Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: 1875 - Barbour pisze o roku 1914  (Przeczytany 773 razy)

Offline Roszada

1875 - Barbour pisze o roku 1914
« dnia: 28 Sierpień, 2015, 12:52 »
Rok przed Russellem, zanim się poznali, Barbour pisze o roku 1914:

„A w roku 1875 Nelson H. Barbour oznajmił na łamach swego czasopisma Herald of the Morning, że w roku 1914 zakończy się okres nazwany przez Jezusa »wyznaczonymi czasami narodów« (Łukasza 21:24)” (Przebudźcie się! Nr 11, 1994 s. 26).

Barbour był chronologicznym mistrzem Russella. Od niego uczył się on chronologii.

Jednak Barbour nie był sam wynalazcą roku 1914.
5 lat wcześniej pisał Seiss:

„W pewnej publikacji z roku 1870 Amerykanin Joseph Seiss nazwał rok 1914 datą znamienną w chronologii biblijnej. A w roku 1875 Nelson H. Barbour oznajmił na łamach swego czasopisma Herald of the Morning, że w roku 1914 zakończy się okres nazwany przez Jezusa »wyznaczonymi czasami narodów« (Łukasza 21:24)” (Przebudźcie się! Nr 11, 1994 s. 26).

„W roku 1856 Joseph Seiss, kaznodzieja luterański z Filadelfii w stanie Pensylwania, pisał o dwóch fazach drugiego przyjścia: najpierw miała nastąpić niewidzialna parousía, czyli obecność, a po niej widzialna manifestacja” (Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 46).

Tak to się zaczęło ssanie mleka babilońskiego. :)


Offline Roszada

Odp: 1875 - Barbour pisze o roku 1914
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad, 2019, 13:14 »
N. Barbour argumentował następująco:

„Jubileuszowe cykle dowodzą, że początek »czasów restytucji wszystkich rzeczy« nastąpił wraz z początkiem obecnego roku żydowskiego, rozpoczynającego się 6 kwietnia 1875 roku: I tak wygasają »czasy pogan«: do ok. 606, dodajmy rok 1874 A.D.; który to rok żydowski zakończył się 5 kwietnia; i 40 lat później, a więc mamy pełny okres; 606, 1874 i 40, to jest 2520” (Zwiastun Poranka październik 1875 s. 76 – The jubilee cycles prove that the beginning of the “ times of restitution of all things,” was due with ihe beginning of this present Jew- ishyear commencing Apr. 6th 1875: And “the times of the Gentiles,” expire thus: To b. c. 606, add 1874 A. D.; which Jewish year ended with Apr. 5th; and 40 years morę and.we have the fuli period, thus; 606, 1874, and 40, make 2520.).

   Widzimy zatem, że początkowo ważniejsze było dodawanie roku 1874 i 40 lat by otrzymać rok 1914. Rok 1914 początkowo niezwykle rzadko pojawiał się w czasopiśmie N. Barboura, będąc najczęściej wynikiem dodawania roku powrotu Chrystusa (1874) i okresu żniwa (40 lat). Widziano tu analogię do roku 30 (objawienie się Jezusa podczas chrztu), okresu 40 lat i zburzenia Jerozolimy w roku 70.