Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Autor Wątek: 1928 - Piramida Cheopsa odrzucona  (Przeczytany 1458 razy)

Offline Roszada

1928 - Piramida Cheopsa odrzucona
« dnia: 06 Lipiec, 2015, 10:51 »
Skorowidz ŚJ podaje:

*** dx86-13 Kształtowanie się wierzeń ***
1928: Wielka Piramida w Gizie: w00 1.1 9-10; jv 201

*** jv rozdz. 14 s. 201 „Nie są częścią świata” ***
  Przez jakieś 35 lat pastor Russell uważał, że Wielka Piramida w Gizie była kamiennym świadkiem Bożym, potwierdzającym okresy wspomniane w Biblii (Izaj. 19:19). Świadkowie Jehowy odrzucili jednak pogląd, jakoby jakaś egipska piramida miała cokolwiek wspólnego z prawdziwym wielbieniem (zobacz polską „Strażnicę” z 1 i z 15 stycznia 1929 roku)

*** w00 1.1 ss. 9-10 ak. 16-17 Służenie razem ze strażnikiem ***
Jest to bardzo ważna zasada, co podkreśla poniższy przykład. W roku 1886 Charles T. Russell wydał książkę Boski plan wieków, w której znalazł się wykres ukazujący związek historii ludzkości z Wielką Piramidą w Egipcie. Uważano, że ten grobowiec faraona Chufu jest słupem, o którym mowa w Księdze Izajasza 19:19, 20: „W owym dniu będzie pośrodku ziemi egipskiej ołtarz dla Jehowy, a słup dla Jehowy przy jej granicy. I będzie w ziemi egipskiej znakiem i świadectwem dla Jehowy Zastępów”. Co miałoby łączyć tę piramidę z Biblią? Twierdzono na przykład, że długość niektórych korytarzy w Wielkiej Piramidzie wskazuje na czas rozpoczęcia „wielkiego ucisku”, wspomnianego w Ewangelii według Mateusza 24:21. Niektórzy Badacze Pisma Świętego byli bardzo pochłonięci pomiarami różnych elementów tej piramidy i próbowali na ich podstawie ustalić takie rzeczy jak dzień, w którym pójdą do nieba!
Ta „Biblia w Kamieniu”, jak ją zwano, cieszyła się wielkim szacunkiem przez kilka dziesięcioleci, aż do czasu, gdy w Strażnicy angielskiej z 15 listopada i 1 grudnia 1928 roku (wydania polskie z 1 i 15 stycznia 1929 roku) wykazano, że do poparcia świadectwa zawartego w Biblii Jehowa nie potrzebował żadnych kamiennych pomników wybudowanych przez pogańskich faraonów i pokrytych demonicznymi znakami astrologicznymi. Zrozumiano, że wspomniane proroctwo Izajasza ma zastosowanie duchowe. Podobnie jak w Księdze Objawienia 11:8, „ziemia egipska” symbolizuje szatański świat. „Ołtarz dla Jehowy” przywodzi na myśl cieszące się Jego uznaniem ofiary, składane przez namaszczonych chrześcijan w czasie, gdy przebywają na świecie jako tymczasowi osiedleńcy (Rzymian 12:1; Hebrajczyków 13:15, 16). Słup ‛przy granicy ziemi egipskiej’ wskazuje na zbór namaszczonych chrześcijan, będący „filarem i podporą prawdy” i stojący jako świadectwo w „ziemi egipskiej” — w świecie, który ci chrześcijanie wkrótce opuszczą (1 Tymoteusza 3:15).


Offline Roszada

Odp: 1928 - Piramida Cheopsa odrzucona
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Styczeń, 2017, 11:52 »
Takiem wspomnienie o piramidzie z roku 1937, na które natrafiłem przypadkowo:

„Z licznych innych przepowiedni, traktujących o tymże postanowieniu Bożym przytaczamy proroctwo Izajasza 19:19, 20: »(...)«. Kiedyś lud Boży sądził, że to proroctwo wskazuje na wielką piramidę w Gizeh, której miary podobno ujawniały »plan Boży«. Dziś wiemy, że słowa te mają całkiem inne znaczenie” (Nowy Dzień 15.08 1937 s. 371).


Offline rzeski

Odp: 1928 - Piramida Cheopsa odrzucona
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Styczeń, 2017, 15:07 »
Wniosek nasuwa się oczywisty: Bóg sobie , a lud boży sobie, czy aby się nie rozminęli?


Offline Roszada

Odp: 1928 - Piramida Cheopsa odrzucona
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Styczeń, 2017, 10:47 »
Piramidę wybudował Melchizedek czy demony znosząc prawo ciężkości?

Nie tylko w roku 1928 odrzucono Wielką Piramidę, jako Świadka Bożego, ale zmieniono jej budowniczych.
Ciekawe, że ogłoszono z czasem, iż do wybudowania niej demony posłużyły się "zniesieniem prawa ciężkości"

Budowniczym Melchizedek

   „Jest przypuszczenie, że Melchizedek, aczkolwiek nie był Egipcyaninem, lecz użył Egipcyan do budowy Wielkiej Piramidy. Do pewnego stopnia podania Egiptu podtrzymują to przypuszczenie. (...) Spokojni Królowie przypuszczalnie byli ci, do których należał Melchizedek, którzy prawdopodobnie budowali Wielką Piramidę – Ołtarz Pański i Świadka w ziemi Egipskiej” (Przyjdź Królestwo Twoje 1919, 1925 s. 367-368).

   „Wedle przypuszczenia Melchizedek był jednym z królów pasterzy, którzy wkroczyli do Egiptu i zbudował tam około roku 2170 przed nar. Ch. Wielką Piramidę, znaną od wieków jako jeden z siedmiu cudów świata” (Złoty Wiek 01.06 1926 s. 383).

Budowniczymi demony „znosząc” prawo ciężkości

„Tak samo rzecz się ma z prawem ciężkości. Jeżeli takie istnieje, to demoni je niewątpliwie znają jakoteż tajemnicę znoszenia go. Tylko w ten sposób można sobie wytłumaczyć wzniesienie wielkiej piramidy w Gizeh, świątyni w Baalbek i innych olbrzymich starożytnych budowli” (Nowy Dzień 15.01 1938 s. 542 [ang. Złoty Wiek 13.04 1932 s. 430]).
« Ostatnia zmiana: 09 Styczeń, 2017, 11:12 wysłana przez Roszada »


Offline Roszada

Odp: 1928 - Piramida Cheopsa odrzucona
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Wrzesień, 2020, 18:15 »
Do dziś nie byłem świadom pewnej manipulacji Towarzystwa Strażnica związanej z Wielką Piramidą. W poniższej wypowiedzi z roku 1975 zacytowano J. F. Rutherforda z kongresu w Lipsku w roku 1922. Wskazano, że Rutherford skrytykował „pomnik »Bitwy Narodów«”, twierdząc, że nie jest on słupem z Iz 19:19.
Owszem wspomniał on, że „wywodzi się od Diabła i że jest dziełem jego sprzymierzeńców i popleczników, demonów”, ale nie napisano ani słowem, że wtedy nauczano, iż tym słupem z Iz 19:19 jest Wielka Piramida!
Oczywiście w kilka lat później, bo przy końcu roku 1928 i ją tak nazwano, jak ten pomnik!
Właśnie Strażnica z roku 1922, pisząc o wydarzeniach z Lipska, referuje, że tym słupem była wtedy dla Rutherforda Wielka Piramida:

„Pomnik w Lipsku wzniesiony został wskutek ambicji człowieka, na którego wpływ swój wywarł wielki nieprzyjaciel. Niema powodu, dla którego Jehowa miałby wznosić pomnik na świecie pod koniec wieku Ewangelicznego. Istnieje słuszny powód dlaczego chciał mieć pomnik wzniesiony w Egipcie, Wielką Piramidę, na długo przed rozpoczęciem się ery Chrześciańskiej; a gdy przyjdzie czas na wyjawienie tajemnic tego pomnika badaczom proroctw Boskich, to okaże się, że potwierdza on twierdzenia proroków oraz plan Boski dla zbawienia i wybawienia człowieka. Wielka Piramida dostarczy tedy dodatkowych dowodów ku wzmocnieniu wiary Chrześcianina” (Strażnica 01.11 1922 s. 292 [ang. 15.08 1922 s. 244]).

Oto zaś zmanipulowana relacja ukazana w roku 1974 w angielskim Roczniku Świadków Jehowy 1974 (s. 91-92) i polskiej broszurze z tym materiałem z roku 1975:

„Największym wydarzeniem roku 1922 był w Niemczech kongres w Lipsku odbywający się w dniach 4 i 5 czerwca. Towarzystwo wybrało Lipsk jako najodpowiedniejsze miejsce dla tego kongresu w Niemczech. Bracia, mieszkający przeważnie w Saksonii, byli niezamożni i nie zdołaliby opłacić dalekiej podróży. Lipsk był faktycznie odpowiednim miejscem dla kongresu. Przewidziano, że w poniedziałek rano brat Rutherford będzie odpowiadał na pytania. Wśród pytań, zgłoszonych wcześniej listownie, jedno było szczególnie interesujące. Dotyczyło pomnika »Bitwy Narodów«, wzniesionego na pamiątkę bitwy, jaka miała miejsce sto lat wcześniej w okolicach Lipska i uroczyście poświęconego w roku 1913. Pytanie dotyczące tego pomnika brzmiało w skrócie mniej więcej tak: »Czy werset z Izajasza 19:19 dotyczy tego pomnika? Czytamy tam: ‘Dnia onego stanie ołtarz Pański wpośród ziemi Egipskiej, a słup wystawiony będzie Panu przy granicy jego«. – Gd. Należy tu zaznaczyć, że trzy lata wcześniej, podczas zgromadzenia w Lipsku w roku 1919, bracia oglądali ten pomnik »Bitwy Narodów«. Po południu tego dnia brat Alfred Decker, »starszy z wyboru«, a później zagorzały przeciwnik prawdy, wygłosił wykład, w którym usiłował dowieść, że ten pomnik został rzeczywiście wspomniany jako słup w proroctwie Izajasza 19:19. Na tą uroczystą okazję zaproszono również budowniczego pomnika, tajnego radcę Thieme oraz współpracujących z nim architektów, aby udzielili odpowiednich wyjaśnień. Brat Rutherford przed udzieleniem odpowiedzi najpierw sam obejrzał ten pomnik. Później otwarcie wyjaśnił zgromadzonym, że słowa Izajasza 19:19 wcale nie dotyczą tego pomnika, który swoje powstanie zawdzięcza niebywałej ambicji człowieka znajdującego się pod wpływem wielkiego przeciwnika. Nie ma żadnego powodu, dla których Jehowa miałby pobudzać do wznoszenia takiego pomnika na ziemi przy końcu wieku ewangelii. Każda część tego monumentu wskazuje na to, że wywodzi się od Diabła i że jest dziełem jego sprzymierzeńców i popleczników, demonów, skłaniających ludzi do wzniesienia takiego »pomnika głupoty«. Niemiecki cesarz miał kiedyś nadzieję, że będzie mógł jeszcze powiedzieć: »W tym miejscu stał kiedyś Napoleon, który chciał zawojować cały świat, lecz zamiary jego zawiodły, – a teraz stoi tu niemiecki cesarz, który również chciał zawojować świat i którego zamiar uwieńczony został powodzeniem, wobec czego cały świat musi paść mu u stóp«” (Działalność świadków Jehowy w Niemczech w czasach nowożytnych 1975 s. 12).

I tak to można przytaczać dane wydarzenia ze swej historii, usuwając z nich niewygodne fakty.
Lepiej nic nie pisać, niż manipulować...