Witaj, gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj się.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autor Wątek: 1901 - Zapowiedź kulminacji ucisku w 1910. Inne nauki  (Przeczytany 1053 razy)

Offline Roszada

1901 - Zapowiedź kulminacji ucisku w 1910. Inne nauki
« dnia: 02 Sierpień, 2015, 11:56 »
W roku 1901, pomimo że czekano na rok 1914, nadano rokowi 1910 doniosłe znaczenie:

„Kulminacja ucisku w październiku 1914 jest jasno zaznaczona w Piśmie* [*zob. Millennial Dawn, Vols. II., III]; dlatego jesteśmy zobowiązani oczekiwać początku tego dotkliwego ucisku nie później niż w 1910; z dotkliwymi zakłóceniami w tym czasie. Dotkliwy ucisk powinien nadejść w 1910 i możemy wnioskować, że będzie to poprzedzone okresem stopniowych finansowych i społecznych zakłóceń, podobnych do tych z przeszłości, i zmierzających w kierunku rozpaczy, prędzej czy później do tego dojdzie” (ang. Strażnica 15.09 1901 s. 292).

Święci zostali wskrzeszeni, ale później zmarli

   Przez wiele lat, od czasów C. T. Russella, aż do roku 1949, Towarzystwo Strażnica uczyło, że święci z tekstu Mt 27:52-53 zostali ożywieni ze śmierci, ale po jakimś czasie zmarli:

„Pytanie: – Jacy to »święci« są wspomniani u (Mat. 27:52, 53), którzy powstali i przyszli do świętego miasta po zmartwychwstaniu Pańskim?
Odpowiedź: – Osoby wspomniane nie mogły być starożytnymi świętymi; z tego powodu, bo Apostoł oznajmia, że ci bez nas (kościoła ewangelicznego) nie mogą stać się doskonałymi. (...) Zapisek zdaje się obejmuje, że trzęsienie ziemi zdarzyło się w czasie śmierci naszego Pana, otworzyło groby – spowodowało wzbudzenie wspomnianych; lecz ci wzbudzeni zwlekali i nie okazali się w mieście Jeruzalemie, aż po zmartwychwstaniu naszego Pana. Najwyżej mogło to być wzbudzenie podobne do tego, którego doświadczył Łazarz, córeczka Jaira i syn wdowy w Nain, by umrzeć znowu później. (...) Osoby wspomniane nie mogły być czymś więcej, jak tylko wzbudzonymi z uśpienia śmierci tymczasowo i dla jakiegoś celu, o którym nie mamy wiedzy” (ang. Strażnica 01.05 1901 s. 2811 [reprint]; patrz też Co kaznodzieja Russell odpowiadał na zadawane jemu liczne pytania 1947 [ang. 1917] s. 152).

Poświęcanie niemowląt

Russell wzorem niektórych protestantów, którzy nie chrzczą dzieci, wprowadził, jak oni, „poświęcanie niemowląt”.
Co ciekawe nawet przyspieszał te poświęcenia, na czas „przed urodzeniem”:

„Ci rodzice (...) z pewnością znajdą bogatą nagrodę w łaskach charakteru, jakie z tego wynikną, pod Pańskim błogosławieństwem – szczególnie, gdy dzieci były poświęcone od niemowlęctwa, a nawet lepiej, jeszcze przed urodzeniem” (ang. Strażnica 01.11 1901 s. 2903 [reprint]).

Można też „poświęcać” jeszcze przed spłodzeniem i przed ewentualną chęcią posiadania dzieci...

« Ostatnia zmiana: 03 Luty, 2024, 18:27 wysłana przez Roszada »