia (1989)
Dz 10:34-35 psz "(34) – Teraz naprawdę rozumiem – rzekł Piotr – że Bóg nie jest stronniczy, (35) ale w każdym narodzie podoba Mu się ten, kto traktuje Go poważnie i postępuje sprawiedliwie."
Cytuj
Przekład Żydowski NT (Stern)
Dz 10:34-35 stern "(34) Wtedy Kefa zwrócił się do nich: "Teraz rozumiem, że Bóg nikogo nie faworyzuje, (35) ale kto tylko się Go boi i czyni, co słuszne, jest Mu miły, bez względu na to, z jakiego ludu pochodzi."
Cytuj
NT Remigiusz Popowski (2000)
Dz 10:34-35 pop "(34) Piotr, otwierając usta, powiedział: „Naprawdę widzę, że Bóg nie patrzy powierzchownie, (35) lecz w każdym narodzie ten Mu jest miły, kto się Go bojąc, przestrzega sprawiedliwości."
Cytuj
NT Przekład Dosłowny (2006)
Dz 10:34-35 dos "(34) Piotr zaś otworzył usta i przemówił: Naprawdę, zaczynam rozumieć, że Bóg nie jest kimś, kto jednych traktuje lepiej niż innych, (35) lecz w każdym narodzie miły mu jest ten, kto się Go boi i czyni sprawiedliwość."
Cytuj
Biblia Warszawsko-Praska (1975/1997)
Dz 10:34-35 br "(34) Wtedy Piotr przeprowadził dłuższy wywód, zaczynając w te słowa: Widzę coraz wyraźniej, że u Boga nie ma różnic w traktowaniu ludzi. (35) Jest Mu miły każdy, kto się Go boi i żyje sprawiedliwie, bez względu na to, do jakiego przynależy narodu."
Cytuj
Biblia Poznańska (1973-1975)
Dz 10:34-35 bp "(34) Piotr zabrał głos: "Teraz z całą pewnością rozumiem, że Bóg nie gardzi żadnym człowiekiem, (35) ale w każdym narodzie miły Mu jest ten, kto jest bogobojny i prawy."
Cytuj
Biblia Paulistów (2005/2008)
Dz 10:34-35 pau "(34) Wtedy Piotr przemówił: „Teraz naprawdę rozumiem, że Bóg jednakowo traktuje wszystkich ludzi. (35) W każdym narodzie miły jest Mu ten, kto się Go boi i postępuje uczciwie."
Cytuj
Biblia Ewangeliczna EIB (2016)
Dz 10:34-35 eib "(34) Piotr otworzył zatem usta i przemówił: Naprawdę, zaczynam rozumieć, że Bóg nie traktuje jednych lepiej niż innych, (35) lecz w każdym narodzie miły mu jest ten, kto Go szanuje i postępuje sprawiedliwie."
« Ostatnia zmiana: 18 Luty, 2018, 07:37 wysłana przez Technolog »


Offline Gremczak

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Luty, 2018, 10:30 »
A wybranie narodu żydowskiego też świadczy o równym traktowaniu wszystkich, czy to nie jest stronniczość?


Offline greekNT

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Luty, 2018, 13:26 »
KONTEKST wypowiedzi Piotra jest opisany szeroko i po co komentować coś co zostało tak logicznie udokumentowane w Dz.Ap.
Jest złym nawykiem religii przenoszenie, transponowanie tekstów wyjętych z kontekstu do swoich czasów,
stosowanie rożnych tekstów jako prawdy uniwersalnie , pomijając ich wyjątkowość odnośnie miejsca akcji i czasu.


 


Offline Gremczak

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Luty, 2018, 19:09 »
KONTEKST wypowiedzi Piotra jest opisany szeroko i po co komentować coś co zostało tak logicznie udokumentowane w Dz.Ap.
Jest złym nawykiem religii przenoszenie, transponowanie tekstów wyjętych z kontekstu do swoich czasów,
stosowanie rożnych tekstów jako prawdy uniwersalnie , pomijając ich wyjątkowość odnośnie miejsca akcji i czasu.
?


Offline HARNAŚ

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Luty, 2018, 07:53 »


Offline Sebastian

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Marzec, 2018, 01:38 »
Paweł (apostoł 13nasty) napisał że Bóg "nie ma względu na osobę - ale każdy jest mu miły, który wykonuje Jego wole" .
Co myślicie na taki temat .
myślę że teza Apostoła Pawła jest wewnętrznie sprzeczna, gdyż o braku względu na osobę mógłoby świadczyć NIE premiowanie osób które wykonują wolę swojego promotora.
Cytat: dziewiatka
Sprawa świadków też się rozwiąże po ogłoszeniu pokoju i bezpieczeństwa przyjdzie nagła zagłada i świadka nie będzie spojrzysz na jego miejsce a tu normalny człowiek
:)


Nikt

  • Gość
Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Marzec, 2018, 07:45 »
myślę że teza Apostoła Pawła jest wewnętrznie sprzeczna, gdyż o braku względu na osobę mógłoby świadczyć NIE premiowanie osób które wykonują wolę swojego promotora.
Nie bardzo rozumiem Sebastianie co próbowałeś powiedzieć . Ale nie ma sprzeczności w słowach Pawła. Bo czy słońce czy deszcz jednako dla wszystkich . Każdy może zwróć się do Boga i nieważne czy to morderca czy jakiś dobry człowiek . Każdy kto wykonuje jego wolę jest miły Bogu . To mój wybór czy pelnie wolę Boga czy nie . To zależy ode mnie co odpowiem Bogu . Każdy może odpowiedzieć Bogu Tak jestem Twój Panie . Tak więc Bóg nie ma względu na osobę . Problem jest w odczytaniu woli Bożej . Ale nie taki duży .


Offline Gremczak

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Marzec, 2018, 11:19 »
Jak ma być poparte Biblią to ja podam tyle:
- wobec Boga wszyscy ludzie są równi
- Bóg nie jest stronniczy
- nikogo nie faworyzuje
- nie patrzy powierzchownie
- nie jest kimś, kto jednych traktuje lepiej niż innych
- u Boga nie ma różnic w traktowaniu ludzi
- nie gardzi żadnym człowiekiem
- jednakowo traktuje wszystkich ludzi.

Źródła:
Z tym się nie zgadzam. Przy każdym punkcie ,który wymieniłeś można postawić nie.Np. Czy nikogo nie faworyzuje?Wg biblii błogosławi tym co w niego wierzą.A innym nie błogosławi. Gdyby traktował wszystkich równo to bez względu, czy ktoś w niego wierzy, czy nie jednakowo by każdemu błogoslwaił
Nie bardzo rozumiem Sebastianie co próbowałeś powiedzieć . Ale nie ma sprzeczności w słowach Pawła. Bo czy słońce czy deszcz jednako dla wszystkich . Każdy może zwróć się do Boga i nieważne czy to morderca czy jakiś dobry człowiek . Każdy kto wykonuje jego wolę jest miły Bogu . To mój wybór czy pelnie wolę Boga czy nie . To zależy ode mnie co odpowiem Bogu . Każdy może odpowiedzieć Bogu Tak jestem Twój Panie . Tak więc Bóg nie ma względu na osobę . Problem jest w odczytaniu woli Bożej . Ale nie taki duży .



A jeżeli ktoś nie wykonuje woli bożej to jest mu już nie miły? Czy to jest równe traktowanie? Czy to nie pokazuje że jednak bóg faworyzuje?

To tak samo jak u ŚJ. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się ,że to co oni mówią jest prawdą.A po szerszy zbadaniu okazuje się ,że to jest zwykła manipulacja.Tak samo te wszystkie punkty co wymienił Technolog .To zwykła manipulacja.
« Ostatnia zmiana: 23 Marzec, 2018, 11:38 wysłana przez Gremczak »


Offline Stanisław Klocek

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Marzec, 2018, 11:53 »
Czy tak ma wyglądać prawość według JHWH?
6. Liczb 31:17 Przeto teraz zabijcie wszystkich chłopców wśród dzieci, zabijcie też wszystkie kobiety, które już obcowały z mężczyznami,18 ale zostawcie przy życiu dla siebie wszystkie małe dziewczęta, które jeszcze nie poznały współżycia z mężczyzną.
To zapytam. Gdzie tu widać, że nie jest stronniczy, nie faworyzuje, nie gardzi innymi, nie robi różnicy? Tu więcej


Nikt

  • Gość
Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Marzec, 2018, 12:40 »
Z tym się nie zgadzam. Przy każdym punkcie ,który wymieniłeś można postawić nie.Np. Czy nikogo nie faworyzuje?Wg biblii błogosławi tym co w niego wierzą.A innym nie błogosławi. Gdyby traktował wszystkich równo to bez względu, czy ktoś w niego wierzy, czy nie jednakowo by każdemu błogoslwaił


A jeżeli ktoś nie wykonuje woli bożej to jest mu już nie miły? Czy to jest równe traktowanie? Czy to nie pokazuje że jednak bóg faworyzuje?

To tak samo jak u ŚJ. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się ,że to co oni mówią jest prawdą.A po szerszy zbadaniu okazuje się ,że to jest zwykła manipulacja.Tak samo te wszystkie punkty co wymienił Technolog .To zwykła manipulacja.
Nie masz racji Bóg nikogo nie faworyzuje. Czy to że ktoś wypełnia wolę Boga jest zależne od Boga czy od tego  kogoś? Po prostu to ludzie mówią Bogu tak lub nie. To nie Bóg decyduje ten mi się podoba a ten nie . Bóg przyjmuje każdego kto chce się do niego zbliżyć nikogo nie odrzuca . To my ludzie odrzucamy Boga.

Stanisławie po pierwsze to drogi Boga nie są naszymi drogami a myśli Boga nie są naszymi myślami . Najzabawniejsze jest to że Ty cały czas probojesz ustawić Boga według siebie według swojej moralności zasad . Zasad ludzkich świata . A powinno być odwrotnie . A jeśli chodzi o ten tekst który przytoczyles to Bóg miał w tym swój cel może on być dla nas niezrozumiały . Inna sprawa oceniasz tamte czasy z perspektyw dzisiejszej wiedzy moralności . Działanie Boga dostosowane było do tego co w danym czasie panowało . No i ostatnia sprawa  Bóg wie lepiej widzi więcej wszystko . Tak więc w naszych oczach może coś wyglądać nie tak ale już z Bożej perspektywy wszystko jest ok.
« Ostatnia zmiana: 23 Marzec, 2018, 12:57 wysłana przez Nikt »


Offline Gandalf Szary

  • Pionier specjalny
  • Wiadomości: 2 771
  • Polubień: 5137
  • Najbardziej boję się fanatyków.
Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Marzec, 2018, 13:19 »
Wg biblii błogosławi tym co w niego wierzą.A innym nie błogosławi. Gdyby traktował wszystkich równo to bez względu, czy ktoś w niego wierzy, czy nie jednakowo by każdemu błogoslwaił

Przeczytaj list do Rzymian 2 rozdział.
10 Ale chwała i szacunek, i pokój dla każdego, który czyni to, co dobre, dla Żyda najpierw, a także dla Greka.
11 Bo u Boga nie ma stronniczości.
12 Na przykład wszyscy, którzy bez prawa zgrzeszyli, bez prawa też zginą, ale wszyscy, którzy pod prawem zgrzeszyli, przez prawo zostaną osądzeni.
13 Bo nie ci, którzy prawa słuchają, są prawi wobec Boga, lecz ci, którzy prawo wypełniają, zostaną uznani za prawych.

Czy te słowa świadczą o stronniczości? Czy Bóg robi różnice między ludźmi? Zasady są jednakowe dla wszystkich ludzi.
„Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest”.

Johann Wolfgang Gothe,


Offline Gremczak

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Marzec, 2018, 13:27 »
Wg biblii błogosławi tym co w niego wierzą.A innym nie błogosławi. Gdyby traktował wszystkich równo to bez względu, czy ktoś w niego wierzy, czy nie jednakowo by każdemu błogoslwaił


13 Bo nie ci, którzy prawa słuchają, są prawi wobec Boga, lecz ci, którzy prawo wypełniają, zostaną uznani za prawych.

Czy te słowa świadczą o stronniczości? Czy Bóg robi różnice między ludźmi?
Robi różnice. Tak jak sam wskazałeś.Jednych uznaje za prawych innych za nie prawych
Nie masz racji Bóg nikogo nie faworyzuje. Czy to że ktoś wypełnia wolę Boga jest zależne od Boga czy od tego  kogoś?   

Tylko problem jest w tym ,że Ty w to mieszasz wolną wolę człowieka. I to jest manipulacja. Zdaje się ,że Ty nie rozumiesz słowa faworyzacja. Proszę zapoznaj się najpierw z tyn terminem. Później na ten temat możemy podyskutować.
« Ostatnia zmiana: 23 Marzec, 2018, 13:33 wysłana przez Gremczak »


Offline Roszada

Odp: Czy Stwórca JHWH ma wzgląd na osoby .
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Marzec, 2018, 13:30 »
Tu ciekawy cytat:

„Wobec tego, że Bóg zawsze jest sprawiedliwy względem swych stworzeń, przeto nikogo nie może krzywdzić, ani nikogo wyróżniać. Zawsze jest bezpartyjnym. – Jakóba 3:17” (Złoty Wiek 01.01 1932 s. 7).  :)